Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
~ Ada ~ skrev (15 minutter siden):

Må si han har vært flittig til å dokumentere egne lovbrudd, ja. Han fremstår ikke spesielt profesjonell, og har nok en solid straff i vente. En på mange vis utrolig trist sak.

Dette får meg jo til å lure på det kriminelle nettverket hans og deres IQ... At de i det hele tatt har stolt nok på ham til å gjennomføre ting for dem når han dokumenterer alt, er jo bare helt hjernedødt. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fremmed fugl skrev (5 minutter siden):

Er vel en utrolig flott sak, en egoistisk notorisk forbryter kommer endelig bli dømt. 

Du skjønte sikkert hva jeg mente. Det er ikke trist at han dømmes.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Dette får meg jo til å lure på det kriminelle nettverket hans og deres IQ... At de i det hele tatt har stolt nok på ham til å gjennomføre ting for dem når han dokumenterer alt, er jo bare helt hjernedødt. 

Spørs jo hva som er dokumentert. Om det først og fremst rammer ham selv, gir de vel beng. I motsatt fall ikke. 

• Liker 5
Skrevet
Hebbe-lille skrev (5 timer siden):

Så mormor Høiby har brukt flere hundre tusen kroner for å dekke saksomkostninger i en flau sak, fordi det ble påstått at han solgte utenfor slottet men så koker det ned til at han faktisk har drevet med heleri? Latterlig at noen kan forsvare denne kriminelle voldsutøveren i det hele tatt.  

For det første så handlet det om å få rettet faktiske feil i boken som politiet selv avviste i en pressekonferanse. Det ville nok enhver gjort uavhengig av navn eller familie. 

For det andre er han ikke tiltalt for heleri, men narkotikalovbrudd. Det er to ulike ting. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Tja, hvis de har fått inntrykk av at han er untouchable så er det jo mer forståelig. Og sånn må det jo ha sett ut. Lydfilen fra samtale med org. krim tyder jo på det. Åpenbart at han fisker etter info som han kan dele. Det er jo han som tar opp samtalen så mest sannsynlig er det som er hensikten.

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Nå hørte jeg på lydfila der politiet tar en prat med han. Har ikke hørt det før. 
Men der innrømmer han jo å bruke og ha problemer med kokain, at han går på timer på Gaustad (som han har tatt insj til selv - yeah right), og sier at han kjenner igjen sivil politi på langt hold (som sikkert er sant gitt oppveksten). 
Politiet sier de har fått beskjed fra høyere hold om å ta denne samtalen med han. 
Da kom jeg i tanker om hva venner av meg forsøkte på før i tida når deres barn og unge tenåringer begynte å bli involvert med kjeltringfærer; å få politiet til å gi dem en skremmesamtale i håp om at poden skal rette seg inn på riktig vei framover. 
Men de har pleid å være 12-13 da.. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (24 minutter siden):

Spørs jo hva som er dokumentert. Om det først og fremst rammer ham selv, gir de vel beng. I motsatt fall ikke. 

Nå var jo dette dokumentert, tydeligvis. Slettest ikke sikkert de visste om det, men man skulle jo tro at de hadde litt bedre kontroll på hvem de ville skulle utføre tjenester for dem og ikke.

• Liker 2
Skrevet
CeXNS skrev (23 minutter siden):

Tja, hvis de har fått inntrykk av at han er untouchable så er det jo mer forståelig. Og sånn må det jo ha sett ut. Lydfilen fra samtale med org. krim tyder jo på det. Åpenbart at han fisker etter info som han kan dele. Det er jo han som tar opp samtalen så mest sannsynlig er det som er hensikten.

Det har han definitivt fått for seg, for å si det sånn... Er jo egentlig en god gammaldags slurvefeil slik jeg ser det, men bra for etterforskerne i det minste.

• Liker 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Det har han definitivt fått for seg, for å si det sånn... Er jo egentlig en god gammaldags slurvefeil slik jeg ser det, men bra for etterforskerne i det minste.

Jeg får meg ikke til å tro at han er dum. Enten trodde han at han ikke kom til å bli etterforsket eller så var han så Exit-høy på kokain at han trodde han var for smart. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (35 minutter siden):

Du skjønte sikkert hva jeg mente. Det er ikke trist at han dømmes.

Nei, jeg skjønner ikke ditt fokus på hans familie. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Gjest Ninaen
Skrevet
CeXNS skrev (3 minutter siden):

Jeg får meg ikke til å tro at han er dum. Enten trodde han at han ikke kom til å bli etterforsket eller så var han så Exit-høy på kokain at han trodde han var for smart. 

God kombo tipper jeg, gitt hvor mye komplett idiotisk han har fortsatt å gjøre etter 4.aug 2024. Bare at de 3 fartsovertredelsene på motorsykkel de nå har funnet filmer av er fra 2025 sier jo sitt. Det kan jo ikke være mye omløp igjen oppi det topplokket. Tenker den fengselsdommen han kommer til å få er siste mulighet han har for å bli noe særlig eldre… det er et under at han ikke har kjørt seg i hjel eller tatt overdose ved uhell sånn som han åpenbart har holdt på. 

Skrevet
Fremmed fugl skrev (47 minutter siden):

Er vel en utrolig flott sak, en egoistisk notorisk forbryter kommer endelig bli dømt. 

Er lov å håpe, men tror det først når jeg ser det.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (20 minutter siden):

Nei, jeg skjønner ikke ditt fokus på hans familie. 

Takk, jeg vet.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Takk, jeg vet.

Med tanke på dems sin fortsatt massive sponsing av denne vanekriminelle mannen, så kan dem ikke være så særlig negative til hans holdninger og handlinger. Men dem syns sikkert det er trist at han kommer å bli dømt til et langt fengsel straff. 

Jeg syns det er mer trist at han har fått holde på i så mange år, at landets kongefamilien sponser og støtter han, det at han fortsatt lever et hetset liv, og ikke minst at det er mange kvinnelige ofre som aldri kommer få rettferdighet. 

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
luxifine skrev (27 minutter siden):

Er lov å håpe, men tror det først når jeg ser det.

Han har tilstått lovbrudd som kommer gi han over et år med fengsel. 

I en av voldtektene har man både filmen og data fra pulklokke. 

Er opplagt at statsadvokaten har valgt å gå til retten med et svært sterkt bevisbilde. 

Kan faktisk bli forvaringsdom. 

Det at han har gjort flere nye lovbrudd etter de første siktelsene vil langt ifra tale til hans fordel. 

• Liker 17
  • Hjerte 3
Skrevet
Fremmed fugl skrev (16 minutter siden):

Med tanke på dems sin fortsatt massive sponsing av denne vanekriminelle mannen, så kan dem ikke være så særlig negative til hans holdninger og handlinger. Men dem syns sikkert det er trist at han kommer å bli dømt til et langt fengsel straff. 

Jeg syns det er mer trist at han har fått holde på i så mange år, at landets kongefamilien sponser og støtter han, det at han fortsatt lever et hetset liv, og ikke minst at det er mange kvinnelige ofre som aldri kommer få rettferdighet. 

Ja, man har ulike perspektiver og fokus. En psykolog, familieterapeut og tilsvarende vil neppe fokusere på alle feil og mangler, men på virkningsfull hjelp. Politi og rettsvesen på skyldspørsmålet i straffesaker, omdømmeeksperten på omdømmet osv.og på samme måte vil et diskusjonsforum gjenspeile variasjon i meninger. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Snipa skrev (1 time siden):

Nå hørte jeg på lydfila der politiet tar en prat med han. Har ikke hørt det før. 
Men der innrømmer han jo å bruke og ha problemer med kokain, at han går på timer på Gaustad (som han har tatt insj til selv - yeah right), og sier at han kjenner igjen sivil politi på langt hold (som sikkert er sant gitt oppveksten). 
Politiet sier de har fått beskjed fra høyere hold om å ta denne samtalen med han. 
Da kom jeg i tanker om hva venner av meg forsøkte på før i tida når deres barn og unge tenåringer begynte å bli involvert med kjeltringfærer; å få politiet til å gi dem en skremmesamtale i håp om at poden skal rette seg inn på riktig vei framover. 
Men de har pleid å være 12-13 da.. 

Han dro på rehab den høsten. Nora har tatt opp det. Hun fortalte at når hun gjorde det slutt, var hun svært bekymret for hans helse iht rusmisbruket hans. At hun hadde tatt kontakt med hans mor og delt denne bekymringen. Og at han senere samme høst startet med rusbehandling. Litt usikker på om det også var hun som sa han avbrøt begandlingen. 

Deres brudd var i slutten av juli, beg august 2023. Og januar 2024, la han ut bilder med seg og frogner damen i utlandet. Også vet vi jo hvordan det da eskalerte med hendelser frem mot 4 aug , og etter det. 

Så regner med at det er dette han også refererer til i brevet at han skulle gjenoppta behandling og ta det på alvor. 

Nora Haukland: Varslet kronprinsparet om Høiby i et møte i fjor sommer https://www.aftenposten.no/norge/i/xm9vxl/nora-haukland-varslet-kronprinsparet-om-hoeiby-i-et-moete-i-fjor-sommer

Endret av Krokenguri
La til siste avsnitt
  • Nyttig 2
Skrevet

Trist å se at Haakon Magnus og Mette Marit har enablet denne oppførselen over mange år. 

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Fremmed fugl skrev (51 minutter siden):

Han har tilstått lovbrudd som kommer gi han over et år med fengsel. 

I en av voldtektene har man både filmen og data fra pulklokke

Er opplagt at statsadvokaten har valgt å gå til retten med et svært sterkt bevisbilde. 

Kan faktisk bli forvaringsdom. 

Det at han har gjort flere nye lovbrudd etter de første siktelsene vil langt ifra tale til hans fordel. 

Jeg vet det er upassende å le men..🙈😅

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 timer siden):

Smarting🤓🙄

Etter allt politiet har vært ute etter på hans telefon, så beholder han fortsatt alt dette...

Nesten like sjokkerende dum , som sjokkerende ufin. Hadde faktisk ikke sett for meg så lite inteligens....

• Liker 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...