Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
-Pusheen- skrev (1 time siden):

Og det er jo veldig forståelig.

Så det er viktig å være «på nett» med forsvarerne? Andenæs og Sekulic gjorde da vitterlig en rimelig god jobb med å forsvare MBH? Var aldri i tvil om at de gjorde alt det de kunne for ham. De har jo faktisk en høy stjerne, spesielt Andenæs. 

Og så er det forståelig at han bytter, fordi disse to nye er mer på nett, fordi de kjenner til festmiljøet på Oslo vest. 

Jeg ville tro at dette ikke var et spesielt viktig kriterium i valg av forsvarer.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
CeXNS skrev (2 minutter siden):

Så det er viktig å være «på nett» med forsvarerne? Andenæs og Sekulic gjorde da vitterlig en rimelig god jobb med å forsvare MBH? Var aldri i tvil om at de gjorde alt det de kunne for ham. De har jo faktisk en høy stjerne, spesielt Andenæs. 

Og så er det forståelig at han bytter, fordi disse to nye er mer på nett, fordi de kjenner til festmiljøet på Oslo vest. 

Jeg ville tro at dette ikke var et spesielt viktig kriterium i valg av forsvarer.

Nei, man skulle ikke tro det var viktig. Men er redd det viser hvor de vil legge inn støtet. Tenker med gru på de stakkars kvinnene som skal stå opp mot dette. 

• Liker 14
Skrevet
Gulline skrev (12 minutter siden):

Nei, man skulle ikke tro det var viktig. Men er redd det viser hvor de vil legge inn støtet. Tenker med gru på de stakkars kvinnene som skal stå opp mot dette. 

Man kan jo ta utgangspunkt i det han er dømt for; som jo foregikk i dette miljøet. Er det formildende omstendigheter fordi det foregikk i dette miljøet? 

Heldigvis er jo ikke dommerne del av miljøet (håper jeg), så det vil vel ikke fungere å normalisere det.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
CeXNS skrev (2 timer siden):

Er det formildende omstendigheter fordi det foregikk i dette miljøet? 

Heldigvis er jo ikke dommerne del av miljøet (håper jeg), så det vil vel ikke fungere å normalisere det.

Det ville være en merkelig konklusjon å komme frem til. Betyr det at kvinner på vestkanten ikke kan dra på fest , eller være samboere uten å regne med at de kan oppleve det samme som NH og LM? Og hva sier dette om holdningene til guttene på vestkanten og holdningene ovenfor de egentlig? At de er en gjeng med volds og voldtektsutøvere så man kan ikke forvente noe bedre, så de er ikke strafferettslig  tilregnelige? 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Ryddet for brukergruppedebatt og brukerangrep.

Forumassistent

• Nyttig 1
Skrevet

De jeg vet om som har byttet forsvarere gjentatte ganger gjør gjerne det når de ikke er enige rådene og strategiforslagene som blir presentert dem. Eller misliker at forsvarerne forsøker å realitetsorientere dem. 

• Liker 1
  • Nyttig 15
Skrevet
CeXNS skrev (11 timer siden):

Jeg vil jo tro at alle, i uansett sammenhenger, setter pris på at de som skal tale ens sak, er på nett med en selv...? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Korpsnerden skrev (7 timer siden):

De jeg vet om som har byttet forsvarere gjentatte ganger gjør gjerne det når de ikke er enige rådene og strategiforslagene som blir presentert dem. Eller misliker at forsvarerne forsøker å realitetsorientere dem. 

Dette tenkte jeg også når jeg hørte om forsvarerbyttet. 

• Liker 6
Skrevet
Korpsnerden skrev (8 timer siden):

Trenger ikke være det. Overgang til lagmannsrett kan gi behov for å prøve saken med nye øyne etter utfallet i tingretten med daværende advokater. Altså strategiske grunner, ikke fordi man var misfornøyd.

• Liker 5
Skrevet
Gulline skrev (21 timer siden):

Så godt for han at han har funnet seg advokater som kan bekrefte at dette er måten de fester på Oslo`s vestkant. Helt normalt. Priser meg lykkelig for at mine barn er vokst opp langt derfra. 

https://www.vg.no/nyheter/i/WvPJQk/marius-borg-hoeiby-faar-nye-forsvarere

Sirkus Marius! Gangsteradvokaten han begynte med var på samme strategi (forklare at det hele var helt normal festing, ikke overgrep osv)  - men så forsto noen at det ikke så bra ut, så de fant noen "voksne" forsvarere istedet. Men det fungerte ikke som ønsket, så da er det tilbake til advokater som forstår vestkant-rølp. 

Veldig glad mine barn er vokst opp langt derfra jeg også! Motbydelige holdninger. 

Personlig vil jeg for alltid velge å lytte til en som opplever å ha blitt voldtatt , - mer enn på voldtekstmannen som bagatelliserer og bortforklarer.  For hvem definerer om det var voldtekt? Det er jo den som har blitt krenket mener jeg. Med mindre det er opplagt løgn/overdrivelse. 

• Liker 4
  • Nyttig 14
Skrevet
Isild skrev (21 minutter siden):

Sirkus Marius! Gangsteradvokaten han begynte med var på samme strategi (forklare at det hele var helt normal festing, ikke overgrep osv)  - men så forsto noen at det ikke så bra ut, så de fant noen "voksne" forsvarere istedet. Men det fungerte ikke som ønsket, så da er det tilbake til advokater som forstår vestkant-rølp. 

Veldig glad mine barn er vokst opp langt derfra jeg også! Motbydelige holdninger. 

Personlig vil jeg for alltid velge å lytte til en som opplever å ha blitt voldtatt , - mer enn på voldtekstmannen som bagatelliserer og bortforklarer.  For hvem definerer om det var voldtekt? Det er jo den som har blitt krenket mener jeg. Med mindre det er opplagt løgn/overdrivelse. 

Hvis jeg husker riktig, så var det politiet som opprettet sak på voldtektene som ankes, og presenterte det for kvinnene. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
~ Ada ~ skrev (5 minutter siden):

Hvis jeg husker riktig, så var det politiet som opprettet sak på voldtektene som ankes, og presenterte det for kvinnene. 

Men da er det ennå mer tyngde i det mener jeg, der politiet velger å opprette sak på vegne av en de mener er fornærmet. Husker ikke helt hvordan dette var i de sakene han nå anker, men tenker du har rett. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Isild skrev (5 minutter siden):

Men da er det ennå mer tyngde i det mener jeg, der politiet velger å opprette sak på vegne av en de mener er fornærmet. Husker ikke helt hvordan dette var i de sakene han nå anker, men tenker du har rett. 

Ja, enig i det, altså. 

• Liker 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 timer siden):

Jeg vil jo tro at alle, i uansett sammenhenger, setter pris på at de som skal tale ens sak, er på nett med en selv...? 

Selvfølgelig er det viktig. Og dette er jo uansett de som var hans førstevalg, som ikke hadde kapasitet før, men som var ledige nå.

Det er jo også ganske vanlig å bytte forsvarer til ankesaken, for å få et nytt blikk på saken.

Merkelig at dette er noe å lage sånn oppstyr om.

• Liker 5
Skrevet
SusieDerkins skrev (7 minutter siden):

Selvfølgelig er det viktig. Og dette er jo uansett de som var hans førstevalg, som ikke hadde kapasitet før, men som var ledige nå.

Det er jo også ganske vanlig å bytte forsvarer til ankesaken, for å få et nytt blikk på saken.

Merkelig at dette er noe å lage sånn oppstyr om.

Sto det ikke at de skulle legge frem flere bevis  og vitner enn forrige gang?

Jeg stusset litt over at det var lite vitner på Marius sin side sist. Kan det ha vært for å spare de for rettsak sist, og kunne bruke de nå i en ankesak i andre omgang , tro?

Skrevet
Miominoen skrev (9 minutter siden):

Her står virkelig spekulasjonene i kø.

Til opplysning, det er på ingen måte unikt å bytte advokater før en ankesak skal opp i retten. Om det også tas med i ligningen at MBH ønsket disse advokatene fra starten blir dette byttet fullstendig udramatisk.

Om byttet vil bli like "udramatisk" for ofrene får vi se når ankesaken kommer opp neste år. 

• Nyttig 8
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Om byttet vil bli like "udramatisk" for ofrene får vi se når ankesaken kommer opp neste år. 

Jeg grøsser! Det er tydelig at de nye forsvarerne nå vil bygge videre på det den første gangsteradvokaten begynte på - kle det hele inn i "dette er helt vanlig for alle på slike fester". 

Jeg får Exit-vibber. Rike motbydelige menn som kan misbruke kvinner som en "aktivitet" på fest - uten konsekvenser. 

At MBH ivaretas av Norges konge og dronning er så absurd at det er vanskelig å forstå. 

• Liker 8
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Isild skrev (2 minutter siden):

Jeg grøsser! Det er tydelig at de nye forsvarerne nå vil bygge videre på det den første gangsteradvokaten begynte på - kle det hele inn i "dette er helt vanlig for alle på slike fester". 

Jeg får Exit-vibber. Rike motbydelige menn som kan misbruke kvinner som en "aktivitet" på fest - uten konsekvenser. 

At MBH ivaretas av Norges konge og dronning er så absurd at det er vanskelig å forstå. 

Absurd er det rette ordet, ja. 

• Liker 7
Skrevet
Isild skrev (14 minutter siden):

Jeg grøsser også, men dette tror jeg faktisk kommer til å virke mot sin hensikt. 

• Liker 7
Skrevet
Isild skrev (17 minutter siden):

Kanskje vente til vi ser hva de faktisk sier før vi kritiserer?

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...