Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Keaton skrev (3 minutter siden):

Det er ikke ofte representasjon der. I år har det kun vært 17.mai og den fotballkampen. Naturlig nok mindre når kronprinsessen er syk. Hva er forresten problemet? Kaster han seg over gjestene

Sannheten er vel at ingen vet hva han kan finne på. 

Og jeg må ærlig talt innrømme at jeg aldri har hørt om voldsdømte som får sone hjemme med fotlenke. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eva-Lena skrev (2 minutter siden):

Han har ikke vist tegn til ønske om å bedre seg selv, så det er neimen ikke rart folk her inne lurer. Vi får se om han klarer å holde seg i skinnet denne gangen da, men jeg blir ikke overrasket om vi en dag leser at han er ført tilbake til cella igjen. Det hjelper heller ikke at han nå skal få sone hjemme hvor alt blir lagt tilrette for han. Han lærer ikke en dritt av det. 

Nå vet ikke jeg helt hvordan vaktholdet rundt Skaugum er, men sååå vanskelig er det vel ikke å evt få tak i drugs om han ønsker det. Håper de tar hyppige tester på han, kanskje han klarer å holde seg rusfri for alltid.

Hvis du leser om saken; han skal rustestes. 
– Da blir han overført til varetekt med elektronisk kontroll på Skaugum, hvor han vil måtte holde seg i boligen der han er bosatt. Han må følges opp av Friomsorgen jevnlig, blant annet med rusprøver, forklarte Karterud.

https://advokatwatch.no/nyheter/domstoler/article19475228.ece

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Forstår skepsisen, forskjell på å være usikker på om han klarer å bedre seg, og å håpe han driter seg ut som det virker som om noen her sitter og venter på , og ønsker.  Med skadefryd 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulline skrev (26 minutter siden):

Det vet jeg selvsagt. Men det er uansett en kongelig eiendom - bevoktet av Garden. Den er den offisielle residensen og boligen til kronprinsparet. Samtidig som det er deres private bolig så brukes Skaugum til offisiell representasjon. 

Men MBH skal bo i en av utleieboligene på Skaugum.

Det er verken «kongelig residens» eller «representasjonsbolig»».

Det er bare ett blant flere helt vanlige hus som befinner seg på gården, og det er direkte feil å omtale det som kongelig residens o.l.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (5 minutter siden):

Sannheten er vel at ingen vet hva han kan finne på. 

Og jeg må ærlig talt innrømme at jeg aldri har hørt om voldsdømte som får sone hjemme med fotlenke. 

Han soner ikke en voldsdom med fotlenke. Les deg opp litt.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
SusieDerkins skrev (Akkurat nå):

Men MBH skal bo i en av utleieboligene på Skaugum.

Det er verken «kongelig residens» eller «representasjonsbolig»».

Det er bare ett blant flere helt vanlige hus som befinner seg på gården, og det er direkte feil å omtale det som kongelig residens o.l.

Nabohuset er en offisiell residens uansett hva du sier. Og hvordan skal Kriminalomsorgen kunne foreta uanmeldte kontroller på ham - når det kreves at de skal gjennom vakten ved porten?

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
SusieDerkins skrev (Akkurat nå):

Han soner ikke en voldsdom med fotlenke. Les deg opp litt.

Han er tiltalt for alvorlig vold.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Nabohuset er en offisiell residens uansett hva du sier. Og hvordan skal Kriminalomsorgen kunne foreta uanmeldte kontroller på ham - når det kreves at de skal gjennom vakten ved porten?

Det er det virkelig ikke. Det er det dummeste jeg har hørt i dag.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Gulline skrev (Akkurat nå):

Han er tiltalt for alvorlig vold.

Han soner ikke en voldsdom med fotlenke. Les deg opp.

Endret av SusieDerkins
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (2 minutter siden):

Eh? 🧐

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Keaton skrev (Akkurat nå):

Eh? 🧐

Hva er det du lurer på?

• Liker 3
Skrevet
Keaton skrev (12 minutter siden):

Det er ikke ofte representasjon der. I år har det kun vært 17.mai og den fotballkampen. Naturlig nok mindre når kronprinsessen er syk. Hva er forresten problemet? Kaster han seg over gjestene? 

Om han kaster seg over gjestene?

Han er vel tiltalt for å ha filmet underlivet på bevisstløse gjester på Skaugum.

Ikke rart kriminelle har bra med spillerom hvis dette er gjengse holdninger.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Lizzybelle skrev (8 minutter siden):

Forstår skepsisen, forskjell på å være usikker på om han klarer å bedre seg, og å håpe han driter seg ut som det virker som om noen her sitter og venter på , og ønsker.  Med skadefryd 

Det er vel frustrasjonen hos folk som kommer frem.

Forøvrig er det vel soleklart at dette kommer til å gå rett vest. Med den kunnskap vi nå har om MBH, så er det jo en absolutt sikker oppskrift på katastrofe å la ham bo på denne eiendommen.

Men det er vel slik det skal være, uvisst hvorfor.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
keops skrev (3 minutter siden):

Om han kaster seg over gjestene?

Han er vel tiltalt for å ha filmet underlivet på bevisstløse gjester på Skaugum.

Ikke rart kriminelle har bra med spillerom hvis dette er gjengse holdninger.

Du mener at Borg Høibys fest er å sammenligne med at kronprinsparet skulle ha gjester selv? Javel. Mens MBH har på fotlenke. 😬

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (5 minutter siden):

Hva er det du lurer på?

Alt du skriver. 

• Hjerte 4
Skrevet

Alt du skriver. 

Du får hoppe over det jeg skriver da. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du mener at Borg Høibys fest er å sammenligne med at kronprinsparet skulle ha gjester selv? Javel. Mens MBH har på fotlenke. 😬

Ja, jeg mener at denne familien som liker å leve så tett på hverandre er veldig like.

Fotlenke eller ei.

MBH er vel tredje generasjon Høiby vi får servert disse historiene om nå.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Keaton skrev (17 minutter siden):

Hvis du leser om saken; han skal rustestes. 
– Da blir han overført til varetekt med elektronisk kontroll på Skaugum, hvor han vil måtte holde seg i boligen der han er bosatt. Han må følges opp av Friomsorgen jevnlig, blant annet med rusprøver, forklarte Karterud.

https://advokatwatch.no/nyheter/domstoler/article19475228.ece

Jeg vet han skal rustestes, jeg skrev jeg håper det skjer hyppig.

Han må ikke holde seg i boligen 24/7. Han får garantert lov å rusle bort til boligen til kronprinsparet og være der også. 

• Liker 2
Skrevet
keops skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg mener at denne familien som liker å leve så tett på hverandre er veldig like.

Fotlenke eller ei.

MBH er vel tredje generasjon Høiby vi får servert disse historiene om nå.

Høiby ble nylig dømt for voldtekt uten samleie som skjedde på Skaugum i 2018. Du insinuerer at andre har utført noe så horribelt også? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Eva-Lena skrev (2 minutter siden):

Jeg vet han skal rustestes, jeg skrev jeg håper det skjer hyppig.

Han må ikke holde seg i boligen 24/7. Han får garantert lov å rusle bort til boligen til kronprinsparet og være der også. 

Det kan hende, jeg ser ikke problemet. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...