Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nymerïa skrev (3 minutter siden):

Med tanke på hvor mye han lyver og liker å appellere til folks medlidenhet, tenker jeg at sannsynligheten for at dette er vås er høy.

Tar det i riktig tråd:

Og det er nettopp derfor jeg synes det er skikkelig ille at hun har bodd med ham så lenge i forkant av rettssaken. Han har jo hatt all verdens med tid på å manipulere henne dypere inn i ting.

• Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
JustAsking skrev (4 minutter siden):

Ja, det er ille å se unge mennesker bruke tjueåra på dette her, det vil sette varige spor. I likhet med andre litt skakkjørte unge vil også hun måtte ta ansvar for å komme seg bort fra dette og ivareta seg selv. Håper hun får støtte til det, nå som folk rundt henne får mer informasjon om hva som har foregått.

Flytter det over hit:

Ja, det er jo en av "fordelene" med at dette er så offentlig. At nå vet folk hva som har foregått, hvordan han er og at hun faktisk trenger å komme seg vekk.

• Nyttig 2
Skrevet

https://www.seher.no/kongelig/historien-rammer-mamma/84328329

Hvordan kan Frognerkvinnen være med sine fulle fem når hun blir samboer med MBH etter alle situasjonene hun forut hadde vært igjennom? I tråden blir MM og HM kritisert, men her bør også Frogner-foreldre få noe pes. Hvilke foreldre vil mene at samboerskap med en voldsmann er en god løsning, og ikke bare voldsmann som fortidshistorikk mot andre. Nei, voldsmannen har vært voldelig mot sin datter. Forstå det den som kan! Hva slags foreldre er dette? Hvilke preferanser har disse foreldrene i forhold til hva som er normalitet og hva du ønsker for datteren din?

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Istapp skrev (10 minutter siden):

Hvordan kan Frognerkvinnen være med sine fulle fem når hun blir samboer med MBH etter alle situasjonene hun forut hadde vært igjennom? I tråden blir MM og HM kritisert, men her bør også Frogner-foreldre få noe pes. Hvilke foreldre vil mene at samboerskap med en voldsmann er en god løsning, og ikke bare voldsmann som fortidshistorikk mot andre. Nei, voldsmannen har vært voldelig mot sin datter. Forstå det den som kan! Hva slags foreldre er dette? Hvilke preferanser har disse foreldrene i forhold til hva som er normalitet og hva du ønsker for datteren din?

Helt enig. Utrolig. Noen som lar seg blende av hvem han er, kanskje. 🤦‍♀️😓Kanskje hun ikke har de skarpeste knivene i skuffen som foreldre, hvem vet…

Endret av missLynch
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Istapp skrev (4 minutter siden):

Hun har vel traumebånd da, som er helt vanlig i sånne relasjoner. Og det har MBH utnyttet seg av. Men du har ellers et poeng, hvor er hennes egne foreldre? De vet jo hva han har utsatt henne for, men det gjør jo pinadø alle andre også. Er mange som burde ha stoppet dette samboerskapet. Jada, de er voksne og bestemmer selv, men skal det potensielt gå på liv å helse løs? 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
missLynch skrev (Akkurat nå):

Helt enig. Utrolig. Noen som lar seg blende av hvem han er, kanskje. 🤦‍♀️😓

Tja, eller faren hennes vet utrolig godt hvor han har MBH, i ballegrep. Faren er ingen hvem som helst i miljøet rundt vennekretsen til MBH, derfor er kanskje Frognerkvinnen ikke redd han, selv om hun sier at hun er redd i situasjoner når MBH er sint og uberegnelig.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (3 minutter siden):

Hun har vel traumebånd da, som er helt vanlig i sånne relasjoner. Og det har MBH utnyttet seg av. Men du har ellers et poeng, hvor er hennes egne foreldre? De vet jo hva han har utsatt henne for, men det gjør jo pinadø alle andre også. Er mange som burde ha stoppet dette samboerskapet. Jada, de er voksne og bestemmer selv, men skal det potensielt gå på liv å helse løs? 

Du vet tydeligvis ikke hvem Frognerkvinnen er. Du bruker disse traumebåndene for alt og om alt. Hun har vokst opp i en familiemedl. tett i Oslos hardbarka miljø rundt seg blant toppene, så hun har nok ikke traumebånd mot MBH. Dama er ikke skyggeredd, hun kan stå rakrygget igjennom noen kamper og være trygg på at MBJ er nok reddere hvem hun kan sende etter han eller motsatt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Istapp skrev (2 minutter siden):

Du vet tydeligvis ikke hvem Frognerkvinnen er. Du bruker disse traumebåndene for alt og om alt. Hun har vokst opp i en familiemedl. tett i Oslos hardbarka miljø rundt seg blant toppene, så hun har nok ikke traumebånd mot MBH. Dama er ikke skyggeredd, hun kan stå rakrygget igjennom noen kamper og være trygg på at MBJ er nok reddere hvem hun kan sende etter han eller motsatt.

Nei, hvordan skal jeg vite hvem hun er? 😅 Men ok, hvis du sier at hun ikke har traumebånd, og at Marius er mer redd henne enn hun er ham, så er det sikkert sånn. Virker som du har oversikt :) 

Endret av -Pusheen-
  • Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Istapp skrev (15 minutter siden):

Det forklares litt her:

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/zOEQ6q/loegndetektortesten-er-beskrivende-for-forholdet-deres

Og her:

https://www.volinjen.no/voldsspiralen/

Og her:

https://dinutvei.no/vold-i-naere-relasjoner/fortsettelsesvold/ 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Høiby syntes det var et problem at Frogner-kvinnen møtte sinnet hans med ro. Det provoserte ham. 
Men at N.H skrek tilbake, det provoserte også.
Begge fikk samme «behandling». 

Altså spiller det jo ingen rolle hvordan han blir møtt, når han først har fått tanker i hodet som gjør at vold blir det han tyr til for å håndtere tankene og følelsene sine. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 23
Skrevet
Zenhouse skrev (1 minutt siden):

Høiby syntes det var et problem at Frogner-kvinnen møtte sinnet hans med ro. Det provoserte ham. 

Altså spiller det jo ingen rolle hvordan han blir møtt, når han først har fått tanker i hodet som gjør at vold blir det han tyr til for å håndtere tankene og følelsene sine. 

Og likevel måtte forsvarerne til m gjøre et poeng ut av at Frognerkvinnen var mer redd for enn edderkopp enn Marius. Greit de er forsvarere, men altså

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet
42. skrev (Akkurat nå):

Og likevel måtte forsvarerne til m gjøre et poeng ut av at Frognerkvinnen var mer redd for enn edderkopp enn Marius. Greit de er forsvarere, men altså

Marius er mindre farlig en en edderkopp, vil heller blir slått, kvalt, tisset på og dratt i håret over gulvet enn å møte en edderkopp

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Jeg er også klin rolig når noen kjefter og smeller rundt meg. Det er ikke ensbetydende med at jeg ikke er redd. Det betyr bare at jeg ikke ønsker å eskalere en allerede ubehagelig situasjon. Så akkurat det sier meg ikke mye. Men som sagt, det virker som du har oversikt, jeg har ikke så mye å tilføye. 

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
-Pusheen- skrev (8 timer siden):

Jeg er også klin rolig når noen kjefter og smeller rundt meg. Det er ikke ensbetydende med at jeg ikke er redd. Det betyr bare at jeg ikke ønsker å eskalere en allerede ubehagelig situasjon. Så akkurat det sier meg ikke mye. Men som sagt, det virker som du har oversikt, jeg har ikke så mye å tilføye. 

Jeg blir også ofte sånn. Noe av grunnen er at jeg tenker «Dette kan jeg ikke forholde meg til». Men jeg kan jo gjerne være redd selv om det ikke synes.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (9 minutter siden):

Jeg blir også ofte sånn. Noe av grunnen er at jeg tenker «Dette kan jeg ikke forholde meg til». Men jeg kan jo gjerne være redd selv om det ikke synes.

Jepp, nemlig. Noen er bare sånn av natur, og det trenger ikke være pga miljø eller familie. 

Ellers trekker jeg frem dette innlegget under, for det har faktisk spilt nada rolle for MBH hvordan man har reagert: 

Zenhouse skrev (8 timer siden):

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (34 minutter siden):

Ja det kan faktisk være at fordi man er redd så tenker man at man må være rolig for ikke å eskalere situasjonen som det ble nevnt her. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
krikelikken skrev (10 timer siden):

VG viser jo hvordan retten unngår å spørre om forsørgeransvar, forsvarerne avbryter vitne som skal fortelle om Marius sitt barn, og at sentrale personer er kjent med opplysningen men ingen vil bekrefte offisielt. Navnet og bilde av det som skal være barnemor er også lekket til bettet.

https://www.vg.no/nyheter/i/K8npdX/pastand-om-ukjent-barn-kom-frem-i-rettssaken-mot-marius-borg-hiby-slottet-tause

HVIS han har et barn er det vel i barnets absolutt beste interesse at dets identitet IKKE blir kjent for det er jo overhode ikke noe positivt knyttet til å være et "ulegitimt barn" med relasjoner til slottet - det er vel MArius et "glansbildeeksempel" på egentlig.. 

SÅ jeg skjønner veldig godt at man i så fall ikke ønsker at dette skal få fokus for barnet sin del. 

RedBull91 skrev (9 timer siden):

Jøss! Han kan tegne jo!

han kan lage en tattis-stil tegninger som sikkert faller i smak hos hans like men selv om jeg har over 20 selv ville jeg ikke hat ten av hans for det er overhode ikke min stil, men dårlig er det ikke for de som liker slikt.. OG så er det vel mange med hans ype diagnoser som konsentrerer seg best når de driver med noe annet enn det de skal på en måte, så fint for han at han får holde på selv om folk flest kanskje ikke skjønner greien.. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...