Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
pøbelsara skrev (1 time siden):

Det var akkurat like mye trengsel og god stemning på Slottsplassen som det pleier å være. Folk rundt meg sa hyggelige og medfølende ting om MM, både når hun sto der oppe og når hun gikk inn for å hvile. 
Og det er jobben hennes å stå på den balkongen på 17. mai. Derfor sto hun der. Så enkelt. 

Var det også jobben hennes å dra på tronfølgertreff i Nederland?

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

MMs store problem er jo at hun har satt seg i slik urede helt selv. Folk tror ikke helt på henne fordi hun har løyet i stor skala i 2019, derved blir også alt hun foretar seg fremover uglesett fordi hun ikke har vært redelig verken i "intervjuet" eller i 2019.

Jeg tviler ikke på at hun er syk. Jeg tviler på et en som har utvist så enormt dårlige moraler rundt sannhet i 2019, automatisk alltid forteller sannheten nå. Tillitt kommer smygende og galopperer av gårde på hest. 

Det vil kreve lang tid med beviselig sannhet og mye tydeligere kommunikasjon enn det hun presterte i NRKs koseseanse for å overbevise de 40%+ i siste gallup som mener hun er uegnet som dronning, etter min mening. Jeg vet bare ikke om HM og MM har slik kommunikasjon i seg.

Endret av Ellie42
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 26
Skrevet
MissLucy skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke hvordan du oppfattet beskjeden før jul som "kanskje, snart muligens". Jeg oppfattet det som "helt sikkert", og innen en fremtid som er såpass nær at de gjør de nødvendige forberedelser for å bli satt på den listen.

Enig at det var klønete formulert, og at budskapet rett før jul var at det ville gå mot transplantasjon. Bare ikke ennå. 
Spørsmålet nå er om det nærmer seg med stormskritt, siden allmenntilstanden åpenbart har fallert betydelig veldig raskt. Det er ikke lenge siden slutten av januar.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
rebella81 skrev (Akkurat nå):

Enig at det var klønete formulert, og at budskapet rett før jul var at det ville gå mot transplantasjon. Bare ikke ennå. 
Spørsmålet nå er om det nærmer seg med stormskritt, siden allmenntilstanden åpenbart har fallert betydelig veldig raskt. Det er ikke lenge siden slutten av januar.

Før jul ble det vel sagt at hun "forberedes for tester for en eventuelt transplantasjon". Det er langt fra å stå i noen kø.

Klart, dette kan være endret nå. Og så har mental form mye å si på sykdom, og det er jo ikke å stikke under en stol at MM ikke akkurat har bidratt positivt til sitt eget mentale stressnivå den siste tiden når det gjelder det hun har vært i mediene for.

• Liker 19
  • Nyttig 22
Skrevet
Ellie42 skrev (28 minutter siden):

Var det også jobben hennes å dra på tronfølgertreff i Nederland?

Hva har dette med gårsdagens feiring å gjøre?

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (8 minutter siden):

Jeg bare drar paralleller til at du mener det er naturlig at hun var der i går fordi det er jobben hennes, men at man samtidig bemerker seg at hun gladelig har skulket samme jobb for å dra til kompisen sin i New York før.

Konsekvensen av hennes tidligere valg farger oppfattelsen i dag, og dessverre så syntes mange ordsalaten som ble servert i "intervjuet" på NRK ikke ga særlig gode svar på noe.

• Liker 35
  • Nyttig 8
Skrevet
pøbelsara skrev (2 timer siden):

Det var akkurat like mye trengsel og god stemning på Slottsplassen som det pleier å være. Folk rundt meg sa hyggelige og medfølende ting om MM, både når hun sto der oppe og når hun gikk inn for å hvile. 
Og det er jobben hennes å stå på den balkongen på 17. mai. Derfor sto hun der. Så enkelt. 

Kjenner du henne personlig siden du vet at årsaken til at hun sto der "er at det er jobben hennes", og ikke f.eks. fordi hun hadde lyst, synes det er koselig, for å prøve å få befolkningen til å bli vant med å se henne igjen, særlig på en dag det er vanskelig å kritisere etc...?

pøbelsara skrev (9 minutter siden):

Det er svært relevant til din påstand om at hun "står der fordi det er jobben hennes", all den tid hun ikke alltid tidligere akkurat har prioritert jobben så hardt.

• Liker 24
  • Nyttig 11
Skrevet
velociraptor skrev (9 minutter siden):

Kjenner du henne personlig siden du vet at årsaken til at hun sto der "er at det er jobben hennes", og ikke f.eks. fordi hun hadde lyst, synes det er koselig, for å prøve å få befolkningen til å bli vant med å se henne igjen, særlig på en dag det er vanskelig å kritisere etc...?

Det er svært relevant til din påstand om at hun "står der fordi det er jobben hennes", all den tid hun ikke alltid tidligere akkurat har prioritert jobben så hardt.

Nei, referansen til noe som skjedde i Nederland for 12-14 år siden har ingenting med gårsdagens feiring å gjøre. 

… og klart representasjon ved offisielle anledninger er en del av kongehusets oppgaver!

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
pøbelsara skrev (13 minutter siden):

Enig. Det var en helt usedvanlig lite treffende sammenligning. "Tronfølgertreffet" i Nederland er en bagatell av en sak, antagelig ikke en offisiell programpost i hele tatt, og på ingen måte viktig for det norske folk.

Kongefamilien på slottsbalkongen 17. mai derimot,  er en av de viktigste og mest symboltunge oppgavene kongefamilien har; en nesten ubrutt tradisjon fra 1906 til idag. Jeg husker ikke hvilken kommentator som sa det, men det var en av dem som pekte på at slottsbalkongen 17. mai handler om kongehusets kontinuitet og lange linjer, og hvordan det hever seg over enkelthendelser og private forhold (som epsteinskandalen faktisk er).

Tove Taalelsen hadde også en relevant (sic) kommentar til dette, som direkte handler om Sverre Magnus, men som indirekte gjelder alle som står på den balkongen:

"Hvem som står på balkongen på 17. mai er ikke tilfeldig. Det er ikke som de kongelige blir ristet ut av en kortstokk.

– Balkongen er aldri bare en balkong i kongelige sammenhenger. Slottsbalkongen er et symbol, sier Tove Taalesen

– Når prins Sverre Magnus står på Slottsbalkongen sammen med resten av kongefamilien, sender det et signal om tilhørighet, synlighet og fremtidig rolle.

(...) Nettopp derfor er slike markeringer viktige. Balkongen er et av monarkiets sterkeste symboler."

Bak balkongen – Buskerud

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Hvor har du det fra at folk ikke ønsker å se henne? 

Du kan lese kommentarfelt hvor som helst? Halvparten støtter henne frenetisk og mener all kritikk er mobbing, den andre halvparten vil ikke se trynet på henne og ønsker nå avvikling av monarkiet på grunn av kronprinsfamiliens adferd, holdninger og ufattelige dårlige (manglende) håndtering av både Epsteinsaken og MBH-saken.

Monarkiet skulle i teorien være samlende for folket, men i stedet har det blitt like splittende som Trump i USA

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 20
Skrevet
rebella81 skrev (45 minutter siden):

Jeg er ikke helsepersonell, så det aner jeg ikke, og jeg vet ikke hvordan hun var i januar. Jeg vet ikke om jeg oppfattet henne som spesielt ubesværet i januar? Det var jo da presset om å uttale seg om Epteinfiles begynte, og jeg husker jo at jeg ikke hadde problemer med å akseptere at det var helsemessig vanskelig. Jeg husker og at jeg tenkte at man kan se på stillbilder fra julaften at hun strever med pusten på vei inn i kirken.

Men jeg tenkte og at det har vært en rask og tydelig forverring da jeg leste om gjennomføringen i går, og man ser jo veldig godt på bildene og videoene at hun strever mens hun er der og.

Det jeg virkelig lurer på, er hvordan de har tenkt å gjennomføre fylkesturen i Agder etter sommeren. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (9 minutter siden):

Enig. Det var en helt usedvanlig lite treffende sammenligning. "Tronfølgertreffet" i Nederland er en bagatell av en sak, antagelig ikke en offisiell programpost i hele tatt, og på ingen måte viktig for det norske folk.

Kongefamilien på slottsbalkongen 17. mai derimot,  er en av de viktigste og mest symboltunge oppgavene kongefamilien har; en nesten ubrutt tradisjon fra 1906 til idag. Jeg husker ikke hvilken kommentator som sa det, men det var en av dem som pekte på at slottsbalkongen 17. mai handler om kongehusets kontinuitet og lange linjer, og hvordan det hever seg over enkelthendelser og private forhold (som epsteinskandalen faktisk er).

Tove Taalelsen hadde også en relevant (sic) kommentar til dette, som direkte handler om Sverre Magnus, men som indirekte gjelder alle som står på den balkongen:

"Hvem som står på balkongen på 17. mai er ikke tilfeldig. Det er ikke som de kongelige blir ristet ut av en kortstokk.

– Balkongen er aldri bare en balkong i kongelige sammenhenger. Slottsbalkongen er et symbol, sier Tove Taalesen

– Når prins Sverre Magnus står på Slottsbalkongen sammen med resten av kongefamilien, sender det et signal om tilhørighet, synlighet og fremtidig rolle.

(...) Nettopp derfor er slike markeringer viktige. Balkongen er et av monarkiets sterkeste symboler."

Bak balkongen – Buskerud

Hvem skal de ellers ta av hvis SM ikke stiller opp?

Da har vi effektivt en gammel konge og hans dronning som jobber på, en kronprins som jobber, en kronprinsesse som ikke virker å fungere og en prinsesse som har rømt landet.

Da må jo SM bidra. Og når han ikke har tatt relevant utdanning eller lignende er jo familie-"prosjektet" som MM så fint kalte det eneste utvei. Ellers blir det å drive dank som storebror da.

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
pøbelsara skrev (15 minutter siden):

Nei, referansen til noe som skjedde i Nederland for 12-14 år siden har ingenting med gårsdagens feiring å gjøre. 

… og klart representasjon ved offisielle anledninger er en del av kongehusets oppgaver!

Og ikke å dra på tronfølgertreff til Nederland?

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
MissLucy skrev (14 minutter siden):

Bak balkongen – Buskerud

Ja. meiner å hugsa at det blei sagt i si tid at  prins SM ikkje skulle stå på slottsbalkongen lenger etter at han blei myndig? Så dette er ein snuoperasjon 👏

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (1 minutt siden):

Ja. meiner å hugsa at det blei sagt i si tid at  prins SM ikkje skulle stå på slottsbalkongen lenger etter at han blei myndig? Så dette er ein snuoperasjon 👏

Ja, var ikke det i fjor? Først ble det sagt at han ikke skulle stå der, men så kom det en helomvending rett før 17. mai.

Nå har han jo vært på flere oppdrag og. Jeg er enig med Taalesen i at det virker som de har skjønt at de trenger ham, og at de tester vannet litt.

Jeg er også veldig enig med Taalesen i at det må legges til rette for at han får ordnede forhold, f.eks en egen apanasje det går an å leve av, hvis han skal inn som et arbeidende medlem av kongefamilien. Det går ikke an å gjøre som man gjorde med ML, dvs gi en apanasje som bare dekket lommepenger, eller utgiftsdekning til klær. Vi ser jo hvordan det gikk. Det går heller ikke an å gjøre som man har gjort med prinsesse Astrid, dvs satse på at hun gifter seg med en rik mann, og så gi en ærespensjon 70 år senere.

Men det er klart, det å bruke arving nr 2 som "vikar" er veldig komplisert, fordi erfaring fra andre land viser at utfordringene kommer når  tronarvingen stifter familie og "reserven" blir mindre relevant. Da er det viktig at de er forberedt.

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
pøbelsara skrev (3 timer siden):

Selvfølgelig blir det trengsel og god stemning blant de som er der , det sier egentlig ingenting om det var færre der. Har lurt på om det ville bli færre i år , og har ikke sett disse dronebildene eller en seriøs artikkel om det.  
enig i at det er jobben hennes og stå der, og at det er fint hun ikke gjemmer seg bort . 

• Liker 2
Skrevet
NedOpp skrev (2 timer siden):

Var merkbart færre folk her også, særlig på borgertoget. Pleier å være smekkfullt langs hele ruta, det var det ikke nå. Er nok pga langhelg, som @MissLucy skriver. 

Hvor drar folk når det er langhelg? Et sted det ikke er tog? Husker da alle ville til Oslo for og hilse på kongefamilien på 17 mai hvis de fikk mulighet . Så, det argumentet med langhelg blir rart. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Kvittre skrev (1 minutt siden):

Hvor drar folk når det er langhelg? Et sted det ikke er tog? Husker da alle ville til Oslo for og hilse på kongefamilien på 17 mai hvis de fikk mulighet . Så, det argumentet med langhelg blir rart. 

Hva er det som er rart med det? Folk drar på hytta selvfølgelig,

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (53 minutter siden):

Får bedre og bedre inntrykk av han jo mer jeg ser av han. Om vi er flere er nok dette en fornuftig snuoperasjon. Hvis han vil da selvsagt, men det ser ut som han trives. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet
rebella81 skrev (1 time siden):

Hva var det som ble sagt før jul egentlig?
For det jeg husker var at hun skulle utredes for å se om transplantasjon kanskje ville være aktuelt en eller annen gang.

Så hun veldig dårlig ut i går altså? Ikke var jeg der og må innrømme at det ikke har fristet å spole gjennom masse videoer for å kunne se henne på nært hold så jeg aner ikke hvordan hun så ut.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...