Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Zenhouse skrev (9 minutter siden):

Nei det står ikke bare det. Det står :

«Marius Borg Høibys forsvarere bekrefter at han denne høsten er under rusbehandling.»

Så, hvorfor ikke dette året? Eller siste året? Forsvarerne sier spesifikt denne høsten. Om han har vært noe mer enn den ene  uka tidligere vet jeg  ikke noe om. Det jeg derimot vet, er at han bl.a har vært i Cannes det siste året - der han har festet med kjente snortere. Så har krevd en hard vilje i såfall å holde seg på den rene sti i omgang med dem. 
Men - veldig fint at han er i behandling denne høsten, ønsker selvfølgelig at han klarer å bli ren. For hans del, for familiens del og omgivelsene ellers. 
Jeg tror- og ja en spekulasjon, men jeg tror ikke det er tilfeldig å uttale seg om rehabilitering nå når rettsaken nærmer seg.  Advokat-strategi. Jeg har ikke sagt om jeg  synes det er rett eller galt, bare en observasjon. 

Nei. Nå siterer du bare ingressen. Det er jo bare deskens sammendrag/presentasjon/tolkning.

Det faktiske sitatet står i selve artikkelen, og der står det ikke "denne høsten".

Det står "nå". Som jeg sa.

Endret av MissLucy
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kollontaj skrev (1 time siden):

Hvis du er advokat eller journalist, må du sørge for å ikke være venner med noen. 🤭

😆

• Liker 3
Skrevet
FruR skrev (1 time siden):

Oi har ikke fått med meg. Denne kunne jeg tenkt meg å lese ja. 

Gleder meg til å se all den kjeften forfatterne kommer til å få av forsvarerne her inne 🤣

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Purple Basil skrev (28 minutter siden):

Gleder meg til å se all den kjeften forfatterne kommer til å få av forsvarerne her inne 🤣

Er Andenæs og Sekulic på kg?

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Purple Basil skrev (29 minutter siden):

Hvorfor skulle de det? Er det noen som har betvilt at han har kriminelle i omgangskretsen? Eller rusbrukere? 🧐

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Er Andenæs og Sekulic på kg?

🤭

• Liker 5
  • Hjerte 3
Skrevet
keops skrev (3 timer siden):

https://aschehoug.no/hvite-striper-sorte-far

Blir interessant å lese denne, for å si det forsiktig.

Ja, det er ganske skremmende hva slags kriminelle han har hatt (eller fortsatt har) med å gjøre:

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/bekymret-for-konsekvensene-for-hoiby/o/5-95-2155677

Sitat

Som noen av de nærmeste trekker de fram en de kaller «38-åringen» og en annen de kaller «Follo-mannen» (36 år). Disse har kontakter til albansk mafia, svenske Foxtrot, irske Kinahan-kartellet, Hells Angels og flere kjente gjengmedlemmer. De har et nettverk med sjelden stor

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Da kommer det til at man kan snart diskutere den siden av saken da. Siden alt iht inntekten til marius kun har vært spekulasjoner. 

Ser ut iht artilkel at mye av mine mistanker  fra  i fjor stemmer godt. Antok at jeg hadde tatt feil  siden det ikke kom noe mer rundt dette og ingenting  via siktelser heller. 

Enabling fra mor og far er vel ikke akkurat  det som har stått øverst på mistanke lista mi, iht hans inntekt og livs førsel. I denne artikkelen  hevdes det at politiet skal ha sett han stå å selge narkotika på karl johan bla. Hvorfor det isåfall  ikke er en del av tiltalen er isåfall  svært interessant.  

Her nevnes også et sex miljø , som også har vært i mine tanker. Som mam tidligere ikke  har drøftet. Men fortsatt litt lite opplyst rundt dette. Men øyner en mulighet  for å drøfte det også med litt mer opplysninger, om en stund

https://www.nettavisen.no/nyheter/hva-hoiby-saken-egentlig-handler-om/o/5-95-2682715

• Liker 1
Skrevet
Justlooking skrev (4 minutter siden):

Ser ut til at det bør komme en ny sak i kjølvannet av dette. Denne gang med politiets ansatte som medtiltalte, så får hovedstadens politikorps heller få "hjelp" av andre distrikt til å etterforske hva som er grunnen til at kongefamiliens avkom kan drive narkosalg på åpen gate uten reaksjoner.

I tillegg til alt det andre.

Det beskrives også en adferd av kronprinsparet som gjør at selv de mest pessimistiske debattanter her får rett i sine antagelser. Unnfallelser, akseptering av kriminell omgangskrets og raseri over å ikke bli informert "tidsnok" før arrest av gullungen. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
keops skrev (2 minutter siden):

Ser ut til at det bør komme en ny sak i kjølvannet av dette. Denne gang med politiets ansatte som medtiltalte, så får hovedstadens politikorps heller få "hjelp" av andre distrikt til å etterforske hva som er grunnen til at kongefamiliens avkom kan drive narkosalg på åpen gate uten reaksjoner.

I tillegg til alt det andre.

Det beskrives også en adferd av kronprinsparet som gjør at selv de mest pessimistiske debattanter her får rett i sine antagelser. Unnfallelser, akseptering av kriminell omgangskrets og raseri over å ikke bli informert "tidsnok" før arrest av gullungen. 

Ja, er det mulig? Ser at boken er i salg fra idag og at pdf av manus sendes ut kl 9:

https://www.mynewsdesk.com/no/aschehoug/pressreleases/hvite-striper-sorte-faar-en-reportasjebok-om-kokain-narkogjenger-og-kronprinsessens-soenn-3411108

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Glufseguri skrev (2 minutter siden):

Han har ingen tro på at Høiby i lange perioder har kunnet leve bare på de 20.000 kronene per måned han fikk av kronprinsparets apanasje.” 

Alle de gangene man har blitt angrepet av MBH-apologistene for å ha antydet at kanskje regnskapene ikke gikk helt opp😏

(sitat hentet fra link i sitert innlegg)

Nora sa jo at hun betalte utgiftene og at de 20.000 han fikk i måneden (fra mor og far) gikk til narkotuka. Men kanskje det ikke holdt med 20.000 i måneden til narkotika heller?

• Liker 9
  • Hjerte 1
Gjest Glufseguri
Skrevet

«Unntaket er når vår kommende dronning skyndet seg å rydde Høibys bolig på Skaugum før politiet kom for å arrestere han – og da hun ifølge forfatternes kilder ble rasende da hun ikke ble informert før han ble arrestert for annen gang»

Herlig😏

(sitat her)

Skrevet (endret)
Gulline skrev (38 minutter siden):

Helt utrolig at dette har fått utspilt seg over så lang tid.

Er i morgen 22/10 den kommer. 

Endret av keops
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (30 minutter siden):

Som du godt vet så er det slått ettertrykkelig fast av en viss fraksjon her inne, gang på gang, at

1. Politiet overhodet ikke har drevet noen form for forskjellsbehandling av Marius og

2. Kronprinsparet kan overhodet ikke klandres for noe som helst.

Det er så kategorisk slått fast, og med så mye latterliggjøring av kritikerne  at de fleste av oss som er litt kritiske har gitt opp å være med i diskusjonen.

Så dermed må vi konkludere at disse forfatterne skriver bare løgner og tull. De aner ikke hva de skriver om, for kongetro damer på KG vet best,

Amen!!

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
keops skrev (4 minutter siden):

Javisst, du har rett. Jeg tok feil av dato 🤣

• Liker 2
Skrevet
keops skrev (6 minutter siden):

Er allerede noen forretninger som ikke holder sperrefristen og har startet å selge den, så bla anne holt tilfeldigvis hadde fått kjøpt i butikk i går🫣 

• Liker 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...