Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Herregud for en sutrekopp! Håper han får god hjelp - som gjør at han vokser opp. 

Dessverre tror jeg ikke han ser lyset og våkner opp med selvinnsikt det nærmeste året. Ut fra den mislykkede/resultatløse hjelpen han har fått tidligere med rehabilitering og behandling frem til rettsaken, og nå under varetekt. Det kommer til å ta tid. Lang tid, når han har praktisert selvrettferdighet over så mange år frem til nå.

Det er allikevel noen tegn hos ham som kan gi inntrykk av at han med tiden kan vokse med noen år på baken i en celle, ved å være rusfri og med en praktisk/mekanisk utdannelse. Får håpe det er slik hjelp han får via kriminalomsorgen.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Reverend skrev (6 minutter siden):

Dessverre tror jeg ikke han ser lyset og våkner opp med selvinnsikt det nærmeste året. Ut fra den mislykkede/resultatløse hjelpen han har fått tidligere med rehabilitering og behandling frem til rettsaken, og nå under varetekt. Det kommer til å ta tid. Lang tid, når han har praktisert selvrettferdighet over så mange år frem til nå.

Det er allikevel noen tegn hos ham som kan gi inntrykk av at han med tiden kan vokse med noen år på baken i en celle, ved å være rusfri og med en praktisk/mekanisk utdannelse. Får håpe det er slik hjelp han får via kriminalomsorgen.

Jepp! Han må aller først kommer seg ut av selvmedlidenhetsbobla han har satt seg så godt til rette i. Bare det kan jo ta lang tid, selv med terapi. Han virker til å ha en grunnleggende oppfatning av at han er urettferdig behandlet, bare det at han mener han, i motsetning til resten av befolkningen, ikke har en rettssikkerhet som er av norsk standard, viser jo bare hvor misforstått han mener han er. Så misforstått at alle andre i Norge har en annen rettssikkerhet enn han selv har. Dette tror jeg kan komme til å ta mange år, hvis det i det hele tatt kommer en endring...

Marius sitt debattinnlegg i Nettavisen

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

https://www.seher.no/kongelig/hvem-sitter-i-baksetet/84611848

Hvem sitter i baksetet i bilen sammen med kronprinsparet? Det ser jo ut til å være MBH. 
Slottet vil ikke kommentere/svare omkring dette. 
Om det ER MBH - hvorfor er han ute av fengselet, hvor er han, og hvor lenge? 

I dag har lagmannsretten forkastet anken hans om å sitte i varetekt med fotlenke på Skaugum. Han fikk altså NEI. 

Er han likevel på Skaugum? 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Jeg lurer på om Mette Marit, Haakon og Inger Alexandra faktisk tror at han er uskyldig, siden de støtter ham så veldig! Det naturlige ville jo være å ta avstand fra en mishandler og voldtektsmann. Så kan de tro at det er en sammensvergelse, at så mange kvinner lyver? Mener de at alle opptakene er KI? Jeg forstår virkelig ikke hvordan de tenker 🤔 

Endret av Hulderen
  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Eufemia- skrev (8 minutter siden):

https://www.seher.no/kongelig/hvem-sitter-i-baksetet/84611848

Hvem sitter i baksetet i bilen sammen med kronprinsparet? Det ser jo ut til å være MBH. 
Slottet vil ikke kommentere/svare omkring dette. 
Om det ER MBH - hvorfor er han ute av fengselet, hvor er han, og hvor lenge? 

I dag har lagmannsretten forkastet anken hans om å sitte i varetekt med fotlenke på Skaugum. Han fikk altså NEI. 

Er han likevel på Skaugum? 

Marius har en bror på farssiden også, kan det være han? Uten at jeg vet hvorfor kronprinsparet skulle ha han med seg. Ser de spekulerer i Sverre Magnus også, men han bruker jo briller til vanlig. Det er selvsagt veldig lett å ta dem av, så det er jo likevel en mulighet. Jeg leser at man ikke får permisjon fra varetekt, så det kan vel ikke være Marius?

"Varetektsinnsette kan ikkje gjevast frigang, permisjonar eller liknande som inneber å opphalde seg utanfor fengselet uten tilsyn."

Kriminalomsorgen

• Liker 6
Skrevet
-Pusheen- skrev (23 minutter siden):

Marius har en bror på farssiden også, kan det være han? Uten at jeg vet hvorfor kronprinsparet skulle ha han med seg. Ser de spekulerer i Sverre Magnus også, men han bruker jo briller til vanlig. Det er selvsagt veldig lett å ta dem av, så det er jo likevel en mulighet. Jeg leser at man ikke får permisjon fra varetekt, så det kan vel ikke være Marius?

"Varetektsinnsette kan ikkje gjevast frigang, permisjonar eller liknande som inneber å opphalde seg utanfor fengselet uten tilsyn."

Kriminalomsorgen

Det kan være halvbroren. Antar at slottet ikke vil bryte guttens rett til privatliv. 

• Liker 2
Skrevet
Hebbe-lille skrev (37 minutter siden):

Det kan være halvbroren. Antar at slottet ikke vil bryte guttens rett til privatliv. 

En ting er jeg hvert fall noenlunde sikker på - det kan ikke være Marius som sitter i bilen. Om slottet liksom skulle trumfe igjennom at han skulle få komme ut fra varetekt likevel, så er det ikke Marius som skal klage over lavere standard enn resten av befolkningen. Da er det resten som bør klage over hvilke friheten han og de tar seg. For som jeg nevnte, slik jeg leser det, får man ikke permisjon fra varetekt. Jeg tipper det er en av brødrene hans som sitter der. Er jo så og si umulig å se hvem det kan være. 

• Liker 8
Skrevet
Isild skrev (På 12.5.2026 den 10.14):

Enig, dette er nok en realitycheck som kommer som et sjokk. Han har vært tidenes mest bortskjemte gutt/mann - med tilgang til goder, nettverk, jetset, skjerming (selv når han har vært drittsekk) klokker, biler, ferier og rus. Han har gjort som det har behaget han, og oppført seg som om det er greit å vise fingeren til "alle" (bokstavelig talt) 

Nå liker han ikke det som er konsekvensene. Han er nok sjokkert over at ikke familien hans kan bruke makten sin til å bestemme at han skal få slippe. 

Dette! Det er så inderlig godt at han endelig må stå til ansvar for handlingene sine og endelig får en realitetssjekk der den bortskjemte sutregutten endelig  erfarer at ikke engang den overpriviligerte kongefamilien kan hjelpe hans, og at det finnes grenser og konsekvenser for avskyelige handlinger.  Ikke engang hans pinlige sutring i avisen og på tiltalebenken hjelper. Sikkert en nyttig oppvåkning selvom jeg har null tiltro til at han klarer å forbedre seg med de avskyelige holdningene og innstillingene han har. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 time siden):

Jepp! Han må aller først kommer seg ut av selvmedlidenhetsbobla han har satt seg så godt til rette i. Bare det kan jo ta lang tid, selv med terapi. Han virker til å ha en grunnleggende oppfatning av at han er urettferdig behandlet, bare det at han mener han, i motsetning til resten av befolkningen, ikke har en rettssikkerhet som er av norsk standard, viser jo bare hvor misforstått han mener han er. Så misforstått at alle andre i Norge har en annen rettssikkerhet enn han selv har. Dette tror jeg kan komme til å ta mange år, hvis det i det hele tatt kommer en endring...

Marius sitt debattinnlegg i Nettavisen

Nja, akkurat det der med en annen standard for ham enn andre har han jo et visst grunnlag for, da. Kanskje ikke akkurat ift fotlenken, men det er jo ingen tvil om at hans sak har fått en helt annen oppmerksomhet enn tilsvarende saker for andre, med en avdekking i full offentlighet av de pinligste, skitneste hemmeligheter som ingen andre med samme type sak blir utsatt for. Selv om det ikke direkte er rettssikkerhet i snever forstand, så er det en forskjellsbehandling som er ganske massiv.

Jeg synes ikke det er sutrete om han opplever det som vanskelig.

Jeg synes heller ikke han kan, skal eller bør kritiseres for en eventuell anke, som er hans selsvsagte rett, men som vi har sett tendenser til forhåndskritikk av allerede.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (11 minutter siden):

Nja, akkurat det der med en annen standard for ham enn andre har han jo et visst grunnlag for, da. Kanskje ikke akkurat ift fotlenken, men det er jo ingen tvil om at hans sak har fått en helt annen oppmerksomhet enn tilsvarende saker for andre, med en avdekking i full offentlighet av de pinligste, skitneste hemmeligheter som ingen andre med samme type sak blir utsatt for. Selv om det ikke direkte er rettssikkerhet i snever forstand, så er det en forskjellsbehandling som er ganske massiv.

Jeg synes heller ikke han kan, skal eller bør kritiseres for en eventuell anke, som er hans selsvsagte rett, men som vi har sett tendenser til forhåndskritikk av allerede.

Jeg tenkte spesifikt i forhold til fotlenken.

Men så kan man jo nevne at ja, klart det var ubehagelig å sitte i rettssaken der alle skjelettene kom ut av skapet for hele verden å se, men det var fortsatt ikke han det var synd i synes jeg. Jeg synes de det virkelig var synd i, var hans fornærmede. Og at han synes det er tungt å for eksempel sitte isolert har jeg forståelse for, det hadde nok alle syntes. Men jeg synes han er sutrete på flere plan. Fordi alt er alltid alle andres feil, og han snakker mye om hvor fælt noe er for han, uten å vise et snev av selvinnsikt, eller uten å ofre fornærmede en tanke. Han skylder til og med på Frognerkvinnen for sine egne brudd på besøksforbudet. Det er ikke bare han som har vært omtalt de siste par årene i media heller. Det har gått minst like hardt utover kvinnene, jeg vil velge å påstå at det har gått aller hardest utover dem. Det er litt "du høster det du sår" på veldig mange av punktene. Klart, det har vært et vanvittig mediepress, det skal jeg ikke snakke bort. Men han har vært rimelig naiv hvis han har trodd at dette skulle gå helt under radaren, han som ellers er så opptatt av hvem familien hans er. Jeg for min del kritiserer ikke en eventuell anke, men jeg himler nok litt med øynene rett og slett fordi jeg ser for meg hva som kommer av unnskyldninger nok en gang. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (51 minutter siden):

En ting er jeg hvert fall noenlunde sikker på - det kan ikke være Marius som sitter i bilen. Om slottet liksom skulle trumfe igjennom at han skulle få komme ut fra varetekt likevel, så er det ikke Marius som skal klage over lavere standard enn resten av befolkningen. Da er det resten som bør klage over hvilke friheten han og de tar seg. For som jeg nevnte, slik jeg leser det, får man ikke permisjon fra varetekt. Jeg tipper det er en av brødrene hans som sitter der. Er jo så og si umulig å se hvem det kan være. 

Slottet har trumfet igjennom at han må ut på perm for å ferdigsydd den nye dressen  så han er klar for slottsballkongen 17 mai 😆 

nei, jeg tror heller ikke det er Marius . Kan være en bror, fetter, kompis .. brevvenn . Veldig søkt den overskriften til se & hør , umulig å se hvem det var. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvittre skrev (1 minutt siden):

Slottet har trumfet igjennom at han må ut på perm for å ferdigsydd den nye dressen  så han er klar for slottsballkongen 17 mai 😆 

nei, jeg tror heller ikke det er Marius . Kan være en bror, fetter, kompis .. brevvenn . Veldig søkt den overskriften til se & hør , umulig å se hvem det var. 

Er jo ikke annet å forvente av et tabloid😅 

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor svarer ikke Slottet på spørsmål fra pressen om MBH er på bildet sammen med kronprinsparet? 

Danske BILLEDBLADET har plukket opp saken hvor det sitter en person bak MM i bilen ut av fengselet på søndag. 
https://www.billedbladet.dk/kongelige/norge/kronprinsesse-mette-marit-og-kronprins-haakon-paa-faengselsbesoeg-hvem-er-det-paa

Det sitter altså en person i bilens baksete, og hva i all verden er hemmelig? 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Eufemia- skrev (1 minutt siden):

Hvorfor svarer ikke Slottet på spørsmål fra pressen om MBH er på bildet sammen med kronprinsparet? 

Danske BILLEDBLADET har plukket opp saken hvor det sitter en person bak MM i bilen ut av fengselet på søndag. 
https://www.billedbladet.dk/kongelige/norge/kronprinsesse-mette-marit-og-kronprins-haakon-paa-faengselsbesoeg-hvem-er-det-paa

Det sitter altså en person i bilens baksete, og hva i all verden er hemmelig? 

Som noen andre har foreslått, kan det være en privatperson som slottet ikke ønsker å eksponere. Personvern og sånn.

Foreslår at du lar det ligge.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Eufemia- skrev (Akkurat nå):

Svensk Damtidning publiserer også bilde og stiller spørsmål ved hvem som er passasjeren i kronprinsparets bil.

https://www.svenskdam.se/kungligt/har-dyker-den-mystiska-mannen-upp-i-bilen-med-mette-marit/11434702

Dette bildet er tatt fra en annen vinkel, og her vises øynene tydelig. Det ligner på MBH. 

Skjønner ikke hvordan du ser det? 😅 Jeg klarer så vidt å se øynene på det bildet, aldri i livet om jeg klarer å se at det faktisk ligner på noen jeg har sett før.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (7 minutter siden):

Som noen andre har foreslått, kan det være en privatperson som slottet ikke ønsker å eksponere. Personvern og sånn.

Foreslår at du lar det ligge.

Flere skandinaviske medier skriver om dette. Linker er lagt ved. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Eufemia- skrev (2 minutter siden):

Som noen andre har foreslått, så kan det være en privatperson som slottet ikke snakker på vegne av.

Det endres ikke av at andre sladre blader trykker bildet.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
MissLucy skrev (1 time siden):

Joda han sutrer. Big time. Han får ikke får viljen sin og det er nytt for han. Da sutrer han i pressen som han ellers klager over at eksponerer han. Og så går han til pressen selv for å sutre litt mer. Ironien i dette altså.  Pinlig skue, men ikke overraskende fra den kanten. 

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Eufemia- skrev (47 minutter siden):

Svensk Damtidning publiserer også bilde og stiller spørsmål ved hvem som er passasjeren i kronprinsparets bil.

https://www.svenskdam.se/kungligt/har-dyker-den-mystiska-mannen-upp-i-bilen-med-mette-marit/11434702

Dette bildet er tatt fra en annen vinkel, og her vises øynene tydelig. Det ligner på MBH. 

Eufemia- skrev (48 minutter siden):

Ingen av dem spekulerer i at det er MBH.

Det er det bare du som gjør. For tredje dag på rad no less.

SD og BB spekulerer i at det er Sverre Magnus eller en kamerat av MBH.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...