Gå til innhold

Skravletråd juli/august 2026

Fremhevede innlegg

Skrevet

Irriterende nok for dere sikkert, men jeg føler meg fortsatt fin 😎 Ikke kvalm, bare litt trøtt. Og småsulten hele tiden, enda jeg prøver å spise bra måltider. Ikke helt bra når det svømmer over av kaker og godis... 

Også er det SÅ koselig å dele nyheten! ❤️🥰 Har sagt det til noen nære venner og nærmeste familie nå, enda jeg fortsatt er i uke 8-9. 

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
sinusen skrev (Akkurat nå):

Irriterende nok for dere sikkert, men jeg føler meg fortsatt fin 😎 Ikke kvalm, bare litt trøtt. Og småsulten hele tiden, enda jeg prøver å spise bra måltider. Ikke helt bra når det svømmer over av kaker og godis... 

Også er det SÅ koselig å dele nyheten! ❤️🥰 Har sagt det til noen nære venner og nærmeste familie nå, enda jeg fortsatt er i uke 8-9. 

Haha, det er bare fint å høre at vi ikke lider oss gjennom alle sammen 😂❤️ Håper det fortsetter sånn for deg! 

Og enig, det er virkelig en sykt fin opplevelse å få dele nyheten med folk. At vi har så mange rundt oss som gleder seg på våre vegne får meg til å føle meg veldig rik på gode relasjoner 🥹

Skrevet
sinusen skrev (39 minutter siden):

Så godt at  formen din er fin og at du kan nyte graviditeten 🥰 

Virker som at formen sakte men sikkert er stigende her også. Oksehungeren har begynt å gi seg og småspisingen er ikke like ille lenger. 

Vi har faktisk ikke delt nyheten med noen enda. Synes det er litt vanskelig pga historikken vår og spesielt overfor barna. 

Har jo veldig lyst til å dele det med alle allerede nå - spesielt foreldrene mine for støtten de kan være.  Vi skal være med dem i julen og det vil være vanskelig  å skjule, så det er jo egentlig av praktiske årsaker også.
 synes likevel det er litt feil å utelate barna  og spesielt eldste. 

4-åringen greier nok ikke å holde på hemmeligheten og kan finne på å fortelle det til alle han møter på sin vei 😅 

Hva tenker dere andre rundt dette? 
Er det helt feil å skulle fortelle mamma og pappa uten at barna blir inkludert i første omgang? Barna skal selvsagt få ta del i nyheten når vi føler oss litt tryggere på at ting går veien. 

Skrevet
Parv skrev (8 minutter siden):

Så godt at  formen din er fin og at du kan nyte graviditeten 🥰 

Virker som at formen sakte men sikkert er stigende her også. Oksehungeren har begynt å gi seg og småspisingen er ikke like ille lenger. 

Vi har faktisk ikke delt nyheten med noen enda. Synes det er litt vanskelig pga historikken vår og spesielt overfor barna. 

Har jo veldig lyst til å dele det med alle allerede nå - spesielt foreldrene mine for støtten de kan være.  Vi skal være med dem i julen og det vil være vanskelig  å skjule, så det er jo egentlig av praktiske årsaker også.
 synes likevel det er litt feil å utelate barna  og spesielt eldste. 

4-åringen greier nok ikke å holde på hemmeligheten og kan finne på å fortelle det til alle han møter på sin vei 😅 

Hva tenker dere andre rundt dette? 
Er det helt feil å skulle fortelle mamma og pappa uten at barna blir inkludert i første omgang? Barna skal selvsagt få ta del i nyheten når vi føler oss litt tryggere på at ting går veien. 

Det syns jeg helt fint at dere kan gjøre, @Parv❤️ Det er 100% lov å dele det med voksne som kan være god støtte uten å måtte si det til barna og alt det fører med seg. Bedre å vente med å si det til barna til du er mindre bekymret og kan gjøre det med større glede, mens foreldrene dine tåler både gode og eventuelt dårlige nyheter nå❤️

Skrevet
blåtimen skrev (13 minutter siden):

Det syns jeg helt fint at dere kan gjøre, @Parv❤️ Det er 100% lov å dele det med voksne som kan være god støtte uten å måtte si det til barna og alt det fører med seg. Bedre å vente med å si det til barna til du er mindre bekymret og kan gjøre det med større glede, mens foreldrene dine tåler både gode og eventuelt dårlige nyheter nå❤️

Her er jeg helt enig! Det er fint å dele det med noen (og særlig det praktiske hvis det fører med seg stress)... Og noen ganger får voksne ha voksenting for seg selv. Så får barna selvsagt være med på gleden etterhvert!

Skrevet

Jeg tenker også at det er helt innafor @Parv❤️

Skrevet

Takk for støttende ord dere ❤️ 

Godt å høre at dere deler perspektivene. 
Handler nok mest om samvittigheten for min del. 
Samtidig er det jo noe med å ikke skulle flytte våre bekymringer over på de minste, selv om man ikke kan skåne dem for alt som er vanskelig.  

Tenker da det er bedre å vente til vi faktisk greier å senke skuldrene litt mer og kan dele det å glede seg med dem. 

Skrevet (endret)
Parv skrev (51 minutter siden):

Takk for støttende ord dere ❤️ 

Godt å høre at dere deler perspektivene. 
Handler nok mest om samvittigheten for min del. 
Samtidig er det jo noe med å ikke skulle flytte våre bekymringer over på de minste, selv om man ikke kan skåne dem for alt som er vanskelig.  

Tenker da det er bedre å vente til vi faktisk greier å senke skuldrene litt mer og kan dele det å glede seg med dem. 

Du ønsker jo å beskytte dem og mtp. Historien deres forstår jeg det ❤️ men dere trenger også støtte. Eldste er vel ganske stor? Så han forstår jo mye på godt og vondt.

Endret av lillemeg90
Skrevet
lillemeg90 skrev (10 timer siden):

Du ønsker jo å beskytte dem og mtp. Historien deres forstår jeg det ❤️ men dere trenger også støtte. Eldste er vel ganske stor? Så han forstår jo mye på godt og vondt.

Det er nettopp det. Man vil beskytte dem, samtidig som jeg vet at storebror på 12 forstår det meste og vil kunne holde på hemmeligheten (i alle fall til en viss grad 😆) 

Men tenker det uansett er fint å få sett at ting ser ok på UL i uke 12-13 før vi deler det med dem. Da har vi jo et skikkelig ultralydbilde som vi kan vise dem begge to samtidig. ❤️ 

I dag tippet jeg 11 hele uker og kvalmen har faktisk tatt en liten juleferie akkurat i dag.  🙏 

• Hjerte 1
Skrevet
Parv skrev (2 timer siden):

Det er nettopp det. Man vil beskytte dem, samtidig som jeg vet at storebror på 12 forstår det meste og vil kunne holde på hemmeligheten (i alle fall til en viss grad 😆) 

Men tenker det uansett er fint å få sett at ting ser ok på UL i uke 12-13 før vi deler det med dem. Da har vi jo et skikkelig ultralydbilde som vi kan vise dem begge to samtidig. ❤️ 

I dag tippet jeg 11 hele uker og kvalmen har faktisk tatt en liten juleferie akkurat i dag.  🙏 

Etter ultralyd høres bra ut. Hvis kidden er 12, tenker jeg at han forstår og kan holde på hemmeligheten så lenge dere vil... Og 4åringen er såpass liten at hen ikke nok vil føle seg utenfor og forstå så mye hvis foreldre og storebror vet noe hen ikke vet en liten stund. 

Har vært rundt noen små barn de siste dagene og håper veldig at de ikke forsto så mye, så jeg slipper at de løper rundt og sier ".. har baby i magen" hele jula 😂

Skrevet

Herregud, svigers kom i kveld og jeg skulle kle meg så det ikke var synlig at jeg var gravid siden vi ikke skulle fortelle det før under middagen og jeg fant ikke et eneste antrekk jeg ikke så gravid ut i! Når skjedde dette?! 😂😳

De ble såå glade, det var stor stas å endelig dele med de 🫶🏻

Ønsker dere alle en riktig god julefeiring i morgen. Ta vare på dere selv og senk lista - det viktigste er å være sammen ❤️ Klemmer

• Hjerte 2
Skrevet

@sinusen

Det er nok nettopp det fireåringen vil løpe rundt og si ja 😆😬 

Må nok uansett fortelle arbeidsgiver og kolleger på nyåret da magen allerede har begynt å poppe ganske greit den siste uka 😅

Noen ting tvinger seg liksom bare frem.

@blåtimen så koselig! for en fin julegave 🥰

Jeg skal i svømmehallen av alle ting i morgen og skjønner ikke hvordan jeg skal få holdt inn magen nok. Har panikk-shoppet de siste dagene for å finne noe passende til juleselskapene, men føler ikke at noe sitter bra. 
Måtte krype til korset og bestille hjem en gravidbukse i kveld, så nå går det nok bare en vei 😅

• Hjerte 1
Skrevet

Såå koselig @blåtimen🥰🥰 hørtes skikkelig utfordrende å skjule det i svømmehallen ja @Parv😂❤️

God jul dere ❤️

• Hjerte 1
Skrevet

God jul, folkens! 🎄💕 

Her er jeg fortsatt i god form og det begynner å gjøre meg bekymret. Men det er jo ikke egentlig vits å bekymre seg, jeg vet det.

Var det noen her som skulle dele nyhetene på julaften?

• Hjerte 1
Skrevet

God jul 🎄❤️ prøv å kos deg med det @sinusen. Jeg vet det er enklere sagt enn gjort da! 

Vi fortalte det i går! Det ble overasket og veldig glade. De trodde nok ikke at det var håp om flere herfra 😂 så ble noen gledesutrop og tårer, mens seksåringen ropte på neste pakke 😂 

• Hjerte 2
Skrevet

God jul til alle 🎄❤️ 

Håper alle fikk en fin feiring i går. 

prøv å nyt det, @sinusen, selv om jeg forstår bekymringen over at symptomene uteblir. Mange opplever jo at plagene avtar litt etter uke 11-12, så det er jo en sjanse for at du rett og slett bare er av de heldige som slipper plagene 😊 Alt er sannsynligvis helt som det skal 🥰 

• Hjerte 1
Skrevet
sinusen skrev (På 22.12.2025 den 16.25):

Jeg er like langt på vei som deg, og var kvalm ut uke 7. Så forsvant det. Var på en ultralyd 7+5 og da så alt bra ut. Skal på en ny ultralyd snart, da jeg blir veldig usikker av at alle symptomene forsvant. Jeg har mistet i missed abortion to ganger før, så det er nok derfor jeg stresser så. Håper alt er bra😅 

Skrevet
Anonymis1236 skrev (51 minutter siden):

Jeg er like langt på vei som deg, og var kvalm ut uke 7. Så forsvant det. Var på en ultralyd 7+5 og da så alt bra ut. Skal på en ny ultralyd snart, da jeg blir veldig usikker av at alle symptomene forsvant. Jeg har mistet i missed abortion to ganger før, så det er nok derfor jeg stresser så. Håper alt er bra😅 

Kjenner til den følelsen! Jeg har også følt det har vært noe falt siden jeg har vært mindre kvalm nå enn med de andre. Men enn så lenge ser alt fint ut ❤️ heldigvis er det jo stort sett det ❤️ er det lenge til ultralyd for deg?

• Hjerte 1
Skrevet
lillemeg90 skrev (5 timer siden):

God jul 🎄❤️ prøv å kos deg med det @sinusen. Jeg vet det er enklere sagt enn gjort da! 

Vi fortalte det i går! Det ble overasket og veldig glade. De trodde nok ikke at det var håp om flere herfra 😂 så ble noen gledesutrop og tårer, mens seksåringen ropte på neste pakke 😂 

Så hyggelig! 🥰🥰 Håper seksåringen også gleder seg etter hvert. 

Tusen takk for fine ord! Er selvsagt redd for en missed abortion, men jeg hadde jo ikke noen symptomer før ultralyd i uke 7 heller og da var alt fint. Sjansen er vel større for at jeg bare er heldig, men det er ikke så rart at man blir litt bekymret uansett... Ultralyd på sykehuset er om tre uker. 

Skrevet

@sinusen skjønner de tre ukene føles lenge til om du er bekymret.
Men som du selv skriver så var alt fint i uke 7 til tross for lite symptomer. Prøv å ta med deg det 😊 etter uke 8 er sannsynligheten for at det går bra veldig mye større enn at det ikke gjør det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...