Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ninaen skrev (2 minutter siden):

Det var masse rykter i sosiale medier fordi NH var kjæreste med Marius, om at kokainen kunne være hans. Og husk at NH først ble anonymisert på bildet av media i etterkant, så skaden på kongehuset ble nok også ansett å være i form av «Marius sin kjæreste og samboer er avbildet med en pose kokain».

Interessant, jeg frekventerte ikke disse sosiale mediene. Man må jo anta at de som skrev der visste noe, da han ikke akkurat har holdt lav profil. Han som var så bekymret for hvordan andres handlinger skulle ramme familien. Lurer på hva han tenker nå. Høh

• Liker 5
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
TigerK skrev (49 minutter siden):

Og når vi første er inne på temaet, mennesker som selger sex er den gruppen som er aller mest utsatt for vold og voldtekt. Det er ikke fritt fram bare fordi man er så innsnevret at man tenker at disse menneskene er mindre verdt enn andre. Det er også slik at de fleste sexarbeidere som blir utsatt for vold og/eller voldtekt ikke anmelder saken.

Marius var jo også kjent for å kjøpe tjenester i dette markedet. Når vi nå ser hvordan han behandlet kjærestene sine, så kan man bli livredd bare av tanken på hvordan han har behandlet de som han mest sannsynlig vet at ikke kommer til å melde i fra til noen. 

Helt enig!

Endret av SVK
  • Liker 1
Skrevet

Siste er at Marius sier at søsknene og resten av gjengen ikke prater med han osv 🤔 De har hverti fengselet, sykehuset osv...

Var ikke han på bar med Ingrid og Magnus noen uker før denne rettsaken

Faren hans er jo tilstede i rettsalen.

Forstår han selv at han juger så det renner av han? 🤦‍♀️

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
MissLucy skrev (30 minutter siden):

Det skal mer enn "tung sannsynlighet" til for å dømme i en straffesak. Beviskravet er at det ikke skal eksistere rimelig tvil.

Du har selvfølgelig rett i at det er det samlede bevisbildet som avgjør, men den du siterte har også rett i at de videoene isolert sett ikke beviser så mye som mange tror.

Ikke når det er så mange av dem heller? Er dét jeg håper kan felle ham, siden de fant så vanvittig mye og at flere av ofrene hans ikke visste om dette før politiet tok kontakt.

• Liker 4
Skrevet
Frøken888 skrev (1 minutt siden):

Siste er at Marius sier at søsknene og resten av gjengen ikke prater med han osv 🤔 De har hverti fengselet, sykehuset osv...

Baren var bare med IA, ut fra det som er kommet frem. Vi har heller ingen info om at SM var med på sykehus eller i fengsel. Dette gjør at SM er den jeg tenker best om. Jeg håper han holder seg unna framover også.

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
Frøken888 skrev (10 minutter siden):

Lenke?

Var det han selv som sa det? Var det ikke frognerkvinnen?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Frøken888 skrev (18 minutter siden):

Han har kanskje andre søsken også på farssiden? 

• Liker 3
Skrevet
Zenhouse skrev (1 minutt siden):

Han har kanskje andre søsken også på farssiden? 

Marius har jo et barn ifølge vitnene i rettsaken mot han.

Skulle likt å vite hva han synes om hans datter/sønn behandles slik han behandler samboerne?

• Liker 10
Skrevet
JustAsking skrev (3 timer siden):

Advokaten hans sa noe sånt som at det «er ikke ulovlig å være drittsekk».
Vi får sette pris på at han fremstår som han fremstår, så det kanskje blir noen dom som gir mening for folk.

absolutt glad for at, om han så har fått en innføring i dette, velger å gå sin egen vei! det maler jo bare et tydeligere bilde av at det ikke kostet han mye å skrike skjellsordene han gjorde, ei heller er fremmed for et stygt språkbruk :) Men stusset på det i form av at noen får nok ganske godt betalt, for at han skal fremstå best mulig i denne saken☺️

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Skrevet
krikelikken skrev (2 minutter siden):

Etter instagramposten hennes virker det som hun sier han er uskyldig anklaget.

Det eneste jeg kunne sett for meg å prate med en voldtektssiktet bror som det der er alla 'damene har også vært voldelige og dere er like gode begge 2' slags snakk, all annen rasjonalisering blir jo for teit.

Man kan vel anta at han har fortalt en del skrøner til familien sin også, og gjort seg til offer hos dem også. Så har jo IA og MBH vokst opp sammen, og har vel andre ting å snakke om enn kun den forestående rettssaken han skulle i. At IA ikke visste omfanget av faenskapet han har drevet på med, ser jeg ikke på som usannsynlig. Han har vel sikkert bare vært snill mot henne. Er ikke helt uvanlig at man er snill med familien sin selv om man er et monster mot andre.

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet
CeXNS skrev (Akkurat nå):

Jammen bra!

«- Kan du ha sagt noe sånn som at hun ikke burde si om hun har vært redd Marius, at det er ikke lurt å si?

- Altså, jeg har snakket masse med henne, og hun har jo aldri vært redd for Marius.» https://www.dagbladet.no/nyheter/grillet-hoiby-venn-ulne-svar/84295783

For en som har vært utsatt for de hendelsene hun har beskrevet de to siste dagene, var hun påfallende klar på at hun aldri hadde vært redd.

Hun har forklart i retten at hun har vært urolig, svettet i hendene, klump i magen, stresset, «fikk litt sånn panikk», ubehag, skvatt, pulsen stiger, angstfølelse, «at det knyter seg i brystet», apatisk, skjelver, blir «satt ut» og nervøs, bare for å nevne noe.

«– Jeg turte ikke å si at det var meg, og så spør han flere ganger om det er meg. Så får jeg panikk, og legger på.» https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/ 10:10

Fortell meg at du er redd uten å si at du er redd!

Men så kryper ordet inn i noen setninger allikevel. 

«Da slipper hun å være redd for at han skal terrorisere henne.» https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/  13:04

«- Etter hendelsen så var jeg litt redd for at han ikke ville meg det beste, men ikke noe mer enn det.»  https://www.dagbladet.no/studio/78109-rettssaken-mot-marius-borg-høiby/11192154-om-bilder-har-ikke-samtykket?side=3 12:51

Men neida, hun har aldri vært redd for Marius. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Sitat

– Synes du mer synd på hundene dine enn på deg selv? spør bistandsadvokaren.

– Ja.

– Si litt mer om det.

– Det var en gang det var på Skaugum så tok han og og og ropet og hylte på meg og så tok han og smalt hardt i en dør. Og da fikk den ene hunden som jeg hadde sjokk, og begynte å skjelve og riste i sengen i sikkert ti minutter før den roet seg.

Jeg vet ikke hvorfor jeg blir så lei meg av det.

Hunden hennes skal også ha vært til stede under hendelsen i februar.

Vg 11:27

For å ikke misforstås - jeg har full sympati med FK.

Men her er det jo klinkende klart og tydelig at det skorter på ansvar som dyreeier! Det vises stor manglende forståelse for hvordan man håndterer dyr, og hva man kan utsette dyr for. Disse hundene er nok allerede traumatisert. Med en slik holdning til dyr skal man ikke ha dyr, og DB burde vært på banen (om ikke de faktisk har grepet inn, da - og hundene er omflyttet).

Angående det uthevede i sitatet - veldig spesielt å heller ikke forstå hvorfor man som dyreeier blir lei seg for hva man utsetter dyret for i en slik situasjon. Ref «vet ikke hvorfor det gjør meg så lei meg».

• Liker 6
Skrevet
krikelikken skrev (1 time siden):

Lite skriverier om at frognerkvinnen fortalte at han kjøpte sex av eskortepiker og prostituerte hver dag mens hun var på jobb.

Hvor står det at frognerkvinnen fortalte om dette? Avisene har ikke nevnt dette nei.

• Liker 1
Skrevet
Forumaktivitet skrev (1 time siden):

Jeg lurer på hvem som klarer å føre den beste «sannsynlighetsoverbevisningen». 

Er det tungt sannsynlig, at når flere sier det samme, her er et mønster og mange andre puslespillbrikker også spiller på lag, så er sannsynligheten «bevis» nok? 

Tror, bare tror, at man  sjelden får direkte bevis for alt i direkte form i slike saker. 

Ord mot ord kan jo være morsomt. Andenæs & svigersønn (har ikke navnet hans her nå) støtter jo sin klient, det er jobben deres. 

Når saken skal snøres sammen, og sannsynlighetene viser seg frem, som i overveiende sannsynlig - da skal i teorien ikke det ha noe å si, at «Marius B. Høiby bare innrømmer litt: Det som har lavest strafferamme». 

Aktor hadde ikke tiltalt dersom han ikke trodde tiltalte er skyldig, ut fra bevis og tung sannsynlighet. 

Ja, et tydelig atferds-/personlighetsmønster betyr mye ved bevisvurderingen. Et eksempel er den kjente svenske dommen mot den såkalte «kulturmannen», som var tiltalt for flere voldtekter med kvinner han også hadde hatt frivillig sex med gjentatte ganger. , Såvidt jeg husker, manglet det tekniske/direkte bevis og ord sto mot ord i alle enkelttilfellene. Mønsteret var imidlertid tydelig, og det gjorde utslaget. (Beviskravet i svensk strafferett er det samme som i norsk).

• Liker 7
Skrevet
Nemigirl skrev (1 time siden):

Marius om "posebildet" etter mye om og men og kjefting frem og tilbake fant Marius endelig ro:

«Jeg har snakket lenge med mamma og alle er enige om at alt dette kommer til å gå helt fint. Det er en liten bump in the road.»

😱

https://www.vg.no/nyheter/i/vreoqB/hoeiby-i-melding-svekker-hele-min-families-posisjon-i-hele-europa

Alt er relativt ja, MM visste nok at dette egentlig var en bitteliten bump i forhold til det som skulle komme…. 🙄

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
baremeg007 skrev (2 minutter siden):

Vg 11:27

For å ikke misforstås - jeg har full sympati med FK.

Men her er det jo klinkende klart og tydelig at det skorter på ansvar som dyreeier! Det vises stor manglende forståelse for hvordan man håndterer dyr, og hva man kan utsette dyr for. Disse hundene er nok allerede traumatisert. Med en slik holdning til dyr skal man ikke ha dyr, og DB burde vært på banen (om ikke de faktisk har grepet inn, da - og hundene er omflyttet).

Angående det uthevede i sitatet - veldig spesielt å heller ikke forstå hvorfor man som dyreeier blir lei seg for hva man utsetter dyret for i en slik situasjon. Ref «vet ikke hvorfor det gjør meg så lei meg».

Jeg tolker det ikke likt som deg. Hun forstår nok hva hva hun utsatte hunden for. Det hun ikke forstår er hvorfor hun lett begynner å gråte når hun snakker om de hendelsene med hundene nå , men ikke like lett gråter når det snakkes om det som har skjedd henne. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
TigerK skrev (4 minutter siden):

Jammen bra!

«- Kan du ha sagt noe sånn som at hun ikke burde si om hun har vært redd Marius, at det er ikke lurt å si?

- Altså, jeg har snakket masse med henne, og hun har jo aldri vært redd for Marius.» https://www.dagbladet.no/nyheter/grillet-hoiby-venn-ulne-svar/84295783

For en som har vært utsatt for de hendelsene hun har beskrevet de to siste dagene, var hun påfallende klar på at hun aldri hadde vært redd.

Hun har forklart i retten at hun har vært urolig, svettet i hendene, klump i magen, stresset, «fikk litt sånn panikk», ubehag, skvatt, pulsen stiger, angstfølelse, «at det knyter seg i brystet», apatisk, skjelver, blir «satt ut» og nervøs, bare for å nevne noe.

«– Jeg turte ikke å si at det var meg, og så spør han flere ganger om det er meg. Så får jeg panikk, og legger på.» https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/ 10:10

Fortell meg at du er redd uten å si at du er redd!

Men så kryper ordet inn i noen setninger allikevel. 

«Da slipper hun å være redd for at han skal terrorisere henne.» https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/  13:04

«- Etter hendelsen så var jeg litt redd for at han ikke ville meg det beste, men ikke noe mer enn det.»  https://www.dagbladet.no/studio/78109-rettssaken-mot-marius-borg-høiby/11192154-om-bilder-har-ikke-samtykket?side=3 12:51

Men neida, hun har aldri vært redd for Marius. 

Linken mellom denne påvirkningen og forsvarerne som utelukkende vil vise at hun ikke var redd er overtydelig. Fy f**n.

og duttebassen som nok en gang kaster inn håndkleet når han vet det kommer noe krevende. Dakar.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Zenhouse skrev (1 minutt siden):

Hun forstår nok hva hva hun utsatte hunden for. Det hun ikke forstår er hvorfor hun lett begynner å gråte når hun snakker om de hendelsene med hundene nå , men ikke like lett gråter når det snakkes om det som har skjedd henne. 

Det kan jeg være enig med deg i, når du nyanserer det. Men det forandrer likevel ikke inntrykket av (eller bekreftelsen på) at dette er en person som ikke bør ha dyr. Jeg håper virkelig at hundene er i et annet, trygt hjem nå.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...