Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
TigerK skrev (1 time siden):

Skjønner ikke spørsmålet ditt. Det er jeg som skriver det i innlegget du selv siterer.

Det jeg skriver (som du selv uthever) er mitt personlige sammendrag av alt jeg har lest og hørt så langt fra alt fra kronprinsfamilien, deler av pressen, et utvalg mennesker på SoMe, Marius sine «venner» samt advokatene hans. Det jeg skriver er det jeg oppfatter er budskapet til ovennevnte kilder. Hvis du er uenig så er jeg åpen for andre tolkninger. 

Niks. Vi er helt enige om at ingen faktisk har skrevet dette. Det er din egen beskrivelse av hva du mener andre egentlig mener.

Du skrev først som om du refererte til et eksisterende argument i debatten, ved spørsmål svarer du med din egen oppsummering av hva du oppfatter at andre mener.

Det er en ganske vesentlig forskjell.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
TulleTall skrev (34 minutter siden):

Skremmende at menn som begår så alvorlige kriminelle handlinger slipper ut av fengsel (med fotlenke).

Stakkars ofre, ikke bare av MBH, men også av andre fremtidige vold-/voldtektmenn. For slipper MBH ut med fotlenke, så vil vel det også gjelde andre kriminelle drittsekker. Det skal vel være likhet for loven ?

Kvinner vil lide pga slike dårlige avgjørelser!

At retten foretar en konkret vurdering i én sak er ikke det samme som at det etableres en automatisk regel for alle fremtidige saker.

• Liker 3
Skrevet
Holger Pan skrev (7 minutter siden):

Niks. Vi er helt enige om at ingen faktisk har skrevet dette. Det er din egen beskrivelse av hva du mener andre egentlig mener.

Du skrev først som om du refererte til et eksisterende argument i debatten, ved spørsmål svarer du med din egen oppsummering av hva du oppfatter at andre mener.

Det er en ganske vesentlig forskjell.

Det er en vesentlig forskjell, ja, enig med deg i det. Glad for at vi fikk ryddet opp i misforståelsen og at det, med noen ekstra forklaringer, nå fremstår klarere hva innlegget sier. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
TigerK skrev (37 minutter siden):

Det er en vesentlig forskjell, ja, enig med deg i det. Glad for at vi fikk ryddet opp i misforståelsen og at det, med noen ekstra forklaringer, nå fremstår klarere hva innlegget sier. 

Det var ingen misforståelse. Det opprinnelige problemet var ikke at innlegget ditt var uklart, men at du presenterte din egen tolkning som om det var en gjengivelse av andres argumentasjon.

En egen tolkning av andres synspunkter bør ikke presenteres som om det er noe andre faktisk har sagt.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Holger Pan skrev (13 minutter siden):

Det var ingen misforståelse. Det opprinnelige problemet var ikke at innlegget ditt var uklart, men at du presenterte din egen tolkning som om det var en gjengivelse av andres argumentasjon.

En egen tolkning av andres synspunkter bør ikke presenteres som om det er noe andre faktisk har sagt.

Jeg er kun ansvarlig for hva jeg mener og skriver, ikke for hva andre forstår. Jeg har forsøkt å klargjøre i mer detalj, da min intensjon med innlegget åpenbart ble misforstått av en meddebattant, men ser meg nå ferdig med dette, da jeg ikke har noe mer å tilføre utover det jeg allerede har skrevet. Takk for debatten. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Ilse jakobsen skrev (2 timer siden):

Synd mange innsatte med syke foreldre har lite ressurser. Ellers burde de absolutt ha gått til sak nå for forskjellsbehandling. Hvor mange foreldre tror du ikke har blitt både dødssyke og har dødd mens innsatte har sittet inne og fått avslag på fotlenke? Hundrevis? 

Sendt hjem midt i sommerferien og sommersola på et nydelig landsted, og kan nå kose seg i hagen (med eller uten venner). Drive med Netflix og chill og nyte godværet. Mens andre på Ila får hverken tilbud om behandling eller dra på besøk hjem. Totalt urettferdig! Slik behandler altså Norge voldsmenn med ressurser. Som en prins rett og slett. 

Det er bare i varetekt han får sone med fotlenke. Når det foreligger en rettskraftig dom må han i fengsel. 

Soning med fotlenke er vel forholdsvis vanlig både i varetekt og ved kortere dommer.

• Liker 2
Skrevet
Eva-Lena skrev (2 timer siden):

Han har nok fått lov å bo i det røde huset og også være i boligen til kronprinsparet. 

Ei jeg kjenner fikk sone med fotlenke etter fyllekjøring. Hun fikk lov å være hjemme, reise til og fra jobb 30 min unna og ett par butikker i nærheten der hun bodde. Det gikk på koordinater, så om hun tok en avstikker så ble det oppdaget. Hun måtte søke om å få besøke egne foreldre. Hun måtte også søke om å få dra til f.eks. lege, tannlege etc. 

Du har lov å følge fast dagsplan som jobb og handle mat evt andre nødvendige ting. 

Ja de får ikke matservering hjemme. Så det er lagt inn med liten margin slike daglige gjøremål, oftest i samhandling iht reise til og fra aktivitet. Alt måsøkes om

Skrevet
Durex skrev (1 time siden):

Nå er det spennende hvor mange dager det tar før han går amok i vinkjelleren, eller medisinskapet, og inviterer til nachspiel.

Det tenker jeg også, så jeg engster meg ikke så mye om han er ute😆 ryker nok inn igjen i løpet av uka. 

• Liker 3
Skrevet
TigerK skrev (46 minutter siden):

Jeg er kun ansvarlig for hva jeg mener og skriver, ikke for hva andre forstår. Jeg har forsøkt å klargjøre i mer detalj, da min intensjon med innlegget åpenbart ble misforstått av en meddebattant, men ser meg nå ferdig med dette, da jeg ikke har noe mer å tilføre utover det jeg allerede har skrevet. Takk for debatten. 

Man er ikke ansvarlig for alle andres tolkninger, det er riktig. Men man er ansvarlig for forskjellen mellom å gjengi noe andre faktisk har sagt og å presentere sin egen tolkning av hva andre mener.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Jadaomatte skrev (18 minutter siden):

Det tenker jeg også, så jeg engster meg ikke så mye om han er ute😆 ryker nok inn igjen i løpet av uka. 

Tenk om han faktisk holder seg helt i ro, ikke gjør mer galt, holder seg nykter og avholds til ruskontrollene, og forholder seg til de rammene kriminalomsorgen har satt? Ville ikke det være bra?

Det er jo faktisk en mulighet for at INGENTING SKJER på tross av hva spåkulene forutsier.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Jadaomatte skrev (10 minutter siden):

Hvorfor ønsker dere ikke at han skal bedre seg? Slutte med rus?  Slutte med kriminalitet?  Være en enklere sønn for familien? Hvorfor sitter du og venter og gnir deg i hendene og håper han gjør noe dumt. Skjønner det ikke er mulig med konstruktive diskusjoner her angående han når det muligens er tankene til flere.  Trist asså 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Holger Pan skrev (9 minutter siden):

Tenk om han faktisk holder seg helt i ro, ikke gjør mer galt, holder seg nykter og avholds til ruskontrollene, og forholder seg til de rammene kriminalomsorgen har satt? Ville ikke det være bra?

Det er jo faktisk en mulighet for at INGENTING SKJER på tross av hva spåkulene forutsier.

Det er uansett helt vanvittig at han skal bruke en kongelig eiendom som et forlenget fengsel. Hvem som har gitt ham lov til dette kan vel ikke være andre enn mor og stefar. I mine øyne er det helt vanvittig. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulline skrev (17 minutter siden):

Det er uansett helt vanvittig at han skal bruke en kongelig eiendom som et forlenget fengsel. Hvem som har gitt ham lov til dette kan vel ikke være andre enn mor og stefar. I mine øyne er det helt vanvittig. 

Hvor mener du han har økonomi til å bo?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Holger Pan skrev (Akkurat nå):

Hvordan kan jeg vite det. Han har jo fått penger av foreldrene til dekning av husleie tidligere. Det ville vært en langt bedre løsning enn å ha han boende på en kongelig eiendom. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Holger Pan skrev (10 minutter siden):

Har han økonomi til å bo på Skaugum da tenker du? Eller får gullgutten fortsatt sydd puter under armene av mora? 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Jadaomatte skrev (34 minutter siden):

Ja, det hadde vært kjempe morsomt…

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
Gulline skrev (29 minutter siden):

Hvordan kan jeg vite det. Han har jo fått penger av foreldrene til dekning av husleie tidligere. Det ville vært en langt bedre løsning enn å ha han boende på en kongelig eiendom. 

Der det skal installeres en basestasjon? Nei, det høres mer fornuftig ut at de kan bidra til at han får bo i den for ham kjente utleieboligen han har disponert tidligere, uten å måtte dekke en dyr husleie. Årsakene kan være så ymse.

Endret av Holger Pan
  • Liker 2
Skrevet
Holger Pan skrev (Akkurat nå):

Der det skal installeres en basestasjon? Nei, det høres mer fornuftig ut at de kan bidra til at han får bo i den for ham kjente utleieboligen han har disponert tidligere. Årsakene kan være så ymse.

Javel - mange er nok uenige om det. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (3 minutter siden):

Javel - mange er nok uenige om det. 

Jubelen sto jo i taket her i vinter, da de leide egen leilighet til han. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Stargaze skrev (21 minutter siden):

Har han økonomi til å bo på Skaugum da tenker du? Eller får gullgutten fortsatt sydd puter under armene av mora? 

Om eller hvordan boligen betales har vi ikke grunnlag for å vite noe om.

MBH er forøvrig en voksen mann som nærmer seg tretti-årene uten inntekt, ingen gullgutt. Den bistanden han fikk til husleie tidligere har eksene forklart at gikk til rus.

Så syns jeg også at MM kan få litt fred fra den evinnelige heksejakten kun fordi hun er hans mor. Det er lite saklig.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...