Gå til innhold

Djesa Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hun har et samarbeid med Libresse nå, som betaler henne for å poste hver fredag. Hun har glemt det to ganger nå, og bare fjaser det vekk og poster på søndag istedenfor og håper det går greit. Det viser jo bare hvordan hun tenker rundt alt, at det er ikke så viktig med avtaler osv, hun bare gjør som hun vil. Håper Libresse holder tilbake betalingen og at andre selskap tenker seg om flere ganger før de inngår samarbeid med dette menneske.. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lileep skrev (11 minutter siden):

Hun har et samarbeid med Libresse nå, som betaler henne for å poste hver fredag. Hun har glemt det to ganger nå, og bare fjaser det vekk og poster på søndag istedenfor og håper det går greit. Det viser jo bare hvordan hun tenker rundt alt, at det er ikke så viktig med avtaler osv, hun bare gjør som hun vil. Håper Libresse holder tilbake betalingen og at andre selskap tenker seg om flere ganger før de inngår samarbeid med dette menneske.. 

Det virker lite seriøst. Hadde ikke gitt henne oppdrag igjen.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Lileep skrev (25 minutter siden):

Sharp75! skrev (13 minutter siden):

Det virker lite seriøst. Hadde ikke gitt henne oppdrag igjen.

Kvinneguiden består tydeligvis av smålige mennesker som ikke unner andre noe som helst..herlighet :filer:

• Nyttig 1
Skrevet
Hatsumomo skrev (Akkurat nå):

Kvinneguiden består tydeligvis av smålige mennesker som ikke unner andre noe som helst..herlighet :filer:

Helt riktig.. jeg unner ikke et menneske godt betalte reklamejobber når vedkommende ikke engang gidder å prøve å gjøre det som står i kontrakten. Viser bare at dette ikke er prioritert i hennes hverdag. Jeg unner heller ikke personer som unnlater å betale ned på gjeld med vilje å få tilrettelagt mer nå. La henne føle på virkeligheten og det å faktisk måtte betale og jobbe en normal jobb. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Lileep skrev (2 minutter siden):

Helt riktig.. jeg unner ikke et menneske godt betalte reklamejobber når vedkommende ikke engang gidder å prøve å gjøre det som står i kontrakten. Viser bare at dette ikke er prioritert i hennes hverdag. Jeg unner heller ikke personer som unnlater å betale ned på gjeld med vilje å få tilrettelagt mer nå. La henne føle på virkeligheten og det å faktisk måtte betale og jobbe en normal jobb. 

Dama bor i en van og eier ikke nåla i veggen.

Tror hun føler på virkeligheten så mye som en person kan føle på det.

Jeg syntes det smålig og patetisk å skrive det du skriver nå.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Lileep skrev (1 minutt siden):

Veldig enig med deg. Hun vil jeg si utnytter det hun får gratis av blant annet måltider som hun til stadighet er på hos "broren " menneske hans familie og venner. Det sparer hun mye på også. Hun handler kun til seg selv spesielt mye tastetaster. Hun sparer mye penger på mat, bor gratis, vasker klær gratis og har gratis kontor. Da bør hun prioritere å iallefall betale noe på sin gjeld, for den forsvinner ikke. Har sluttet å følge henne for syntes hun ikke var særlig god på å ta i mot konstruktiv kritikk. Da ble hun spydig mot flere følgere. Ikke en influencer jeg vil følge som behandler sine følgere slik 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Hatsumomo skrev (6 minutter siden):

Det van livet har hun selv valgt . 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
missprincess skrev (2 minutter siden):

Det van livet har hun selv valgt . 

Og? 

• Liker 2
Skrevet
Hatsumomo skrev (9 minutter siden):

Nei det er nettopp her jeg er uenig med deg. Mange av oss hadde nok virkelig kjent på livet ja, men det fremstår som at hun ikke føler på det i det hele tatt. Det fremstår som at hun mener at hun selv er viktigere enn alle andre og påpeker dette gjentatte ganger. Aldri har hun fremvist fortvilelse eller takknemlighet forsåvidt. Hun skjønner jo ikke at f.eks. broren lider økonomisk tap av at hun bor der eller klarer å dra paralleller til at han kanskje gjør dette slik at hun skal kunne betale ned gjelden sin. Nei hun prioriterte å KOSE seg i vinter fordi hun var kald… Fordi stakkars meg? Jeg skjønner at hun ikke har hatt det lett i livet men på mange måter fremstår hun som en naiv tenåring. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Hatsumomo skrev (11 minutter siden):

Og? 

Så da er vel ikke det noen unnskyldning for de omstendighetene hun har satt seg selv i

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Fullrulle skrev (2 minutter siden):

Nei det er nettopp her jeg er uenig med deg. Mange av oss hadde nok virkelig kjent på livet ja, men det fremstår som at hun ikke føler på det i det hele tatt. Det fremstår som at hun mener at hun selv er viktigere enn alle andre og påpeker dette gjentatte ganger. Aldri har hun fremvist fortvilelse eller takknemlighet forsåvidt. Hun skjønner jo ikke at f.eks. broren lider økonomisk tap av at hun bor der eller klarer å dra paralleller til at han kanskje gjør dette slik at hun skal kunne betale ned gjelden sin. Nei hun prioriterte å KOSE seg i vinter fordi hun var kald… Fordi stakkars meg? Jeg skjønner at hun ikke har hatt det lett i livet men på mange måter fremstår hun som en naiv tenåring. 

Kjenner du broren? Hvorfor i alle dager snakker du på brorens vegne? For en merkelig ting å ta opp? 
Er så rart når alle skal snakke på enten tantens, broren eller morens vegne -dette vet jo INGEN AV OSS noe som helst om. Dere sitter jo bare og synser i vei - for alt vi vet så er broen glad for å ha Djesa boende der all den tid hun er borte halve året i Hellas ellers ? 

OG hva hun velger å vise på snap er jo hva HUN VELGER Å VISE! VI har jo ingen anelse om hvordan hun EGENTLIG har det - bortsett fra de få gangene hun faktisk har grått og vært veldig lei seg. Hun har jo faktisk holdt det skjult dette med at hun ikke har betalt på gjelden et halvt år - antagelig fordi det har vært skamfullt og vært vanskelig å innrømme for henne ! Skjønner da det, hvor lett er det å stå frem med for 20.000 stk som følger henne liksom! 

Jeg hadde ikke klart å stå frem med det,, hadde heller stoppet helt opp å snappet derimot! Det tar mot å stå frem med spør du meg!

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
Hatsumomo skrev (48 minutter siden):

Altså dama sitter der å sier at hun ikke gidder å skaffe seg en fast jobb fordi da må hun stå opp tidlig. Hun føler ikke på virkeligheten fordi hun ikke har et valg, hun velger selv å sove til langt på dag og ikke prøve å få seg en fast jobb. Hun velger selv å bo i bilen, hun velger selv å stoppe å betale på en avtalte fordi hun ikke kan betale hele summen, hun velger selv å ikke opprettholde avtalen i forhold til betalt arbeid.. hvorfor i allverden er det synd på henne? 

Endret av Lileep
  • Liker 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Hatsumomo skrev (1 time siden):

Jeg er langt i fra smålig og  jeg unner mennesker alt godt, men her kommer et men. Har man en avtale så holder man den, ellers gjør man ikke en avtale. Den avtalen hun gjorde er faktisk jobben hennes. Man kan faktisk ikke bare velge å komme på jobb 2 dager senere.

Jeg liker faktisk Djesa Belle, men noe skurrer. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hatsumomo skrev (1 time siden):

(Klippet litt)

OG hva hun velger å vise på snap er jo hva HUN VELGER Å VISE! VI har jo ingen anelse om hvordan hun EGENTLIG har det - bortsett fra de få gangene hun faktisk har grått og vært veldig lei seg. Hun har jo faktisk holdt det skjult dette med at hun ikke har betalt på gjelden et halvt år - antagelig fordi det har vært skamfullt og vært vanskelig å innrømme for henne ! Skjønner da det, hvor lett er det å stå frem med for 20.000 stk som følger henne liksom! 

Jeg hadde ikke klart å stå frem med det,, hadde heller stoppet helt opp å snappet derimot! Det tar mot å stå frem med spør du meg!

Jeg er ikke så imponert over mye av det hun velger å vise, jeg da. Du har rett i at ingen vet hvordan hun egentlig har det, men det hun velger å vise, er jo det folk reagerer på. Jeg synes også hun virker naiv og hun fremstår som noen som tror hun er viktigere enn de kravene som blir satt for henne. Når hun nærmest tror hun kan manifestere seg til det meste og samtidig unnlater å holde avtalen til Skatteetaten, pådrar seg mer gjeld, og ikke holder avtalen til Libresse OG i neste pust snakker om New York, blir det for useriøst for meg. Ting skjer ikke av seg selv, det trodde jeg voksne folk visste. Hun pusher 40 og roter ting til for seg selv gang på gang selv om hun får mulighet til å rydde opp etter seg selv. Hun sier selv at hun er et "alt eller ingenting"-menneske. Hun så at hun ikke hadde mulighet til å betale 30k i mnd (noe jeg forstår, for det er mye), så da gadd hun ikke betale det hun hadde mulighet til heller. I stede kjøpte hun er tusjsett til 6000, koste seg i vinter fordi hun frøys osv. Det er vanskelig å få så mye empati når man med vilje saboterer seg selv på den måten. 

• Nyttig 7
Skrevet
M.H85 skrev (På 19.9.2025 den 22.42):

Ja det var det jeg så også. Hun hadde så mye gjeld og måten hun skulle nedbetale på var verving eller salg etc? Om jeg forsto rett. 

Grunnen til at hun hadde så mye gjeld var vel på grunn av en neglesalong som gikk konkurs. 

Dette skjer i Norge hver eneste dag. Er det ikke flott at hun forsøker  å gjøre opp for seg i stedet for å bare starte opp igjen i nytt navn og la skattebetalerene ta nederlaget? 

• Nyttig 1
Skrevet
Lolleren skrev (5 minutter siden):

Grunnen til at hun hadde så mye gjeld var vel på grunn av en neglesalong som gikk konkurs. 

Dette skjer i Norge hver eneste dag. Er det ikke flott at hun forsøker  å gjøre opp for seg i stedet for å bare starte opp igjen i nytt navn og la skattebetalerene ta nederlaget? 

Men hun forsøker jo ikke. Hun har ikke betalt siden januar, hun har ikke betalt skatten riktig og derfor pådratt seg enda mer gjeld, hun har prioritert alt annet enn å i det minste betale litt på gjelden...

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Orker ikke følge denne tråden mer, skjønner ikke hvorfor dere følger Djesa Bell i det hele tatt når dere er så imot hennes livsstil og de valgene hun tar. Hun har en livsstil jeg aldri kunne levd, og tar valg jeg aldri kunne gjort, men det er jo derfor jeg følger henne - fordi hun er annerledes enn meg og lever på en annen måte enn meg - derfor syntes jeg er hun er interessant! 

Hva slags følger det for henne blir jo derfor interessant å følge med på, hvordan hun velger å gripe tak i det (evnt ikke gripe tak i det), hvordan det går videre, livet i Hellas, livet hennes evt i New York osv osv - er jo INTERESSANT. 

Men det betyr ikke at jeg har tenkt å sitte her og slenge henne full i drit opp og ned i mente om hennes valg her og der, om hennes relasjoner til moren hennes, broren hennes, legning, Dråpe osv osv - hva søren godt skal det gjøre henne, meg eller noen som helst? 

Jeg følger jo henne fordi hun er annerledes og jeg syntes det og alle hennes valg og oppturer/nedturer er interessant, ikke fordi man skal sitte her på KG og slenge masse dritt hennes vei pga alle disse valgene. Hvis dere ikke liker henne og syntes valgene hennes er helt KØRKA, så SLUTT Å FØLG HENNE DA!

Nei, dette er ikke en tråd jeg på Rampelyset jeg gidder å bruke tid på mer ihvertfall. 

Endret av Hatsumomo
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Lolleren skrev (1 time siden):

Er jo nettopp det hun har gjort.. starta nytt as i 2025, dropper å betale nåværende gjeld og pådratt seg ny gjeld på det nye selskapet for nøyaktig samme grunn: ikke betalt skatt. Samme suppa som de andre gangene, bare med nytt selskap. Gjelden hun har grunner i skatt hun ikke betalte på forrige selskapet sitt.. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Lileep skrev (34 minutter siden):

Er jo nettopp det hun har gjort.. starta nytt as i 2025, dropper å betale nåværende gjeld og pådratt seg ny gjeld på det nye selskapet for nøyaktig samme grunn: ikke betalt skatt. Samme suppa som de andre gangene, bare med nytt selskap. Gjelden hun har grunner i skatt hun ikke betalte på forrige selskapet sitt.. 

Vel noen stikker jo bare av ;) Det har jo ikke hun gjort. 

Jeg følger henne pga det hun gjør for kattene i Hellas :)

• Hjerte 1
Skrevet
Hatsumomo skrev (58 minutter siden):

Orker ikke følge denne tråden mer, skjønner ikke hvorfor dere følger Djesa Bell i det hele tatt når dere er så imot hennes livsstil og de valgene hun tar. Hun har en livsstil jeg aldri kunne levd, og tar valg jeg aldri kunne gjort, men det er jo derfor jeg følger henne - fordi hun er annerledes enn meg og lever på en annen måte enn meg - derfor syntes jeg er hun er interessant! 

Hva slags følger det for henne blir jo derfor interessant å følge med på, hvordan hun velger å gripe tak i det (evnt ikke gripe tak i det), hvordan det går videre, livet i Hellas, livet hennes evt i New York osv osv - er jo INTERESSANT. 

Men det betyr ikke at jeg har tenkt å sitte her og slenge henne full i drit opp og ned i mente om hennes valg her og der, om hennes relasjoner til moren hennes, broren hennes, legning, Dråpe osv osv - hva søren godt skal det gjøre henne, meg eller noen som helst? 

Jeg følger jo henne fordi hun er annerledes og jeg syntes det og alle hennes valg og oppturer/nedturer er interessant, ikke fordi man skal sitte her på KG og slenge masse dritt hennes vei pga alle disse valgene. Hvis dere ikke liker henne og syntes valgene hennes er helt KØRKA, så SLUTT Å FØLG HENNE DA!

Nei, dette er ikke en tråd jeg på Rampelyset jeg gidder å bruke tid på mer ihvertfall. 

Jeg tenker at en må kunne diskutere valgene en influenser tar og hvilke signaler de sender uten at en blir kalt misunnelig og nærmest ond. Skal en alltid bare heie og være enig? Skal en influenser kun ha følgere som elsker de og aldri er kritiske? Det jeg reagerer på med Djesa, er hennes naive innstilling til vårt offentlig system og at hun søler bort en kjempemulighet fordi hun er kald å vil kose seg? Hvor mange får en slik avtale med skatteetaten? Veldig få.  Burde hun tatt seg selv i nakken å gjort en innsats? 100%. 

• Liker 1
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...