Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hekken skrev (2 minutter siden):

Så vidt meg bekjent har bestemor Høiby en skokk med barnebarn. Lurer på hva de resterende og deres foreldre mener om denne utbetalingen , jeg……?

Egentlig har de ingenting med hva hun bruker pengene sine på så lenge hun lever og er klart i hodet. 

kan godt være de blir godt kompensert. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

3,5 kilo marihuana. Som han frakter videre. Gjett hvorfor han ble valgt.

Og ja; her kjemper de med nebb og klør mot påstanden om at han solgte på Karl Johan og så viser det seg at han er en del av en salgskjede. 

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Hebbe-lille skrev (13 minutter siden):

Så mormor Høiby har brukt flere hundre tusen kroner for å dekke saksomkostninger i en flau sak, fordi det ble påstått at han solgte utenfor slottet men så koker det ned til at han faktisk har drevet med heleri? Latterlig at noen kan forsvare denne kriminelle voldsutøveren i det hele tatt.  

Det er jo 2 veldig ulike saker da? Klarte aldri å forestille meg at han har stått og dealet på Karl Johan. At han er involvert i noe mye større, med mye penger involvert og lite offentlig gir mening. 
ja, saken var litt flau uansett. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg lurer på om det er tilfeldig at de tar ut tiltale nå eller om de har hastet etterforskningen for å legge tiltalen til de allerede eksisterende punktene, det er vel heldig for Marius å få dette som en del av den rettssaken som starter 3. februar og ikke som ny rettsak ? Altså straffemessig tjener Marius på at dette nye blir lagt til den oppsatte rettssaken fremfor at det blir ny rettssak? 

Endret av FruR
  • Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet
CeXNS skrev (13 minutter siden):

Og ja; her kjemper de med nebb og klør mot påstanden om at han solgte på Karl Johan og så viser det seg at han er en del av en salgskjede. 

Akkurat DET var vel ikke noen stor bombe! Bare undres hvorfor det har kommet frem før….

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
CeXNS skrev (19 minutter siden):

Som at det er noe bedre. Det er flere her som har tatt til ordet for å belyse at den livsstilen MBH har hatt samsvarer ikke med den lave inntekten hans, og at selv om han har bodd på Skaugum og fått 20.000 kr i lommepenger så går ikke regnestykket opp.  

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
FruR skrev (4 minutter siden):

Jeg lurer på om det er tilfeldig at de tar ut tiltale nå eller om de har hastet etterforskningen for å legge tiltalen til de allerede eksisterende punktene, det er vel heldig for Marius å få dette som en del av den rettssaken som starter 3. februar og ikke som ny rettsak ? 

Det er både praktisk og fornuftig å ferdigstille flest mulig av tiltalene før rettssaken starter. Jeg fulgte ankesaken til Jan Helge Andersen i fjor høst, og der var dommerpanelet tydelig misfornøyde med at noen nye forhold ikke var ferdig etterforsket før rettssaken startet. 

• Liker 11
  • Hjerte 2
Skrevet
FruR skrev (17 minutter siden):

Jeg lurer på om det er tilfeldig at de tar ut tiltale nå eller om de har hastet etterforskningen for å legge tiltalen til de allerede eksisterende punktene, det er vel heldig for Marius å få dette som en del av den rettssaken som starter 3. februar og ikke som ny rettsak ? Altså straffemessig tjener Marius på at dette nye blir lagt til den oppsatte rettssaken fremfor at det blir ny rettssak? 

Tenkte kanskje det var omvendt , jeg ; at når de får med dette med dopen så blir det strengere straff , og at det derved er positivt ….

Får håpe det , i alle fall …

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Hebbe-lille skrev (13 minutter siden):

Som at det er noe bedre. Det er flere her som har tatt til ordet for å belyse at den livsstilen MBH har hatt samsvarer ikke med den lave inntekten hans, og at selv om han har bodd på Skaugum og fått 20.000 kr i lommepenger så går ikke regnestykket opp.  

Én enkelt narkoleveranse i 2020 finansierer ikke den luksuriøse livsstilen til MBH. Politiet har etterforsket ham i halvannet år og likevel ikke funnet mer? 

FruR skrev (26 minutter siden):

Altså straffemessig tjener Marius på at dette nye blir lagt til den oppsatte rettssaken fremfor at det blir ny rettssak? 

I og med at MBH har innrømmet disse to forholdene så taler vel det for en strafferabatt på akkurat de to. Men alle tiltalepunkter skal behandles hver for seg.

Tror vel heller at det taler til hans ugunst, da alle disse 40 tiltalepunktene utgjør et ganske så solid karakterdrap.

Endret av Rastebenk
  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Disse vegtrafikklovbruddene - er dette noe han også har filmet? Hvis ikke skulle han vel hatt bøter på stedet da det skjedde? Mister man ikke lappen om man kjører i 74 i 40-sone? Flaks han ikke har skadet noen i trafikken. 

Trafikklovbrudd: For å ha kjørt motorsykkel i minst 100 km/t til tross for at høyeste tillate hastighet på stedet var 80 km/t, å ha kjørt i 74 km/t der hastigheten var maks 40 km/t, 91 km/t der maks var 60 km/t, og for å ha kjørt i minst 117 km/t der maks hastighet var 80 km/t.

Link til kilde: 

https://www.vg.no/nyheter/i/m0BjG0/aftenposten-hoeiby-tiltalt-for-nye-lovbrudd

Endret av Korpsnerden
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Rastebenk skrev (1 minutt siden):

Én enkelt leveranse i 2020 finansierer ikke den luksuriøse livsstilen til MBH. Politiet har etterforsket ham i halvannet år og likevel ikke funnet mer? 

I og med at MBH har innrømmet disse to forholdene så taler vel det for en strafferabatt på akkurat de to. Men alle tiltalepunkter skal behandles hver for seg.

Tror vel heller at det taler til hans ugunst, da alle disse 40 tiltalepunktene utgjør et ganske så solid karakterdrap.

Nå har forsvarer til MBH gått ut med informasjon om at han ikke har tjent en krone på overlevering av 3,5 kg hasj. Det var nok bare en «vennetjeneste». 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
CeXNS skrev (På 18.1.2026 den 6.26):

Fra samme artikkel; 

«Trond Blindheim tror den kommende rettssaken vil styrke kongehuset i den forstand at særlig kongen og dronningen vil oppleve mye sympati.

– Om oppslutningen om monarkiet vil øke, er en annen sak. Der har jeg mine tvil, sier han.»

Jeg mener dette er en merkelig og motstridende uttalelse. 

Merk at han tror at Kongen og Dronningen vil få mye sympati. Det har de fått i denne tråden også. «Stakkars dem som får dette i fanget på sine eldre dager»

Som jeg personlig har argumentert med i forhold til solid oppslutning så har jeg pekt på Kongen og Dronningen som naturlig å inkludere når folk får spørsmålet om Kongehuset og svarer deretter. Hva når spørsmålet stilles når disse garantistene faller fra? 

Så hva skjer når de faller fra? Og hvis MBH fortsetter å oppfattes som inkludert? Blindheim sier at han tviler på at oppslutningen vil øke. Selv her i tråden er det mange av brukerne som mener monarkiet er en anakronisme. 

https://www.nrk.no/norge/langt-faerre-unge-stotter-monarkiet-1.16772380

Interessant nok synker støtten blant unge mennesker, og det kan jo ha en betydning etterhvert som de eldre kongetro faller fra. 

I denne undersøkelsen er folket og ikke eksperter spurt: 

https://www.nrk.no/norge/naer-halvparten-har-fatt-et-mer-negativt-syn-pa-kongehuset-1.17168554

Så kan man jo klappe kronprinsparet på skulderen og rose dem for håndtering, men når er så stort antall har fått et mer negativt syn så er det en fattig trøst. Og MBH vil være en del av familien til både neste og neste Kongepar. Alt avhenger av hvordan han fører livet sitt fremover. 

Om det er lurt av kronprinsparet å holde kjeft avhenger av hva de forteller hvis de prater. Hvis de kan vise til at de har hørt på råd og fulgt de og det har vært tøft så tjener de på å åpne seg,  hvis de ikke kan fortelle noe annet enn om en håndtering som gikk på å skjule dette for omverdenen og hvor de jobbet for å unngå konsekvenser for Marius så selvfølgelig er det bedre å kjøre ingen kommentar. Og det uthevede her leser jeg som at ja ikke si noe er ille men det de evt må si er verre. 

Endret av FruR
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan noen opplyse meg hvor mange «doser» 3,5 kilo er? Jeg regner meg frem til 0,25 gram pr dose. Altså 14.000 doser? Mulig jeg er helt på jordet, men bare for å få satt et perspektiv på alvorligheten. Dette er ikke noe en liten gruppe mennesker har delt mellom seg?

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Hebbe-lille skrev (2 minutter siden):

Nå har forsvarer til MBH gått ut med informasjon om at han ikke har tjent en krone på overlevering av 3,5 kg hasj. Det var nok bare en «vennetjeneste». 

Hahaha. Mhm. Hva fikk han igjen for denne tjenesten mon tro?

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
CeXNS skrev (8 minutter siden):

Kan noen opplyse meg hvor mange «doser» 3,5 kilo er? Jeg regner meg frem til 0,25 gram pr dose. Altså 14.000 doser? Mulig jeg er helt på jordet, men bare for å få satt et perspektiv på alvorligheten. Dette er ikke noe en liten gruppe mennesker har delt mellom seg?

Du har rett: dette er store mengder og er veldig tydelig for salg og ikke personlig bruk. 14000 doser stemmer bra. Dette skjedde i 2020 og da var prisene på narkotika skyhøye etter hva jeg har lest. Nedstengning ga mangel på drugs. 

Endret av FruR
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (1 time siden):

Jeg har ventet på at narkotikalovbrudd skulle komme.

Det tror jeg veldig mange som følger denne saken har, det var bare et tidsspørsmål. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (6 minutter siden):

Ja, bevares, det var nok «utav sitt hjärtas godhet» - ikke noe økonomisk motiv der… 🙄

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Hebbe-lille skrev (10 minutter siden):

Ja, det viser jo at han er en venn som både hjelper og som man kan stole på 😂 Bare tre år etter at han ble beskrevet som en sjeldent nydelig ung mann med et åpent blikk. 

Eller fikk han noe annet enn penger som betaling? Det sier også noe om hvor lite respekt han har for både loven og andres liv. En ting er hva du velger å putte i deg selv, men å bidra til at narkotika kommer ut til andre mennesker 🤮

Endret av Korpsnerden
  • Liker 16
  • Hjerte 4
  • Nyttig 9
Skrevet
Korpsnerden skrev (1 minutt siden):

Ja, det viser jo at han er en venn som både hjelper og som man kan stole på 😂 Bare tre år etter at han ble beskrevet som en sjeldent nydelig ung mann med et åpent blikk. 

Eller fikk han noe annet enn penger som betaling? Det sier også noe om hvor lite respekt han har for både loven og andres liv. En ting er hva du velger å putte i deg selv, men å bidra til at narkotika kommer ut til andre mennesker 🤮

Og det er nettopp det som er essensen i det kritikkverdige i at kronprinsparet har vært såpass tolerant ovenfor denne fyren. De har stått i et sakskompleks som så til de grader er et stort samfunnsproblem, ikke bare rus men også vold. Har de ikke kjent et lite øyeblikk på at dette med den rollen de har at fordrer at de håndterer sakskomplekset på en helt annen måte, som ikke innebærer enabling og tilsynelatende feie problemet under teppe? At gutteturer til Portugal og Lofoten, eller høy partyfaktor på Skaugum muligens ikke er rette måten å bruke de uendelige ressursene på i dette sakskomplekset. 

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet

3,5 kilo marihuana stiller MBH i dårlig lys angående Bama-saken. Hvor det ble gjort beslag av til sammen 2000 kilo kokain. Hvor politiet hadde alvorspraten med MBH som gjorde at en av de sentrale i saken rømte til Dubai. En som var en del av MBH sine venner. 

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...