Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

«Det har vært dialog med politiet om vilkårene for en eventuell løslatelse av Marius Borg Høiby. Høiby mener vilkårene politiet har stilt, er urimelige og ønsker derfor å videreføre dagens ordning, sier Greaker til Dagbladet. »

https://www.dagbladet.no/nyheter/varetektsfengsles-i-fire-nye-uker/85217766

Så klart han ØNSKER å fortsette å sitte i lekevaretekt og dermed få fjernet store deler av fengselsstraffen sin i stedet for å være «fri» med store restriksjoner nå og så faktisk måtte sone straffen sin etterpå. Det tok jammen lang tid før han skjønte hva slags gullkantet deal han har fått.

• Liker 19
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (6 timer siden):

Kan bruke før og etter bilder av Marius på kampanjer mot narkotika fremover. Se hva som skjer om du kommer deg ut fra nach og setter deg i solveggen ute i naturen og tar vitaminene dine. 

jeg kan egentlig ikke skjønne at han blir frifunnet for de voldtektene, selvom alt kan skje. Litt nysgjerrig på dette vitnet i forhold til Nora. 

Det blir interessant å se utfallet i lagmannsretten. Han risikerer jo høyere straff når påtalemyndighetene motanker. 

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 1
Skrevet
Kvittre skrev (6 timer siden):

Hvorfor håper du han sklir på hue inn i et narkorede?  Jeg synes det er så pussig å ikke håpe at han er på vei til å bli rehabilitert av hensyn til hans selv, familien hans, kvinner han skal møte på sin vei og samfunnet .  Hadde det ikke vært flott om Marius forble rusfri og slutter å banke og voldta kvinner, og etterhvert ble en støtte for samfunnet og familien ? 

jeg håper også at han ikke får forelengelse . Det er ikke i håp om at han skal drite seg ut, jeg tror og håper at han blir dømt og må sone og vil at han skal sone og gjøre opp for det han har gjort. Jeg håper på ingen måte at jeg han skal gjøre flere straffbare ting, det gagner jo ingen. 

Godt skrevet 

• Liker 2
Skrevet
Eyr skrev (8 timer siden):

Han har nok kommet til samme konklusjon som oss. Bedre å gjøre unna fengselsstraffa i de fine omgivelsene på Skaugum. 

Ja det er ikke for hensynet til andre at han samtykker til det. Høres sikkert fint ut. Selvfølgelig takker han ja til varetekt sonet i luksus i fratrekk på endelig dom. Noe annet ville jo vært idioti. Luksus takker  ikke den gutten nei til. 

• Liker 9
Skrevet
~ Ada ~ skrev (12 timer siden):

Det blir interessant å se utfallet i lagmannsretten. Han risikerer jo høyere straff når påtalemyndighetene motanker. 

Gid , det hadde vært så vel …

• Liker 5
Skrevet
Kvittre skrev (15 timer siden):

Forklarte jeg vold og seksuelle overgrep med rus? Generelt er det jo sånn at terskelen synker med rus som du skriver , men overgrep og vold skjer stadig av rusfrie og. 
når det gjelder Marius er mitt inntrykk at overgrep skjer i rus, men har han ikke vært voldelig nykter og?  Og bli rusfri er jo det første , men han må jo også få mer terapi. Vi vet at han er medisinert og går i behandling. Jeg antar at det handler om mer en bare rus. Jeg tror på ingen måte at han er ferdig rehabilitert, litt mer av hvordan han oppfører seg når han er fri vil man jo se når han er fri, men ferdig rehabilitert vil det jo mulig ta hele livet å bli.  Det er den biten med holdninger , grenser og ansvarlighet jeg mener han man ikke får vist fullt ut i fengsel, eller med fotlenke. Det virker i hvertfall som han er mer i vater nå enn han var i vinter. Nå blir det 4 nye uker med fotlenke, og hverken å rase inn i et narkoreir eller å vise at han takler å ha frie tøyler uten å drite seg ut. 

Enig med deg. Det er jo slik at det du gjør i rus, eksisterer også i deg når du er nykter. Forskjellen er jo om du har kontroll eller ikke. Vet om flere som ikke er tilbøyelig til å slå ihjel en flue nykter, men blir helt idioter i fylla, og skal terge på alt og alle feks. Ikke uvanlig det.

Det som skjer over tid er at ting utvikler seg og grensene de har nykter flyttes i rus, og som igjen kan flyttes på grenser nykter. Først strarter agresjon feks når andre påpeker at du ikke bør ruse deg så mye feks. Det er noe rusmisbrukere vil beskytte. Dette gjelder ikke bare vold ol men også holdninger.

Hans holdninger nykter, har vært synlig etter rettsaken bla i forbindelse med søknader om løslatelser og brev i media.skal ikke være helt urertferdig her heller, da mye av det har vært ytret i situasjon hvor han har holdt på å bli rusfri. Etter å ha snakket med noen i den situasjonen, så er det i starten mye og store følser.

Nå har han begynt å ytre seg litt mer ansvarlig rundt spørsmål om videre varetekt osv. Og det anser jeg som positivt. Og et lite håp om at det kan gå bra til slutt. 

Skrevet
Miominoen skrev (21 timer siden):

Jeg antar du kan underbygge den uthevede påstanden?

Du sitter kanskje på innside informasjon? Noe merkelig da denne saken, som kjent, ikke er behandlet i rettssystemet enda. Det "skurrer nå så innmari" .....     i mine ører.

Ikke behandlet i rettsystemet ennå? Jo, saken har vært gjenstand for en særdeles grundig førsteinstansbehandling i rettssystemet. Behandlingen har som kjent resultert i en omfattende straffedom. Rettens formann (som formentlig har ført dommen i pennen) er forøvrig en anerkjent ekspert og lærebokforfatter i strafferett. At saken også skal ankebehandles, betyr selvsagt ikke at saken ikke er «behandlet» i rettssystemet.

Basert på forholdene Høiby har erkjent, og som han er rettskraftig dømt for, kan vi forøvrig trygt legge til grunn at han skal i fengsel. Hans egne forsvarere mente at straffen passende kunne fastsettes til 1,5 års ubetinget femgsel.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Regner med at han fortsatt har 3 timer tilgjengelig til den kongelige residensen på Skaugum til sykebesøk hos mamma,  som er mobil nok til å kunne kjøre bil og møte folk i det offentlige. Skulle gjerne likt å se hva begrunnelsen for å videreføre dette privilegiet er. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 time siden):

Regner med at han fortsatt har 3 timer tilgjengelig til den kongelige residensen på Skaugum til sykebesøk hos mamma,  som er mobil nok til å kunne kjøre bil og møte folk i det offentlige. Skulle gjerne likt å se hva begrunnelsen for å videreføre dette privilegiet er. 

Dette gir deg muligens et innblikk i MM helse. Det at hun har kjørt bil og møtt folk er ikke synonymt med å være friskmeldt. I følge nyhetene har hun nå en luftveisinfeksjon. Jeg vil anta du skjønner at det er noe som potensielt kan være alvorlig for henne.

– Dronningen deltar i planlagt opptrening, og vi er fornøyde med utviklingen. Dronningen er fortsatt i en rehabiliteringsperiode som vil vare i om lag et år etter operasjonen, uttaler lege Are Holm ved Rikshospitalet. 

https://www.tv2.no/underholdning/dronning-mette-marit-uteblir-fra-apning-av-stortinget/19283287/

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Miominoen skrev (3 timer siden):

Dette gir deg muligens et innblikk i MM helse. Det at hun har kjørt bil og møtt folk er ikke synonymt med å være friskmeldt. I følge nyhetene har hun nå en luftveisinfeksjon. Jeg vil anta du skjønner at det er noe som potensielt kan være alvorlig for henne.

– Dronningen deltar i planlagt opptrening, og vi er fornøyde med utviklingen. Dronningen er fortsatt i en rehabiliteringsperiode som vil vare i om lag et år etter operasjonen, uttaler lege Are Holm ved Rikshospitalet. 

https://www.tv2.no/underholdning/dronning-mette-marit-uteblir-fra-apning-av-stortinget/19283287/

Det gir meg innblikk i at loven ikke er lik for alle.

MBH bor noen hundre meter fra hovedhuset på Skaugum, hvis mamma klarer å komme seg ned til huset hans med et målebånd for å måle opp ankelen hans for omvendt voldsalarm, i tillegg til alt andre hun gjør, hvorfor skal han da få privileger som ikke er for andre varetektsfengslede? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 time siden):

Det gir meg innblikk i at loven ikke er lik for alle.

MBH bor noen hundre meter fra hovedhuset på Skaugum, hvis mamma klarer å komme seg ned til huset hans med et målebånd for å måle opp ankelen hans for omvendt voldsalarm, i tillegg til alt andre hun gjør, hvorfor skal han da få privileger som ikke er for andre varetektsfengslede? 

Hvordan er dette et problem i forhold til årsaken til at han er varetektsfengslet?

Så lenge han hindres fra å bryte besøksforbudet, som er grunnen til at han er i varetekt, så er det vel knekkende likegyldig hvilke rettigheter han har i forhold til sykebesøk.

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...