Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
pøbelsara skrev (21 minutter siden):

Herlighet. Forsvarer du virkelig dette? samtidig som du liksom er opptatt av ofrene i denne saken?

Hat du noengang stått i en tilsvarende situasjon?

Støttes. Smakløst og skinnhellig innhold i sitatet. Fysj.

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Politiet hadde ikke vært der om natta, de fikk melding dagen etter (fra en av venninnene til Frognerkvinnen). Journalister har for øvrig tilgang til politiloggen/presseklienten. 

Ulf, sjefredaktøren, betalte 40 000 for bildene av den raserte leiligheten. (Solgt av kjæresten til en av venninnene til Frognerkvinnen.) 

Endret av Keaton
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Pilaff skrev (5 minutter siden):

De fleste ville vel i det minste fulgt opp en slik henvendelse om noen de hadde oppfostret og fremdeles forsørget. 

Nei ikke nødvendigvis. Vi vet ikke hele dialogen. Vi ver bare halve. Vi hae fått innsyn i hva haakon svarer og ikke så mye hva moren etterspør. Annet enn i grove trekk.

Vi vet bla at hun har tatt opp forholdet deres og vold. Men vi får ikke direkte vite hvorfor. Det er vel oppgitt at de skulle informeres om det. Og det er jo bra. Men det kommer ikke frem hva slags tilbakemelding hun forventer ang det er ukjent. 

Jeg hadde nok ikke forventet et svar på det. Det er vi jo iht marius at han benekter dette. Og kronprinsparet vet jo ikke hva som er sant og ikke. Vi vet han har benrktet dette for politiet, og at han har sagt de hadde et turbulent forhold, men benektee vold. Og henviser til hendelse fra hennes side, han hevder å ha vitne på. 

I følge hva julianne selv forklarer i chit chat med helle så visste ingen om hvordan det var før hun fortalte om dette  samtidig med bruddet. Ikke moren , ikke vennene, ikke kronprinsparet. Turbulensen har noen sett, med ugrei oppførsel fra marius på fest bla.

Ergo er det ikke bare bare for de da å vite hva er sant å ikke, på det tidspunktet. 

Han kaller det turbulent, hun er ikke enig i hans versjon.

Så da er det god grunn å tro at han  har benektet alt som moren har sagt. Kronprinsoaret er ikke rettsak med dommer etc. Så de bør ikke blande seg da inn i saken, da dette er en sak for retten evnt. Også til henyn av julianne bør de ikke det, siden de ikke vil kunne stille som vitne i saken. Pga foreldre rollen. Og sekundært den kongelige rollen. 

Alt siden til j påstår da, kan ikke bekreftes og brukes. Ergo bør de ikke blande seg inn,eller bli innblandet.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Keaton skrev (Akkurat nå):

Politiet hadde ikke vært der om natta, de fikk melding dagen etter (fra en av venninnene til Frognerkvinnen). Journalister har for øvrig tilgang til politiloggen/presseklienten. 

Ulf, sjefredaktøren, betalte 40 000 for bildene av den raserte leiligheten. (Solgt av kjæresten til en av venninnene til Frognerkvinnen.) Flott type. 

Ja, virkelig nydelig. Herlighet, så fælt. 😢

Tenk å forsvare slikt? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Nei, som jeg sa så står det ingenting om krav som du påstår. Det står det økonomiske oppgjøret. 

Ja det er jo bare et annet ord for krav. De mente han iikr har gjort opp og skyldte henne penger. Det er i praksis et økonomisk krav

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
pøbelsara skrev (23 minutter siden):

Marius kan trekkes for forliksrådet. 

Jupp. I teorien. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
pøbelsara skrev (14 minutter siden):

Herlighet. Forsvarer du virkelig dette? samtidig som du liksom er opptatt av ofrene i denne saken?

Hat du noengang stått i en tilsvarende situasjon?

Holger Pan skrev (7 minutter siden):

Støttes. Smakløst og skinnhellig innhold i sitatet. Fysj.

Dette biter ikke på meg. Snarere tvert i mot. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Ja det er jo bare et annet ord for krav. De mente han iikr har gjort opp og skyldte henne penger. Det er i praksis et økonomisk krav

Nei, det er din frie fantasi. Økonomisk oppgjør/forhold kan være så mangt. Hvor står det at de mente han ikke hadde gjort opp for seg og skyldte henne penger? Det har ikke jeg lest noen steder. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Keaton skrev (19 minutter siden):

Ulf, sjefredaktøren, betalte 40 000 for bildene av den raserte leiligheten. (Solgt av kjæresten til en av venninnene til Frognerkvinnen.) Flott type. 

Jeg forstår godt hvorfor det er umulig å ta diskusjonen seriøst. Det sammenfaller med standarden Uffe Andersen satte den natten Frogner-kvinnen ble utsatt for hørbar pågående vold uten at noen kom henne til unnsetning. Istedet hylles den tidligere redaktøren og blekka hans. Scoopet sitt det.

• Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Ja, omtales som bekymring om det økonomiske, da er det vel neppe i Borg Høibys favør. 

• Liker 3
Skrevet
CeXNS skrev (28 minutter siden):

Vi har altså tre kjærester som forteller likelydende historier om psykisk og fysisk vold. Vi vet at kronprinsparet har observert resultatet av noe av denne utageringen. De har vært advart om MBH sin oppførsel, som MM mente skyldes «rollen som var vanskelig å tolke». Det argumenteres for at de ikke skal kritiseres. Men en privatperson (kilden) og redaktøren i Se og Hør, som slett ikke stod like «tett på» de skal kjølhales. 🤯

Wtf , tar du virkelig vekk marius sitt ansvar  for sine handlinger og skylder det på mettemarit  sin usikkerhet i rollen sin. 

Hvorfor beskytte marius på denne måten? Er du vennen hans og håper han får mildere dom? Siden det ikke er hans skyld han har blitt den han er?

Eller hva mener du her nå?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Keaton skrev (2 minutter siden):

Ja, omtales som bekymring om det økonomiske, da er det vel neppe i Borg Høibys favør. 

Nei jeg tror ikke de hadde tenkt å gi han penger 😆

Skrevet
pøbelsara skrev (12 minutter siden):

Jeg har aldri unnskyldt MBH - jeg har trodd på historiene om ham som voldelig kjæreste fra første stund. 

Jeg mener også at han er ansvarlig for valgene han har gjort - og INGEN andre enn ham. Å skylde å¨mor og stefar er å kjøpe offerhistoriene hans og frata ham ansvar. Det mener jeg er helt feil..

Dette du stadig hevder er så himmelropende galt! NEI, ansvar er ikke et nullsum-spill. Selvsagt er det voldsutøvelsen som har skylden for vold, ingen benekter det.
Men har ikke de som står rundt og VET noe ansvar? Jo, selvsagt! Skal man virkelig bare trekke på skuldrene når man VET at poden er voldelig? NEI!

Ingen kan påstå at de støtter ofre for vold og samtidig forsvare kronprinsparets opptreden i denne saken. Du har selv belært oss om hvordan man som voldsoffer blir fanget av redsel og handlingslammelse. Desto viktigere er det at de som står rundt våger å ta kampen på offerets vegne. Vi vet at rettssystemet jobber sakte og vi vet at det sitter langt inne å anmelde.

Hvordan kan kronprinsparet forsvare at de har  visst at Marius var voldelig uten å gjøre noe som helst?
De kunne ha oppfordret Julianne til å anmelde, de burde absolutt ha kommet tilbake til henne, de kunne sluppet politiet inn uten å varsle Marius (slik at han fikk ødelegge bevis), de kunne ha tatt tydelig avstand fra handlingene hans, de kunne tilbudt seg å bli avhørt av politiet og vitnet i retten, de kunne latt være å ta ham inn på «luksus-varetekt». De kunne rett og slett stått opp for det som er rett, latt han få konsekvenser og latt være å legge til rette og vist at de støtter ofrene hans og ikke ham.

Jeg skjønner virkelig ikke argumentet ditt om at å påpeke andres ansvar er å «frata skyld». Hvis du hører at naboen slår barna sine, bør du da ikke gjøre noe med det - for å ikke «frata naboen ansvaret»? Det er et så absurd argument at jeg aldri har hørt det andre steder enn her inne.

Du vet, vi har en rettsstat. Det skal sikre bevis til for å dømme noen. Desto viktigere at noen tør å gripe inn, å vitne, å støtte ofrene. Kronprinsparet har sviktet fundamentalt her.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
CeXNS skrev (19 minutter siden):

Dette biter ikke på meg. Snarere tvert i mot. 

Det var heller ikke meningen at det skulle bite. Et argument vurderes ikke ut fra hvem som føler seg truffet, men ut fra om det faktisk holder. Det gjør det fortsatt.

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
Gulline skrev (13 minutter siden):

Nei, det er din frie fantasi. Økonomisk oppgjør/forhold kan være så mangt. Hvor står det at de mente han ikke hadde gjort opp for seg og skyldte henne penger? Det har ikke jeg lest noen steder. 

Her har du min frie fantasi. Den har vært også en del av etterforskningen

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/krav-fra-politiet-tok-pant-i-boligen-til-hoiby-og-snekkestad/17042822/?

https://www.tb.no/juliane-snekkestads-mor-varslet-kronprinsen-om-skader-pa-datteren/s/5-76-2516058

Skal du ha flere artikler som omhandler at kontakten handler om det økonomiske oppgjøret av hussalget? Her står det også pratisk iht hussalget.

Endret av Krokenguri
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Her har du min frie fantasi. Den har vært også en del av etterforskningen

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/krav-fra-politiet-tok-pant-i-boligen-til-hoiby-og-snekkestad/17042822/?

Ja, vi vet det flere ganger ble tatt pant i huset fordi Marius ikke betalte regningene sine. Det har jeg jo skrevet for lenge siden.  Men at Juliannes mor stilte økonomisk krav til kronprinsen slik du påstår har det aldri stått noe om. 

• Liker 2
Skrevet
Justlooking skrev (40 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor flere blankt  unnskylder gjerningene til MBH som han er anklagere for, og  også hvorfor de priser MM og HM  for hva de har gjort. Hva har de gjort annet enn å ta inn en kriminell og har dessverre ikke forklart hva som egentlig foregikk med Epstein …. Fatter ikke noe av dette, er jeg den eneste eller er vi mange der ute ….

Vi er nok flere ja. Jeg bare håper at ingen voksne i mine barns nærhet er like naive og godtroende    ( og bortforklarende) som mange viser seg å være når det kommer til overgrep og vold. Jeg vil gjerne at mine barn skal ha trygge voksne rundt seg som vet å sette grenser når jeg selv ikke er tilstede.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
CeXNS skrev (42 minutter siden):

Nå må man bestemme seg. Fordømmelsen baserer seg på at vedkommende nettopp fikk med seg alt og var totalt oppdatert på det som foregikk. Men det som foregikk på gaten fikk vedkommende ikke med seg? Fordi det passer ikke i historiefortellingen? Det diktes rimelig friskt her ellers, inkludert i din fordømmelse av «absurditeten og uansvarligheten i vedkommendes handlinger». 

Jeg har ikke skrevet noe om at tipseren fikk med seg alt, så den diktningen får du adresserer deg selv. Det jeg vet, er at Ulf André Andersen forteller at vedkommende ringte for å fortelle at Marius Borg Høiby hadde gått amok i leiligheten til kjæresten, og sendte lydopptak av "jeg har lyst til at du skal dø" med en fortvilet kvinne i bakgrunnen. 

Jeg dikter ikke min personlige mening (uansvarligheten), det er min mening at det er uansvarlig å ta lydopptak og sende pressen, men ikke politiet.  

• Liker 2
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Ja, vi vet det flere ganger ble tatt pant i huset fordi Marius ikke betalte regningene sine. Det har jeg jo skrevet for lenge siden.  Men at Juliannes mor stilte økonomisk krav til kronprinsen slik du påstår har det aldri stått noe om. 

Hva betyr økonomisk oppgjør for deg? 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...