Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Selvsagt ikke. Hvis du har oppfattet noen innlegg slik så går du inn for å misforstå.

Javel? Jeg siterer "Hun har litt lav sosial intelligens virker det som, ikke særlig stor forståelse hverken for klær eller sminke." Jeg vet ikke hvordan man kan misforstå den setningen der?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
"Hun har litt lav sosial intelligens virker det som, ikke særlig stor forståelse hverken for klær eller sminke."

Jeg satt ikke igjen med inntrykk av at hun "manglet" noe(hun som hele tiden skal snakke engelsk og norsk om hverandre derimot....), men heller at hun var ekstremt sjenert. Derfor tror jeg ikke hun hadde nådd særlig langt, både fordi man må kunne selge seg selv som modell og fordi man må tåle kritikk - noe jeg tror hadde blitt tungt for Helene etterhvert siden hun virket som sin egen verste kritiker.

Ang klær og sminke... Er de ikke der for å lære da? Jeg synes ikke hun var verken noe bedre eller verre enn de andre på det området.

Skrevet

Man mangler sosial intelligens hvis man er den eneste i en gruppe, som er uttafor.

Gjest Gjest
Skrevet
Man mangler sosial intelligens hvis man er den eneste i en gruppe, som er uttafor.

:ler: Virkelig? Den der må du nesten forklare litt nærmere.

Gjest Shadowlyn
Skrevet

Ja, flokkmentalitet er mye bedre.

Skrevet

Hun er jo ikke på nett med noen av jentene!

Skrevet

Da har hun vell ikke så mye der å gjøre, i og med att dette dreier seg om en modell konkurranse :roll:

Hun sier jo selv att hun ikke kan noe om moter, sminke, hår, moteblader etc....

Gjest Gjest
Skrevet

Hun kan jo alltids lære? ;-)

Jeg synes hun absolutt hadde potensiale, men hun var litt for sjenert, ja. Burde øvd seg mer på det for å klare seg i den harde bransjen.

Gjest Shadowlyn
Skrevet

Hun har ikke noe i en modellkonkurranse å gjøre fordi hun er uttafor gruppa? De er ikke der for å få venner men å vinne en konkurranse.

Jeg mener hun bare er veldig sjenert og kunne klart seg godt som modell hvis hun brøt ut av det.

Skrevet

Hun var ikke bare sjenert, men hadde jo NULL selvtillit!

Gjest Gjest
Skrevet

Selvtillitt kan bygges opp, Jens. Enig i at hun var for sjenert og hadde liten selvtillitt, men jeg tror at hadde hun kommet over det kunne hun nådd langt, for det hadde hun absolutt potensiale til. Synd hun gikk ut, for jeg skulle gjerne sett henne vokse.

Gjest Gjest_Silja_*
Skrevet

Ut i fra det lille jeg har sett av programmet, så er vel ikke jeg den rette til å uttale meg, men jeg syns jo ikke hun virket sååå ille? Selv om jeg er enig i at man bør være litt tøff og ha selvtilliten i orden. Men hun var jo ganske så åpen om at hun var sjenert og nervøs, at hun ikke hadde hatt kjæreste osv. Mange prøver jo å dekke over sin egen usikkerhet, mens hun bare var seg selv.

Men uansett, må si jeg beundrer de jentene som faktisk orker å jobbe som modell. Jeg hadde løpt min vei ganske så kjapt hvis jeg måtte ha han sleske franskmannen ("coachen" deres? ) etter meg, som skulle kommentere kroppen, personlighet osv.

Gjest Gjest
Skrevet

Oh, er det da man mangler sosial intelligens.. Jeg trodde at man manglet sosial intelligens når man ikke skjønner hva som er sosialt akseptert og hva som ikke er det. Ville for eksempel ikke sagt din oppførsel på denne tråden vitner om gode sosiale evner.

Men du er jo den eneste som mener det du gjør, så teorien din stemmer kanskje..

Skrevet
Oh, er det da man mangler sosial intelligens.. Jeg trodde at man manglet sosial intelligens når man ikke skjønner hva som er sosialt akseptert og hva som ikke er det. Ville for eksempel ikke sagt din oppførsel på denne tråden vitner om gode sosiale evner.

Men du er jo den eneste som mener det du gjør, så teorien din stemmer kanskje..

Hva er galt med min oppførsel i denne tråden gjest?Att jeg diskuterer hvem jeg mener burde få bli, og hvem jeg mener burde gå?

Gjest Gjest
Skrevet
Hva er galt med min oppførsel i denne tråden gjest?Att jeg diskuterer hvem jeg mener burde få bli, og hvem jeg mener burde gå?

Okey, nå er jeg nesten sikker på at du må mangle litt sosial intelligens. Ser du virkelig ikke hvorfor dine utsagn om hennes personlighet er nokså motbydelig å lese..? Blir nesten kvalm jeg.

Skrevet
De har jo allerede møtt henne, hun var jo der til klesprøving og lignende.

De har nok ikke møtt henne desverre!

De var på D&G til klesprøving og sånn..

Armanifolkene hadde bare sett bilder av de.

Skrevet

Det var vel jeg som skrev dette med sosial intelligens.... hmmmm... for å forsvare meg selv litt... så mente jeg altså: (og også for å forsvare Jens, som jeg forøvrig er helt enig med), så mente jeg i denne settingen at hun ikke er helt på "nett" i moteverdenen. Det synes jeg ble ganske tydelig i ting hun sa og måten hun var på i gitte situasjoner.

Ja, hun er kjempesjenert.. vel et av de "verste" tilfeller jeg har sett, og kanskje ville hun ha klart å "blitt bedre" dersom hun fikk fortsette i serien. Men "Top model" er vel ikke helt programmet for henne. Jeg vet ikke om hun har en sterk nok psyke til å klare å mestre eventuelt press som vil komme i en slik karriere. En modell som rødmer helt til øreflippene av å posere med en mann er vel ikke helt i sitt "ess" akkurat.

Kanskje brukte jeg et for sterkt uttrykk i mitt tidligere innlegg, men at hun ikke passer som modell.... til tross for et rimelig pent ytre... det står jeg for!

Skrevet
Okey, nå er jeg nesten sikker på at du må mangle litt sosial intelligens. Ser du virkelig ikke hvorfor dine utsagn om hennes personlighet er nokså motbydelig å lese..? Blir nesten kvalm jeg.

Fint gjest om du kunne fortelle meg hvilke av mine utsagn som gjør deg kvalm?

Gjest Fruktfat
Skrevet

er enig med jens. helene hadde ikke noe der å gjøre, og nå er hun heldigvis borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...