Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

kanskje det er svaret på hvem som betaler for den leiligheten?

Tenkte det samme. Kanskje det er hun som leier den, og ikke han.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Altså, nå har marius blitt beskyldt for selv å ha valgt offentligheten, fordi media har skrevet og vist bilder av han fra han var liten. Til tross for at han ikke har gitt ett eneste intervju. Faktisk har jeg ikke hørt stemmen hans siden han snublet på isbjørnfellen med kongefamilien.

Om han har en unge eller ikke, får være opp til barnets evnt mor og øvrig familie om det er noe de ønsker å være offentlige om eller ikke. Den ungen skal få lov å slippe det marius har måttte vokse opp med. Greit nok at folk er nysgjerrige, men trenger da ikke gå på bekostning av livet til noen. Så jeg foreslår at man lar den ungen være i fred. Er ingen kongelig arving uansett.

Den ungen skal måtte slippe å bli assosiert med Marius... Hvis det har vært hemmelig til nå, tenker jeg at det har vært et godt valg.

• Liker 15
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Ikke sant? 

Det understreker bare at det er fint å vente på fakta istedet for å dikte opp sammenhenger.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Ikke sant? 

Det understreker bare at det er fint å vente på fakta istedet for å dikte opp sammenhenger.

Om det er tilfelle at det er hun som leier, gir jo flere ting mening. Bare det at noen skulle tørre å leie noe ut til ham etter det han har gjort i andre boliger, har alltid vært noe jeg har stusset på. Om leiekontrakten står på henne, så er det jo straks noe annet. 

• Liker 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (4 minutter siden):

Er det den leiligheten som Se og Hør fortalte at MBH hadde flyttet inn i for en tid tilbake? 

• Nyttig 3
Skrevet (endret)
Hebbe-lille skrev (2 minutter siden):

Er det den leiligheten som Se og Hør fortalte at MBH hadde flyttet inn i for en tid tilbake? 

Jeg aner ikke. Kanskje? At de to leier sammen, eller at den bare står på henne evt. Hvorfor skulle han flytte ut fra sin egen leilighet og ikke hun, liksom? 

VG

13.18Nora Viskjer

Bodde sammen

– Bor dere sammen helt frem til hovedforhandling? Er det noe å si om det? spør dommeren

– Ja, vi hadde planlagt at jeg skulle flytte ut på mandag.

Endret av -Pusheen-
  • Liker 6
Skrevet
Hebbe-lille skrev (Akkurat nå):

Antar det. Det kan virke sånn utfra det som er skrevet.

• Liker 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Jeg aner ikke. Kanskje? At de to leier sammen, eller at den bare står på henne evt. Hvorfor skulle han flytte ut fra sin egen leilighet og ikke hun, liksom? 

Men hvis det er samme leilighet, så har de bodd sammen en stund. Han flyttet inn der i november i følge Se og Hør. 

«Marius Borg Høiby flyttet nylig fra Skaugum til et luksuskompleks på Frogner. I nabolaget skal innflyttingen ha skapt bekymring. Og nok en gang vil ingen svare på hvem som betaler regningen.»

https://www.seher.no/kongelig/bor-i-luksusbolig-i-ambassadestrok/83892431

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (6 minutter siden):

kanskje det er svaret på hvem som betaler for den leiligheten?

🙊🙈 atte ja, omg de to har baller isåfall.  Ble litt latterpint og fikk noen bilder i hodet her, av se og hør som løper rundt til naboer å graver, alle spekuasjoner om  hvem betaler, og leiliheten ble jo bare dyrere og dyrere. Også var sannheten at han flyttet inn til henne.  Med besøksforbud. Og dette fikk ikke se og hør tak på.... wow, dette når bare stadig nye høyder 🙈🙊 blir så målløs at jeg må da bare flire av det også...  selv om det ikke er komisk

• Nyttig 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (Akkurat nå):

Men hvis det er samme leilighet, så har de bodd sammen en stund. Han flyttet inn der i november i følge Se og Hør. 

«Marius Borg Høiby flyttet nylig fra Skaugum til et luksuskompleks på Frogner. I nabolaget skal innflyttingen ha skapt bekymring. Og nok en gang vil ingen svare på hvem som betaler regningen.»

https://www.seher.no/kongelig/bor-i-luksusbolig-i-ambassadestrok/83892431

Ja, det er vel snakk om at de har bodd sammen i flere måneder? Rundt 3? Skal se om jeg finner link på det.

• Liker 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (9 minutter siden):

Frognerkvinnen har jo allerede en leilighet på Frogner, derav navnet «Frognerkvinnen». Det utelukker ikke at Marius også har et bosted der. Et sted må han jo ha hjemmeadresse hvis han ikke får bo på Skaugum lenger. Eller har han meldt flytting hjem til henne? 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Ja, det er vel snakk om at de har bodd sammen i flere måneder? Rundt 3? Skal se om jeg finner link på det.

Det må ha en betydning for saken som er etterforsket fra desember i fjor, i forhold til både strafferamme og hva slags tiltale påtalemyndighetene legger til grunn. 

• Nyttig 3
Skrevet
TigerK skrev (1 minutt siden):

Frognerkvinnen har jo allerede en leilighet på Frogner, derav navnet «Frognerkvinnen». Det utelukker ikke at Marius også har et bosted der. Et sted må han jo ha hjemmeadresse hvis han ikke får bo på Skaugum lenger. Eller har han meldt flytting hjem til henne? 

I så fall ligger han jo, om mulig, enda dårligere an med tanke på tiltale for vold i nære relasjoner. Han har jo innrømmet vold mot henne to dager før rettssaken.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
TigerK skrev (5 minutter siden):

Bare tenkte at de kanskje flyttet inn i en felles leilighet, men det kan hende de fortsatt har hver sin, ja. Fant dette, så det kan tyde på at du har rett i at de har hver sin leilighet. Hun må i så fall ha vært på besøk hos ham da dette skjedde:

Frogner-kvinnen i retten: – Han hadde ikke noen andre

"Desember i fjor og januar i år beskrev hun som en tøff tid for begge.

Det var razzia i leiligheten da jeg sto i dusjen. Det er veldig mye stress for oss begge to, som vi begge to ble veldig påvirket av negativt.

VG har tidligere skrevet at Høibys leilighet ble ransaket like før jul etter brudd på besøksforbud mot Frogner-kvinnen."

Endret av -Pusheen-
  • Liker 7
Skrevet
Krokenguri skrev (12 minutter siden):

Altså, nå har marius blitt beskyldt for selv å ha valgt offentligheten, fordi media har skrevet og vist bilder av han fra han var liten. Til tross for at han ikke har gitt ett eneste intervju. Faktisk har jeg ikke hørt stemmen hans siden han snublet på isbjørnfellen med kongefamilien.

Om han har en unge eller ikke, får være opp til barnets evnt mor og øvrig familie om det er noe de ønsker å være offentlige om eller ikke. Den ungen skal få lov å slippe det marius har måttte vokse opp med. Greit nok at folk er nysgjerrige, men trenger da ikke gå på bekostning av livet til noen. Så jeg foreslår at man lar den ungen være i fred. Er ingen kongelig arving uansett.

Om han har en unge vet jeg ikke, men uansett bare Husk på hva han har gjort, hvilken person han viser seg å være, og slutt med dette som ser ut for å være et evig forsvar. Han har faktisk selv valgt offentligheten, herregud. Han har valgt offentligheten i media og helt offentlig når han raser rundt i full offentlighet

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Hebbe-lille skrev (2 minutter siden):

Det må ha en betydning for saken som er etterforsket fra desember i fjor, i forhold til både strafferamme og hva slags tiltale påtalemyndighetene legger til grunn. 

Jeg kan ha misforstått, eller lest feil. Finner ikke at de skal ha bodd sammen så lenge. Men ut ifra det jeg leste nettopp på VG, så har de hver sin leilighet, slik @TigerK også var inne på.

• Nyttig 1
Skrevet
TigerK skrev (Akkurat nå):

I så fall ligger han jo, om mulig, enda dårligere an med tanke på tiltale for vold i nære relasjoner. Han har jo innrømmet vold mot henne to dager før rettssaken.

Det er nettopp det jeg tenker også. Aftenposten beskriver det slik; 

«Marius Borg Høiby ble pågrepet av politiet på et sykehus litt over midnatt mandag 2. februar i år. Politiet siktet ham for vold og trusler med kniv og brudd på besøksforbudet mot Frogner-kvinnen. Hun er en av de fornærmede i rettssaken mot ham.

Hendelsen som førte til pågripelsen, skjedde et døgn tidligere, hjemme i Høibys leilighet vest i Oslo.»

https://www.aftenposten.no/norge/i/ln3gVG/etterforskning-av-hoeiby-ferdig-politiet-har-ransaket-hjemmet-til-morten-borg

• Nyttig 6
Skrevet
pøbelsara skrev (12 minutter siden):

Ikke sant? 

Sant det. Det begynner jo å bli en del eksempler på det nå i denne saken.

• Liker 4
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Sant det. Det begynner jo å bli en del eksempler på det nå i denne saken.

Vet ikke helt hva som stemmer i denne leilighetssaken da, blir ikke klok på det. Her kan det tyde på at de har hver sin leilighet.

-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Frogner-kvinnen i retten: – Han hadde ikke noen andre

"Desember i fjor og januar i år beskrev hun som en tøff tid for begge.

Det var razzia i leiligheten da jeg sto i dusjen. Det er veldig mye stress for oss begge to, som vi begge to ble veldig påvirket av negativt.

VG har tidligere skrevet at Høibys leilighet ble ransaket like før jul etter brudd på besøksforbud mot Frogner-kvinnen."

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Jeg kan ha misforstått, eller lest feil. Finner ikke at de skal ha bodd sammen så lenge. Men ut ifra det jeg leste nettopp på VG, så har de hver sin leilighet, slik @TigerK også var inne på.

Det er slik jeg forstår det også, så svaret på hvem som betaler for leiligheten til MBH er fortsatt ikke klarlagt. 

• Liker 6
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...