Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

Den vi kan takke for at Borg Høiby ble arrestert er venninnen til Frogner-kvinnen, som ringte politiet, og deretter påtalemyndigheten som anla sak. Se og Hør, derimot (godt hjulpet av den anonyme tipseren sin som ved et slags mirakel var innen hørevidde da det smalt) ventet stille utenfor leiligheten hennes om natten mens hun lå skadd innenfor, for å sikre seg at ingen stjal scoopet deres, som Ulf André Andersen i følge formuleringen i Ute av kontroll ville "sikre eksklusivt for Se og Hør".

I ettertid har i tillegg en meget uheldig forbindelse mellom politiet som lekker, og (blant annet) Se og Hør som publiserer, i følge Frogner-kvinnens forklaring ført til at hun har UNNLATT å anmelde nye forhold, fordi hun ikke har våget eller orket, og fordi hun har mistet tillit til politiet.

Da tar du for gitt at det ville blitt anlagt sak uten publiseringen. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (34 minutter siden):

Grunnen til at hun ikke stoler på politiet er jo at noen lekker til pressen? Det er jo ikke hjelp for henne eller Marius. Det er litt tragisk at hun ikke kunne ringe politiet uten at det ble forsidestoff . Synes det var tøft og riktig av henne å kjefte på politiet her. 

Politet har jo også vernet han en lang stund så tidligere har det kanskje ikke fått reelle konsekvenser for han at de hadde kontaktet politiet? 
Så dermed er faktisk at saken har sprukket en stor fordel fordi da må alt komme på bordet. Verken politiet eller familien kan skjule det uten reaksjoner.

Endret av Eyr
  • Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Nymerïa skrev (31 minutter siden):

Det som skjer nå hvor hun forteller om den redde hunden er også helt forferdelig å lese. Frognerkvinnen er empatisk og setter MBH i et enda verre lys enn jeg trodde var mulig.

Han har satt seg selv i det lyset.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AprilLudgate skrev (19 minutter siden):

Er det bare meg, eller tiltrekker Høiby seg damer som vil «redde ham»? 

Leste sak på nrk fra Frognerkvinnen. Hun kritiserer da manglende støtte fra familien i denne tiden, og «da står vi der alene og jeg må støtte ham».

Joda. Alle mennesker trenger støtte.

Men Marius er VOKSEN. Kronprinsparet kan åpenbart ikke sitte i rettssalen. 

Vet ikke jeg altså. Det er noe med en gjeng dysfunksjonelle folk her, og kvinner som gjør ham til sitt redningsprosjekt. 

«Forholdet til familien er problemstisk, men de prøver finne på hyggelige ting sammen». Skulle forholdet være enkelt med hans atferd? 

Han sier jo selv at de ikke gjør annet enn å støtte, så den er jo avklart.

Ikke noen kommentar for å forsvare Marius, men hjelpes som denne Frognerkvinnen bare MÅ hjelpe en voksen mann. 

Tror man bare må innse at dette er en fyr som sier og gjør hva som helst for å få det han vil. Hvis det betyr å klemme ut en gråtkvalt historie om å sitte mutters alene (eller føkkings alene som det heter i kongekretser) på Skaugum og ingen brydde seg, når det er bilder og presseoppslag som viser at mannen har vært på ferier og fester rundt i hele verden i samme tidsperiode. 

Han gråter til Frognerkvinnen om at ingen bryr seg, han er helt alene i hele verden, jeg står på kanten av stupet, redd meg! Når vi vet at han nylig var ute på bar med søsteren sin, og knapt to døgn senere er hele familien hans på plass på legevakta fordi han trengte tilsyn et par timer. 

Han gråter og spiller på den andres empati. Ingen overraskelse at alle kvinnene som har vitnet er veldig empatiske, omsorgsfulle mennesker. De snakker alle om hvor synd de syns på ham, at de ville ta vare på ham og redde ham, for han hadde jo ikke hatt det så lett. Han er syklig sjalu og banker og herjer med kjærestene sine når han tror de har vært utro. Samtidig renner han land og strand rundt for å ha sex, filme og ta bilder av underlivet til så mange kvinner at politiet ikke har klart å identifisere alle. Det var vel snakk om flere titusen bilder og filmer.

Først tenkte jeg at han manglet selvinnsikt men nå blir jeg mer og mer overbevist at han vet nøyaktig hva han gjør. 

Alt han sier er løgn og manipulasjon. Det blir mer og mer tydelig. 

• Liker 32
  • Nyttig 13
Skrevet
Pilaff skrev (8 minutter siden):

Prinsipielt er jeg enig med deg. Jeg er likevel overbevist om at dersom det ikke hadde lekket fra politi til presse den august-dagen, så hadde alt blitt feiet pent under teppet og ingenting ville fått konsekvenser. Fordi kongefamilien. Det var helt avgjørende for alt som senere har blitt rullet ut i all sin skrekk og gru. Helt avgjørende for at han har blitt stanset.

Og uten medieomtalen hadde nok heller ikke NH og JS stått fram - og derved vist fram at det langt ifra var enkelthendelser.

• Liker 13
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Aricia skrev (11 minutter siden):

Den vi kan takke for at Borg Høiby ble arrestert er venninnen til Frogner-kvinnen, som ringte politiet, og deretter påtalemyndigheten som anla sak. Se og Hør, derimot (godt hjulpet av den anonyme tipseren sin som ved et slags mirakel var innen hørevidde da det smalt) ventet stille utenfor leiligheten hennes om natten mens hun lå skadd innenfor, for å sikre seg at ingen stjal scoopet deres, som Ulf André Andersen i følge formuleringen i Ute av kontroll ville "sikre eksklusivt for Se og Hør".

I ettertid har i tillegg en meget uheldig forbindelse mellom politiet som lekker, og (blant annet) Se og Hør som publiserer, i følge Frogner-kvinnens forklaring ført til at hun har UNNLATT å anmelde nye forhold, fordi hun ikke har våget eller orket, og fordi hun har mistet tillit til politiet.

Den anonyme tipseren ble avslørt i retten igår:

Screenshot_20260305_121101_SamsungInternet.thumb.jpg.405d4c3b4cc477123d8d6de2e43b2870.jpg

https://www.nettavisen.no/nyheter/folg-rettssaken-mot-marius-borg-hoiby-her/s/5-95-2914261

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (2 minutter siden):

Jeg synes personlig dette er ille. Riktig ILLE. Det er nesten som om jeg ikke klarer å lese gjennom når hun vitner, spesielt i går var det helt ubeskrivelig. Stakkars jente, og hun er bare xx år. Det er nitrist.  Den utviklingen som skjedde i forholdet er typisk ABC for et dysfunksjonelt forhold med psykisk og fysisk misbruk/overgrep. Dette kunne gått langt verre enn det gjorde, så takk og pris for at det ikke gjorde det ❤️ 

Samtidig viser hun også en langt mer modenhet enn alle på Skaugum til sammen.

Det er klart noen skulle vært der sammen med han disse ukene. Mor og biologisk far skulle ryddet kalenderen til de fikk rettssaksdatoen og planlagt å være til stede. Håkon og, om han kunne. De kunne vært plassert på en slik måte at ingen av vitnene kunne se de. Jeg vet det er vanskelig med en slik plassering, men det hadde i hvert fall sagt noe om de, om de møtte. 

Det er ikke hverdagskost at sønnen din sitter i en rettssak tiltalt på nesten 40 punkter. Det hjelper ikke at han nettopp fyllte 29 år. Han virker så umoden og "needy", og da mener jeg ikke "needy" som i at han skal ha oppmerksomhet, men at han virkelig trenger det. Noe har gått galt, det har vært debattert opp og ned i mente i ukesvis. Så når han trenger noen, er alle voksne nær han "opptatt". Mor skal reise, stefar skal på jobb, far skal reise. Vet du, jeg kjenner jeg får avsmak for hele gjengen. Jeg vet det er tøft å være i en rettssak for en pårørende, men er det noe man bør og må, så må man stille opp. Det hjelper ikke. 

Og det hadde sagt så mye mer om Mette-Marit om hun møtte, i stedet for å gjemme seg for hele verden nå. Forstår hun og har det forferdelig tøft, og at livet virkelig er i motbakke, men det kan hende en gang i livet eller to at vi må gjøre ting vi aldri trodde vi måtte, og det har skjedd de nå dessverre. Det er andre mødre og fedre som blir framet i media, ikke i Norge, men i mange andre land. Norge har en av de strengeste lovene vedr. personvern og det kan vi være glade for. Men jeg synes Frogner-kvinnen har vist langt større modenhet og et enormt mot, for det hun står i og det hun nå er gjennom. 

Blir ikke dette ubetinget fengselsstraff så vet ikke jeg. ++

Enig.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Aricia skrev (31 minutter siden):

Takk - ja det er riktig observert.

Merker meg også i referatet fra forklaringen hennes nå at lekkasjene til media ser ut til å ha ført Frogner-kvinnen dypere inn i det voldelige forholdet, fordi det var vanskelig å ikke få medfølelse med Borg Høiby i den klappjakten pressen har drevet på ham, godt hjulpet av lekkasjene fra politiet selv. Hun beskriver jo tilsynelatende medietrykket som noe de ble offer for sammen.

På den bakgrunnen blir det dypt ironisk at det er skapt et inntrykk av at det uten mediefokuset aldri ville blitt reist noen straffesak, fordi Borg Høiby etter sigende var "beskyttet".

Får igjen lyst til å minne om Simen Sætres analyse av dekningen av saken: https://www.journalisten.no/nar-media-gjor-mennesker-til-monstre/658594

Dette skrev altså Sætre i november i fjor. Jeg mener Frogner-kvinnens forklaring bekrefter at han ikke tok feil i analysene sine.

Medietrykket var og er massivt, det er det liten tvil om. Men ansvaret for politilekkasjer ligger vel utelukkende hos politiet? Jeg synes den biten er utrolig skremmende, hvis alt som kom frem i ulike medier har vært fra kilder innad i politiet. Det er ganske vanvittig. Hvorfor er det ikke mer fokus på den biten?

AprilLudgate skrev (21 minutter siden):

Er det bare meg, eller tiltrekker Høiby seg damer som vil «redde ham»? 

Leste sak på nrk fra Frognerkvinnen. Hun kritiserer da manglende støtte fra familien i denne tiden, og «da står vi der alene og jeg må støtte ham».

Joda. Alle mennesker trenger støtte.

Men Marius er VOKSEN. Kronprinsparet kan åpenbart ikke sitte i rettssalen. 

Vet ikke jeg altså. Det er noe med en gjeng dysfunksjonelle folk her, og kvinner som gjør ham til sitt redningsprosjekt. 

«Forholdet til familien er problemstisk, men de prøver finne på hyggelige ting sammen». Skulle forholdet være enkelt med hans atferd? 

Han sier jo selv at de ikke gjør annet enn å støtte, så den er jo avklart.

Ikke noen kommentar for å forsvare Marius, men hjelpes som denne Frognerkvinnen bare MÅ hjelpe en voksen mann. 

Dette er jo hele essensen i et slikt type forhold. Selvfølgelig er det noen som er mer sårbare for typer som MBH. Seriemordere i fengsel får frierbrev. Hun blander empati, omsorg og egne følelser med kjærlighet. Medavhengighet.

-Pusheen- skrev (18 minutter siden):

Her burde noen i familien hans ha steppet inn slik at hun som fornærmet kunne få slippe å være der for ham. Fy fader...

VG

11.33Ingri Gudmundsen Bergo

– Han hadde ikke noen andre

Bistandsadvokaten sier at hun og Frogner-kvinnen hadde snakket sammen om at hun ikke burde bli boende hos Marius Borg Høiby. Dette er i perioden som ledet opp til rettssaken.

– Hva var grunnen til at du fortsetter å være der?

– Det var fordi han ikke hadde noen andre.

Han SA han ikke hadde noen andre. Det betyr ikke at han ikke hadde det. Det er hennes medavhengighet som snakker. Hennes opplevelse var at han var en hjelpeløs person som bare hun kunne redde. Det er jo langt fra realitetene, men oppleves helt reelt for en person i en slik relasjon som dette. Det blir «oss mot verden».

MissLucy skrev (17 minutter siden):

Ja, det har jo nærmest vært en opplest og vedtatt trådsannhet at ingenting ville kommet frem uten se&hør, men vi ser nå at det er direkte feil, for se&hør og politilekkasjer er to sider av samme sak.

Men det du peker på er jo enda verre - at hun faktisk ble enda mer involvert i forholdet.

Jeg husker veldig godt at alle som har påpekt at medietrykket er massivt, har blitt både latterliggjort og motsagt på det mest intense gjennom disse månedene.

Jeg håper folk kan merke seg nå hva den fornærmede selv sier om dette.

Medietrykket har vært massivt, men når politilekkasjer er kilden synes jeg det er på sin plass at det kommer frem. Jeg håper det er en ganske grundig intern oppvask.

Hele denne saken peker på så mye destruktive mekanismer på én gang at man kan få whiplash av mindre. Medienes rolle, tillit til politi og rettsvesen, sovevoldtekter, hva er et overgrep, vold i nære relasjoner, monarkiets rolle og hva man skal kunne forvente av dets representanter, personvern ifm åpen/lukket rettssak, traumebånd… føler jeg har glemt masse, men uansett 🫣

Hvis dette var en film, vet jeg ikke hvordan en tilfredsstillende slutt skulle sett ut. Domfellelse for beviste handlinger, ja, men resten. Kongefamilien. Historien.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
JustAsking skrev (1 minutt siden):

Han SA han ikke hadde noen andre. Det betyr ikke at han ikke hadde det. Det er hennes medavhengighet som snakker. Hennes opplevelse var at han var en hjelpeløs person som bare hun kunne redde. Det er jo langt fra realitetene, men oppleves helt reelt for en person i en slik relasjon som dette. Det blir «oss mot verden».

Ja, jeg vet det, og jeg presiserte i et innlegg lengre ned at manipulasjonen han har bedrevet, er forstyrrende.  Samtidig vet vi at Haakon er på jobb, søsknene er ikke i landet, og mor varslet et 7 ukers opphold fra hva enn det er som skjer med henne. Han har også en far, som vi vet har vært i retten, men har han vært der for Marius i forkant av rettssaken? 

Endret av -Pusheen-
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
TigerK skrev (3 minutter siden):

Tror man bare må innse at dette er en fyr som sier og gjør hva som helst for å få det han vil. Hvis det betyr å klemme ut en gråtkvalt historie om å sitte mutters alene (eller føkkings alene som det heter i kongekretser) på Skaugum og ingen brydde seg, når det er bilder og presseoppslag som viser at mannen har vært på ferier og fester rundt i hele verden i samme tidsperiode. 

Han gråter til Frognerkvinnen om at ingen bryr seg, han er helt alene i hele verden, jeg står på kanten av stupet, redd meg! Når vi vet at han nylig var ute på bar med søsteren sin, og knapt to døgn senere er hele familien hans på plass på legevakta fordi han trengte tilsyn et par timer. 

Han gråter og spiller på den andres empati. Ingen overraskelse at alle kvinnene som har vitnet er veldig empatiske, omsorgsfulle mennesker. De snakker alle om hvor synd de syns på ham, at de ville ta vare på ham og redde ham, for han hadde jo ikke hatt det så lett. Han er syklig sjalu og banker og herjer med kjærestene sine når han tror de har vært utro. Samtidig renner han land og strand rundt for å ha sex, filme og ta bilder av underlivet til så mange kvinner at politiet ikke har klart å identifisere alle. Det var vel snakk om flere titusen bilder og filmer.

Først tenkte jeg at han manglet selvinnsikt men nå blir jeg mer og mer overbevist at han vet nøyaktig hva han gjør. 

💯

Kronprinsparet har strukket seg lenger enn langt for denne fyren. Om man skal kritisere dem for noe er det heller at de har vært for imøtekommende.

Han er en utspekulert lømmel. Og Frognerkvinnen som er mer lei seg for hunden sin enn seg selv er det perfekte offeret.

• Liker 19
  • Nyttig 5
Skrevet
Pilaff skrev (15 minutter siden):

Prinsipielt er jeg enig med deg. Jeg er likevel overbevist om at dersom det ikke hadde lekket fra politi til presse den august-dagen, så hadde alt blitt feiet pent under teppet og ingenting ville fått konsekvenser. Fordi kongefamilien. Det var helt avgjørende for alt som senere har blitt rullet ut i all sin skrekk og gru. Helt avgjørende for at han har blitt stanset.

Venninnen og Frogner-kvinnen ble enige om å ringe politiet, sa hun i sin forklaring. Mener du at, uten Se&Hør, så ville Politiet latt være å respondere? Eller svart, men henlagt?

Skrevet

Politiet har i grunn mye å svare for i denne saken. Ingen dyktige gravejournalister som har lyst til å avdekke dette med varsling før pågripelse, lekkasjer, samtaler med Høiby? Ingen som tør å ta i det? Mediene er den fjerde statsmakt, så her må de steppe opp. 

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet
JustAsking skrev (Akkurat nå):

Venninnen og Frogner-kvinnen ble enige om å ringe politiet, sa hun i sin forklaring. Mener du at, uten Se&Hør, så ville Politiet latt være å respondere? Eller svart, men henlagt?

Man vet jo ikke, men det stod jo opprinnelig ikke journalført på vanlig vis engang. Min tipping: Hun ville ikke ønsket å anmelde, og så hadde det stoppet der. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Pilaff skrev (43 minutter siden):

Hennes bekymring dreier seg først og fremst om ham, om "stakkars" Marius, Ikke seg selv.

Det er jo netopp en del av det. Hun hadde jo ringt politiey, om hun ikke hadde erfaringer om lekkasjer fra tidligere. Denne gangen ble det meldt fra advokaten. Og dette kunne potensielt endt med at han hadde gjort seg selv eller andre noe med kniv. Knivtrussel mot seg selv eller andre, er en sak for politiet å håndtere ikke til privat personer. Sånt er viktig å ta tak i , om det gikk bra nå. Så vil jo dette skje igjen og igjen, til det i værste fall går helt galt.

Når du ser fyren knekker helt pga lekkasjer, skjønner at fyren sliter mentalt, så blir jo da terskelen høyere for å kontakte politet, når media oppfører seg som gribber. Da blir det flere hensyn å vurdere ut fra, for den som står midt oppi det. De som ber om hjelp, gjør det i hovedsak om håp at ting blir bedre. Men når du erfarer at det blir værre, så blir jo terskelen høyere for slik kontakt. Og det setter jo både han og henne i en større fare og faktisk kan være livsfarlig for dem begge.

• Nyttig 1
Skrevet
Phitta Phjong skrev (35 minutter siden):

Bilder beviser ikke at det var ufrivillig. Mange jenter lar seg filme under sex. At de nekter for det nå, er ikke bevis for at noe ulovlig har skjedd. Han skal selvsagt dømmes, for det han har gjort galt, men det må være skikkelige bevis. 

Bevis finnes og det i mengder. Det trenger du neppe å bekymre deg for. Og jeg snakket nå om volden han har utsatt sine kjærester for. Du vet banket dem, tatt kvelertak, slått, og til og med urinert på en av dem. Fy for en motbydelig og ekkel fyr. Det blir verre og verre det som fremkommer. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
fjellglad skrev (43 minutter siden):

"Da de skal legge seg, gir Høiby henne sovetabletter. Morgenen etter våkner hun og ser en flaske olivenolje på nattbordet. Har de hatt sex, undrer hun? Hun husker ingenting. Høiby skal ha bekreftet det.

- Da blir jeg litt sjokkert. Jeg har ikke noe hukommelse fra det, forteller hun." 

Kvelden etter skjer det samme igjen, sovetabletter, Høiby forteller igjen at de har hatt sex. Hun blir sint på han denne gangen, fordi han jo nå visste at hun fikk blackout (av sovetablettene). 

Dette er så jævlig å lese at jeg får vondt i magen. At han har hentet olivenolje for å kunne ha sex med henne mens hun sover. Disse hendelsene ble henlagt på bevisets stilling og er ikke en del av siktelsen.  Heldigvis kommer de likevel fram i retten.

Hentet fra Aftenposten kl 11: https://www.aftenposten.no/norge/i/XMb0rr/foelg-rettssaken-mot-marius-borg-hoeiby-live-i-direktestudio

Sier det igjen; det er så mye ved Frognerkvinnens opplevelser som bekrefter moduset og det andre han er tiltalt for. 

Det føles fjernt de kvinnene som vitnet først, og som flere ble usikre på om politiet hadde en god sak. Når Frognerkvinnen vitner om denne episoden så understreker det jo det plausible i at han har utsatt kvinner for seksuelle handlinger mens de er ute av stand til å motsette seg det. Og black-out er jo ekko fra Skaugum-kvinnen. Frogner-kvinnen har jo vitnet om intime bilder uten godkjenning. Det er et så viktig vitnemål. Heier enormt på henne som er så tøff.

• Liker 15
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
fjellglad skrev (54 minutter siden):

"Da de skal legge seg, gir Høiby henne sovetabletter. Morgenen etter våkner hun og ser en flaske olivenolje på nattbordet. Har de hatt sex, undrer hun? Hun husker ingenting. Høiby skal ha bekreftet det.

- Da blir jeg litt sjokkert. Jeg har ikke noe hukommelse fra det, forteller hun." 

Kvelden etter skjer det samme igjen, sovetabletter, Høiby forteller igjen at de har hatt sex. Hun blir sint på han denne gangen, fordi han jo nå visste at hun fikk blackout (av sovetablettene). 

Dette er så jævlig å lese at jeg får vondt i magen. At han har hentet olivenolje for å kunne ha sex med henne mens hun sover. Disse hendelsene ble henlagt på bevisets stilling og er ikke en del av siktelsen.  Heldigvis kommer de likevel fram i retten.

Hentet fra Aftenposten kl 11: https://www.aftenposten.no/norge/i/XMb0rr/foelg-rettssaken-mot-marius-borg-hoeiby-live-i-direktestudio

hjelp. Dette er helt sjukt.

(Jeg følger med på vg. der var ikke dette referert. )

• Liker 7
Skrevet

Det er sjukt, og det er tydelig at forsvaret fokuserer på at hun ikke var redd:
https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/?entry=70333

Sitat

– Du sier det er ubehagelig, men ble du spurt om du ble redd?

– Mest sannsynlig.

– Og du gjentar og gjentar at det var du ikke.

Det er jo potensielt d fordi at hensynsløsheten han er tiltalt for krever at hun var redd, og når hun sier hun er nummen men ikke redd er det da ingen hensynsløshet og ergo går han fri? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
TigerK skrev (29 minutter siden):

Tragedien ligger også i at (minst) to ting er sant på samme tid. Jeg tviler ikke på at MBH opplever seg som et offer, at han opplever ensomhet, utrygghet, bekreftelsesbehov, identitetskrise og en hel haug andre ting, og rusbruk forverrer alt. Ikke sikkert han er kapabel til å danne noe annet enn traumebånd selv etter mange års rusbruk, det er en ond sirkel. Han er et skakkjørt menneske. Det er bare det at han ikke kan fungere i et samfunn på den måten, skade andre i et slikt omfang som han har gjort, og det må han ta ansvar for. Hvis han skal kunne fungere etter dette, er det vanskelig å se at det er mulig uten å bli helt rusfri.

Det kommer frem et ganske stusslig bilde av en type miljø jeg ville flyttet langt unna for å holde mine unger unna. Det er virkelig nitrist å tenke på at mye av denne atferden foregår as we speak, helt uforstyrret av hva som foregår i denne saken.

• Liker 5
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...