-Pusheen- Skrevet 7. juni #521 Skrevet 7. juni ABCDE skrev (43 minutter siden): Ramlet over på utforsk. Mye drama av en voksen dame var min tanke. Men ligger kanskje mye mer bak. Moren er i følge Djesa narsissist. Så er det tilfelle, skjønner jeg at hun har hatt et tricky forhold til henne i oppveksten. 1
Fullrulle Skrevet 7. juni #522 Skrevet 7. juni ABCDE skrev (1 time siden): Ramlet over på utforsk. Mye drama av en voksen dame var min tanke. Men ligger kanskje mye mer bak. Hun har mange videoer om det på TT.
FruRosa Skrevet 7. juni #523 Skrevet 7. juni (endret) Moren har eggstokkreft med spredning. Har vært gjennom flere runder med cellegift, og skal opereres neste uke. Moren har selv delt dette åpent på FB. Jeg kjenner henne ikke, men ramlet tilfeldigvis over innlegget. Det var nok dette Djesa fikk vite om for en tid tilbake da hun rantet om hvor fælt det var at noen (tanten?) ga henne info hun ikke ville ha. Nå har moren kontaktet Djesa på mail (D fortalte dette selv) og sagt hun trenger henne, og D er fornærmet/sint/ trist på egne vegne fordi moren ikke respekterer at hun ikke vil ha noe med henne å gjøre. Endret 7. juni av FruRosa Tastetull 1
-Pusheen- Skrevet 7. juni #524 Skrevet 7. juni FruRosa skrev (2 minutter siden): Moren har eggstokkreft med spredning. Har vært gjennom flere runder med cellegift, og skal opereres neste uke. Moren har selv delt dette åpent på FB. Jeg kjenner henne ikke, men ramlet tilfeldigvis over innlegget. Det var nok dette Djesa fikk vite om for en tid tilbake da hun rantet om hvor fælt det var at noen (tanten?) ga henne info hun ikke ville ha. Nå har moren kontaktet Djesa på mail (D fortalte dette selv) og sagt hun trenger henne, og D er fornærmet/sint/ trist på egne vegne fordi moren ikke respekterer at hun ikke vil ha noe med henne å gjøre. Wow, det er selvsagt Djesas valg hva hun velger å gjøre med den informasjonen, men jeg synes personlig det bør være greit at tanta gir henne den. Akkurat dette handler jo ikke om Djesa i det hele tatt. 4
Pinguini Skrevet 7. juni #525 Skrevet 7. juni Har aldri sett denne personen på snapchat før, men i dag dukket hun opp på utforsk. Mye gråting og lang story. Hvem er denne dama? Hva driver hun med? Er hun kjent for noe / fra noe eller prøver hun bare desperat å bli kjent?
-Pusheen- Skrevet 7. juni #526 Skrevet 7. juni (endret) Pinguini skrev (10 minutter siden): Har aldri sett denne personen på snapchat før, men i dag dukket hun opp på utforsk. Mye gråting og lang story. Hvem er denne dama? Hva driver hun med? Er hun kjent for noe / fra noe eller prøver hun bare desperat å bli kjent? Jeg oppdaget henne på Tiktok for noen år siden, da bygde hun om en van som hun nå bor i. Kjørte rundt i Europa med den, hjalp katter i Hellas osv. Søtt innhold. Så begynte hun å legge ut om moren sin som i følge henne er narsissist, og legge ut om gjeld hun har pådratt seg. Jeg har ikke sett på henne på en stund, så har ikke fått med meg griningen. Edit: Gikk inn for å se hva hun hadde lagt ut, men jeg klarer ikke komme meg igjennom storyene til disse snapchat-influenserne lengre. Det er reklame hele tiden... Endret 7. juni av -Pusheen- 2
Hatsumomo Skrevet 7. juni #527 Skrevet 7. juni -Pusheen- skrev (25 minutter siden): Jeg oppdaget henne på Tiktok for noen år siden, da bygde hun om en van som hun nå bor i. Kjørte rundt i Europa med den, hjalp katter i Hellas osv. Søtt innhold. Så begynte hun å legge ut om moren sin som i følge henne er narsissist, og legge ut om gjeld hun har pådratt seg. Jeg har ikke sett på henne på en stund, så har ikke fått med meg griningen. Edit: Gikk inn for å se hva hun hadde lagt ut, men jeg klarer ikke komme meg igjennom storyene til disse snapchat-influenserne lengre. Det er reklame hele tiden... Hun har jo ikke stjerne, så det er jo null stress å komme gjennom hennes da.
-Pusheen- Skrevet 7. juni #528 Skrevet 7. juni Hatsumomo skrev (Akkurat nå): Hun har jo ikke stjerne, så det er jo null stress å komme gjennom hennes da. Jeg synes det var litt stress, kom opp mye reklame hos meg da jeg skulle se. Orker ikke klikke meg igjennom alt, for hele storyen blir opphakket.
Hatsumomo Skrevet 7. juni #529 Skrevet 7. juni -Pusheen- skrev (1 minutt siden): Jeg synes det var litt stress, kom opp mye reklame hos meg da jeg skulle se. Orker ikke klikke meg igjennom alt, for hele storyen blir opphakket. Snodig.
-Pusheen- Skrevet 7. juni #530 Skrevet 7. juni (endret) Hatsumomo skrev (3 minutter siden): Snodig. Mulig. Jeg vet ikke hvordan det er hos andre, men her kom det opp reklame etter hver andre "story-strek". Vet ikke om det har med at jeg fant akkurat dette på Utforsk, og ikke gikk inn på selve profilen hennes? Edit: det var definitivt derfor, for jeg ser det samme via selve profilen hennes nå, og da går det greit. Endret 7. juni av -Pusheen-
Baff Skrevet 7. juni #531 Skrevet 7. juni Fremstår heller narsissistisk anlagt selv spør du meg- tilbakemeldinger tåler hun ikke; med mindre de er i hennes favør. Massiv gjeld- men å få seg en jobb det går jo ikke- om man ikke teller svamper og nett kurs på negler. Bor i en gammel skrap av en bil, sammen med katten- i en venn (som hun kaller bror) sin oppkjørsel. Snylter på mer enn ett nivå. Snakker voldsomt om manifestering og store drømmer- men ikke villig til å få seg en jobb som gir fast stabil inntekt. Greit med store dagdrømmer om hvordan livet skal bli når man er ung og ikke vet bedre- men når man er 40 og praktisk talt hjemløs- da er det bare tragisk. 4 11
Zenhouse Skrevet 7. juni #532 Skrevet 7. juni Hatsumomo skrev (7 timer siden): Hun har jo ikke stjerne, så det er jo null stress å komme gjennom hennes da. Alle har reklame nå, også de som ikke har gul stjerne. De tjener bare ikke noe på det.
Zenhouse Skrevet 7. juni #533 Skrevet 7. juni -Pusheen- skrev (7 timer siden): Mulig. Jeg vet ikke hvordan det er hos andre, men her kom det opp reklame etter hver andre "story-strek". Vet ikke om det har med at jeg fant akkurat dette på Utforsk, og ikke gikk inn på selve profilen hennes? Edit: det var definitivt derfor, for jeg ser det samme via selve profilen hennes nå, og da går det greit. Aha- er det derfor «alle» har reklame nå, siden jeg ser på Utforsk? Skal sjekke det ut
Hatsumomo Skrevet 8. juni #534 Skrevet 8. juni Zenhouse skrev (5 timer siden): Alle har reklame nå, også de som ikke har gul stjerne. De tjener bare ikke noe på det. Får ingen reklame. Hjelper ikke at du skriver det når jeg ikke får det 🤷🏼♀️ 1
-Pusheen- Skrevet 8. juni #535 Skrevet 8. juni Zenhouse skrev (7 timer siden): Aha- er det derfor «alle» har reklame nå, siden jeg ser på Utforsk? Skal sjekke det ut Ja, det er hvert fall sånn hos meg. Ser jeg noe via Utforsk, er det reklame. Ser jeg noe via profilen til folk som ikke har stjerne, her: Djesa, så er det ikke noe. 1
Lileep Skrevet 8. juni #536 Skrevet 8. juni (endret) Djesa viser flere tegn til å være narisitisk selv: evner ikke å sette seg inn i andre sine følelser, ref at mammaen trenger støtte i en utrolig vanskelig situasjon. Djesa snur det til å handle om henne selv, beundrer seg selv og hennes plass i verden og forventer at omgivelsene behandler henne deretter. Hun utnytter andre til sin fordel, ref "broren" hvor hun bruker kjeller, strøm og toalett/bad/kjøkken til sin fordel. Overdrevet følelse av egen viktighet, talent og prestasjoner, ref svampene og andre prosjekter. Svampene er verden beste og unike, hun er en gründer som skal inn i de store merkebutikkene i følge henne selv. Dette er noen av de sentrale trekkene.. og hun passer veldig godt inn. Hennes voldsomme oppmerksomhet om forholdet til mammaen, hvordan det påvirker henne og all fokus er på henne selv hvor hun ikke evner å se andres situasjon osv viser jo bare enda tydeligere at det kanskje er HUN også er narsissistisk og ikke bare moren 😉 edit: endret ang moren da jeg har ingen grunnlag til å si at moren ikke er det. Beklager det. Endret 8. juni av Lileep 3 7
-Pusheen- Skrevet 8. juni #537 Skrevet 8. juni Lileep skrev (1 time siden): Djesa viser flere tegn til å være narisitisk selv: evner ikke å sette seg inn i andre sine følelser, ref at mammaen trenger støtte i en utrolig vanskelig situasjon. Djesa snur det til å handle om henne selv, beundrer seg selv og hennes plass i verden og forventer at omgivelsene behandler henne deretter. Hun utnytter andre til sin fordel, ref "broren" hvor hun bruker kjeller, strøm og toalett/bad/kjøkken til sin fordel. Overdrevet følelse av egen viktighet, talent og prestasjoner, ref svampene og andre prosjekter. Svampene er verden beste og unike, hun er en gründer som skal inn i de store merkebutikkene i følge henne selv. Dette er noen av de sentrale trekkene.. og hun passer veldig godt inn. Hennes voldsomme oppmerksomhet om forholdet til mammaen, hvordan det påvirker henne og all fokus er på henne selv hvor hun ikke evner å se andres situasjon osv viser jo bare enda tydeligere at det kanskje er HUN som er narsissistisk og ikke moren 😉 Nå vet jeg jo selvsagt ikke hvem moren er og hvilken dynamikk og forhold de har. De har nok mye historie seg imellom som spiller inn her. Men det jeg ser utifra det Djesa legger ut, er at hun enten 1. har såpass store traumer at hun bør få profesjonell hjelp 2. har plukket opp/har narsissistiske trekk selv 3. ikke har lært å takle kritikk på en fruktbar måte, fordi hvis moren er narsissist, har hun vel heller aldri taklet kritikk på en god måte, og kunnet lære Djesa det 4. all of the above Akkurat i dette tilfelle, at moren er syk, synes jeg er helt innafor å informere om, og det handler ikke om å tråkke over grenser å skulle fortelle det. Det er en spesiell situasjon. Når det er sagt, må jo Djesa gjøre det som er best for henne. Sånn som hun reagerte på dette, kan det virke som det er best å holde seg unna. Både for henne selv, men også for moren. Man MÅ ikke ta alt personlig selv om man har historie med en person. Som jeg har sagt tidligere, at moren er syk, har ikke noe med Djesa å gjøre. Ser man isolert på det så er det ikke rart hvis moren er redd og ønsker å ha datteren sin der. Hadde Djesa vært meg, hadde jeg bare blokkert og gått videre med livet mitt hvis jeg virkelig ikke ville ha noe med henne å gjøre. På et tidspunkt må man faktisk bare akseptere at man ikke kan endre et menneske, og at fortid er fortid. Man kan dog endre hvordan man selv reagerer på ting. Det så ikke akkurat sunt ut å sitte foran kamera å gråte. (Ja, jeg har erfaring med noen som er narsissistiske, så jeg vet hva det går i). 2
missprincess Skrevet 8. juni #538 Skrevet 8. juni -Pusheen- skrev (1 time siden): Nå vet jeg jo selvsagt ikke hvem moren er og hvilken dynamikk og forhold de har. De har nok mye historie seg imellom som spiller inn her. Men det jeg ser utifra det Djesa legger ut, er at hun enten 1. har såpass store traumer at hun bør få profesjonell hjelp 2. har plukket opp/har narsissistiske trekk selv 3. ikke har lært å takle kritikk på en fruktbar måte, fordi hvis moren er narsissist, har hun vel heller aldri taklet kritikk på en god måte, og kunnet lære Djesa det 4. all of the above Akkurat i dette tilfelle, at moren er syk, synes jeg er helt innafor å informere om, og det handler ikke om å tråkke over grenser å skulle fortelle det. Det er en spesiell situasjon. Når det er sagt, må jo Djesa gjøre det som er best for henne. Sånn som hun reagerte på dette, kan det virke som det er best å holde seg unna. Både for henne selv, men også for moren. Man MÅ ikke ta alt personlig selv om man har historie med en person. Som jeg har sagt tidligere, at moren er syk, har ikke noe med Djesa å gjøre. Ser man isolert på det så er det ikke rart hvis moren er redd og ønsker å ha datteren sin der. Hadde Djesa vært meg, hadde jeg bare blokkert og gått videre med livet mitt hvis jeg virkelig ikke ville ha noe med henne å gjøre. På et tidspunkt må man faktisk bare akseptere at man ikke kan endre et menneske, og at fortid er fortid. Man kan dog endre hvordan man selv reagerer på ting. Det så ikke akkurat sunt ut å sitte foran kamera å gråte. (Ja, jeg har erfaring med noen som er narsissistiske, så jeg vet hva det går i). Veldig enig med deg i det du skriver her ang Djesa. Har sluttet å følge henne for lenge siden. På meg virket hun også slik du beskriver. Hun virker utrolig selvgod og arrogant . 5
-Pusheen- Skrevet 8. juni #539 Skrevet 8. juni missprincess skrev (4 minutter siden): Veldig enig med deg i det du skriver her ang Djesa. Har sluttet å følge henne for lenge siden. På meg virket hun også slik du beskriver. Hun virker utrolig selvgod og arrogant . Hun popper opp på tiktok innimellom, men bortsett fra i går, når jeg ble nysgjerrig på denne griningen, har jeg ikke sett på henne på lenge. Synes det var koselig når hun var i Hellas og hjalp kattene. Men blir sliten av å se hvor dysfunksjonell hun virker😅 Alt er alltid alle andre sin feil-innstillingen er ikke my cup of tea. 2 1
Hatsumomo Skrevet 8. juni #540 Skrevet 8. juni Merkelig å uttale seg å skråsikkert om djesa og moren uten å kjenne noe til dem og forholdet hennes. Nesten så en mistenker at flere her kjenner mer til disse to enn man gir inntrykk av 🤔 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå