Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Her bør du jo ta med i betraktningen at han med høy sannsynlighet forteller henne hvor synd det er på han før du dømmer henne. Han er selvsentrert og manipulerer. Og han lyver lett. Jeg er ikke i tvil om at han har smurt tjukt på for sympati.

Det er med i beregningen.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Her burde noen i familien hans ha steppet inn slik at hun som fornærmet kunne få slippe å være der for ham. Fy fader...

VG

11.33Ingri Gudmundsen Bergo

– Han hadde ikke noen andre

Bistandsadvokaten sier at hun og Frogner-kvinnen hadde snakket sammen om at hun ikke burde bli boende hos Marius Borg Høiby. Dette er i perioden som ledet opp til rettssaken.

– Hva var grunnen til at du fortsetter å være der?

– Det var fordi han ikke hadde noen andre.

Så enig med deg. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (3 minutter siden):

«Forholdet til familien er problemstisk, men de prøver finne på hyggelige ting sammen». Skulle forholdet være enkelt med hans atferd? 

Han sier jo selv at de ikke gjør annet enn å støtte, så den er jo avklart.

Hva han innerst inne mener om dette, kan jo ikke vi vite. Kanskje vet han det ikke helt selv heller, eller at det varierer etter dagsformen.

Han føler jo tydeligvis et ansvar for å forsvare familien og kongehuset, og når mamma har vært på besøk i fengselet kvelden før, er det ikke urimelig å tenke at hun kan ha tatt opp dette med ham og hatt et ønske om at han skal si at de har støttet ham fullt og helt.

Jeg tenker vi må holde døra åpne for at han føler seg sviktet og overlatt til seg selv, samme hva han uttalte den dagen i retten.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Aricia skrev (24 minutter siden):

Det hun uttaler seg om her er jo det hun tematiserte i går, dvs at de mange lekkasjene fra politiet til pressen har ført til at hun ikke stoler på politiet mer, og har unnlatt å kontakte dem, og unnlatt å anmelde forhold som burde vært anmeldt.

Helt siden Se og Hør avbildet kniven i veggen har Frogner-kvinnen prøvd å tematisere hvor skadelig lekkasjene til media underveis i saken har vært. Nå får vi altså bekreftelsen på at lekkasjene ikke har bidratt til anmeldelse og trygghet for de fornærmede kvinnene, men faktisk (slik Frogner-kvinnen nå forklarer det) til det motsatte, til økt utrygghet, til en følelse av ingen å gå til, og til å være fritt vilt. 

Vet du, dette er faktisk veldig viktig poeng! Dette er noe jeg mener flere burde ha i bakhodet før man deler eller diskuterer alle detaljer i saken. 

I det minste bør man ha respekt for kvinnen som nå står som en fornærmet i retten. Hun har vært veldig tydelig på at hun ikke ønsker å bli identifisert eller få privatlivet sitt brettet ut offentlig. Likevel ser vi at detaljer, spekulasjoner og identifiserende opplysninger stadig deles videre og gjenfortelles. Å bidra til ytterligere eksponering eller spekulasjoner hjelper hverken rettssaken eller de involverte.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (Akkurat nå):

Så enig med deg. 

Det er noe helt vanvittig forstyrrende med å lese det der. Jeg blir lei meg, sint og provosert av hvordan et menneske klarer å manipulere et annet menneske så til de grader, at de føler omsorg ovenfor voldsmannen. Her burde noen andre tatt ansvar og støttet Marius, så kunne Frognerkvinnen fått den støtten hun trengte. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Uten Se og Hør og politlekkasjer ville Marius fortsatt vært der ute og banket damer og voldtatt dem mens de sov. Han ville fremdeles kjørt bil i kokainrus og oppnådd fordeler med diplomatpasset.

• Liker 20
  • Nyttig 9
Skrevet
Eyr skrev (40 minutter siden):

10:51 – Hva skjedde etter det? 

– Jeg dro derfra. Jeg vurderte å ringe politiet. Men jeg tenkte jeg skal ikke samarbeide med dere. Jeg skal ikke sette ham i den situasjonen hvor ting kommer ut igjen, for det er det siste den gutten trenger. Jeg prøver å ringe alle andre.

https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/?entry=70561

Det er jo akkurat det han trenger. Konsekvenser for handlingene sine.

Grunnen til at hun ikke stoler på politiet er jo at noen lekker til pressen? Det er jo ikke hjelp for henne eller Marius. Det er litt tragisk at hun ikke kunne ringe politiet uten at det ble forsidestoff . Synes det var tøft og riktig av henne å kjefte på politiet her. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (7 minutter siden):

Her burde noen i familien hans ha steppet inn slik at hun som fornærmet kunne få slippe å være der for ham. Fy fader...

VG

11.33Ingri Gudmundsen Bergo

– Han hadde ikke noen andre

Bistandsadvokaten sier at hun og Frogner-kvinnen hadde snakket sammen om at hun ikke burde bli boende hos Marius Borg Høiby. Dette er i perioden som ledet opp til rettssaken.

– Hva var grunnen til at du fortsetter å være der?

– Det var fordi han ikke hadde noen andre.

Unnskyld min uvitenhet, men hvorfor er dette troverdig? Er ikke dette også et utslag av traumebånd som det er mye snakk om?

Nå har kronprinsparet blitt kritisert over hundrevis av sider for at de lot ham bo nær seg på SKaugum, for at kronprinsen reiste på turer med ham, for at de var i London, for at de driver med enabling.

Men nå skal vi kaste alt det over bord og tro på at han ikke hadde noen? Nå skal vi snu 180 grader og kritisere familien for at de ikke var der?

Endret av MissLucy
  • Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet
Reisejenta skrev (59 minutter siden):

Dagens dummeste kommentar. Bevisene er overveldende for vold og mishandling av kvinner. Antar du er et nettroll. 

Bilder beviser ikke at det var ufrivillig. Mange jenter lar seg filme under sex. At de nekter for det nå, er ikke bevis for at noe ulovlig har skjedd. Han skal selvsagt dømmes, for det han har gjort galt, men det må være skikkelige bevis. 

• Liker 1
Skrevet

Huff, frykter at dette forholdet fremdeles ikke er helt over. 😢 Hvis MBH nå lyder "overbevisende" ut i sin forklaring, så spørs det om hun klarer å stå imot. 🥺 Siste Avhørt snakker mye om måten disse to til nå har sett på hverandre og kommunisert i retten...

• Liker 5
Skrevet
Henikka skrev (13 timer siden):

Denne burde du skrevet og publisert en kronikk utfra! Det første avsnittet er så bra skrevet! Legendarisk!

Vil også legge til at idag hadde jeg mulighet til å følge "VG live" gjennom hele rettsdagen, og Frogner-kvinnen.... jeg har ikke ord 💔! For en kvinne ❤️

Tusen takk for de alt for snille ordene! 

Jeg har kun fått med meg en liten del av rettsdagen og selv etter det lille så har heller ikke jeg ord.   Frogner-kvinnen. ♥️

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet
MissLucy skrev (2 minutter siden):

Unnskyld min uvitenhet, men hvorfor er dette troverdig? Er ikke dette også et utslag av traumebånd som det er mye snakk om?

Nå har kronprinsparet blitt kritisert over hundrevis av sider for at de lot ham bo nær seg på SKaugum, for at kronprinsen reiste på turer med ham, for at de var i London, for at de driver med enabling.

Men nå skal vi kaste alt det over bord og tro på at han ikke hadde noen? Nå skal vi snu 180 grader og kritisere familien for at de ikke var der?

Altså, personlig aner jeg jo ikke om han skrøner, eller om han faktisk ikke hadde noen som stilte opp. Men når det går så langt at  hans offer ser seg nødt til å bo med ham i tiden før rettssaken, så er det jo et eller annet som skurrer. Som denne manipulasjonen jeg nevnte i et innlegg lengre ned her, han har nok manipulert henne i tillegg/i stedenfor. Er ikke bare kronprinsparet som er familien hans heller, by the way. 

-Pusheen- skrev (5 minutter siden):

Det er noe helt vanvittig forstyrrende med å lese det der. Jeg blir lei meg, sint og provosert av hvordan et menneske klarer å manipulere et annet menneske så til de grader, at de føler omsorg ovenfor voldsmannen. Her burde noen andre tatt ansvar og støttet Marius, så kunne Frognerkvinnen fått den støtten hun trengte. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Lurer på hvem som skal betale erstatningskravene dersom Høiby blir idømt dette. Går det av apanasjen? 

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet

"Da de skal legge seg, gir Høiby henne sovetabletter. Morgenen etter våkner hun og ser en flaske olivenolje på nattbordet. Har de hatt sex, undrer hun? Hun husker ingenting. Høiby skal ha bekreftet det.

- Da blir jeg litt sjokkert. Jeg har ikke noe hukommelse fra det, forteller hun." 

Kvelden etter skjer det samme igjen, sovetabletter, Høiby forteller igjen at de har hatt sex. Hun blir sint på han denne gangen, fordi han jo nå visste at hun fikk blackout (av sovetablettene). 

Dette er så jævlig å lese at jeg får vondt i magen. At han har hentet olivenolje for å kunne ha sex med henne mens hun sover. Disse hendelsene ble henlagt på bevisets stilling og er ikke en del av siktelsen.  Heldigvis kommer de likevel fram i retten.

Hentet fra Aftenposten kl 11: https://www.aftenposten.no/norge/i/XMb0rr/foelg-rettssaken-mot-marius-borg-hoeiby-live-i-direktestudio

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 20
Skrevet
MissLucy skrev (4 minutter siden):

Det hun sier om at han ikke hadde noen stemmer overens med hva kronprinsen uttalte til pressen. Haakon var på jobb (i Italia blant annet), kronprinsessen skulle reise bort på ubestemt tid. Og det ble oppfattet som en merkelig avgjørelse at kronprinsessen skulle dra på ferie under rettssaken, der du var en aktiv part i å forsvare dette valget. 

• Liker 5
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 20
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
Andrea59 skrev (16 minutter siden):

Står fra dagens referat i nettavisen (kl 10:09) at han begynte å ta noe rusmidler som ikke vistes på doptester…

Ghb.

Endret av jordeple
Rettet
  • Liker 3
Skrevet
Pilaff skrev (6 minutter siden):

Uten Se og Hør og politlekkasjer ville Marius fortsatt vært der ute og banket damer og voldtatt dem mens de sov. Han ville fremdeles kjørt bil i kokainrus og oppnådd fordeler med diplomatpasset.

Den vi kan takke for at Borg Høiby ble arrestert er venninnen til Frogner-kvinnen, som ringte politiet, og deretter påtalemyndigheten som anla sak. Se og Hør, derimot (godt hjulpet av den anonyme tipseren sin som ved et slags mirakel var innen hørevidde da det smalt) ventet stille utenfor leiligheten hennes om natten mens hun lå skadd innenfor, for å sikre seg at ingen stjal scoopet deres, som Ulf André Andersen i følge formuleringen i Ute av kontroll ville "sikre eksklusivt for Se og Hør".

I ettertid har i tillegg en meget uheldig forbindelse mellom politiet som lekker, og (blant annet) Se og Hør som publiserer, i følge Frogner-kvinnens forklaring ført til at hun har UNNLATT å anmelde nye forhold, fordi hun ikke har våget eller orket, og fordi hun har mistet tillit til politiet.

• Nyttig 7
Skrevet
Kvittre skrev (10 minutter siden):

Grunnen til at hun ikke stoler på politiet er jo at noen lekker til pressen? Det er jo ikke hjelp for henne eller Marius. Det er litt tragisk at hun ikke kunne ringe politiet uten at det ble forsidestoff . Synes det var tøft og riktig av henne å kjefte på politiet her. 

Prinsipielt er jeg enig med deg. Jeg er likevel overbevist om at dersom det ikke hadde lekket fra politi til presse den august-dagen, så hadde alt blitt feiet pent under teppet og ingenting ville fått konsekvenser. Fordi kongefamilien. Det var helt avgjørende for alt som senere har blitt rullet ut i all sin skrekk og gru. Helt avgjørende for at han har blitt stanset.

• Liker 22
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...