Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sol79 skrev (10 timer siden):

Marius begrunner soning med fotlenke at han vil være til stede for sin mor i rehabiliteringen hennes. Om han skal bo i det lille røde huset kan han jo ikke være på Skaugum, og hun er vel ikke i form til å henge i kåken hans? Ikke velsig logisk.

Mistenker sterkt at han lett blir en byrde i rehabiliteringen til mora, fremfor den støtten han kanskje ønsker å være.  Han er nå på et nivå , hvor han ikke helt kan å oppføre seg, ikke evner eller klarer å la være å gjøre ting han ikke bør. Nå skal jeg ikke forhånds dømme han , så jeg bare referer til en klikk til rett før rettsaken, bo med hun han har besøksforbud mot, 1000 besøksforbud brudd minst. Selv fra fengsel har han tatt kontakt via via. Hvis han virkelig vil og ønsker seg ut av denne suppa, er å ikke kontakte henne en enkel ting å gjøre. Også må han selv innse at han har et sinne problem.  Jeg er redd han kommer til å være farlig til han ikke er det lengre. For pr.dd ser jeg  bare krav og ønsker. Ikke evne til endring.

Hans ord i dag , betyr ingenting. Det har han jo vist. Han til og med sa i retten at brevet han skrev til offentligheten, var noe han ikke mente , og bare gikk med på fordi dama hans ville det. Jeg har et stort problem med at han ikke mente ett enesre ord av det. Og at det kun var for å manipulere henne. Om han ikke mente et eneste ord av det, burde han ikke ha skrevet det. Fordi det betyr nå i praksis, at han velger å gå langt i å manipulere. Og at ordene og lovnadene betyr ingenting. Han bare tilpasser det andre vil høre

Siden han også har uttrykt at han er norges mest forhatte mann, kan han ha lite å tape på å gi f..an videre. Derfor er jeg optatt å skille litt person og handlinger, fordi han har et valg. Uavhengig av diagnoser eller ikke diagnoser. Iht å ta imot hjelp, og ikke motarbeide. Så jeg velger å gi han det at jeg tror han kan bedre seg, den dagen han slutter å skylde på alle andre. Og at ord og handlinger samsvarer,  Istedenfor evig fordømmelse. At han slutter med det han holder på med, er nok det både ofre og pårørende ønsker aller mest. Så ikke andre blir utsatt for det samme.

Så hans valg nå for å komme ut av suppa, er å ta imot hjelp, innse at bunnen er nådd, at han ikke er så snill som han tror, innse at verden handler om mer enn han selv. Og begynne å ta ansvar.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pilaff skrev (15 timer siden):

Hadde du blitt opprørt dersom  noen sang noe stygt om julio Kopseng eller Frosta-legen også?

Hvor og for hvem? Om de hadde oppsøkt deres familier og sunget utenfor huset deres hadde jeg reagert ja. Jeg hadde også reagert om de hadde sunget foran ofrene deres. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (12 timer siden):

Skal jeg dokumentere at hun ble informert før hun informerte MBH?

En god stund før skrev du. Kan du dokumentere det? 

• Nyttig 5
Skrevet
Kvittre skrev (37 minutter siden):

Igår var det flere som dokumenterte dette. Gå litt tilbake og se. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvittre skrev (39 minutter siden):

Feil - jeg skrev en stund før - ikke en GOD stund før. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Gulline skrev (55 minutter siden):

Igår var det flere som dokumenterte dette. Gå litt tilbake og se. 

Nei? 

• Nyttig 1
Skrevet

Synd mange innsatte med syke foreldre har lite ressurser. Ellers burde de absolutt ha gått til sak nå for forskjellsbehandling. Hvor mange foreldre tror du ikke har blitt både dødssyke og har dødd mens innsatte har sittet inne og fått avslag på fotlenke? Hundrevis? 

Sendt hjem midt i sommerferien og sommersola på et nydelig landsted, og kan nå kose seg i hagen (med eller uten venner). Drive med Netflix og chill og nyte godværet. Mens andre på Ila får hverken tilbud om behandling eller dra på besøk hjem. Totalt urettferdig! Slik behandler altså Norge voldsmenn med ressurser. Som en prins rett og slett. 

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 18
Skrevet
Ilse jakobsen skrev (28 minutter siden):

Synd mange innsatte med syke foreldre har lite ressurser. Ellers burde de absolutt ha gått til sak nå for forskjellsbehandling. Hvor mange foreldre tror du ikke har blitt både dødssyke og har dødd mens innsatte har sittet inne og fått avslag på fotlenke? Hundrevis? 

Sendt hjem midt i sommerferien og sommersola på et nydelig landsted, og kan nå kose seg i hagen (med eller uten venner). Drive med Netflix og chill og nyte godværet. Mens andre på Ila får hverken tilbud om behandling eller dra på besøk hjem. Totalt urettferdig! Slik behandler altså Norge voldsmenn med ressurser. Som en prins rett og slett. 

«Fordi du er den du er» -  Politispanere fra seksjon for org. krim. til Marius Borg Høiby

«Politifolkene - som er spanere og langt fra vanlige betjenter i blå uniform - understreket at de ikke var ute etter å arrestere eller bøtelegge ham. De skulle bare advare ham - for å få ham til å slutte med denne aktiviteten.»

«Politispanerne uttrykte videre overfor Marius at dette møtet var en særbehandling han fikk - nettopp fordi han tilhører kongefamilien.»

https://www.seher.no/kongelig/hor-lydopptaket-mellom-marius-og-politiet/81922394

Som hørt, blant annet her på forumet; en stakkars gutt på tjueni år, som har rotet seg bort i en uheldig situasjon. Han er verken voldelig eller kriminell, men bare misforstått og sosialt klønete. På feil plass til feil tid, og uheldig som dagen er lang. Uff a’ meien! 

Som Baltus i Knøttene sier; jeg gremmes!

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 10
Skrevet
TigerK skrev (27 minutter siden):

«Fordi du er den du er» -  Politispanere fra seksjon for org. krim. til Marius Borg Høiby

«Politifolkene - som er spanere og langt fra vanlige betjenter i blå uniform - understreket at de ikke var ute etter å arrestere eller bøtelegge ham. De skulle bare advare ham - for å få ham til å slutte med denne aktiviteten.»

«Politispanerne uttrykte videre overfor Marius at dette møtet var en særbehandling han fikk - nettopp fordi han tilhører kongefamilien.»

https://www.seher.no/kongelig/hor-lydopptaket-mellom-marius-og-politiet/81922394

Som hørt, blant annet her på forumet; en stakkars gutt på tjueni år, som har rotet seg bort i en uheldig situasjon. Han er verken voldelig eller kriminell, men bare misforstått og sosialt klønete. På feil plass til feil tid, og uheldig som dagen er lang. Uff a’ meien! 

Til det uthevede: Kan du vise til hvor dette står skrevet?

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Krokenguri skrev (6 timer siden):

Skal  han sone med fotlenke må det være med noen som er godkjent. Enten noen bor med han i hans bolig , eller han bor i noen andres bolig.

Det er ikke kontroll på digitalt , besøk etc ved soning hjemme. Det er ikke lov å gå ut døra

Han har nok fått lov å bo i det røde huset og også være i boligen til kronprinsparet. 

Ei jeg kjenner fikk sone med fotlenke etter fyllekjøring. Hun fikk lov å være hjemme, reise til og fra jobb 30 min unna og ett par butikker i nærheten der hun bodde. Det gikk på koordinater, så om hun tok en avstikker så ble det oppdaget. Hun måtte søke om å få besøke egne foreldre. Hun måtte også søke om å få dra til f.eks. lege, tannlege etc. 

Du har lov å følge fast dagsplan som jobb og handle mat evt andre nødvendige ting. 

• Liker 8
Skrevet
Holger Pan skrev (14 minutter siden):

Til det uthevede: Kan du vise til hvor dette står skrevet?

Skjønner ikke spørsmålet ditt. Det er jeg som skriver det i innlegget du selv siterer.

Det jeg skriver (som du selv uthever) er mitt personlige sammendrag av alt jeg har lest og hørt så langt fra alt fra kronprinsfamilien, deler av pressen, et utvalg mennesker på SoMe, Marius sine «venner» samt advokatene hans. Det jeg skriver er det jeg oppfatter er budskapet til ovennevnte kilder. Hvis du er uenig så er jeg åpen for andre tolkninger. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
TigerK skrev (2 minutter siden):

Skjønner ikke spørsmålet ditt. Det er jeg som skriver det i innlegget du selv siterer.

Det jeg skriver (som du selv uthever) er mitt personlige sammendrag av alt jeg har lest og hørt så langt fra alt fra kronprinsfamilien, deler av pressen, et utvalg mennesker på SoMe, Marius sine «venner» samt advokatene hans. Det jeg skriver er det jeg oppfatter er budskapet til ovennevnte kilder. Hvis du er uenig så er jeg åpen for andre tolkninger. 

Det har aldri stått innlegg her som underbygger dette:  

Som hørt, blant annet her på forumet; en stakkars gutt på tjueni år, som har rotet seg bort i en uheldig situasjon. Han er verken voldelig eller kriminell, men bare misforstått og sosialt klønete. På feil plass til feil tid, og uheldig som dagen er lang. Uff a’ meien

• Liker 4
Skrevet (endret)
TigerK skrev (7 minutter siden):

Nei, det er jo ikke det du skriver du faktisk skrev. ⬇️

TigerK skrev (39 minutter siden):

Som hørt, blant annet her på forumet en ; stakkars gutt på tjueni år, som har rotet seg bort i en uheldig situasjon. Han er verken voldelig eller kriminell, men bare misforstått og sosialt klønete. På feil plass til feil tid, og uheldig som dagen er lang. Uff a’ meien! 

Den eneste kilden du oppgir er jo dine motdebattanter. Og da siterer du jo ikke alle de andre kildene du ramser opp så snart du konfronteres med det?

(PS: Spørsmålet er retorisk :) ).

Denne hangen til å konstruere falske og fiktive sitater med anførselstegn er ellers en uting, og virkelig elendig debattskikk. Men heldigvis veldig gjennomskuelig, da.

Endret av Aricia
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Aricia skrev (10 minutter siden):

Nei, det er jo ikke det du skriver du faktisk skrev. ⬇️

Den eneste kilden du oppgir er jo dine motdebattanter. Og da siterer du jo ikke alle de andre kildene du ramser opp så snart du konfronteres med det?

(PS: Spørsmålet er retorisk :) ).

Denne hangen til å konstruere falske og fiktive sitater med anførselstegn er ellers en uting, og virkelig elendig debattskikk. Men heldigvis veldig gjennomskuelig, da.

Ingen anførselstegn i det jeg skriver der. «Blant annet» betyr som kjent at det er flere kilder men at jeg trekker fram en spesifikk fordi jeg uttaler meg i en spesifikk setting (dette forumet). Jeg kommer ikke til å fortsette å forklare meg i denne saken utover det jeg allerede har gjort. Hvis noen har motargumenter eller alternative tolkninger til innholdet i innlegget, så kom gjerne med slike. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
TigerK skrev (52 minutter siden):

Ikke bare på forumet han kalles en ung mann som har kommet ut for omstendigheter som har gjort livet hans vanskelig. Og dette er bare en av mange artikler om samme tema. 

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/det-beste-marius-kan-gjore-for-mette-marit-na/o/5-95-3098254

«Marius er en ung mann i dyp krise som ikke ser ut til å erkjenne at det er han selv som er årsaken til det meste av det han står i nå. Han har rett i at han har levd under noe press det meste av livet etter at moren hans fant kjærligheten med Norges neste konge.»

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Eva-Lena skrev (48 minutter siden):

Han har nok fått lov å bo i det røde huset og også være i boligen til kronprinsparet. 

Ei jeg kjenner fikk sone med fotlenke etter fyllekjøring. Hun fikk lov å være hjemme, reise til og fra jobb 30 min unna og ett par butikker i nærheten der hun bodde. Det gikk på koordinater, så om hun tok en avstikker så ble det oppdaget. Hun måtte søke om å få besøke egne foreldre. Hun måtte også søke om å få dra til f.eks. lege, tannlege etc. 

Du har lov å følge fast dagsplan som jobb og handle mat evt andre nødvendige ting. 

Han skal bo i det røde huset med tilgang til hovedhuset så klart. Det er der alle fasilitetene finnes, med tjenere og basseng. Det store spørsmålet er om MBH skal bo fast på Skaugum til straffesaken hans er ferdig behandlet i domstolene. Skaugum er også et representasjonsbygg, der det blant annet det har vært mottagelse for unge og sårbare grupper. Å ha en kriminell boende som enda ikke er ferdig sonet klinger ikke så godt i ørene. Ville man kunne ha godtatt noe tilsvarende i statsministerboligen? Jeg tror nej. 

https://www.kongehuset.no/kongelige-eiendommer/private-eiendommer/skaugum

https://www.tv2.no/nyheter/politiet-pa-plass-pa-skaugum-dette-venter-hoiby-na/19047715/

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Skremmende at menn som begår så alvorlige kriminelle handlinger slipper ut av fengsel (med fotlenke).

Stakkars ofre, ikke bare av MBH, men også av andre fremtidige vold-/voldtektmenn. For slipper MBH ut med fotlenke, så vil vel det også gjelde andre kriminelle drittsekker. Det skal vel være likhet for loven ?

Kvinner vil lide pga slike dårlige avgjørelser!

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Skrevet
TigerK skrev (1 time siden):

Niks. Vi er helt enige om at ingen faktisk har skrevet dette. Det er din egen beskrivelse av hva du mener andre egentlig mener.

Du skrev først som om du refererte til et eksisterende argument i debatten, ved spørsmål svarer du med din egen oppsummering av hva du oppfatter at andre mener.

Det er en ganske vesentlig forskjell.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
TulleTall skrev (34 minutter siden):

Skremmende at menn som begår så alvorlige kriminelle handlinger slipper ut av fengsel (med fotlenke).

Stakkars ofre, ikke bare av MBH, men også av andre fremtidige vold-/voldtektmenn. For slipper MBH ut med fotlenke, så vil vel det også gjelde andre kriminelle drittsekker. Det skal vel være likhet for loven ?

Kvinner vil lide pga slike dårlige avgjørelser!

At retten foretar en konkret vurdering i én sak er ikke det samme som at det etableres en automatisk regel for alle fremtidige saker.

• Liker 3
Skrevet
Holger Pan skrev (7 minutter siden):

Niks. Vi er helt enige om at ingen faktisk har skrevet dette. Det er din egen beskrivelse av hva du mener andre egentlig mener.

Du skrev først som om du refererte til et eksisterende argument i debatten, ved spørsmål svarer du med din egen oppsummering av hva du oppfatter at andre mener.

Det er en ganske vesentlig forskjell.

Det er en vesentlig forskjell, ja, enig med deg i det. Glad for at vi fikk ryddet opp i misforståelsen og at det, med noen ekstra forklaringer, nå fremstår klarere hva innlegget sier. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...