Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (5 minutter siden):

Så vidt jeg vet, hadde han ikke noe vakthold da han bodde i Tønsberg sammen med JS. 

Pst skal sikre kongehuset - det innebærer mer enn vakthold, og vil også inkuldere feks etteretning om en av medlemmene av kongefamilien kan være under press som kan skape farlige situasjoner for de konglige. Det er vel garden som har ansvaret for selve vaktholdet. 

Perioden Marius bodde i Tønsberg var vel 2-3 år, og mye har nok skjedd både før og etter der uansett. 

Endret av blvck
  • Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er bare tull at de ikke har visst om narkotikakriminalitet før nå. De har garantert blitt informert om den forebyggende samtalen mellom MBH og politet i sin tid. Politet hadde fulgt ham og hans venner over tid på grunn av mistanke om narkotikakriminalitet. Mette som har bedt politet om all informasjon må ha visst. 

https://www.seher.no/kongelig/kan-ha-odelagt-bama-saken/81948836

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Kollontaj skrev (45 minutter siden):

Du mener seriøst at hun har visst om overlevering av flere kilo hasj? 😳 

Du mener seriøst at kronprinsparet ikke var blitt informert om siktelsen før politet delte dette med pressen? Han har blitt etterforsket i flere måneder, politet var boligen hans senest i desember. Tror du alt dette foregår i et vakuum som ikke kronprinsparet er en del av? Det er temmelig naivt hvis det er tilfelle. 

https://www.seher.no/kongelig/politiet-ransaket-leiligheten/84086148

• Liker 13
  • Hjerte 5
  • Nyttig 7
Skrevet

Tviler på at de er informert før rett før det ble kjent nå. Verken politiet eller advokatene kan avsløre noe til foreldre når sønnen er myndig. De forteller ikke kona, engang, i de tilfellene jeg har kjent til dvs der de etterforsker videre etter varetekt, siktelse og tid frem mot rettssak. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Kollontaj skrev (19 minutter siden):

Han bodde vel i Tønsberg på den tiden. Ringte vel neppe moren for å fortelle siste narkonytt. 

Nå høres det ut som jeg bor midt i mafialand 😑 men jeg kjenner til flere menn 25- 45 år som har levd vanlige familieliv med jobb (eller latet som de jobbet) og der politiet har funnet store mengder narkotika og penger hjemme hos dem. Bløff og løgn all the way. Kun en av dem brukte selv. Flotte villaer, unger og tilsynelatende med alt på stell. Drittbransje og haugevis med ofre i kjølvannet. 

Stemmer. Han bodde i Tønsberg på den tiden og var etablert med partner.

Jeg synes heller ikke dette er spesielt oppsiktsvekkende. Et gjennomgående trekk ved rusproblematikk er nettopp skjuling, løgn og brudd på grenser, både overfor familie og samfunnet. Mange lever som du sier tilsynelatende helt ordinære liv, samtidig som det foregår andre ting bak husets fire vegger. Mye kommer i media, mens andre ting forblir skjult i årevis. Det du skriver er et kjent mønster, man trenger altså ikke å bo i mafia-land (selv om mange tror det) for se dette. I trafikken ser man også dessverre fartsovertredelser hver eneste dag.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (3 minutter siden):

Tviler på at de er informert før rett før det ble kjent nå. Verken politiet eller advokatene kan avsløre noe til foreldre når sønnen er myndig. De forteller ikke kona, engang, i de tilfellene jeg har kjent til dvs der de etterforsker videre etter varetekt, siktelse og tid frem mot rettssak. 

Kronprinsparet ble varlset om pågripelsen av en myndig mann - hvorfor skal ikke norges faktisk nest mektigste par (Kongen og Dronninga er over) ha blitt varslet om dette? 

Endret av blvck
  • Liker 10
  • Hjerte 4
  • Nyttig 9
Skrevet

Helt forferdelig at HM og MM har enablet dette i alle år. Og til alle dere som fortsetter å forsvare HM og MM: Skam dere!

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 16
Skrevet
blvck skrev (4 minutter siden):

Kronprinsparet ble varlset om pågripelsen av en myndig mann - hvorfor skal ikke norges faktisk nest mektigste par (Kongen og Dronninga er over) ha blitt varslet om dette? 

En grunn kan være at han ikke oppholdt seg på Skaugum som da han skulle pågripes. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
trønder skrev (8 minutter siden):

Helt forferdelig at HM og MM har enablet dette i alle år. Og til alle dere som fortsetter å forsvare HM og MM: Skam dere!

Kjøper ikke at kronprinsparet ikke har fått med seg noe av det som har kommet frem. Med den vennekretsen han har hatt de siste årene og knytninger til Hells Angels, så trenger man ikke være hjernekirurg for å se mønstre eller sammenhenger. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/fant-224-doser-kokain/81468370?articleToken=fb137fedf099ff618455752675bd2d8a827c79200cfac301373978bbaaf170e8

https://www.dagens.no/kongelige/hells-angels-ville-fester-og-tyveri-paa-skaugum-naa-slaar-sikkerhets-ekspert-alarm

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
trønder skrev (9 minutter siden):

Virker ikke som om du vet så mye om hvordan rusbrukere og dealere (sier ikke at MBH er dealer) opererer. Mange har flust med penger (selskapene de jobber med er ofte bare ett de oppretter for å kunne ha hjemmekontor foran PC-en.) Det er normale folk utad som trener sønnen sin på fotballlaget og ber hele klassen hjem på bassengfest. Det er mer normalt enn folk tror. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (7 minutter siden):

En grunn kan være at han ikke oppholdt seg på Skaugum som da han skulle pågripes. 

Igjen: etteretning. Hvis pst ikke har visst om dette har de gjort en dårlig jobb. 

Kronprinsparet blir tydligvis varselt, og skal vel også varsles med tanke på deres sikkerhet, så etter min mening koker det ned til at hvis kronprinsparet ikke har visst har pst gjort en dårlig jobb.

Det er fullt mulig - de var ikke akkurat sterke unde 25. Juni terroren. 

Så en av to her mener jeg. 

Endret av blvck
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Kollontaj skrev (8 minutter siden):

Dette. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
pøbelsara skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke at kronprinsparet har visst om den alvorlige kriminaliteten han har holdt på med. Jeg tror de har visst om rusproblemene og irrasjonell oppførsel ved mange anledninger, inkludert høylytte krangler med kjæreste(r). Jeg tror de har prøvd å hjelpe ham - og hjelpe seg som familie. 

Men jeg tror ikke de har visst om  verken narkotikaomsetning eller voldsbruk. 

OG jeg har ventet på narkotikarelatert tiltale. Han har vært etterforsket så grundig at det lå i kortene at de ville finne det som var å finne nå.  

Nå må du virkelig gi deg. Vi VET at de har visst han er voldelig. Det har Aftenposten dokumentert, så da blir det litt dumt å «tro» noe annet.

• Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 18
Skrevet
blvck skrev (2 minutter siden):

Igjen: etteretning. Hvis pst ikke har visst om dette har de gjort en dårlig jobb.  Kronprinsparet blir tydligvis varselt, og skal vel også varsles med tanke på deres sikkerhet, så etter min mening koker det ned til at hvis kronspinsparet ikke har visst har pst gjort en dårlig jobb.

Det er fullt mulig - de var ikke akkurat sterke unde 25. Juni terroren. 

Så en av to her mener jeg. 

PSTs mandat er sikkerhet, ikke forhåndskontroll av private lovbrudd utenfor kongelig eiendom. 

• Liker 5
Skrevet
Snurrevippen skrev (2 minutter siden):

PSTs mandat er sikkerhet, ikke forhåndskontroll av private lovbrudd utenfor kongelig eiendom. 

At noen i kongefamilien har koblinger til, og bedriver kriminell virksonhet, er da i aller høyeste grad sikkerhet? 

• Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Skrevet
blvck skrev (Akkurat nå):

At noen i kongefamilien har koblinger til, og bedriver kriminell virksonhet, er da i aller høyeste grad sikkerhet? 

Høiby er en myndig person uten konstitusjonell rolle, så PST har ingen generell mandat til å overvåke eller etterforske han. Det hadde vært noe annet om det fantes verifiserbar informasjon som hadde sikkerhetsmessig relevans for kongehuset. (Trusler feks) 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Snurrevippen skrev (Akkurat nå):

Høiby er en myndig person uten konstitusjonell rolle, så PST har ingen generell mandat til å overvåke eller etterforske han. Det hadde vært noe annet om det fantes verifiserbar informasjon som hadde sikkerhetsmessig relevans for kongehuset. (Trusler feks) 

Pst skal overvåke sikkerheten til Kongefamilien - enten det er risikoertrusler som kommer innenfra familien, som her, eller det er fra utlandet, feks andre stater eller aktører. 

Hvis mandatet til pst skulle vært kneblet til at det ikke kunne gjelde personer inne nærmest krets ville jo det i seg selv vært en kjempestor risiko for kongefamilien.

Enten har pst og kronprinsparet visst, eller så har pst gjort en skikkelig dårlig jobb. Jeg er åpen for begge deler, men det er ikke noe poeng å late som at Marius skal være uten for pst sin rekkevidde. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
Skrevet
blvck skrev (1 minutt siden):

Pst skal overvåke sikkerheten til Kongefamilien - enten det er risikoertrusler som kommer innenfra familien, som her, eller det er fra utlandet, feks andre stater eller aktører. 

Hvis mandatet til pst skulle vært kneblet til at det ikke kunne gjelde personer inne nærmest krets ville jo det i seg selv vært en kjempestor risiko for kongefamilien.

Enten har pst og kronprinsparet visst, eller så har pst gjort en skikkelig dårlig jobb. Jeg er åpen for begge deler, men det er ikke noe poeng å late som at Marius skal være uten for pst sin rekkevidde. 

PST og livvakter passer på kongefamilien. De gjør bakgrunnssjekk og passer på og det er ingenting som tilsier at de ikke skulle følge kronprinsessens eldste sønn. Ergo tenker jeg at dette har familien vært klar over og kjempet med.

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Natttåke skrev (1 minutt siden):

PST og livvakter passer på kongefamilien. De gjør bakgrunnssjekk og passer på og det er ingenting som tilsier at de ikke skulle følge kronprinsessens eldste sønn. Ergo tenker jeg at dette har familien vært klar over og kjempet med.

Enig. Eneste som kan tale i mot er hvis pst ikke har gjort jobben sin. 

Noe som vi inderlig får håpe de har gjort, selv om jeg er åpen for det så klart er en mulighet. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
blvck skrev (6 minutter siden):

Jeg har svart deg på dette, men skriver det igjen: PST kan ikke overvåke familiemedlemmer, de må forholde seg til informasjonen som er konkret og verifiserbar. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...