Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
MissLucy skrev (5 minutter siden):

Jeg diskuterer ikke bøker og artikler jeg ikke har lest

MissLucy skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg gjør jo ikke det.

Det du diskuterer er jo brukere her inne og lurer på hva de har lest. 

Tenker du at når boken kommer i morgen så vil det ikke stå at MM reagerte med «raseri»? For det er jo det du insinuerer når du mener at artiklene ikke  gjengir boken korrekt. Hva grunner du det i?

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Purple Basil skrev (1 minutt siden):

Nettopp, det blir for drøyt hele greia. Det politiet skal ha kjeft for er at de ikke har tatt tak i MBH før. 

Nettopp, og det håper jeg de må svare for. Problemet er at vi aldi kommer til å få høre sannheten. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
CeXNS skrev (Akkurat nå):

Det du diskuterer er jo brukere her inne og lurer på hva de har lest. 

Tenker du at når boken kommer i morgen så vil det ikke stå at MM reagerte med «raseri»? For det er jo det du insinuerer når du mener at artiklene ikke  gjengir boken korrekt. Hva grunner du det i?

Nei, jeg ba to personer klargjøre hva som egentlig står i boken de uttrykte så sterke meninger om, siden jeg ikke har den selv og kan dobbeltsjekke selv.

Jeg har ikke diskutert verken boken, eller brukerne. Jeg har kun stilt et enkelt spørsmål, som burde vært enkelt å besvare. 

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Gulline skrev (21 minutter siden):

Nei, uffameg, noen her som tror på journalister? Oi, oi, oi ....  mitt råd: Kom tilbake imorgen, da er det nok mange som har lest boken og enda flere som har lest pdf-filen som slippes. 

I morgen vil nok hovedargumentene handle om 

- medietrykk

- journalistenes kredibilitet

- kritikk politi-lekkasjer

- bruk av kilder

- tidspunkt for publisering

- «det ville de aldri ha gjort»

- «helt usannsynlig». 

etc

Endret av CeXNS
Feilstaving
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Gulline skrev (21 minutter siden):

Nei, uffameg, noen her som tror på journalister? Oi, oi, oi ....  mitt råd: Kom tilbake imorgen, da er det nok mange som har lest boken og enda flere som har lest pdf-filen som slippes. 

Hva slags pdf-fil er dette? 

Skrevet
lurker skrev (Akkurat nå):

Hva slags pdf-fil er dette? 

Boksen lanseres også digitalt.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
CeXNS skrev (9 minutter siden):

I morgen vil nok hovedargumentene handle om 

- medietrykk

- journalistenes kredibilitet

- kritikk politi-lekkasjer

- bruk av kilder

- tidspunkt for publisering

- «det ville de aldri ha gjort»

- «helt usannsynlig». 

etc

Du har nok rett i det 😅

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Purple Basil skrev (16 minutter siden):

Nettopp, det blir for drøyt hele greia. Det politiet skal ha kjeft for er at de ikke har tatt tak i MBH før. 

👏 Håper det rettes krass kritikk mot politiet dersom det skulle vise seg at de har visst om alt grumset og ulovlighetene, men unnlatt å foreta seg det de vanligvis ville gjort dersom dette ikke gjaldt kronprinsessens sønn. Det er HELT uakseptabelt med den slags forskjellsbehandling i Norge. Synes det stinker av de lydklippene av politi og Høiby som er lekket. Media må gjøre jobben sin som den 4. statsmakt og få sannheten frem. 

Endret av missLynch
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

I mitt stille sinn tenker jeg at det skal godt gjøres at politiet ikke visste hvert fall noe av det MBH har styrt med. Lydklippene viser jo til at de har visst såpass at forebyggende samtaler ble gjennomført. Med beskjed fra øverste holdt, så noen har visst noe.

• Liker 14
  • Hjerte 1
Gjest Anonym_2024
Skrevet
missLynch skrev (6 minutter siden):

👏 Håper det rettes krass kritikk mot politiet dersom det skulle vise seg at de har visst om alt grumset og ulovlighetene, men unnlatt å foreta seg det de vanligvis ville gjort dersom dette ikke gjaldt kronprinsessens sønn. Det er HELT uakseptabelt med den slags forskjellsbehandling i Norge. Synes det stinker av de lydklippene av politi og Høiby som er lekket. Media må gjøre jobben sin som den 4. statsmakt og få sannheten frem. 

Bøhler er av samme oppfatning. Hvorfor er ikke narkotikakriminalitet en del av sakskomplekset og tiltalen? Og hvem er denne «noen» som åpenbart har vært god på å dekke over handlingene hans i flere år? 

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/hva-hoiby-saken-egentlig-handler-om/o/5-95-2682715

«Til tross for at Høiby har innrømmet bruk av det forbudte stoffet. Selv om politiet har informasjon om at han også har solgt kokain, har noen bestemt at de skal la det ligge.» 

Skrevet (endret)
MissLucy skrev (1 time siden):

Så du har ikke lest boken du diskuterer?

Jeg leser boken og har gitt deg sitat. Det er siste sidene i del en omhandler dette 😙

Endret av FruR
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
missLynch skrev (9 minutter siden):

Sorry men de fleste tør ikke. Kongehuset har stor makt i samfunnet og jeg forstår mer og mer hvorfor MM ønsket akkurat den sammensetningen av sin nye vennegjeng etter bryllupet. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Oki, så hun var synsk og tenkte det var lurt å gardere seg i tilfelle lille M skulle havne på skråplanet? 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Sorry men de fleste tør ikke. Kongehuset har stor makt i samfunnet og jeg forstår mer og mer hvorfor MM ønsket akkurat den sammensetningen av sin nye vennegjeng etter bryllupet. 

Du tenker MM forutså alt dette da MBH var tre år gammel, og satte sammen sin vennekrets som en strategi for fremtiden når han skulle bli kriminell?

• Liker 7
  • Nyttig 7
Gjest Anonym_2024
Skrevet
pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Oki, så hun var synsk og tenkte det var lurt å gardere seg i tilfelle lille M skulle havne på skråplanet? 

Eplet og stammen og alt der muligens? Uten at jeg skal nevne navn.

Skrevet
MissLucy skrev (26 minutter siden):

Nei, jeg ba to personer klargjøre hva som egentlig står i boken de uttrykte så sterke meninger om, siden jeg ikke har den selv og kan dobbeltsjekke selv.

Jeg har ikke diskutert verken boken, eller brukerne. Jeg har kun stilt et enkelt spørsmål, som burde vært enkelt å besvare. 

Og det har vi gjort. Jeg har klargjort.Du prøvde å latterlig gjøre meg for ikke å ha lest boken når jeg sitter å leser den nå.  Trenger du lengre utdrag fra boken om dette kan jeg sitere lengre utdrag rundt dette men burde ikke være nødvendig strengt tatt. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Er det dette forsvareren skal bruke?

"Hvilke rusavhengige på vestkanten har ikke tilsvarende kontakt med kriminelle som det Marius har hatt? sier Høibys forsvarere, Ellen Holager Andenæs og Petar Sekulic i en uttalelse til NTB2

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Det må være lov til å spørre om folk har lest - det er sperrefrist på den til i morgen.

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
FruR skrev (På 13.10.2025 den 21.37):

https://play.tv2.no/serier/etterforsket-f2bkprny Ny episode av etterforsket i dag. Helt enig med hun som var ekspert i kriseledelsekommunikasjon  at kronprinsparet må gi svar på noen spørsmål og uttale seg rundt saken for å vise tilitt. Vi er mange som trenger informasjon fra kronprinsparet hvis vi skal fortsatt kunne støtte monarkiet. Det blir nevnt hvordan kronprinsparet gjentar at de kan ikke kommentere pågående etterforskning og det er riktig men at de fremdeles kunne ha nevnt hvordan kronprinsessen fikk informasjon om pågripelsen, hvordan de er et kongehus også for de fornærmede i denne saken, pluss mye annet de kunne sakt som ikke går på etterforskningen dirkete. 

Det blir også pratet om avhør av kronprinsen og kronprinsessen. De nevner at i de fleste saker som denne så ville foreldrene vært avhørt og at det er forskjellsbehandling. Politiet har hevdet at dette ikke ville tilført noe til saken men jeg dypt uenig her og det gir vel ekspertpanelet også utrykk for at de er i denne episoden. 

Så lenge mor faktisk har vært og ryddet i huset til sin sønn, hadde det kunne tilført svært mye til saken og vite akkurat hva hun gjorde i det huset. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Sinsiew skrev (1 minutt siden):

Så lenge mor faktisk har vært og ryddet i huset til sin sønn, hadde det kunne tilført svært mye til saken og vite akkurat hva hun gjorde i det huset. 

Ja det er det jeg prøver å si.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...