Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sverre Magnus er Norges eneste håp for at monarkiet skal kunne stå stødig. Så lenge han ikke gjør noe dumt som nesten anne de andre i familien sin. Han kan bli vår nye Harald. Eller Olav til og med. Vi trenger et håp og lyspunkt som det. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Hva er det som er rart med det? Folk drar på hytta selvfølgelig,

Jeg skrev jo i det du siterer hvorfor jeg syntes det var rart? Ja, hvorfor drar folk på hytta istedenfor til slottet da? Når det er langhelg og flere har mulighet til å dra til Oslo og møte på Slottsplassen og hilse på kongefamilien ? Jeg skjønner ikke argumentet. Jeg har alltid bodd i Oslo, og i år var det ingen som forespørsler om overnatting for å få delta på Slottsplassen for å hedre kongefamilien. Jepp, jeg dro på hytta. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Hvor utrolig tonedøvt det hadde vært om Marius hadde vært på Skaugum, mens barnetoget hadde passert Skaugum på 17.mai. Godt at rettsvesenet tenker på samfunnets beste når ikke foreldrene hans klarer å tenke seg til det selv. Synd for de som bidro til rekordmobilisering  til feiringen på Skaugum i år, at kronprinsessen klarte 15 minutter før hun avsluttet det hele. Det er ikke noe tvil om at det har vært en forverring i helsesituasjonen etter rettssak og Epstein filene for Kronprinsessen. Hun må være en kandidat til transplantasjon nå?  

https://www.vg.no/nyheter/i/0p9dPM/mette-marit-maatte-avbryte

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Bronto skrev (1 minutt siden):

Sverre Magnus er Norges eneste håp for at monarkiet skal kunne stå stødig. Så lenge han ikke gjør noe dumt som nesten anne de andre i familien sin. Han kan bli vår nye Harald. Eller Olav til og med. Vi trenger et håp og lyspunkt som det. 

Jeg har fortsatt håp for IA ( hvis hun vil ), men enig i det du skriver om Sverre Magnus . 

• Liker 5
Skrevet
Bronto skrev (2 minutter siden):

Det vi trenger er å avvikle en utadert, patrialsk, og personavhengig styreform. 

• Liker 24
  • Hjerte 4
  • Nyttig 8
Skrevet
Hebbe-lille skrev (Akkurat nå):

Det vil uansett ta tid, og man kan håpe det gjøres med verdighet . Bedre å avslutte av de grunnene du skriver med en prins og prinsesse som tross alt er populære og gjør en god jobb enn bare negativt kaos.  Så krysser fingrene for Sverre Magnus samtid som jeg ønsker avvikling av monarkiet. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (5 minutter siden):

Kunne ikke vært mer enig. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet
Kvittre skrev (Akkurat nå):

Det vil uansett ta tid, og man kan håpe det gjøres med verdighet . Bedre å avslutte av de grunnene du skriver med en prins og prinsesse som tross alt er populære og gjør en god jobb enn bare negativt kaos.  Så krysser fingrene for Sverre Magnus samtid som jeg ønsker avvikling av monarkiet. 

Jeg har bare medfølelse for Magnus som må rydde opp etter foreldre og søsken sitt rot. Han er fortsatt veldig ung og skjønner ikke hva han er en del av. Det kan virke som at det å leve i et «gullbur» er ekstremt skadelig. Når det gjelder IA så er det vel flere grunner enn utdannelse som gjør at hun er i Australia, og den tydlige støtten hun har gitt til MBH utad er helt forkastelig. Helt i tråd med foreldrenes holdninger. Som tidligere monarkist, så var symbolikken på slottsbalkongen i går bare et forferdelig trist skue. Alt det flotte arbeidet kongen og dronningen har lagt i gjerningen er blitt forringet, ikke av de selv men av neste generasjon. 

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet
MissLucy skrev (1 time siden):

Ja, var ikke det i fjor? Først ble det sagt at han ikke skulle stå der, men så kom det en helomvending rett før 17. mai.

Nå har han jo vært på flere oppdrag og. Jeg er enig med Taalesen i at det virker som de har skjønt at de trenger ham, og at de tester vannet litt.

Jeg er også veldig enig med Taalesen i at det må legges til rette for at han får ordnede forhold, f.eks en egen apanasje det går an å leve av, hvis han skal inn som et arbeidende medlem av kongefamilien. Det går ikke an å gjøre som man gjorde med ML, dvs gi en apanasje som bare dekket lommepenger, eller utgiftsdekning til klær. Vi ser jo hvordan det gikk. Det går heller ikke an å gjøre som man har gjort med prinsesse Astrid, dvs satse på at hun gifter seg med en rik mann, og så gi en ærespensjon 70 år senere.

Men det er klart, det å bruke arving nr 2 som "vikar" er veldig komplisert, fordi erfaring fra andre land viser at utfordringene kommer når  tronarvingen stifter familie og "reserven" blir mindre relevant. Da er det viktig at de er forberedt.

Jeg vil jo helst ikke ha noen av dem i det hele tatt, men helt enig i at hvis vi nå absolutt må ha dem så må SM få sin egen apanasje som er til å leve av. Den kan med fordel omdisponeres fra de enorme summene foreldrene hans får. 

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Bronto skrev (51 minutter siden):

Og det sier det meste om denne flokken; at det står til toppkarakter når den eneste kjente kvalifikasjonen man har er at man ikke har gjort noe dumt.

• Liker 37
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Justlooking skrev (5 timer siden):

Det er selvsagt trist hvis det er så ille men har dessverre mistet all tiltro til henne. Hvorfor skulle hun absolutt vise seg frem i går? Hørte noen sa det var færre folk på Slottsplassen en vanlig, som kom tydelig frem når dronene filmet ovenfra.

Står litt om det her også:

• Liker 1
Skrevet
Enda en tulling skrev (1 time siden):

Hva var det som ble sagt før jul egentlig?
For det jeg husker var at hun skulle utredes for å se om transplantasjon kanskje ville være aktuelt en eller annen gang.

Så hun veldig dårlig ut i går altså? Ikke var jeg der og må innrømme at det ikke har fristet å spole gjennom masse videoer for å kunne se henne på nært hold så jeg aner ikke hvordan hun så ut.

Dette er det overlegen sa før jul:

"Sykdommen er per i dag så alvorlig at vi begynner å forberede hvordan vi skal takle ytterligere forverringer. Og da er det eneste man kan hjelpe med, en transplantasjon, sier Holm."

"I en pressmelding fra Slottet uttaler Holm at «vi nærmer oss tiden der lungetransplantasjon må gjennomføres, og vi gjør nødvendige forberedelser slik at det skal være mulig når den tiden kommer.»"

Kronprinsessen åpen om dramatisk forverring av sykdommen: – Har gått raskere enn jeg hadde håpet – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

image.gif

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Kvittre skrev (1 time siden):

Hvor drar folk når det er langhelg? Et sted det ikke er tog? Husker da alle ville til Oslo for og hilse på kongefamilien på 17 mai hvis de fikk mulighet . Så, det argumentet med langhelg blir rart. 

Vi har i mange år reist utenlands eller til hytta når det er langhelg, enten det er 17. mai-helg eller ikke, ganske vanlig i vår omgangskrets

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Kvittre skrev (1 time siden):

Jeg skrev jo i det du siterer hvorfor jeg syntes det var rart? Ja, hvorfor drar folk på hytta istedenfor til slottet da? Når det er langhelg og flere har mulighet til å dra til Oslo og møte på Slottsplassen og hilse på kongefamilien ? Jeg skjønner ikke argumentet. Jeg har alltid bodd i Oslo, og i år var det ingen som forespørsler om overnatting for å få delta på Slottsplassen for å hedre kongefamilien. Jepp, jeg dro på hytta. 

Jeg forstår ikke hva du mener.

Når 17. mai faller i en langhelg, så er det alltid en del som dropper 17. maifeiring og drar på hytta i stedet. Sånn har det jo alltid vært.

Jeg forstår ikke hvorfor du snakker spesifikt om utenbys folk som reiser eller ikke reiser inn til Oslo. Jeg snakker om folk i sin alminnelighet, herunder oslofolk, som dropper 17. mai og reiser ut av byen i langhelgene i mai.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
enkefru skrev (Akkurat nå):

Vi har i mange år reist utenlands eller til hytta når det er langhelg, enten det er 17. mai-helg eller ikke, ganske vanlig i vår omgangskrets

Ok. Jo, jeg skjønner jo det finnes ulike miljøer i Oslo. Jeg har vel kanskje vært i et miljø og familie hvor kongehuset har vært viktigere da? Tenker tilbake på besteforeldrene mine, hadde vært uhørt å ikke møte opp for kong Olav. 

disse dronebildene har jeg ikke sett, så jeg vet ikke om det var merkbart færre heller, men jeg har iallfall vært blant de som har reist på hytta, for i min omgangskrets har det ikke vært mas om slottet i år. Altså , ingen skulle til Oslo . 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (9 minutter siden):

Når 17. mai faller i en langhelg, så er det alltid en del som dropper 17. maifeiring og drar på hytta i stedet. Sånn har det jo alltid vært.

Jeg forstår ikke hvorfor du snakker spesifikt om utenbys folk som reiser eller ikke reiser inn til Oslo. Jeg snakker om folk i sin alminnelighet, herunder oslofolk, som dropper 17. mai og reiser ut av byen i langhelgene i mai.

Men det ble jo egentlig ikke en langhelg da det var skole på fredag for de fleste nettopp for å forebygge at mange skulle dra bort i forbindelse med 17.mai, men det var sikkert en del som dro uansett. Men det var nok mange som benyttet anledningen til å dra til Oslo også. Jeg synes det virket som det var like mange i sentrum som det pleier, men var ikke oppe ved Slottsplassen selv. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (11 minutter siden):

Jeg bor på byga, og kan si at her har det vært mye hyttefolk/byfolk denne helgen. Og det har vært kø opp til fjellet på onsdag. Det har også vært endel trafikk ned igjen på fredag og lørdag også. Dvs litt begge veier fredag. 

Så ingen tvil om at mange by/ hyttefolk har tatt turen til fjellheimen denne helgen, men også mange har dratt hjem til søndag. Hadde jeg vært byfolk uten barn å følge opp 17 mai, hadde jeg nok valgt å bli på hytta den dagen. Og tenker det ikke er uvanlig for andre også

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Bronto skrev (1 time siden):

La oss iallefall ikke håpe at han blir enda en Høiby. Skjønner ikke hvorfor han er et håp, alt han har gjort er å representere litt, og så blir han Norges håp pga av det? Fordi han plutselig viste seg? Eller hva er egentlig greia

• Liker 20
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
Skrevet
MissLucy skrev (5 minutter siden):

Ok.  Nei, jeg snakket om både osloborger og folk som kom utenbys fra. Det har ikke alltid vært sånn for meg, min familie og min omgangskrets at vi dropper 17 mai for å dra på hytta. Nytt i år. Langhelg har vært spesielt populært for folk utenbys fra å komme til Oslo. Så dette er nytt for meg, selvom det alltid har vært sånn for deg. 

sikkert noen som lager en statistikk på dette med hjelp av disse dronebildene og sammenligner med andre langhelger, for alt jeg vet er min omgangskrets og folk jeg snakker med unntak . Altså vi som vanligvis er i Oslo, men som dro på hytter i år. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
42. skrev (4 minutter siden):

La oss iallefall ikke håpe at han blir enda en Høiby. Skjønner ikke hvorfor han er et håp, alt han har gjort er å representere litt, og så blir han Norges håp pga av det? Fordi han plutselig viste seg? Eller hva er egentlig greia

Helt enig med deg. Han er en flott og sjarmerende ung mann. Men kreves det virkelig ikke mer for en person som skal representere landets kongehus?

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...