Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg tenker at deler av pressen i lang tid har kjent på frustrasjon over alt de av ulike grunner ikke har fått lov til å skrive om. Og resultatet av denne frustrasjonen er denne boka. De målbærer i alle fall en frustrasjon som flere av oss har hatt. 

Endret av CeXNS
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Gjest Svigermor
Skrevet

Det knaker i grunnvollene i Kongeriket nå. Vi har en statsminister og et kongehus som lyver om hver sine "problemkomplekser". Ikke bra. Slikt virker destabiliserende. 

Skrevet
CeXNS skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker at deler av pressen i lang tid har kjent på frustrasjon over alt de av ulike grunner ikke har fått lov til å skrive om. Og resultatet av denne frustrasjonen er denne boka. De målbærer i alle fall en frustrasjon som flere av oss har hatt. 

Får litt intrykk av en liten finte der at det blir tilgjengelig  i " hemlighet" . Her aner jeg jo en mulighet for at det kan bli noe  søksmål eller konsekvenser. Hadde ikke finten vært der, kunne det ha blitt stoppet før den kom ut. 

Så lenge ingen  er dømt, vil jeg tro at påstander i karakter som er lekket til nå, går under grove anklager og æres krenkekelser. Og krever jo holdbare beviser  for å publisere. Noe jeg antar de evnt har. 

Et smart trekk isåfall, er nok ikke tilfeldig

• Liker 4
Skrevet
Svigermor skrev (17 minutter siden):

Det knaker i grunnvollene i Kongeriket nå. Vi har en statsminister og et kongehus som lyver om hver sine "problemkomplekser". Ikke bra. Slikt virker destabiliserende. 

Ja, og de er omgangsvenner. Nei, nå håper jeg virkelig at noen tør stå opp mot makten i dette landet. All ære til de som har turd å publisere. 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Det sannelig merkelig at de to som påberoper seg å ikke kunne kommentere en pågående sak IKKE går av veien å hjelpe sin sønn/stesønn i samme saken. Da benytter man seg av sin makt og innflytelse. 

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Pås skrev (1 time siden):

Det er faktisk en god del her i tråden som hevder/har hevdet at måten politiet har behandlet MBH på er standard prosedyre... og at 20 000 kroner er en helt ok måneds inntekt å leve av for en mann på han alder.

Nå ser vi jo at ingen av disse stemmer, han HAR mest sannsynlig fått spesialbehandling og han HAR mest sannsynlig hatt inntektskilder utover de 20 000

Jepp hvis man bor gratis så er det i utgangspunktet ikke noe problem å leve på 20k i måneden HVIS man lever litt sparsommelig noe Marius ikke har gjort. Med det forbruket Marius har hatt er vi flere som har sett at regnestykket ikke gikk opp. Bra det er bekreftet nå. 

Endret av FruR
  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
FruR skrev (55 minutter siden):

Shit etter all kritikken fra første arrestasjonen for at  hun ble informert på forhånd er dette reaksjonen hennes andre gang han blir arrestert? Hvis dette stemmer så har jeg mista tiltro til Mette Marit som fremtidig dronning. 

Jeg synes det er ekstremt kritikkverdig at det er politiet hun er forbannet på, og ikke sin voldelige kriminelle sønn. 

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Purple Basil skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er ekstremt kritikkverdig at det er politiet hun er forbannet på, og ikke sin voldelige kriminelle sønn. 

Hun har nok prøvd å redde fasaden i det lengste. Nå er det gått så langt at den fasaden ikke er mulig å redde lenger. Jeg er ikke forundret over hennes handlinger i saken, men at kronprinsen, norges neste konge går så langt er sjokkerende.  Nå har begge sunket dypt i manges øyne.

Fy søren, tenk på alle de som hver dag opplever sønner og døtre bli tatt av politiet i Norge for langt mindre alvorlige saker og IKKE engang får snakke med politiet fordi "barnet" deres er over 18 år. Men så er det maktens innflytelse i samfunnet ... Og de to skal bli landets kommende konge og dronning? Jeg håper og tror det aldri vil skje. 

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Purple Basil skrev (13 minutter siden):

Enig. Det er noe med at hvis hun hadde vært ydmyk og flau over sin sønns oppførsel isteden for å kjefte på politet for å gjøre jobben sin og forlange spesial behandling så tror jeg hun hadde fått mye mer tilitt  og forståelse blant mange i befolkningen. Det at hun etter kritikk fremdeles fortsetter å forlange å bli varslet viser ikke bare at hun ikke klarer å ta til seg konstruktiv kritikk men stiller også spørsmål om hvorfor hun absolutt vil bli varslet og klinger dårlig sammen med mistanker rundt rydding og fjerning av mulig bevis osv

Endret av FruR
  • Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (4 minutter siden):

Hun har nok prøvd å redde fasaden i det lengste. Nå er det gått så langt at den fasaden ikke er mulig å redde lenger. Jeg er ikke forundret over hennes handlinger i saken, men at kronprinsen, norges neste konge går så langt er sjokkerende.  Nå har begge sunket dypt i manges øyne.

Fy søren, tenk på alle de som hver dag opplever sønner og døtre bli tatt av politiet i Norge for langt mindre alvorlige saker og IKKE engang får snakke med politiet fordi "barnet" deres er over 18 år. Men så er det maktens innflytelse i samfunnet ... Og de to skal bli landets kommende konge og dronning? Jeg håper og tror det aldri vil skje. 

FruR skrev (3 minutter siden):

Enig. Det er noe med at hvis hun hadde vært ydmyk og flau over sin sønns oppførsel isteden for å kjefte på politet for å gjøre jobben sin og forlange spesial behandling så tror jeg hun hadde fått mye mer tilitt  og forståelse blant mange i befolkningen. Det at hun etter kritikk viser fremdeles fortsetter å forlange å bli varslet viser ikke bare at hun ikke klarer å ta til seg konstruktiv kritikk men også stiller spørsmål om hvorfor hun absolutt vil bli varslet og klinger dårlig sammen med mistanker rundt rydding og fjerning av mulig bevis osv

Hva er det boken faktisk sier om denne episoden da? kan dere som tydeligvis har lest den sitere litt for oss som ikke har hatt den gleden ennå?

• Liker 1
  • Nyttig 9
Skrevet
MissLucy skrev (12 minutter siden):

Hva er det boken faktisk sier om denne episoden da? kan dere som tydeligvis har lest den sitere litt for oss som ikke har hatt den gleden ennå?

Vi snakker om dette sitatet:  «…da vår kommende dronning skyndet seg å rydde Høibys bolig på Skaugum før politiet kom for å arrestere han – og da hun ifølge forfatternes kilder ble rasende da hun ikke ble informert før han ble arrestert for annen gang»

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
FruR skrev (9 minutter siden):

Vi snakker om dette sitatet:  «…da vår kommende dronning skyndet seg å rydde Høibys bolig på Skaugum før politiet kom for å arrestere han – og da hun ifølge forfatternes kilder ble rasende da hun ikke ble informert før han ble arrestert for annen gang»

Så du har ikke lest boken du diskuterer?

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
MissLucy skrev (2 minutter siden):

Nei, uffameg, noen her som tror på journalister? Oi, oi, oi ....  mitt råd: Kom tilbake imorgen, da er det nok mange som har lest boken og enda flere som har lest pdf-filen som slippes. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
MissLucy skrev (6 minutter siden):

Klassisk.

Har du lest boken du diskuterer? Det fremgår av diskusjonen hva som diskuteres og det er de artiklene som er publisert om saken. Har du lest artiklene og hva tenker du om innholdet i dem? 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
MissLucy skrev (6 minutter siden):

Det er to journalister som har jobbet med dette stoffet i lang tid. Vi kan alle lese dette når boka blir utgitt i morgen. Deler av pressen og noen andre , har allerede lest boka. Deriblant Anne Holt som skrev i går at hun spådde mye bråk.

Mener du at det ikke er ok å diskutere referat fra denne nært forestående utgivelsen? Som to personer som har som jobb å informere oss om dette og hint står bak???

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
CeXNS skrev (1 minutt siden):

Klassisk.

Har du lest boken du diskuterer? Det fremgår av diskusjonen hva som diskuteres og det er de artiklene som er publisert om saken. Har du lest artiklene og hva tenker du om innholdet i dem? 

Jeg diskuterer ikke bøker og artikler jeg ikke har lest.

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Jeg diskuterer ikke bøker og artikler jeg ikke har lest.

Men du kommenterer jo her? På innlegg fra oss som faktisk HAR lest artiklene. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
FruR skrev (56 minutter siden):

Jepp hvis man bor gratis så er det i utgangspunktet ikke noe problem å leve på 20k i måneden HVIS man lever litt sparsommelig noe Marius ikke har gjort. Med det forbruket Marius har hatt er vi flere som har sett at regnestykket ikke gikk opp. Bra det er bekreftet nå. 

Ca kr 10.000,- pr helaften med kokain har jeg latt meg fortelle .

Og det er jo ikke akkurat små/ mengder denne fyren har fòret hjernen sin med de siste årene …

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
keops skrev (Akkurat nå):

Men du kommenterer jo her? På innlegg fra oss som faktisk HAR lest artiklene. 

Nei, jeg gjør jo ikke det.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
FruR skrev (46 minutter siden):

Enig. Det er noe med at hvis hun hadde vært ydmyk og flau over sin sønns oppførsel isteden for å kjefte på politet for å gjøre jobben sin og forlange spesial behandling så tror jeg hun hadde fått mye mer tilitt  og forståelse blant mange i befolkningen. Det at hun etter kritikk fremdeles fortsetter å forlange å bli varslet viser ikke bare at hun ikke klarer å ta til seg konstruktiv kritikk men stiller også spørsmål om hvorfor hun absolutt vil bli varslet og klinger dårlig sammen med mistanker rundt rydding og fjerning av mulig bevis osv

Nettopp, det blir for drøyt hele greia. Det politiet skal ha kjeft for er at de ikke har tatt tak i MBH før. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...