Gå til innhold

Djesa Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet
-Pusheen- skrev (2 timer siden):

Ja, hun måtte jo gjort det😅 Håper for hennes del at bilen holder.

Virker sånn, ja. 

Men det koster og være borte. Hva skal hun leve av? Og hvis hun har så mye gjeld som enkelte skriver. Og bilen som er i dårlig stand. Lurer bare på hvorfor det ringer ingen bjeller. Bilen ka plutselig bli ødelagt. Og hun er langt unna alt det kjente. Og hvorfor hun ikke viser ansvar? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Glitrefugl skrev (1 time siden):

Flyr hjemme til venner og familie? 

Med hvilke penger? Hun bruker jo ikke engang penger på å fikse bilen sin...

Skrevet
Hope skrev (23 minutter siden):

Men det koster og være borte. Hva skal hun leve av? Og hvis hun har så mye gjeld som enkelte skriver. Og bilen som er i dårlig stand. Lurer bare på hvorfor det ringer ingen bjeller. Bilen ka plutselig bli ødelagt. Og hun er langt unna alt det kjente. Og hvorfor hun ikke viser ansvar? 

Hun har jo det der Dråpe-opplegget og neglekursene. Men hvor mye det genererer, aner jeg ikke. Enig med deg, hvorfor ringer ingen bjeller hos henne? Men noen liker vel å leve i spenning😅

Skrevet
-Pusheen- skrev (26 minutter siden):

Hun har jo det der Dråpe-opplegget og neglekursene. Men hvor mye det genererer, aner jeg ikke. Enig med deg, hvorfor ringer ingen bjeller hos henne? Men noen liker vel å leve i spenning😅

Det Dråpe opplegget tror jeg ble en flopp rett og slett. Man får kjøpt bedre på Normal spør du meg. Synes det fra starten av så veldig uproft ut så tviler på at hun klarer å overleve på det salget

• Liker 1
Skrevet
missprincess skrev (36 minutter siden):

Det Dråpe opplegget tror jeg ble en flopp rett og slett. Man får kjøpt bedre på Normal spør du meg. Synes det fra starten av så veldig uproft ut så tviler på at hun klarer å overleve på det salget

Ja, nå har hun jo fått noen til å sende ut order for seg. Har hun sittet og filt alle svampenehåndtakene som skal sendes ut da, sånn at alle får et "bra nok" produkt, eller betaler man for noe som ikke er som hun ville ha det? Jeg tror også det flopper, det har vel egentlig allerede gjort det. Kjipt for henne selvsagt, men synes jo hele opplegget var naivt. Sånn sett er neglekursene mye mer fruktbare business-messig. 

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at hun får mer engasjement nå enn da hun var i Norge. Jeg selv syns det er mye mer interessant å følge henne igjen nå enn det siste året. 

Men det virker som hun ikke klarer å ta tak i ting. "Alt ordner seg" er hennes livsmotto virker det som. Som at hun rømmer fra problemene ved å dytte dem bort. Man kan jo ikke si at "Det ordner seg" når man har oversvømt bilen med vann. Det tar for lang tid før hun kommer frem til destinasjonen hun tror skal tørke det for henne. Håper for hennes og kattens del at tanken "Det ordner seg" ikke biter dem i ræva, med tanke på mugg og sykdom. Samme med takluka. Den hadde hun fått til å fikse selv hadde hun gidda. Hun har jo fikset vanskelige ting på bilen før, så hvorfor er hun så tverr med den takluka? Skjønner ikke. Syns litt synd på henne egentlig, for det må være slitsomt å jobbe mot seg selv på den måten hun gjør. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Ho oppfører seg, og fremstiller seg, som en trassete drittunge. Virker som ho ofte er vrang bare for å være vrang 🥴🥴🥴🥴

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Enig med de som skriver over her at hun er mer interessant og følge nå som hun er på farten igjen. Men føler jeg følger ett lite sirkus.. Venter bare på at bilen skal stoppe eller ramle fra hverandre. Jeg hadde aldri turt og kjøre så langt med en bil som er så shabby.

Hun rømmer jo fra alt…

Fikser ikke luka som lekker siden hun skal til varmere strøk? Alså det regner der også.. 

Hun hadde fått betalingsplan av staten; Den dreit hun i. Og hun stengte appåtil nettbutikken til svampen når hun nå reiste nå. Hun burde jo ha jobba for den svampen til hun fikk solgt alle. 
Eneste måten hun orker tjene penger på er om de bare kommer ramlende inn uten at hun må gjøre noe..

Og hun tror NY drømmen nærmer seg🤭..Den drømmen mÅ hun snart innse at ikke kommer til og gå. For hun har det ikke i seg og jobbe for ting. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Vil ikke at det skal høres ut som mobbing. Men lurer bare på hvorfor hun ikke tenker langsiktig? Og tror hun at alt løser seg over natten? De fleste av oss har gjort dårlige valg. Men man til slutt finner ut at nå må man tenke på forbedring. Og ikke bare stikke hode i sanden. Ingenting løser seg av seg selv. 

• Liker 2
Skrevet
Hope skrev (19 minutter siden):

Vil ikke at det skal høres ut som mobbing. Men lurer bare på hvorfor hun ikke tenker langsiktig? Og tror hun at alt løser seg over natten? De fleste av oss har gjort dårlige valg. Men man til slutt finner ut at nå må man tenke på forbedring. Og ikke bare stikke hode i sanden. Ingenting løser seg av seg selv. 

Tror det var som ei annen nevnte at hun sliter muligens med mer enn som kommer frem. Kan være derfor hun ikke tenker hverken konsekvenser eller hvordan ordne opp i feks det økonomiske. Men som du skriver så løser jo ikke ikke noe av seg selv så før eller siden må hun nok innse realiteten hvordan ting er blitt

Skrevet

Føler litt at den versjon vi ser av henne på snap ikke er den egentlige henne. Klarer ikke tro at det med skatteetaten er sant, at hun ikke har betalt. Og om det er sant, hvordan har hun råd til å reise 6 mnd? 

Det er så mye som skurrer her.

• Liker 1
Skrevet

Det er noe som skurrer. Noen skrev her tidligere at hun ikke er ufør. Men hva hun har levd av alle disse årene? Hun hadde leilighet. Hvordan hun greide og betale husleie? Og hvordan gjelden kunne vært så høy? Uten at hun fikk trekk i noe. Er bare noe som ikke stemmer. Kan ikke forstå at hun har kunne levd uten noe form for intekt. Enten sosial hjelp eller ufør.

Skrevet
Hope skrev (12 minutter siden):

Det er noe som skurrer. Noen skrev her tidligere at hun ikke er ufør. Men hva hun har levd av alle disse årene? Hun hadde leilighet. Hvordan hun greide og betale husleie? Og hvordan gjelden kunne vært så høy? Uten at hun fikk trekk i noe. Er bare noe som ikke stemmer. Kan ikke forstå at hun har kunne levd uten noe form for intekt. Enten sosial hjelp eller ufør.

Hun logget inn på nav for noen mnd siden for å vise at hun ikke mottok statlige ytelser. Men man kan jo ikke leve uten inntekt

Skrevet

Hun har vist inntektene sine flere ganger. Hun  forteller hva hun sitter igjen med fra de forskjellige inntektskildene sine. Viser gjerne fra pc’en sin da. Syns det ser ut som hun har hatt ganske orden og oversikt jeg da. Men jeg stusser jo også på at ikke hun har oppdatert dette med restgjelden til skatteetaten da. 
Og så er nok ikke snap beste plassen å holde seg oppdatert på henne , hun er «større» på tik tok og føler hun annonserer mer der og har også egen tik tok for neglekursene f.eks. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Despicable Me skrev (På 27.9.2026 den 15.29):

Hun logget inn på nav for noen mnd siden for å vise at hun ikke mottok statlige ytelser. Men man kan jo ikke leve uten inntekt

Nå har hun neglekursene samt Forever Living så noe inntekt har hun. 

missprincess skrev (På 27.9.2026 den 12.55):

Endret av Stinali
Skrevet

Må også skyte inn at hun nok er god på å få inn inntekter fra en haug forskjellige plattformer/div. Hun har sagt på tik tok at hun har fått godkjent betaling på Facebook etter antall visninger. Viste skjermbilde av hvordan det fungerer. Og mente selv at hun hadde fått  godt betalt til å ha bare rundt 3000 følgere der, og at det var et stort potensiale der. 
Var ikke klar over at man får betalt av Facebook også, men har jo lagt merke til mer reklame mellom innleggene til folk. 

• Liker 1
Skrevet
Zenhouse skrev (4 timer siden):

Hun har vist inntektene sine flere ganger. Hun  forteller hva hun sitter igjen med fra de forskjellige inntektskildene sine. Viser gjerne fra pc’en sin da. Syns det ser ut som hun har hatt ganske orden og oversikt jeg da. Men jeg stusser jo også på at ikke hun har oppdatert dette med restgjelden til skatteetaten da. 
Og så er nok ikke snap beste plassen å holde seg oppdatert på henne , hun er «større» på tik tok og føler hun annonserer mer der og har også egen tik tok for neglekursene f.eks. 

Hun oppdaterte ang gjelden til skatteetaten for en stund siden, og da sa hun at hun hadde ikke betalt ei krone siden januar.. hun klarte ikke opprettholde beløpet hun skulle betale per mnd, og da bestemte hun seg like greit å ikke betale noe. Så hun har ikke holdt avtalen, og rømmer nå landet.  Helt merkelig hvordan hun klarer å ha noe som helst penger tilgjengelig sånn hun holder på. Kan ikke Skatteetaten ta beslag på inntekten hennes via neglekurs osv? Til nå er det jo Djesa selv som bestemmer hvordan det går, hun velger å ikke betale og det blir bare godtatt og ingenting mer skjer.   

• Liker 2
Skrevet

Det er vel krav om at man skal ha x antall tusen i mnden å leve for, og hvis inntekten hennes er akkurat det, eller lavere, kan vel ikke Skatteetaten ta det..? Alvorlig depresjon kan jo også gjøre at hun ikke klarer å ta tak i ting, som å reparere takluke. Trolig har hun ikke råd til å reparere bilen ordentlig, og lån (utover privat), får hun vel ikke hvis hun har betalingsanmerkninger. 

• Liker 1
Skrevet
MøllersTran skrev (6 timer siden):

Det er vel krav om at man skal ha x antall tusen i mnden å leve for, og hvis inntekten hennes er akkurat det, eller lavere, kan vel ikke Skatteetaten ta det..? Alvorlig depresjon kan jo også gjøre at hun ikke klarer å ta tak i ting, som å reparere takluke. Trolig har hun ikke råd til å reparere bilen ordentlig, og lån (utover privat), får hun vel ikke hvis hun har betalingsanmerkninger. 

Skatteetaten tar det de vil. Hadde hun vært samboer/gift med noen, kunne de til og med tatt lønnen til den personen... 

Skrevet
Hope skrev (16 timer siden):

Tidligere drev hu egen neglesalong, er noe moms greier der noe av gjelden kommer fra, og jobbet i utelivsbransjen har hu sagt. Da budde hu i leilighet og levde eit "normalt" liv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...