Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nemigirl skrev (6 minutter siden):

Ungen bør absolutt få være i fred, men kom ikke å si at det ikke er av offentlighetens interesse å vite om vår (forhåpentligvis ikke) kommende dronning er bestemor og at det på den måten er tilkommet en arving til i rekken. Det betyr faktisk noe både for kongehuset og også oss borgere. Med mindre vi avskaffer hele monarkiet og kan puste lettet ut over at klovnene i manesjen til Sirkus Norge endelig kan tas av plakaten. Til syvende og sist er det vi skattebetalere som betaler for all galskapen.

Hvis dette barnet i det hele tatt eksisterer, så er det jo ikke en arving i rekken. Det har jo ingenting med kongehuset å gjøre.

• Liker 3
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
JustAsking skrev (På 26.2.2026 den 21.41):

Var det den arbeidsgiveren som gikk ut med støttebrev og sa Marius er en kjernekar?

Når skal menn forstå at det å forstå sosiale koder i testo-basert miljø og å lykkes blant guttaguttagutta ikke er det samme som å være et bra menneske/snill type? Det råder urovekkende mye forvirring i den delen av befolkningen. 

Har sett mennesker som er 100% på jobb men rævhol på fritiden så det kan ha vært slik

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 time siden):

Er det den leiligheten som Se og Hør fortalte at MBH hadde flyttet inn i for en tid tilbake? 

Det virker som det er den leiligheten frognerkvimnen bor sammen med ham. Hvor det var kaos rett før rettssaken.

• Liker 2
Gjest Ninaen
Skrevet
Hebbe-lille skrev (37 minutter siden):

Ja, det stemmer også overens med det Aftenposten har meldt. Takk for link. Så hvorfor sier Marius i retten at de har vært samboere? Eller er det begge som sier det? 

TigerK skrev (32 minutter siden):

«– Det var vel to eller tre dager etter andre uke hvor vi ikke har hatt kontakt.

– Ellers har dere bodd sammen?» https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/ 13:16

«– Bor dere sammen helt frem til hovedforhandling? Er det noe å si om det? spør dommeren

– Ja, vi hadde planlagt at jeg skulle flytte ut på mandag.» https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/ 13:18

Dette ble sagt under rettssaken i dag. Link og klokkeslett over

Synes det er forvirrende. Får ulikt inntrykk ut ifra både hvilket mediehus og hvilke sitat jeg leser… 

Skrevet
Nemigirl skrev (32 minutter siden):

Ungen bør absolutt få være i fred, men kom ikke å si at det ikke er av offentlighetens interesse å vite om vår (forhåpentligvis ikke) kommende dronning er bestemor og at det på den måten er tilkommet en arving til i rekken. Det betyr faktisk noe både for kongehuset og også oss borgere. Med mindre vi avskaffer hele monarkiet og kan puste lettet ut over at klovnene i manesjen til Sirkus Norge endelig kan tas av plakaten. Til syvende og sist er det vi skattebetalere som betaler for all galskapen.

Oss borgere. Hva slags nytte har vi av info om han har unger eller ikke? Han er ikke kongelig, ikke av kongelig ætt, i form av kongelig arving. Ergo har ikke hans evnt barn noen direkte intersesse offentlig. Fordi det barnet er isåfall ikke et ofisielt barn slik ia og sm er

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Justlooking skrev (15 minutter siden):

Det virker som det er den leiligheten frognerkvimnen bor sammen med ham. Hvor det var kaos rett før rettssaken.

Det står også at hun sto i dusjen, når politiet hadde razzia hos marius i desember

• Liker 1
Skrevet
JustAsking skrev (På 26.2.2026 den 21.41):

Var det den arbeidsgiveren som gikk ut med støttebrev og sa Marius er en kjernekar?

Når skal menn forstå at det å forstå sosiale koder i testo-basert miljø og å lykkes blant guttaguttagutta ikke er det samme som å være et bra menneske/snill type? Det råder urovekkende mye forvirring i den delen av befolkningen. 

Det er det  flere som sier. Også disse damene som har vært utsatt for han, sier han er verdens beste, til han ikke er det. Så er vel ikke så rart, at mange forteller om hvor bra han er, om det er kun den siden de har opplevd. 

Frogner kvinnen og nora har beskrevet han som fantastisk i mellom hendelsene, som de nevner er ca 2 til 3 ganger i mnd. Jeg mistenker det er en underdrivelse fra dem begge, når man leser om selve dynamikkenmen kanskje 2-3 gangee på det værste.

Det er alt for mye det også. Og burde vært ingen slike hendelser i det heletatt

• Liker 2
Skrevet
Ninaen skrev (30 minutter siden):

Synes det er forvirrende. Får ulikt inntrykk ut ifra både hvilket mediehus og hvilke sitat jeg leser… 

Ja, det er flere av oss som også ser at mediene rapporterer ulikt. 

Skrevet
42. skrev (1 time siden):

Ja, og når de i tillegg står fram, så popper det opp folk som forsvarer overgriperen og victimblamer ofrene. Forstår det ikke

Nei, da har man spesielle interesser. Ikke helt etter normene i samfunnet kan man si. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 time siden):

Hvordan rent praktisk har en unge av Marius noe å si for arverekken? Det er Haralds etterkommere som har arverett, ikke inngiftede Mette-Marits.

MissLucy skrev (57 minutter siden):

Hvis dette barnet i det hele tatt eksisterer, så er det jo ikke en arving i rekken. Det har jo ingenting med kongehuset å gjøre.

Mener selvsagt ikke arverekken til tronen, men et barnebarn til en kommende dronning har selvsagt noe å si. Det har lite med kongehuset å gjøre direkte, men det har en del å si for kongefamilien uansett. Og er det formalisert bør det være kjent for offentligheten at det er et barnebarn der ute (uten at barnet bør dras frem i offentligheten av den grunn). 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (7 timer siden):

Hva skjedde mellom kl 16-16:20 i dag? Har du link? 

Klokkeslettet er da TV2 har daglig oppsummering av dagen i retten. (Hvis jeg har oppfattet det riktig). 

• Nyttig 1
Skrevet
Phitta Phjong skrev (På 5.3.2026 den 10.14):

Huff. Synes saken får alt for mye oppmerksomhet. Han har ikke valgt å være kjendis. 
Håper ikke han blir utsatt for justismord på samme måte som Viggo. 
De må holde seg til beviser og ikke dømme han for påstander. 

Og dette fikk du likes på!! Jeg er sjokkert. La oss holde dette saklig. Justismord skjer ytterst sjeldent. Og selv ved kjente tilfeller, så er ikke personen nødvendigvis uskyldig, kun fordi bevisene ikke var bra nok.

Men nok om det. Det er da ingen som helst tvil om at MBH sin oppførsel, ved mange anledninger, har vært voldsom, grenseoverskridende, krenkende osv. Det må alle kunne ta inn over seg. Det blir en godt gjennomtenkt dom, der flere av forholdene er innrømmet av gjerningsmannen selv. Så hvor din kommentar kommer inn, forstår ingen noe av. 

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

De tre mest kjente justismordene i Norge er  Liland, Fritz-Moen og Viggo Kristiansen. Ressurssvake menn hvor pressen, politiet og dommerne brukte helt uforsvarlige metoder for å få dem dømt og for å opprettholde justismordene. Med Marius er det omvendt.  Han kommer fra Norges mest ressurssterke familie. Pressen og politiet har brukt helt uforsvarlige metoder for å la han  slippe fengsel. 

Dommerne vil aldri tørre å gamble med rettssikkerheten til Marius og det er selvsagt bra.  

Endret av SVK
  • Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Skrevet

Jeg synes unnskyldningene til M ifht det han har gjort mot Frognerkvinnen virker «innøvd». Noe han bare sier fordi han vet det er «riktig» og det folk vil høre. Og muligens for å få Frognerkvinnen tilbake som kjæreste. Han «viser» jo at han kan «legge seg flat». Men jeg opplever ikke at han mener det han sier. Krokodilletårer… han orker ikke å sitte i retten hele dagen, han blir så sliten må vite,mens alle de fornærmede kvinnene forklarer seg nesten uten pauser. 

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Henikka skrev (16 timer siden):

Dette syns jeg er veldig interessant at du skriver! Det har flere ganger idag, på "VG Live", blitt kommentert at Marius ter seg anderledes i retten idag. At han anerkjenner mye av det Frogner-kvinnen har sagt i retten, typ:  

"Jeg vil jo tro at det kan ikke ha vært noen hyggelig situasjon for henne."

Det finnes mange eksempler på slike uttalelser fra Marius her:

https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/

Det er det. Jeg la spesielt merke til på 11.50

Sitat

– «Jævla hore», sier han.

– Men hvis det er noen som er hore her, så er det jo meg.

Han har hatt null selvkritikk på dette til de andre. Jeg synes det tyder på at han har jo faktisk evne til å forstå hvor drøyt det han driver med er. Så når han ikke uttykker noe anger for de andre så er det fordi han ikke vil. Ikke fordi han ikke forstår.

Vampyrina skrev (33 minutter siden):

Jeg synes unnskyldningene til M ifht det han har gjort mot Frognerkvinnen virker «innøvd». Noe han bare sier fordi han vet det er «riktig» og det folk vil høre. Og muligens for å få Frognerkvinnen tilbake som kjæreste. Han «viser» jo at han kan «legge seg flat». Men jeg opplever ikke at han mener det han sier. Krokodilletårer… han orker ikke å sitte i retten hele dagen, han blir så sliten må vite,mens alle de fornærmede kvinnene forklarer seg nesten uten pauser. 

Det er en interessant betraktning. Og det er skremmende at han faktisk er i stand til å oppføre seg bedre hvis han går inn for det, fordi det betyr at han så langt ikke har giddet. Ikke at han ikke evner.

• Nyttig 21
Skrevet
Vampyrina skrev (44 minutter siden):

Helt enig . Det er innøvd og for å få henne tilbake . Det at han ler når han pisser på henne , syns jeg sier alt . Og likens det med å spytte i trynet . Trenger ikke vite mer for å skjønne  at han ikke er en «snill gutt»

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Krokenguri skrev (7 timer siden):

Det er det  flere som sier. Også disse damene som har vært utsatt for han, sier han er verdens beste, til han ikke er det. Så er vel ikke så rart, at mange forteller om hvor bra han er, om det er kun den siden de har opplevd. 

Frogner kvinnen og nora har beskrevet han som fantastisk i mellom hendelsene, som de nevner er ca 2 til 3 ganger i mnd. Jeg mistenker det er en underdrivelse fra dem begge, når man leser om selve dynamikkenmen kanskje 2-3 gangee på det værste.

Det er alt for mye det også. Og burde vært ingen slike hendelser i det heletatt

Å mishandles ukentlig eller så av partner er faktisk veldig hyppig mishandling.

Marius er neppe en som misliker å fly i flint og skjelle ut og banke partner, men som får et 'kick' av det. Det tror jeg fordi Nora fortalte at han skrøt av at han ville onanere mens han så på et bilde av hat hun lå banket bevistløs.

Utrolig kvalmt.

Skjønner at kongefamilien ikke vil være i nærheten av denne rettsaken.

Jeg kjenner jeg blir kvalm av navnet hans alene nå, de forvridde tegningene av ham fra retten og de ekle fotoene der han flirer til kamera og viser finger eller slår glisende i luften for å demonstrere hvordan han mishandlet kjæresten sin.

• Liker 8
  • Nyttig 20
Skrevet

MBH har ikke et ukjent barn. Han fant på dette i fylla for å få sympati.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Vampyrina skrev (1 time siden):

Han vet at han fremdeles har makt over henne og bruker metoder han vet virker mtp å trekke henne tilbake. Han innrømmer, han angrer, han skal endre seg. Men tårene hans er kun for seg selv. 

Jeg håper at rettssaken og det å høre hva han har gjort mot andre kan gi henne styrken til å kutte han helt ut. Det virker som de har (hatt) et svært usunt og gjensidig avhengighetsforhold hvor han har vært den styrende part. 

At han blir sliten av å sitte dag etter dag og både følge med på forklaringen til de fornærmede før han må være klar i hodet og respondere på alle påstandene kan ma jo enkelt forstå. Spesielt for en som virker til å knapt ha gjennomført en hel skole- eller arbeidsdag siden ungdomsskolen må det være mentalt utmattende å være ‘pålogget’ over så lang tid om gangen. Dette er altså en forklaring og ikke en unnskyldning på hans vegne. 

Endret av Hallepalle2
  • Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet
Hallepalle2 skrev (5 minutter siden):

Han vet at han fremdeles har makt over henne og bruker metoder han vet virker mtp å trekke henne tilbake. Han innrømmer, han angrer, han skal endre seg. Men tårene hans er kun for seg selv. 

Jeg håper at rettssaken og det å høre hva han har gjort mot andre kan gi henne styrken til å kutte han helt ut. Det virker som de har (hatt) et svært usunt og gjensidig avhengighetsforhold hvor han har vært den styrende part. 

At han blir sliten av å sitte dag etter dag og både følge med på forklaringen til de fornærmede før han må være klar i hodet og respondere på alle påstandene kan ma jo enkelt forstå. Spesielt for en som virker til å knapt ha gjennomført en hel skole- eller arbeidsdag siden ungdomsskolen må det være mentalt utmattende å være ‘pålogget’ over så lang tid om gangen. Dette er altså en forklaring og ikke en unnskyldning på hans vegne. 

Enig i alt dette.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...