-Pusheen- Skrevet 23 timer siden #601 Skrevet 23 timer siden Fullrulle skrev (12 minutter siden): Jeg tenker at en må kunne diskutere valgene en influenser tar og hvilke signaler de sender uten at en blir kalt misunnelig og nærmest ond. Skal en alltid bare heie og være enig? Skal en influenser kun ha følgere som elsker de og aldri er kritiske? Det jeg reagerer på med Djesa, er hennes naive innstilling til vårt offentlig system og at hun søler bort en kjempemulighet fordi hun er kald å vil kose seg? Hvor mange får en slik avtale med skatteetaten? Veldig få. Burde hun tatt seg selv i nakken å gjort en innsats? 100%. Enig. Man må få lov å stille spørsmål ved tingene folk gjør, og velger å vise frem. 1 2
Hatsumomo Skrevet 22 timer siden #602 Skrevet 22 timer siden -Pusheen- skrev (2 minutter siden): Enig. Man må få lov å stille spørsmål ved tingene folk gjør, og velger å vise Men det er jo ikke det dere gjør. Stiller spørsmål? Da må dere virkelig gå tilbake og lese hva dere har skrevet. Og enkelte her inne har virkelig ikke stillet spm, men regelrett skrevet ganske mye kjipe ting om henne og relasjonene hennes .. som ingen her har noen forutsetninger for å vite om hverken broren eller moren hennes - men synser i vei om relasjoner slik det passer dem 🤦🏼♀️ ja tegner et bilde av Djesa som en rett og slett horribel person - vi snakker ikke om en offentlig person som tjener penger på snap engang … men en privatperson i startgropen som deler av sitt ganske sårbare liv. Det er fader meg lov å ha litt gangsyn altså i hvordan man faktisk uttaler seg om personen og graver i relasjoner og mener/synser så vanvittig fritt. Ja, personen deler og har valgt å bo i en bil, men kjære vene - dere kan da være litt medmennesker også da 🤷🏼♀️ 1
-Pusheen- Skrevet 22 timer siden #603 Skrevet 22 timer siden Hatsumomo skrev (14 minutter siden): Men det er jo ikke det dere gjør. Stiller spørsmål? Da må dere virkelig gå tilbake og lese hva dere har skrevet. Og enkelte her inne har virkelig ikke stillet spm, men regelrett skrevet ganske mye kjipe ting om henne og relasjonene hennes .. som ingen her har noen forutsetninger for å vite om hverken broren eller moren hennes - men synser i vei om relasjoner slik det passer dem 🤦🏼♀️ ja tegner et bilde av Djesa som en rett og slett horribel person - vi snakker ikke om en offentlig person som tjener penger på snap engang … men en privatperson i startgropen som deler av sitt ganske sårbare liv. Det er fader meg lov å ha litt gangsyn altså i hvordan man faktisk uttaler seg om personen og graver i relasjoner og mener/synser så vanvittig fritt. Ja, personen deler og har valgt å bo i en bil, men kjære vene - dere kan da være litt medmennesker også da 🤷🏼♀️ Ok. Jeg er uenig i hvordan du legger frem ting her, så da får vi være enig i å være uenig. 6
Auri Skrevet 20 timer siden #604 Skrevet 20 timer siden (endret) Hatsumomo skrev (2 timer siden): Men det er jo ikke det dere gjør. Stiller spørsmål? Da må dere virkelig gå tilbake og lese hva dere har skrevet. Og enkelte her inne har virkelig ikke stillet spm, men regelrett skrevet ganske mye kjipe ting om henne og relasjonene hennes .. som ingen her har noen forutsetninger for å vite om hverken broren eller moren hennes - men synser i vei om relasjoner slik det passer dem 🤦🏼♀️ ja tegner et bilde av Djesa som en rett og slett horribel person - vi snakker ikke om en offentlig person som tjener penger på snap engang … men en privatperson i startgropen som deler av sitt ganske sårbare liv. Det er fader meg lov å ha litt gangsyn altså i hvordan man faktisk uttaler seg om personen og graver i relasjoner og mener/synser så vanvittig fritt. Ja, personen deler og har valgt å bo i en bil, men kjære vene - dere kan da være litt medmennesker også da 🤷🏼♀️ Hun har 50.000 følgere på TikTok og 20.000 følgere på Snap. Da er man en offentlig person. Hun har selv valgt å prøve å leve influenser-livet. Og hun promoterer seg aktivt på at det er å bli gjeldsfri som er målet (her f.eks: https://www.nrk.no/nyttig/xl/djesa-drommer-om-a-bli-gjeldfri-1.17668616 ) . Da skurrer det og folk reagerer når hun samtidig overhodet ikke følger det opp og heller ikke følger opp avtaler hun har inngått. Et reklamesamarbeid er en jobb, det er som å uttale seg til tusenvis av mennesker at man ikek gadd å dra på jobb en dag, ops hadde en viktig deadline, men gjør det et par dager senere, ikke så farlig. Det er faktisk kritikkverdig. Og det må være lov å påpeke. Jeg sier ikke hun er en horribel person, men det hun selv velger å dele om sin økonomiske situasjon og hvordan hun følger opp (eller ikke følger opp forpliktelser) må det virkelig være lov å diskutere og mene noe om, fordi hun selv deler om det. Jeg er ikke en ren hater hvis du vil prøve å spinne svaret mitt slik, jeg har flere ganger her inne protestert selv når jeg synes noen går for langt i hva de diskuterer om henne (rykter om at hun var sett på et apotek blant annet...). Men hun velger selv å sette seg i en offentlig posisjon og fronte dette med økonomien hennes sterkt som noe man bør følge henne for, for å se reisen hennes med å betale ned gjeld for å leve drømmelivet. Endret 20 timer siden av Auri 3 6
Auri Skrevet 20 timer siden #605 Skrevet 20 timer siden Snapchat profilteksten hennes: Bor i en campervan med katt Kuttet ut toxic foreldre Betaler ned 1 mill i gjeld uten å hate livet 2
Ellenn Skrevet 20 timer siden #606 Skrevet 20 timer siden Fullrulle skrev (3 timer siden): Jeg tenker at en må kunne diskutere valgene en influenser tar og hvilke signaler de sender uten at en blir kalt misunnelig og nærmest ond. Skal en alltid bare heie og være enig? Skal en influenser kun ha følgere som elsker de og aldri er kritiske? Det jeg reagerer på med Djesa, er hennes naive innstilling til vårt offentlig system og at hun søler bort en kjempemulighet fordi hun er kald å vil kose seg? Hvor mange får en slik avtale med skatteetaten? Veldig få. Burde hun tatt seg selv i nakken å gjort en innsats? 100%. Det er lenge siden jeg fulgte Djesa, men er rimelig sikker på at hun ikke fikk noen avtale med skatteetaten. Grunnen til at det hun skylder Skatteetaten ikke renter seg er at gjelden kun består av forsinkelsesrenter. Selve skattegjelden har hun betalt.
Jodaneida Skrevet 19 timer siden #607 Skrevet 19 timer siden Lolleren skrev (6 timer siden): Grunnen til at hun hadde så mye gjeld var vel på grunn av en neglesalong som gikk konkurs. Dette skjer i Norge hver eneste dag. Er det ikke flott at hun forsøker å gjøre opp for seg i stedet for å bare starte opp igjen i nytt navn og la skattebetalerene ta nederlaget? Hun forsøker jo ikke litt engang. Så blir hun snurt når folk påpeker det. «Skal man bare leve på havregryn til gjelda er betalt så får psyisk helse mye å gjøre». men det er forskjell på å leve på havregryn og på å dra på michelin restaurant… 2 2
Hatsumomo Skrevet 18 timer siden #608 Skrevet 18 timer siden (endret) Jodaneida skrev (14 minutter siden): Hun forsøker jo ikke litt engang. Så blir hun snurt når folk påpeker det. «Skal man bare leve på havregryn til gjelda er betalt så får psyisk helse mye å gjøre». men det er forskjell på å leve på havregryn og på å dra på michelin restaurant… Vet du om Djesa betalte for det selv? Nei, antagelig har du ikke innsikt i det, men du velger å tro det som er kjipest fordi det passer deg best så du kan klage på henne i tråden. I samme snap tok hun også opp det faktum at mange tar selvmord pga gjeld fordi det er så skamfullt å ha, men det driter dere her i tråden glatt i, og fortsetter å tyte smålig videre med sytestemmen godt påskrudd: «Djesa gjør ditt og datt i stedet for å betale gjelden sin». Jeg blir helt matt, man klager på at Djesa ikke er voksen, men det er fader ikke enkelte av dere heller 🙈 Endret 18 timer siden av Hatsumomo 2
Jodaneida Skrevet 18 timer siden #609 Skrevet 18 timer siden Hatsumomo skrev (1 minutt siden): Vet du om Djesa betalte for det selv? Nei, antagelig har du ikke innsikt i det, men du velger å tro det som er kjipest fordi det passer deg best så du kan klage på henne i tråden. I samme snap tok hun også opp det faktum at mange tar selvmord pga gjeld fordi det er så skamfullt å ha, men det driter dere her i tråden glatt i, og fortsetter å tyte smålig videre med sytestemmen godt påskrudd: «Djesa gjør ditt og datt i stedet for å betale gjelden sin». Jeg blir helt matt, man klager på at Djesa ikke er voksen, men det er fader ikke enkelte av dere ikke heller 🙈 Som noen andre har nevnt. Dette er hvordan HUN velger å fremstille det. Hun kunne f.eks sagt at det var påspandert? Men du må gjerne være uenig, det lever jeg helt godt med. Å kjøpe tusjer til mangfoldige tusen når man har så mye gjeld er ganske spesielt. Hvertfall når man skal bruke som unnskyldning at selvmordstallene er høyt hos folk med gjeld. Hun fremstiller det som et «ikkeproblem» som går bort om hun «manifesterer» nok .. ærlig talt 1 6
Love2017juni Skrevet 16 timer siden #610 Skrevet 16 timer siden (endret) Andre som merker denne smattingen hennes som bare blir verre og verre? Hun smatter etter hvert bidige setting jo.. Djesa er en forvokst unge som ikke har fått det hun trang i oppveksten, og derfor henger litt etter. Derav ingen økonomisk sans og hun har ingen omsorg for andre. (Enn katter) Trist at en dødssyk mor som tydeligvis ber om litt kontakt (utifra morens Instagram) men Djesa har nok med seg selv og kan ikke tilgi noen 🤯 Endret 5 timer siden av Love2017juni 4 3
Auri Skrevet 1 time siden #611 Skrevet 1 time siden Love2017juni skrev (15 timer siden): Andre som merker denne smattingen hennes som bare blir verre og verre? Hun smatter etter hvert bidige setting jo.. Djesa er en forvokst unge som ikke har fått det hun trang i oppveksten, og derfor henger litt etter. Derav ingen økonomisk sans og hun har ingen omsorg for andre. (Enn katter) Trist at en dødssyk mor som tydeligvis ber om litt kontakt (utifra morens Instagram) men Djesa har nok med seg selv og kan ikke tilgi noen 🤯 ...og her er det over på måten å snakke om folk på som jeg mener er helt på trynet og langt over streken. Konstruktiv kritikk er en ting, dette er bare kjipt oppgulp. 1
Love2017juni Skrevet 1 time siden #612 Skrevet 1 time siden (endret) Auri skrev (37 minutter siden): ...og her er det over på måten å snakke om folk på som jeg mener er helt på trynet og langt over streken. Konstruktiv kritikk er en ting, dette er bare kjipt oppgulp. Jeg er helt enig! Og jeg har vært saklig i mine innlegg frem til nå. Men slik Djesa oppfører seg fortjener litt «kjip oppgulp» også innimellom. Det er jo nettopp slik hun svarer følgere som ikke er enige, hun er så langt ifra saklig som det går. Hun har også har fyrt løs om sin «narsissistiske» mor i årevis. Uten at man har kunnet høre annet ene siden av historien. Man trenger ikke leite lenge for å finne avisartikler der hun og moren har stilt opp sammen med navn. Og ser hvem moren er. Endret 1 time siden av Love2017juni 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå