Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Rastebenk skrev (4 timer siden):

Litt skuffet over politiet nå merker jeg. Den eneste grunnen til at MBH nå er tiltalt for hele 39 tiltalepunkter, er altså fordi han selv har dokumentert nær samtlige lovbrudd på sin egen telefon. 

Forsvareren hans hevder at MBH ikke fikk betalt en krone for å frakte 14 000 brukerdoser fra Lørenskog til Tønsberg. Håper virkelig at politiet har bevis på det motsatte. For nå ser det ufattelig stygt ut for Kongehuset mtp det elleville luksuslivet MBH lever. For hvis det ikke finansieres av dop, så finansiereres det av kongehusets midler. 

Han gjorde det kanskje for å være snill? 😇

Han har hatt diplomatpass som han brukt på private reiser. Hvem vet hva han hatt i bagasjen. 

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Etter allt politiet har vært ute etter på hans telefon, så beholder han fortsatt alt dette...

Nesten like sjokkerende dum , som sjokkerende ufin. Hadde faktisk ikke sett for meg så lite inteligens....

Ja, forstå det den som kan!

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Snurrevippen skrev (2 timer siden):

For det første så handlet det om å få rettet faktiske feil i boken som politiet selv avviste i en pressekonferanse. Det ville nok enhver gjort uavhengig av navn eller familie. 

For det andre er han ikke tiltalt for heleri, men narkotikalovbrudd. Det er to ulike ting. 

Dette blir nå komisk, mannen har innrømmet mye alvorligere narkotika lovbrudd enn det han angivelig skulle blåse en halv million av bestemors penger pluss minst like mye av dem vi ikke kan snakke om sine penger (som også betaler bestemor). 

Nei, den historien henger mindre å mindre på greip. 

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Ja, forstå det den som kan!

Helt utrolig.

Ah litt godt å få bekreftelse på narko brudd i dag. Det begynner å bli noen år siden , jeg har hatt en voksende følse på det. Har vært så sikkef på det. Ble så sur på se og hør, når de kom med nyheten, og bare hadde tullebevis på det, og ikke ordentlig bevis. 

Men nå er det bekreftet. Og jeg tror ikke mange tror ar dette er det eneste. Iallefall ikke jeg. Det er min mening.

• Liker 4
Skrevet

Jeg håper bare at politiet fortsatter etterforksingen av det som går på narko-lovbrudd, og som ikke nødvensigvis er åpenbart ut fra hva Marius selv har dokumentert. Det er veldig enkel etterforskning, men det syns åpenbart at det er mye her politiet kan se nærmere på. 

Jeg håper også det er noen på toppen i politiet som er villige til å undersøke hvordan politiet selv har håndtert dette gjennom årene, men det tviler jeg sterkt på at vil skje. Er det noen som ymter innpå om noe slikt er jeg redd de fort blir sabla ned av en overordned. 

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

For det første så handlet det om å få rettet faktiske feil i boken som politiet selv avviste i en pressekonferanse. Det ville nok enhver gjort uavhengig av navn eller familie. 

For det andre er han ikke tiltalt for heleri, men narkotikalovbrudd. Det er to ulike ting. 

Ble feilen rettet i boken eller tapte han på det punktet også? Jeg forholdt meg til det politet hadde gått ut med av informasjon på gitte tidspunkt, at de trakk tilbake heleri siktelsen på et senere tidspunkt kunne ikke jeg vite når innlegget mitt ble publisert. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Enig.

Det må være utrolig trist og belastende for familien at det stadig dukker opp nye lovbrudd. 

Er det nye lovbrudd for familien? En viss bok kritiserer politet og PST for å ikke ha tatt sakskomplekset på alvor for mange år siden, tror du virkelig at Mette som har bedt politet om å få alt av informasjon ikke visste om dette også? 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (38 minutter siden):

Er det nye lovbrudd for familien? En viss bok kritiserer politet og PST for å ikke ha tatt sakskomplekset på alvor for mange år siden, tror du virkelig at Mette som har bedt politet om å få alt av informasjon ikke visste om dette også? 

Du mener seriøst at hun har visst om overlevering av flere kilo hasj? 😳 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Jeg tror ikke at kronprinsparet har visst om den alvorlige kriminaliteten han har holdt på med. Jeg tror de har visst om rusproblemene og irrasjonell oppførsel ved mange anledninger, inkludert høylytte krangler med kjæreste(r). Jeg tror de har prøvd å hjelpe ham - og hjelpe seg som familie. 

Men jeg tror ikke de har visst om  verken narkotikaomsetning eller voldsbruk. 

OG jeg har ventet på narkotikarelatert tiltale. Han har vært etterforsket så grundig at det lå i kortene at de ville finne det som var å finne nå.  

Endret av pøbelsara
  • Liker 6
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (På 19.1.2026 den 22.57):

Du mener seriøst at hun har visst om overlevering av flere kilo hasj? 😳 

Ikke meg du spør men Jeg tror, at om MM ikke har visst direkte om spesifikke detaljer så har hun har visst at matten ikke helt gikk opp mellom forbruket og inntekt hos Marius. At selv med gratis bolig pluss 20K i måneden som hun ga han så dekket det på langt nær forbruket hans. Hun visste at han ikke hadde noen jobb og jeg trur hun har visst hvilket kriminelt nettverk han hang med. Gjetter på at hun har klart å legge  sammen to og to da, også valgt å se en annen vei.

Endret av FruR
  • Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Fremmed fugl skrev (55 minutter siden):

Dette blir nå komisk, mannen har innrømmet mye alvorligere narkotika lovbrudd enn det han angivelig skulle blåse en halv million av bestemors penger pluss minst like mye av dem vi ikke kan snakke om sine penger (som også betaler bestemor). 

Nei, den historien henger mindre å mindre på greip. 

Hva nøyaktig mener du er verre med det han har innrømmet nå kontra det han ble beskyldt for? 

Så du mener at senere erkjennelser ikke har betydning for å korrigere tidligere påståtte feil? Er ikke det så nøye med fakta, liksom. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
blvck skrev (53 minutter siden):

Jeg håper bare at politiet fortsatter etterforksingen av det som går på narko-lovbrudd, og som ikke nødvensigvis er åpenbart ut fra hva Marius selv har dokumentert. Det er veldig enkel etterforskning, men det syns åpenbart at det er mye her politiet kan se nærmere på. 

Jeg håper også det er noen på toppen i politiet som er villige til å undersøke hvordan politiet selv har håndtert dette gjennom årene, men det tviler jeg sterkt på at vil skje. Er det noen som ymter innpå om noe slikt er jeg redd de fort blir sabla ned av en overordned. 

Jeg tenker jo litt på den gangen han ble avhørt av politiet etter at de hadde fått tips om at det oppbevartes store mengder  narotika på Skaugum. Marius nektet for dette - ble det aldri foretatt noe mer i den saken da?

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Hebbe-lille skrev (51 minutter siden):

Visst om oppbevaringen av cannabis? Det er vel noe politiet har funnet nå under den pågående etterforskningen, og ikke noe som tilsier at politiet visste noe om når den første tiltalen kom. Så hvordan mener du familien skulle visst om det? 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Snurrevippen skrev (2 minutter siden):

Visst om oppbevaringen av cannabis? Det er vel noe politiet har funnet nå under den pågående etterforskningen, og ikke noe som tilsier at politiet visste noe om når den første tiltalen kom. Så hvordan mener du familien skulle visst om det? 

Han bodde vel i Tønsberg på den tiden. Ringte vel neppe moren for å fortelle siste narkonytt. 

Nå høres det ut som jeg bor midt i mafialand 😑 men jeg kjenner til flere menn 25- 45 år som har levd vanlige familieliv med jobb (eller latet som de jobbet) og der politiet har funnet store mengder narkotika og penger hjemme hos dem. Bløff og løgn all the way. Kun en av dem brukte selv. Flotte villaer, unger og tilsynelatende med alt på stell. Drittbransje og haugevis med ofre i kjølvannet. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Krokenguri skrev (1 time siden):

Helt utrolig.

Ah litt godt å få bekreftelse på narko brudd i dag. Det begynner å bli noen år siden , jeg har hatt en voksende følse på det. Har vært så sikkef på det. Ble så sur på se og hør, når de kom med nyheten, og bare hadde tullebevis på det, og ikke ordentlig bevis. 

Men nå er det bekreftet. Og jeg tror ikke mange tror ar dette er det eneste. Iallefall ikke jeg. Det er min mening.

Tror heller ikke det er det eneste, nei. Og har i likhet med flere her bare sittet og ventet på at han skulle få en tiltale på dette også.

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Husker helt i starten av saken, da det «bare» var vold og kjefting, og det ble sagt at «bare vent. Det kommer mer». Lekkasjer og informasjon har kommet litt etter litt, drypp på drypp. Politiets bekymringssamtale får en helt ny mening nå som vi vet at han har innrømmet å ha vært i besittelse av mange kilo cannabis. 

Og spørsmålet om varetektsfengsling ikke var på sin plass etter så mange brudd på besøksforbud etc. Ikke umulig at dette har vært og er en taktisk avgjørelse fra politiets side. De vet Marius er uforsiktig, arrogant og at han ikke evner å ta seg sammen. Politiet har garantert hatt mistanker over tid, som de har slitt med å bevise, og nå lar de ham løpe fritt rundt og gjøre jobben enklere for dem. Marius graver sin egen grav, og dypere for hver dag som går. For en dott! 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
pøbelsara skrev (26 minutter siden):

Jeg tror ikke at kronprinsparet har visst om den alvorlige kriminaliteten han har holdt på med. Jeg tror de har visst om rusproblemene og irrasjonell oppførsel ved mange anledninger, inkludert høylytte krangler med kjæreste(r). Jeg tror de har prøvd å hjelpe ham - og hjelpe seg som familie. 

Men jeg tror ikke de har visst om  verken narkotikaomsetning eller voldsbruk. 

OG jeg har ventet på narkotikarelatert tiltale. Han har vært etterforsket så grundig at det lå i kortene at de ville finne det som var å finne nå.  

Hvorfor tror du ikke de har visst om det? 

De har pst som jobber og rapporterter til dem? Hvis pst ikke har visst har vel pst gjort en skikkelig dårlig jobb rett og slett. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
blvck skrev (Akkurat nå):

Hvorfor tror du ikke de har visst om det? 

De har pst som jobber og rapporterter til dem? Hvis pst ikke har visst har vel pst gjort en skikkelig dårlig jobb rett og slett. 

Så vidt jeg vet, hadde han ikke noe vakthold da han bodde i Tønsberg sammen med JS. 

• Liker 7
Skrevet
TigerK skrev (1 minutt siden):

Husker helt i starten av saken, da det «bare» var vold og kjefting, og det ble sagt at «bare vent. Det kommer mer». Lekkasjer og informasjon har kommet litt etter litt, drypp på drypp. Politiets bekymringssamtale får en helt ny mening nå som vi vet at han har innrømmet å ha vært i besittelse av mange kilo cannabis. 

Og spørsmålet om varetektsfengsling ikke var på sin plass etter så mange brudd på besøksforbud etc. Ikke umulig at dette har vært og er en taktisk avgjørelse fra politiets side. De vet Marius er uforsiktig, arrogant og at han ikke evner å ta seg sammen. Politiet har garantert hatt mistanker over tid, som de har slitt med å bevise, og nå lar de ham løpe fritt rundt og gjøre jobben enklere for dem. Marius graver sin egen grav, og dypere for hver dag som går. For en dott! 

Er ikke helt uvanlig at folk går fritt rundt etter siktelser og blamerer seg enda mer, i alvorlige tilfeller med narkotikaoppbevaring og salg blir de gjerne spanet på. Hvorfor de tror de ikke blir observert, kan man jo lure på. Litt grandiose tanker om seg selv og egen fortreffelighet, antakelig. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Ninaen skrev (2 timer siden):

God kombo tipper jeg, gitt hvor mye komplett idiotisk han har fortsatt å gjøre etter 4.aug 2024. Bare at de 3 fartsovertredelsene på motorsykkel de nå har funnet filmer av er fra 2025 sier jo sitt. Det kan jo ikke være mye omløp igjen oppi det topplokket. Tenker den fengselsdommen han kommer til å få er siste mulighet han har for å bli noe særlig eldre… det er et under at han ikke har kjørt seg i hjel eller tatt overdose ved uhell sånn som han åpenbart har holdt på. 

Enig. I tillegg skal han være veldig glad for at han ikke er blitt drapsmann gjennom alle disse årene. Han gir jo fullstendig f…. Vi får håpe at en fengelstraff kan gjøre at han tar i mot hjelp og får snudd situasjonen han er i, men det er nok en laaang vei å gå. Jeg får vondt av alle som denne saken berører, det er jo bare tragisk hele greia. 
Og selvfølgelig er det mange andre lovbrudd når det kommer til narkotika. Sitter fortsatt med spørsmålet om hvorfor dette har fått pågå så lenge? Alle historier man har hørt om gjennom årene viser seg jo å være sanne, så tragisk. 

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...