Hope Skrevet i går, 15:17 #561 Skrevet i går, 15:17 Hun skal til New York. Kanskje hun sparer til NY turen? Derfor har hun ikke betalt avdragene. Ikke godt og forstå.
**Marshmallow** Skrevet i går, 16:58 #562 Skrevet i går, 16:58 Jeg tror det kommer renter på gjelden snart når hun ikke holder seg til sin side av avtalen? Rentefri kan jo ikke gjelde «for alltid» + siden hun nå har inntekt tilsynelatende hver måned, og ingen boutgifter å vise til (husleie kontrakt osv) kan staten trekke henne ganske mye i lønn hver mnd. hun har rett til å sitte igjen med ca 10k til livsopphold som enslig.
Lunabelle Skrevet i går, 17:09 #563 Skrevet i går, 17:09 **Marshmallow** skrev (8 minutter siden): Jeg tror det kommer renter på gjelden snart når hun ikke holder seg til sin side av avtalen? Rentefri kan jo ikke gjelde «for alltid» + siden hun nå har inntekt tilsynelatende hver måned, og ingen boutgifter å vise til (husleie kontrakt osv) kan staten trekke henne ganske mye i lønn hver mnd. hun har rett til å sitte igjen med ca 10k til livsopphold som enslig. Det kommer en konkursbegjæring tenker jeg. Skatteetaten er ingen snill onkel. De skal ha pengene sine, og siden hun ikke viser vilje eller evne til å følge en nedbetalingsavtale, så kjører de nok hardt mot hardt.
**Marshmallow** Skrevet i går, 17:20 #564 Skrevet i går, 17:20 Lunabelle skrev (9 minutter siden): Det kommer en konkursbegjæring tenker jeg. Skatteetaten er ingen snill onkel. De skal ha pengene sine, og siden hun ikke viser vilje eller evne til å følge en nedbetalingsavtale, så kjører de nok hardt mot hardt. Det er også det jeg tenker. Men jeg forstår ikke at hun ikke ser konsekvensene av å ikke holde seg til nedbetalings plan ? Hun kan ikke være så naiv at hun tenker de sletter alle renter når hun ikke betaler ? 🙈
Swoosh Skrevet i går, 17:29 #565 Skrevet i går, 17:29 -Pusheen- skrev (På 7.6.2026 den 15.59): Wow, det er selvsagt Djesas valg hva hun velger å gjøre med den informasjonen, men jeg synes personlig det bør være greit at tanta gir henne den. Akkurat dette handler jo ikke om Djesa i det hele tatt. Så hvorfor trenger hu å få den informasjonen når det ikke handler om henne? Regner med tante vet hun ikke ønsker kontakt 1
Lunabelle Skrevet i går, 17:41 #566 Skrevet i går, 17:41 Swoosh skrev (6 minutter siden): Så hvorfor trenger hu å få den informasjonen når det ikke handler om henne? Regner med tante vet hun ikke ønsker kontakt Det er en sånn situasjon som er veldig vanskelig og det kan fort bli galt uansett hva man gjør. Hvis hun ikke hadde fått beskjed og moren kanskje hadde gått bort uten at hun visste noe, så hadde det kanskje blitt veldig vondt og galt. Og nå som hun har fått beskjed, så er det også galt. Men nå kan hun ihvertfall selv velge hva hun ønsker å gjøre med informasjonen/situasjonen. Tror tanten informerte henne i beste mening. Det som virkelig er galt her, er jo at alt blir lagt ut på SoMe, for å få klikk, tjene penger osv. Noe bør holdes privat. 3
Hatsumomo Skrevet i går, 18:20 #567 Skrevet i går, 18:20 Lunabelle skrev (38 minutter siden): Det er en sånn situasjon som er veldig vanskelig og det kan fort bli galt uansett hva man gjør. Hvis hun ikke hadde fått beskjed og moren kanskje hadde gått bort uten at hun visste noe, så hadde det kanskje blitt veldig vondt og galt. Og nå som hun har fått beskjed, så er det også galt. Men nå kan hun ihvertfall selv velge hva hun ønsker å gjøre med informasjonen/situasjonen. Tror tanten informerte henne i beste mening. Det som virkelig er galt her, er jo at alt blir lagt ut på SoMe, for å få klikk, tjene penger osv. Noe bør holdes privat. Tjene penger? Hun har ikke stjerne på snap, så tjene penger på det gjør hun ikke.
Love2017juni Skrevet i går, 18:29 #568 Skrevet i går, 18:29 Hope skrev (3 timer siden): Hun skal til New York. Kanskje hun sparer til NY turen? Derfor har hun ikke betalt avdragene. Ikke godt og forstå. Hun kunne ikke engang spare til skatten sin, for staten trekker da pengene til gjeld. Hun får ikke engang mobilabonnement uten og ta det gjennom AS for hun eier ikke nåla i veggen og har ikke noe skikkelig inntekt og har betalingsanmerkninger. Så hun kommer seg vertfall ikke til NY.. 1
Lunabelle Skrevet i går, 18:42 #569 Skrevet i går, 18:42 Hatsumomo skrev (18 minutter siden): Tjene penger? Hun har ikke stjerne på snap, så tjene penger på det gjør hun ikke. Målet hennes er å få stjerne og tjene penger på Snapchat og da hjelper det selvfølgelig med innlegg som vekker empati og engasjement. Og forøvrig tjener hun penger på sosiale medier på andre måter, det er ikke kun de som har stjerne på Snapchat som tjener på det. 2
Despicable Me Skrevet i går, 19:11 #570 Skrevet i går, 19:11 Virker rart at hun tar så lett på at hun ikke har betalt i over 6 mnd
Hope Skrevet i går, 19:22 #571 Skrevet i går, 19:22 Vet ikke. Og forstår ikke noe. Hvordan hun kunne leve i syden så lenge. Uten at hun hadde trygd og leve av eller noe. NY er hennes drøm og komme til. Tror at hun tenker at hvis hun rømmer fra ting da blir det bedre. Men tenker ikke langsiktig. Men lever som struts ned hode i sanden. 2
Love2017juni Skrevet i går, 19:23 #572 Skrevet i går, 19:23 (endret) Despicable Me skrev (11 minutter siden): Virker rart at hun tar så lett på at hun ikke har betalt i over 6 mnd Men tror det er her hun tenker at hun er genial; Hun eier ingenting, har ikke normale lønninger, og betaler jo tydeligvis for lite skatt slik at hun vet at hun skal betale mer. Så de får ingenting.. Hun driver vel flere AS, men de er vel ikke personlige. Endret i går, 19:24 av Love2017juni
-Pusheen- Skrevet i går, 19:51 #573 Skrevet i går, 19:51 (endret) Swoosh skrev (2 timer siden): Så hvorfor trenger hu å få den informasjonen når det ikke handler om henne? Regner med tante vet hun ikke ønsker kontakt Jeg tenker at en sånn spesiell situasjon er unntaktilstand. Man vet ikke hva som er rett og ikke å gjøre. Djesa velger selv hva hun gjør med det hun fikk vite uansett. Nå er det uansett gjort, vanskelig å ta det tilbake. Og så vet man det til neste gang, I guess. Endret i går, 19:52 av -Pusheen- Korrigerte dårlig setning
Fullrulle Skrevet 3 timer siden #574 Skrevet 3 timer siden Despicable Me skrev (22 timer siden): Virker rart at hun tar så lett på at hun ikke har betalt i over 6 mnd Helt enig. Det at hun sier at det ikke får konsekvenser fordi hun får ikke renter på det er UTROLIG naivt. Hun må skjønne at dersom hun misligholder en nedbetalingsplan så vil hun miste den OG at det vil rente seg? Hun prioriterte å kose seg i vinter fremfor betaling? Jeg kan ikke fatte hva hun tenker på… Hun burde ha jobbet i vinter, sånn ordentlig jobb. Jeg hadde vært sur hadde jeg vært broren… 3
Love2017juni Skrevet 2 timer siden #575 Skrevet 2 timer siden Fullrulle skrev (1 time siden): Helt enig. Det at hun sier at det ikke får konsekvenser fordi hun får ikke renter på det er UTROLIG naivt. Hun må skjønne at dersom hun misligholder en nedbetalingsplan så vil hun miste den OG at det vil rente seg? Hun prioriterte å kose seg i vinter fremfor betaling? Jeg kan ikke fatte hva hun tenker på… Hun burde ha jobbet i vinter, sånn ordentlig jobb. Jeg hadde vært sur hadde jeg vært broren… Ikke bare i vinter… Igår reiste hun på Michelin restaurant og spiste ørten retter rett rett etter hun delte dette.. 🤯
-Pusheen- Skrevet 1 time siden #576 Skrevet 1 time siden (endret) Har hun egentlig lyst til å lykkes med denne nedbetalingen...? Endret 1 time siden av -Pusheen- 1
Lesehest_hage Skrevet 1 time siden #577 Skrevet 1 time siden Jeg synes det er trist at moren antagelig ikke har så lenge igjen, og ønsket å strekke ut en hånd. Og hun burde vel få en ordentlig jobb så hun fikk betalt ned gjeld. Det må da tynge selv om man vil nyte livet?
Hatsumomo Skrevet 20 minutter siden #578 Skrevet 20 minutter siden (endret) Lesehest_hage skrev (40 minutter siden): Jeg synes det er trist at moren antagelig ikke har så lenge igjen, og ønsket å strekke ut en hånd. Og hun burde vel få en ordentlig jobb så hun fikk betalt ned gjeld. Det må da tynge selv om man vil nyte livet? Merkelig og ubehagelig kommentar all den tid du har ingen reell kjennskap til livet til Djesa og relasjonen til moren annet enn det lille hun har valgt å dele. Jeg ville aldri uttalt meg slik om andres relasjoner så lenge jeg ikke har inngående kunnskap om deres relasjoner! Ganske frekt faktisk 🙄 Endret 19 minutter siden av Hatsumomo
Lesehest_hage Skrevet akkurat nå #579 Skrevet akkurat nå Hatsumomo skrev (19 minutter siden): Merkelig og ubehagelig kommentar all den tid du har ingen reell kjennskap til livet til Djesa og relasjonen til moren annet enn det lille hun har valgt å dele. Jeg ville aldri uttalt meg slik om andres relasjoner så lenge jeg ikke har inngående kunnskap om deres relasjoner! Ganske frekt faktisk 🙄 Ok, så beklager jeg og trekker meg tilbake.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå