Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hebbe-lille skrev (Akkurat nå):

Det er slik jeg forstår det også, så svaret på hvem som betaler for leiligheten til MBH er fortsatt ikke klarlagt. 

Vet bare at han neppe betaler den selv.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Vet ikke helt hva som stemmer i denne leilighetssaken da, blir ikke klok på det. Her kan det tyde på at de har hver sin leilighet.

Han ble pågrepet i egen leilighet på Oslo Vest i følge Aftenposten. 

• Nyttig 4
Skrevet

Det er nettopp det jeg tenker også. Aftenposten beskriver det slik; 

«Marius Borg Høiby ble pågrepet av politiet på et sykehus litt over midnatt mandag 2. februar i år. Politiet siktet ham for vold og trusler med kniv og brudd på besøksforbudet mot Frogner-kvinnen. Hun er en av de fornærmede i rettssaken mot ham.

Hendelsen som førte til pågripelsen, skjedde et døgn tidligere, hjemme i Høibys leilighet vest i Oslo.»

https://www.aftenposten.no/norge/i/ln3gVG/etterforskning-av-hoeiby-ferdig-politiet-har-ransaket-hjemmet-til-morten-borg

Tipper han har følt seg trygg på å innrømme alle voldshendelsene mot Frognerkvinnen fordi det tross alt «bare» vil telle som mindre alvorlig vold med lav strafferamme. Han nekter jo hardnakket på vold mot NH, antakelig fordi vold i nære relasjoner har en mye høyere strafferamme. Så har han altså triumferende fortalt om samboerskap med Frognerkvinnen, og snakket seg rett inn i en mye alvorligere strafferamme der også. Forskjellen er at han jo faktisk har innrømmet den volden allerede. 

Snakk om å skyte seg selv i foten!

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet

Han ble pågrepet i egen leilighet på Oslo Vest i følge Aftenposten. 

Da har de sikkert en hver, og at den ene eller den andre har "bosatt" seg i den andres leilighet? Siden han skulle "flytte ut på mandag"

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Vet bare at han neppe betaler den selv.

Kan ikke se for meg at han gjør det, det er nok familien som sørger for det. I tillegg til « lommepenger». 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 minutt siden):

Kan ikke se for meg at han gjør det, det er nok familien som sørger for det. I tillegg til « lommepenger». 

Jaja, nå kan det jo hende han ikke vil trenge den leiligheten på en stund.

• Liker 4
Skrevet
TigerK skrev (1 minutt siden):

Tipper han har følt seg trygg på å innrømme alle voldshendelsene mot Frognerkvinnen fordi det tross alt «bare» vil telle som mindre alvorlig vold med lav strafferamme. Han nekter jo hardnakket på vold mot NH, antakelig fordi vold i nære relasjoner har en mye høyere strafferamme. Så har han altså triumferende fortalt om samboerskap med Frognerkvinnen, og snakket seg rett inn i en mye alvorligere strafferamme der også. Forskjellen er at han jo faktisk har innrømmet den volden allerede. 

Snakk om å skyte seg selv i foten!

Det var også poenget mitt. Han har triumferende klart å gi opplysninger under en rettssak som tilsier at strafferammen økes hvis tiltalen blir vold i nære relasjoner i neste runde. La oss håpe på at det blir tiltalen, eneste rette for at han skal rett straff. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Jaja, nå kan det jo hende han ikke vil trenge den leiligheten på en stund.

Nei, regner med at pengene til leilighet kommer fra samme sted som fengselsoppholdet. Våre skattepenger. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Gjest Ninaen
Skrevet
Hebbe-lille skrev (18 minutter siden):

Men hvis det er samme leilighet, så har de bodd sammen en stund. Han flyttet inn der i november i følge Se og Hør. 

«Marius Borg Høiby flyttet nylig fra Skaugum til et luksuskompleks på Frogner. I nabolaget skal innflyttingen ha skapt bekymring. Og nok en gang vil ingen svare på hvem som betaler regningen.»

https://www.seher.no/kongelig/bor-i-luksusbolig-i-ambassadestrok/83892431

3-4 mnd før rettssaken er det som er sagt i retten. Det stemmer jo bra med november det…

Skrevet
Ninaen skrev (Akkurat nå):

3-4 mnd før rettssaken er det som er sagt i retten. Det stemmer jo bra med november det…

Ok, så det har blitt sagt? Visste jeg hadde sett de tallene, men jeg finner de ikke igjen.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Ninaen skrev (Akkurat nå):

Har du link til utsagnet hans? Jeg finner det ikke. 

Skrevet
Hebbe-lille skrev (3 minutter siden):

Nei, regner med at pengene til leilighet kommer fra samme sted som fengselsoppholdet. Våre skattepenger. 

Har ikke noe imot at mine skattepenger går til å holde ham innelåst i fengsel, egentlig. Vil helst ikke ha han ute her sammen med oss andre.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Gjest Ninaen
Skrevet (endret)
Hebbe-lille skrev (2 minutter siden):

Har du link til utsagnet hans? Jeg finner det ikke. 

Leter nå, men er helt sikker. For jeg ble sjokka. Bare gi meg noen minutter. 
her ser det ut som det har vært 2 adresser, altså at de har hatt hver sin leilighet. Her sier hun 2-3 mnd. Legger inn en link til når jeg finner det jeg tenkte på. 
https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/?_sp_targeting_params=mobile-webview%3Atrue&_sp_pass_consent=true&entry=70639

Endret av Ninaen
Skrevet
Ninaen skrev (1 minutt siden):

Kan det ha vært under Frognerkvinnens forklaring for to (?) dager siden dette ble sagt?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Psykiateren som vitnet i retten i dag sier følgende om at de fornærmede kvinnene står frem med sine opplevelser til tross for at det koster dem mye:

«– Jeg synes det er prisverdig med de som gjør det, fordi at det er jo en slags sånn folkeopplysning å gjøre det. Det gjelder kanskje, det kan hjelpe andre som står i samme situasjon til å vite at jeg står ikke alene, og kanskje de kan skjønne at det jeg står i kanskje ikke er så greit, og kanskje de kan tenke at jeg kan til og med kanskje få hjelp på noen måte.» https://www.tv2.no/nyheter/hoiby-rettssaken 15:34

Jeg kunne ikke vært mer enig! 

Endret av TigerK
  • Liker 10
  • Hjerte 6
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)
Ninaen skrev (8 minutter siden):

her ser det ut som det har vært 2 adresser, altså at de har hatt hver sin leilighet. Her sier hun 2-3 mnd. Legger inn en link til når jeg finner det jeg tenkte på. 
https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/?_sp_targeting_params=mobile-webview%3Atrue&_sp_pass_consent=true&entry=70639

Ja, det stemmer også overens med det Aftenposten har meldt. Takk for link. Så hvorfor sier Marius i retten at de har vært samboere? Eller er det begge som sier det? 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

«– Det var vel to eller tre dager etter andre uke hvor vi ikke har hatt kontakt.

– Ellers har dere bodd sammen?» https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/ 13:16

«– Bor dere sammen helt frem til hovedforhandling? Er det noe å si om det? spør dommeren

– Ja, vi hadde planlagt at jeg skulle flytte ut på mandag.» https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/ 13:18

Dette ble sagt under rettssaken i dag. Link og klokkeslett over

Endret av TigerK
  • Liker 8
Skrevet
TigerK skrev (6 minutter siden):

Psykiateren som vitnet i retten i dag sier følgende om at de fornærmede kvinnene står frem med sine opplevelser til tross for at det koster dem mye:

«– Jeg synes det er prisverdig med de som gjør det, fordi at det er jo en slags sånn folkeopplysning å gjøre det. Det gjelder kanskje, det kan hjelpe andre som står i samme situasjon til å vite at jeg står ikke alene, og kanskje de kan skjønne at det jeg står i kanskje ikke er så greit, og kanskje de kan tenke at jeg kan til og med kanskje få hjelp på noen måte.» https://www.tv2.no/nyheter/hoiby-rettssaken 15:34

Jeg kunne ikke vært mer enig! 

Når man ser hvor mye victimblaming og dårlige holdninger som er rundt omkring, så er det definitivt prisverdig. 

• Liker 16
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Hebbe-lille skrev (4 minutter siden):

Når man ser hvor mye victimblaming og dårlige holdninger som er rundt omkring, så er det definitivt prisverdig. 

Ja, og når de i tillegg står fram, så popper det opp folk som forsvarer overgriperen og victimblamer ofrene. Forstår det ikke

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Nemigirl skrev (2 minutter siden):

Ungen bør absolutt få være i fred, men kom ikke å si at det ikke er av offentlighetens interesse å vite om vår (forhåpentligvis ikke) kommende dronning er bestemor og at det på den måten er tilkommet en arving til i rekken. Det betyr faktisk noe både for kongehuset og også oss borgere. Med mindre vi avskaffer hele monarkiet og kan puste lettet ut over at klovnene i manesjen til Sirkus Norge endelig kan tas av plakaten. Til syvende og sist er det vi skattebetalere som betaler for all galskapen.

Hvordan rent praktisk har en unge av Marius noe å si for arverekken? Det er Haralds etterkommere som har arverett, ikke inngiftede Mette-Marits.

• Liker 11
  • Nyttig 6
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...