Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (6 minutter siden):

https://www.vg.no/rampelys/i/dRJr4j/marius-borg-hoeiby-har-reist-til-italia-vil-ikke-svare-paa-spoersmaal

Det var jo kort tid etter ting sprakk. Og han ble arrestert først og det står i artikkelen at han ikke var ferdig avhørt. Han sa vel også at han skulle på rusbehandling. Det første som slår meg er at brudeparet gikk ut fra at han ikke kom, og dermed ville spare han for ydmykelsen med å avinvitere han.

Jeg mener også det stod noe sted at enkelte gjester reagerte så sterkt at de truet med å ikke komme.

Bekrefter nok en gang at han ikke eier konsekvens -tenkning . Han tror han er velkommen overalt uansett adferd . At folk ikke ønsker hans tilstedeværelse,  får han til å innta offer -rollen . Han forstår fortsatt ikke hvorfor . Dictim. Act like a dick, and blame the victim.

Endret av NiceOrNothing
  • Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
jordeple skrev (1 time siden):

MBH har ikke et ukjent barn. Han fant på dette i fylla for å få sympati.

Der vet ikke vi noe om. Vi vet ikke engang om han har sagt det.

• Liker 2
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Der vet ikke vi noe om. Vi vet ikke engang om han har sagt det.

Det er sant at vi ikke vet det. Men ut ifra det som har kommet frem til nå, skulle det ikke forundre meg om han hadde skrytt på seg et barn for å skape tillitt og bånd. 

• Liker 4
Skrevet
NiceOrNothing skrev (12 minutter siden):

Han virker til å være typen til å si hva som helst , og gjøre hva som helst for å få viljen sin . Å ikke eier konsekvens-tenkning. Bare at han har knust så mange mobil-telefoner . Hvem forsyner han med nye ? For de fleste vil en knust tlf gjøre dype innhogg i økonomien … 

I en av forklaringene sa han at Mette sendte han tlf i posten etter at han hadde knust den han hadde. Husker ikke hvilken dag dette var.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Purple Basil skrev (1 minutt siden):

I en av forklaringene sa han at Mette sendte han tlf i posten etter at han hadde knust den han hadde. Husker ikke hvilken dag dette var.

Det må være fint å ha uendelig med penger...

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mor burde ikke sende tlf til en voksen mann som med vilje har knust tlf. Enabling next level . 

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Det må være fint å ha uendelig med penger...

Ikke sant 😅 Og pengene trekkes av skatten til alle dem som ikke har råd til slik luksus til seg selv en gang. Helt vilt.

• Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
NiceOrNothing skrev (2 minutter siden):

Mor burde ikke sende tlf til en voksen mann som med vilje har knust tlf. Enabling next level . 

Helt enig, og det er nok ikke første gang det har skjedd heller.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ikke sant 😅 Og pengene trekkes av skatten til alle dem som ikke har råd til slik luksus til seg selv en gang. Helt vilt.

Hadde de klart å oppføre seg, så hadde jeg ikke hatt noe imot monarkiet. Eller - da hadde jeg vært like likegyldig som jeg alltid har vært tidligere. Men slik som det er nå, så er det jo for gale at de sitter på så mye sosial makt, så mye penger og rikdom og status. Jeg håper det kommer en mer seriøs gjennomgang av dette på Stortinget snart. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Nymerïa skrev (31 minutter siden):

Vet utestedene i Oslo hvem Frognerkvinnen er?

Hun jobber vel i utelivet, etter lydopptaket av Marius som sier han skal sørge for at hun er 'ferdig i Oslos uteliv' eller hvordan han nå ordlegger seg.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Noen spurte om ivy bar. Jeg finner ikke igjen innlegget. Men drt bar spørsmål om at marius ikke kunne dra med frogner kvinnens familie til ivy. Fordi han ikke kunne dra dit. Ser ut som en fancy nattklubb, og mulig et av stedene han er utestengt?   Jeg får ikke selv lest innholdet i denne artikkelen. Men han er vel utestengt fra noen utesteder i oslo

https://www.seher.no/kongelig/nektet-pa-sitt-favoritt-utested/82851763

Skrevet

Mitt barn knuste sin Nintendo i et raserianfall når hen var 5 år. Han fikk ingen ny for å si det sånn. Just saying.

• Liker 21
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Purple Basil skrev (8 minutter siden):

Han fikk den i posten, når han var på rehab i england (?).  Han ble sendt rett fra fengsel til gardermoen og rett i rehab. Tlf fikk han en uke etter ankomst. På en annen sitt navn. Siden politiet hadde tatt absolutt alt.  Det var vel i går ble nevnt.

• Liker 4
Skrevet
krikelikken skrev (6 minutter siden):

Hun jobber vel i utelivet, etter lydopptaket av Marius som sier han skal sørge for at hun er 'ferdig i Oslos uteliv' eller hvordan han nå ordlegger seg.

Det hadde jeg glemt. Han gjøre så mye galt at jeg klarer ikke å holde oversikten.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (9 minutter siden):

Noen spurte om ivy bar. Jeg finner ikke igjen innlegget. Men drt bar spørsmål om at marius ikke kunne dra med frogner kvinnens familie til ivy. Fordi han ikke kunne dra dit. Ser ut som en fancy nattklubb, og mulig et av stedene han er utestengt?   Jeg får ikke selv lest innholdet i denne artikkelen. Men han er vel utestengt fra noen utesteder i oslo

https://www.seher.no/kongelig/nektet-pa-sitt-favoritt-utested/82851763

Sto ikke noe spennende og spesifikt om akkurat dette utestedet, egentlig. Bare at han ikke har tilgang på flere utesteder i Oslo. En restauranteier (Michaels) ble spurt om saken, og Se&Hør fikk "ingen kommentar" til svar. Kan jo tyde på at han er utestengt, ja.

Endret av -Pusheen-
  • Liker 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (8 minutter siden):

Hadde de klart å oppføre seg, så hadde jeg ikke hatt noe imot monarkiet. Eller - da hadde jeg vært like likegyldig som jeg alltid har vært tidligere. Men slik som det er nå, så er det jo for gale at de sitter på så mye sosial makt, så mye penger og rikdom og status. Jeg håper det kommer en mer seriøs gjennomgang av dette på Stortinget snart. 

Jeg er redd det nok ikke skjer noe før vi enten er veldig gamle eller borte. Men begynner allerede nå å snakke med barna mine om at makt ikke skal arves osv. Viktig å påvirke barna der vi kan, jo tidligere jo bedre. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet
Purple Basil skrev (15 minutter siden):

Ja, og de som beriker seg på disse pengene bidrar ikke til fellesskapet selv. Det er så middelaldersk at man skulle ikke tro det var mulig i 2026.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
JessicaL skrev (42 minutter siden):

Hva tenker dere om angrepet på MYL og påstander om at hun er skummel, Frognerkvinnen er redd for henne og advokaten handler stikk i strid mot hva hun vil?

Selv opplever jeg at en fornærmet kan si  disse tingene til voldsutøver fordi hun er redd for ham og hans reaksjoner. Man skylder på advokaten når besøksforbud forlenges etc tross at man egentlig ønsker det selv også, ganske enkelt for å bevare husfreden.

Det er så klassisk men så tragisk og vondt å høre når Frognerkvinnen forteller hun føler alt dette her, hele rettssaken og at MBH er i fengsel, er hennes feil...

Jeg oppfatter det som at Marius (atter en gang) forsøker å manipulere. Denne gang (også) kommer det fram i åpen rett. Mannen eier virkelig ikke forståelse for hvordan han framstår. På en måte er det bra at han så til de grader avslører seg selv i full offentlighet. 

Mette Yvonne Larsen gjør en jobb for en klient som for tiden ikke forstår sitt eget beste. Mette Yvonne Larsen forstår det. Klienten og Marius forstår det ikke. Kan selvsagt være et agn Mette Yvonne Larsen legger ut, og Marius biter på. (Altså at MYL har sagt til frognerkvinnen at hun skal "skylde" på MYL. MYL tar på seg ansvar/skyld for at frognerkvinnen må si det hun sier. 

Frognerkvinnen skulle altså synes at egen advokat er skummel. Mulig det oppfattes som skummelt å måtte si noe som gjør at hun bidrar til fengselsstraff for Marius. Særlig med tanke på hvordan Marius kan oppføre seg når han ikke får det akkurat som han vil. Frognerkvinnen er vel instruert i å fortelle sannheten. Den er mer enn skummel nok. Det er Marius selv som har sørget for denne skumle sannheten. Men Marius skylder på advokaten...

Mens Marius er altså ikke farlig og skummel.(Ifølge Marius selv) Dette viser hvor forkvaklet forholdet mellom Frognerkvinnen og Marius er. Det viser også de manglende sperrene hos Marius. Å forsøke å henge ut en advokat slik kommer tilbake på ham selv.  Om noen år vil Frognerkvinnen forhåpentligvis forstå galskapen i dette. Mer i tvil om Marius noen gang vil forstå. 

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
krikelikken skrev (1 time siden):

Å mishandles ukentlig eller så av partner er faktisk veldig hyppig mishandling.

Marius er neppe en som misliker å fly i flint og skjelle ut og banke partner, men som får et 'kick' av det. Det tror jeg fordi Nora fortalte at han skrøt av at han ville onanere mens han så på et bilde av hat hun lå banket bevistløs.

Utrolig kvalmt.

Skjønner at kongefamilien ikke vil være i nærheten av denne rettsaken.

Jeg kjenner jeg blir kvalm av navnet hans alene nå, de forvridde tegningene av ham fra retten og de ekle fotoene der han flirer til kamera og viser finger eller slår glisende i luften for å demonstrere hvordan han mishandlet kjæresten sin.

Det her var ikke poenget med mitt innlegg. Før disse sakene ble rullet opp, så var det veldig mange som hadde omtalt han i gode ordelag. Han ble beskrevet som en bestevenn å regne med bla. Forsåvidt interessant å se at ingen av de som har kalt han bestevenn , er å se i retten....

Mange kjenner nok ikke til denne monster siden til marius, eller har ikke kjent til. Mange utrykte sjokk og klarte ikke forstå omfanget som rullet opp etter 4 august. Så at redaktøren i england snakket positivt om han, var jo ikke så rart, det gjorde svært mange andre også. 

Poenger mitt er jo at ikke alle som ser ut som sau er sau, men er også ulv i fåreklær.

Disse damene hans syntes han er så bra imellom mishandlingen, at de satser jo på at godsiden vinner. Mens han gradvis blir bare værre og værre.

Slik jeg har forstått det, har han hatt en flokk av den finere sorten og en flokk av den mindre flaterende sorten. Der noen av de h også har vært i to leire.

Endret av Krokenguri
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Det her var ikke poenget med mitt innlegg. Før disse sakene ble rullet opp, så var det veldig mange som hadde omtalt han i gode ordelag. Han ble beskrevet som en bestevenn å regne med bla. Forsåvidt interessant å se at ingen av de som har kalt han bestevenn , er å se i retten....

Mange kjenner nok ikke til denne monster siden til marius, eller har ikke kjent til. Mange utrykte sjokk og klarte ikke forstå omfanget som rullet opp etter 4 august. Så at redaktøren i england snakket positivt om han, var jo ikke så rart, det gjorde svært mange andre også. 

Poenger mitt er jo at ikke alle som ser ut som sau er sau, men er også ulv i fåreklær.

Disse damene hans syntes han er så bra imellom mishandlingen, at de satser jo på at godsiden vinner. Mens han gradvis blir bare værre og værre.

Slik jeg har forstått det, har han hatt en flokk av den finere sorten og en flokk av den mindre flaterende sorten. Der noen av de h også har vært i to leire.

Dette er nok et godt poeng og jeg synes det sier noe bra om menneskene rundt ham at han påstår at han måtte sitte alene på Skaugum i månedsvis da nyheten sprakk. Avinvitert fra bryllup. Med mer.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...