Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om angrepet på MYL og påstander om at hun er skummel, Frognerkvinnen er redd for henne og advokaten handler stikk i strid mot hva hun vil?

Selv opplever jeg at en fornærmet kan si  disse tingene til voldsutøver fordi hun er redd for ham og hans reaksjoner. Man skylder på advokaten når besøksforbud forlenges etc tross at man egentlig ønsker det selv også, ganske enkelt for å bevare husfreden.

Det er så klassisk men så tragisk og vondt å høre når Frognerkvinnen forteller hun føler alt dette her, hele rettssaken og at MBH er i fengsel, er hennes feil...

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver meg igjen om dette. Kan noen av dere som er kjent i Oslo prøve å forklare hva han mener her

Sitat

Jeg hadde tenkt til å gå på en bar, men så ville hele gjengen på IVY, men dit kan ikke jeg dra - og i hvert fall ikke med dem.

13.12.

https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/

Er IVY et eksklusivt utested og han tror ikke han blir sluppet inn? Og Frognerkvinnen og familien er enda mer uglesett enn han?

• Liker 1
Skrevet
Nymerïa skrev (6 minutter siden):

Jeg prøver meg igjen om dette. Kan noen av dere som er kjent i Oslo prøve å forklare hva han mener her

13.12.

Er IVY et eksklusivt utested og han tror ikke han blir sluppet inn? Og Frognerkvinnen og familien er enda mer uglesett enn han?

Han er utestengt fra IVY. Derfor.

• Nyttig 4
Skrevet
Nymerïa skrev (7 minutter siden):

13.12.

Har ikke plukket opp dette. Håper du får svar, ble interessert.

• Liker 1
Skrevet
jordeple skrev (Akkurat nå):

OK. Tror han at Frognerkvinnen og familien også er utestengt eller tror du han tenker at han skal spare dem for ydmykelsen ved å bli stoppet i døra fordi de kommer med han i selskapet?

• Liker 2
Skrevet
jordeple skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor er det da viktig for han å presisere "hvert fall ikke med dem", hvis han er utestengt? Da spiller det vel ingen rolle hvem han drar med eller ikke? Han kommer ikke inn læll?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

OK. Tror han at Frognerkvinnen og familien også er utestengt eller tror du han tenker at han skal spare dem for ydmykelsen ved å bli stoppet i døra fordi de kommer med han i selskapet?

Selvfølgelig er ikke Frognerkvinnen med familie utestengt.

• Liker 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor er det da viktig for han å presisere "hvert fall ikke med dem", hvis han er utestengt? Da spiller det vel ingen rolle hvem han drar med eller ikke? Han kommer ikke inn læll?

Han er vel ikke den flinkeste til å ordlegge seg bestandig.

Nå er det også sånn at selv om man er utestengt fra et etablissement kan man noen ganger komme seg inn uansett. Men sammen med voldsofferet og familien - nei.

• Liker 6
Skrevet
jordeple skrev (3 minutter siden):

Nå er det også sånn at selv om man er utestengt fra et etablissement kan man noen ganger komme seg inn uansett. Men sammen med voldsofferet og familien - nei.

Godt poeng.

• Liker 2
Skrevet
jordeple skrev (3 minutter siden):

Vet utestedene i Oslo hvem Frognerkvinnen er?

• Liker 1
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Vet utestedene i Oslo hvem Frognerkvinnen er?

Jungeltelegrafen går vel i Oslo også tipper jeg. Når jeg som bor på en helt annen side av landet vet hvem det er, så... Kan jo hende Frognerkvinnen med familie er på enkelte utesteder såpass ofte, at de har oversikt.

• Liker 10
Skrevet (endret)
Rotemor skrev (6 timer siden):

Og dette fikk du likes på!! Jeg er sjokkert. La oss holde dette saklig. Justismord skjer ytterst sjeldent. Og selv ved kjente tilfeller, så er ikke personen nødvendigvis uskyldig, kun fordi bevisene ikke var bra nok.

Men nok om det. Det er da ingen som helst tvil om at MBH sin oppførsel, ved mange anledninger, har vært voldsom, grenseoverskridende, krenkende osv. Det må alle kunne ta inn over seg. Det blir en godt gjennomtenkt dom, der flere av forholdene er innrømmet av gjerningsmannen selv. Så hvor din kommentar kommer inn, forstår ingen noe av. 

Justismord skjer kanskje sjeldent, men i Norge har det likevel skjedd altfor mange, og når det skjer så er det jo gjerne i svært profilerte saker med stort medietrykk.

Ja, MBH har erkjent en del av tiltalepunktene og vil sikkert bli korrekt dømt for en del av dem og også noen han ikke har erkjent.

Men i denne saken er det også tiltalepunkter som gjelder sovevoldtekter. Nå skal jeg ikke uttrykke en mening om skyld i de konkrete sovevoldtektene som MBH er tiltalt for, men som en generell kommentar, så er jo nettopp sovevoldtekter, og spesielt i en høyprofilert sak, en sakstype som absolutt peker seg ut som en risikosak i forhold til justismord. 

Personlig tror jeg at rettsvesenet har tatt stor lærdom av den rekken med stygge justismord som har vært avdekket i Norge de siste tiårene, og jeg tror også at alle aktørene i retten har høyt fokus på den risikoen som ligger der hvis det skal dømmes for sovevoldtekter, så jeg tror ikke det kommer til å skje et justismord i denne saken.

Men det har skjedd før, og dette er en sak som ligger tilrette for det, så jeg synes ikke det er noen grunn til reagerer så veldig negativt på den kommentaren du siterte.

Endret av MissLucy
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Jungeltelegrafen går vel i Oslo også tipper jeg. Når jeg som bor på en helt annen side av landet vet hvem det er, så... Kan jo hende Frognerkvinnen med familie er på enkelte utesteder såpass ofte, at de har oversikt.

Jeg skjønner.

Noe av det som gjorde meg interessert i akkurat dette punktet er at man kan håpe på at han har noen slags erkjennelse av at han faktisk ikke er ønsket overalt. At han ble avinvitert i bryllupet i Italia virket som om det kom som et sjokk. Mens måten han snakker om at han ikke kan dra på IVY på, høres mer ut som om han har innfunnet seg med det. Da blir det forhåpentligvis enklere for kongefamilien å forklare han at han ikke kan være med på X og Y arrangement framover, uten at han guilt tripper dem. For selv om han havner i fengsel så regner jeg med at han i hvert fall i teorien kan søke om permisjon.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner.

Noe av det som gjorde meg interessert i akkurat dette punktet er at man kan håpe på at han har noen slags erkjennelse av at han faktisk ikke er ønsket overalt. At han ble avinvitert i bryllupet i Italia virket som om det kom som et sjokk. Mens måten han snakker om at han ikke kan dra på IVY på, høres mer ut som om han har innfunnet seg med det. Da blir det forhåpentligvis enklere for kongefamilien å forklare han at han ikke kan være med på X og Y arrangement framover, uten at han guilt tripper dem. For selv om han havner i fengsel så regner jeg med at han i hvert fall i teorien kan søke om permisjon.

Det hadde jo vært fint om han kunne erkjenne det. 

Ang dett bryllupet i Italia - ble han faktisk invitert til å starte med? Eller var det noe han selv trodde? For det er jo ganske rart å avinvitere så tett opp mot selve bryllupet at han faktisk rakk å komme seg dit først? Hadde avinvitert med èn gang, jeg. Ikke noe å vente på.

Endret av -Pusheen-
  • Liker 3
Skrevet
jordeple skrev (54 minutter siden):

MBH har ikke et ukjent barn. Han fant på dette i fylla for å få sympati.

Han virker til å være typen til å si hva som helst , og gjøre hva som helst for å få viljen sin . Å ikke eier konsekvens-tenkning. Bare at han har knust så mange mobil-telefoner . Hvem forsyner han med nye ? For de fleste vil en knust tlf gjøre dype innhogg i økonomien … 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (21 minutter siden):

Det er vel fordi han har besøksforbud mot henne? 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Ang dett bryllupet i Italia - ble han faktisk invitert til å starte med? Eller var det noe han selv trodde? For det er jo ganske rart å avinvitere så tett opp mot selve bryllupet at han faktisk rakk å komme seg dit først? Hadde avinvitert med èn gang, jeg. Ikke noe å vente på.

https://www.vg.no/rampelys/i/dRJr4j/marius-borg-hoeiby-har-reist-til-italia-vil-ikke-svare-paa-spoersmaal

Det var jo kort tid etter ting sprakk. Og han ble arrestert først og det står i artikkelen at han ikke var ferdig avhørt. Han sa vel også at han skulle på rusbehandling. Det første som slår meg er at brudeparet gikk ut fra at han ikke kom, og dermed ville spare han for ydmykelsen med å avinvitere han.

Jeg mener også det stod noe sted at enkelte gjester reagerte så sterkt at de truet med å ikke komme.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (3 minutter siden):

Dette er jo en mann som tar med seg kjæresten til Berlin for å gå på konsert, uten å ha billetter. Mulig han tenker at han bare kan invitere seg selv med på bryllup og reiser og konserter, og at han bare vil bli sluppet inn uten spørsmål (eller invitasjon eller billetter) fordi han «er den han er». 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

https://www.vg.no/rampelys/i/dRJr4j/marius-borg-hoeiby-har-reist-til-italia-vil-ikke-svare-paa-spoersmaal

Det var jo kort tid etter ting sprakk. Og han ble arrestert først og det står i artikkelen at han ikke var ferdig avhørt. Han sa vel også at han skulle på rusbehandling. Det første som slår meg er at brudeparet gikk ut fra at han ikke kom, og dermed ville spare han for ydmykelsen med å avinvitere han.

Jeg mener også det stod noe sted at enkelte gjester reagerte så sterkt at de truet med å ikke komme.

Helt sikkert. Hadde han vært litt mer normalt skrudd sammen, hadde han vel avinvitert seg selv... Ja, leste også at enkelte gjester ikke ville komme hvis han kom.

• Liker 12
  • Hjerte 2
Skrevet
TigerK skrev (Akkurat nå):

Dette er jo en mann som tar med seg kjæresten til Berlin for å gå på konsert, uten å ha billetter. Mulig han tenker at han bare kan invitere seg selv med på bryllup og reiser og konserter, og at han bare vil bli sluppet inn uten spørsmål (eller invitasjon eller billetter) fordi han «er den han er». 

Du har rett. Det er så mye med den fyren som er så sprengt at jeg ikke helt klarer å connect the dots. Er så langt unna min egen tankegang, at jeg glemmer at det går an å være sånn...

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...