Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Grinch skrev (37 minutter siden):

Haha! Fra den fornærmede frognerkvinnen i retten i dag:

https://www.nettavisen.no/nyheter/folg-rettssaken-mot-marius-borg-hoiby-her/s/5-95-2916299

"– Så går han ut og jeg går etter ham. Når vi kommer ut sier han at hele livet hans er ødelagt, at mammaens hans ikke bryr seg, pappaen hans bare ringer når han er full og søsknene ikke prater med ham og at han ikke har noe å leve for."

For et shitshow…

Trolig har han sagt dette for å få mer sympati fra denne kvinnen… og hans selvinnsikt er forholdsvis lav så stoler ikke helt på dette altså. Men kudos at hun sier det.

• Liker 18
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Grinch skrev (1 minutt siden):

Synes det er greit å nevne at hans biologiske far, ikke bare mora og kongehusets enabling, også har sin skyld i hvordan MBH har blitt. 
Når faren hans kun tar kontakt når han er full så skjønner man ståa. Og hvordan kan en ex convict noen gang være en god rollemodell?

Det vet vi ingenting om. Han kan ha sagt sånt til kjæresten for å få omsorg og empati. Det virker å være et mønster på dette, en del av manipuleringen. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Eyr skrev (1 minutt siden):

Trolig har han sagt dette for å få mer sympati fra denne kvinnen… og hans selvinnsikt er forholdsvis lav så stoler ikke helt på dette altså. Men kudos at hun sier det.

Enig. Marius lyver og manipulerer så snart han blir satt under press. Vanskelig å vite hva som er fakta og de han kaster under bussen kan ikke forsvare seg. Han har jo også vitnet at MM og HM har gjort alt for han.

• Liker 11
  • Nyttig 7
Skrevet

Frognerkvinnen er veldig opptatt av hvordan Marius har det, at det er forståelig at han er stresset og presset, at hun ikke vil at han skal være lei seg osv. Hun vil ikke sette ham i en ubehagelig situasjon ved å ringe politiet, det er leit at familien hans ikke stiller opp. Hvis ikke dette er traumebånd, så vet jeg ikke. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Frognerkvinnen er veldig opptatt av hvordan Marius har det, at det er forståelig at han er stresset og presset, at hun ikke vil at han skal være lei seg osv. Hun vil ikke sette ham i en ubehagelig situasjon ved å ringe politiet, det er leit at familien hans ikke stiller opp. Hvis ikke dette er traumebånd, så vet jeg ikke. 

Jepp. Tror de blir manipulert rimelig raskt til å tro at han er et offer i denne store stygge presseverden. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Eyr skrev (1 minutt siden):

Jepp. Tror de blir manipulert rimelig raskt til å tro at han er et offer i denne store stygge presseverden. 

Garantert. 

Skrevet

10:54, VG

Han er så dramatisk🙄 (Og VG er ikke helt stødig på rettskrivingen innimellom, ser jeg. Regner sterkt med at det skal stå hylgråte)

– Så tar han springfart og dytter meg sånn at jeg smeller hodet mitt rett inn i døra. Og så detter han ned på bakken og begynner å hyle grått.

• Liker 11
Skrevet
Pilaff skrev (8 minutter siden):

Det vet vi ingenting om. Han kan ha sagt sånt til kjæresten for å få omsorg og empati. Det virker å være et mønster på dette, en del av manipuleringen. 

Ja. Det kan være mye løgn som kommer ut av den kjeften. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

10:51 – Hva skjedde etter det? 

– Jeg dro derfra. Jeg vurderte å ringe politiet. Men jeg tenkte jeg skal ikke samarbeide med dere. Jeg skal ikke sette ham i den situasjonen hvor ting kommer ut igjen, for det er det siste den gutten trenger. Jeg prøver å ringe alle andre.

https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/?entry=70561

Det er jo akkurat det han trenger. Konsekvenser for handlingene sine.

Endret av Eyr
  • Liker 14
  • Nyttig 8
Skrevet
Eyr skrev (3 minutter siden):

– Jeg dro derfra. Jeg vurderte å ringe politiet. Men jeg tenkte jeg skal ikke samarbeide med dere. Jeg skal ikke sette ham i den situasjonen hvor ting kommer ut igjen, for det er det siste den gutten trenger. Jeg prøver å ringe alle andre.

Dakar.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Nymerïa skrev (14 timer siden):

Det som er skjedd i år forsvarer ikke jeg heller. Hun er eldre og hun vet helt klar mer enn for 4 år siden.

Andenæs har kanskje vært bort i typen før. Men jeg tror kanskje det er spesielt at en sånn fyr som MBH har fått drevet på så lenge og dermed samlet opp så mange tiltalepunkt. Hadde MM fortsatt med den ene kriminelle typen etter den andre og aldri møtt HM, så vil jeg tro at MBH hadde blitt huket tak i av Politiet mye tidligere. Ironisk nok kan det være at han ikke hadde gjort like alvorlige ting hvis han hadde opplevd konsekvenser og allerede tilbragt en del tid i fengsel.

Det er en ting jeg har tenkt på i de siste ukene - med fare for å bli beskyldt for å forsvare Marius igjen så deler jeg det. 
nettopp det siste du skriver, hvis han hadde blitt arrestert tidligere og fått straff og hjelp tidligere , så hadde det ikke nødvendigvis gått så langt. Så ja, det ironiske, og kjipe for Marius egentlig, er at han kanskje taper stort på å ikke ha blitt behandla som en vanlig borger før nå. 

• Liker 6
Skrevet
-Pusheen- skrev (5 minutter siden):

Det meste handler om at ingenting skal være ubehagelig for stakkars han. Det er trist og samtidig fascinerende hvor hjernevasket man kan bli. Hun ville ikke ringe politiet siste gangen hun ble banket, fordi det ville ikke være noe han trengte dersom ting kom ut. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
Skrevet
MissLucy skrev (2 timer siden):

Er ikke grunnen at de ikke var samboere?

Det var litt frem og tilbake på det i begynnelsen. Sakene hennes som han ska brenne ser jo ut til å være flyttelass inn på skaugum, fordi hun ikke hadde leilighet, men at det også var slutt akkurat da.

Skrevet
Pilaff skrev (4 minutter siden):

Det meste handler om at ingenting skal være ubehagelig for stakkars han. Det er trist og samtidig fascinerende hvor hjernevasket man kan bli. Hun ville ikke ringe politiet siste gangen hun ble banket, fordi det ville ikke være noe han trengte dersom ting kom ut. 

Samtidig er det jo en logisk brist i det hele, for selv om hun ringte noen andre, så ble dette tatt videre til politiet. Nå skjønner jeg selvsagt at man ikke tenker helt klart og rasjonelt når man står i dette, så kan ikke klandre henne heller.

Skrevet
Eyr skrev (4 minutter siden):

Det hun uttaler seg om her er jo det hun tematiserte i går, dvs at de mange lekkasjene fra politiet til pressen har ført til at hun ikke stoler på politiet mer, og har unnlatt å kontakte dem, og unnlatt å anmelde forhold som burde vært anmeldt.

Helt siden Se og Hør avbildet kniven i veggen har Frogner-kvinnen prøvd å tematisere hvor skadelig lekkasjene til media underveis i saken har vært. Nå får vi altså bekreftelsen på at lekkasjene ikke har bidratt til anmeldelse og trygghet for de fornærmede kvinnene, men faktisk (slik Frogner-kvinnen nå forklarer det) til det motsatte, til økt utrygghet, til en følelse av ingen å gå til, og til å være fritt vilt. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Samtidig er det jo en logisk brist i det hele, for selv om hun ringte noen andre, så ble dette tatt videre til politiet. Nå skjønner jeg selvsagt at man ikke tenker helt klart og rasjonelt når man står i dette, så kan ikke klandre henne heller.

Hun uttalte vel tidligere at hun ikke stolte på politiet pga lekkasjene. 

• Liker 1
Skrevet
Grinch skrev (22 minutter siden):

Synes det er greit å nevne at hans biologiske far, ikke bare mora og kongehusets enabling, også har sin skyld i hvordan MBH har blitt. 
Når faren hans kun tar kontakt når han er full så skjønner man ståa. Og hvordan kan en ex convict noen gang være en god rollemodell?

Nå er det engang slik at det å ha dårlige foreldre ikke er frikort for egne handlinger resten av livet. Utrolig mange mennesker lever i utrygge eller ustabile hjem og klarer helt fint å se at man kan gjøre andre valg for seg selv. Det er ikke strafferabatt for kjip oppvekst. 

• Liker 11
  • Nyttig 7
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Hun uttalte vel tidligere at hun ikke stolte på politiet pga lekkasjene. 

Og den ser jeg, men det kom jo frem til politiet likevel, fordi MYL ringte dem. Håper og tror at MYL informerte henne om at hun kom til å gjøre det, da.

• Liker 1
Skrevet
Leonaen skrev (18 timer siden):

Jeg tenker som så. To av kvinnene har forsøkt å si i fra til MM. Hvis det var min sønn og jeg hadde fått meldinger av min sønns kjærester om bekymringsfulle ting, hadde jeg villet hjulpet sønnen min med å få orden på livet og vært lei meg på vegne av disse jentene. Skammet meg ganske så mye. Selv om han hadde vært voksen. Og jeg hadde tvangsinnlagt sønnen min. Med årsak at han utgjør skade for andre. Deretter måtte han få ganske mye hjelp. Har det ikke vært noen hjemme på Skaugum som brydde seg? De har visst garantert. De har bare ikke gjort noe. Det er jo sånn volden og misbruk har fått spire og gro. MBH har aldri fått konsekvenser for hva han har gjort. 

Tvangsinnlagt , hvordan? 

• Liker 1
Skrevet
JustAsking skrev (1 minutt siden):

Nå er det engang slik at det å ha dårlige foreldre ikke er frikort for egne handlinger resten av livet. Utrolig mange mennesker lever i utrygge eller ustabile hjem og klarer helt fint å se at man kan gjøre andre valg for seg selv. Det er ikke strafferabatt for kjip oppvekst. 

Nemlig!!

"Life is ten percent what happens to you, and ninety percent how you respond to it"

• Liker 10
  • Hjerte 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...