Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
CeXNS skrev (På 24.9.2026 den 20.10):

Man kan jo ta utgangspunkt i det han er dømt for; som jo foregikk i dette miljøet. Er det formildende omstendigheter fordi det foregikk i dette miljøet? 

Heldigvis er jo ikke dommerne del av miljøet (håper jeg), så det vil vel ikke fungere å normalisere det.

Hebbe-lille skrev (På 24.9.2026 den 22.16):

Det ville være en merkelig konklusjon å komme frem til. Betyr det at kvinner på vestkanten ikke kan dra på fest , eller være samboere uten å regne med at de kan oppleve det samme som NH og LM? Og hva sier dette om holdningene til guttene på vestkanten og holdningene ovenfor de egentlig? At de er en gjeng med volds og voldtektsutøvere så man kan ikke forvente noe bedre, så de er ikke strafferettslig  tilregnelige? 

I den første rettssaken forsøkte vel Andenæs å "normalisere/rettferdiggjøre" MBHs oppførsel med at nå var det viktig å legge igjen fordommene hjemme, når man skulle dykke inn i den utagerende festkulturen han var en del av? Masse narkotika, masse tilfeldig og grensesprengende sex, masse filming og deling av sex osv. Eller husker jeg feil? 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
MadamPomFrit skrev (1 time siden):

I den første rettssaken forsøkte vel Andenæs å "normalisere/rettferdiggjøre" MBHs oppførsel med at nå var det viktig å legge igjen fordommene hjemme, når man skulle dykke inn i den utagerende festkulturen han var en del av? Masse narkotika, masse tilfeldig og grensesprengende sex, masse filming og deling av sex osv. Eller husker jeg feil? 

Jeg synes dette var rart da det var forsvareteamet som brukte fordommer mot sex og fest kultur for å moralisere over  de fornærmede. Så de kan bruke det mot andre men det kan ikke brukes mot deres klient ? Yikes 

• Liker 8
Skrevet (endret)
Karen1987 skrev (På 29.9.2026 den 13.44):

Rusproblemer betyr ikke automatisk at en person er uskikket til å kjøre bil. Det finnes mennesker med alkoholproblemer som drikker seg svært beruset i helgene, men som fungerer som normalt i hverdagen. Så lenge de lar være å kjøre i ruspåvirket tilstand og for eksempel benytter taxi når de har drukket, er det ikke nødvendigvis noe problem at de kjører bil når de er edru. Man skal ikke fratas førerkortet kun fordi man har et rusproblem.

Jeg er enig med deg men det er ikke vanlig at myndighetene tenker slik særlig ikke hvis det gjelder ulovlige rusmidler 

Endret av FruR
  • Liker 1
Skrevet (endret)
FruR skrev (1 time siden):

Jeg er enig med deg men det er ikke vanlig at myndighetene tenker slik særlig ikke hvis det gjelder ulovlige rusmidler 

Ja, jeg forstår ikke helt logikken til myndighetene på det området. En person som kun ruser seg på lørdager, er ikke noe fare i trafikken hvis han aldri kjører på lørdager. Det spiller jo ikke noe rolle om rusmiddelet er ulovlig eller ikke.

Så lenge man kun kjører i edru tilstand, og aldri i ruset tilstand, så bør det ikke være et problem.

Endret av Karen1987
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...