Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tbag skrev (3 minutter siden):

Er allerede noen forretninger som ikke holder sperrefristen og har startet å selge den, så bla anne holt tilfeldigvis hadde fått kjøpt i butikk i går🫣 

Får sjekke ut bokhandelen i dag da🙂

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tbag skrev (49 minutter siden):

Er allerede noen forretninger som ikke holder sperrefristen og har startet å selge den, så bla anne holt tilfeldigvis hadde fått kjøpt i butikk i går🫣 

ikke "noen butikker" men EN forhandler i følge denne:
Høibys forsvarer ut mot bokbombe: - Feilinformert

spørs om jeg må ut å kjøpe bok...,om ikke annet så for å booste salget :D rett og slett fordi jeg tenker det er bra med alle kortene på bordet slik at presset på å "oppføre seg bra" holdes oppe rett og slett.. Jeg tror er og mer på at hvis presset avtar vil ting rett og slett vaskes ut og han får fortsette som han har gjort, helt grenseløst.. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Justlooking skrev (2 timer siden):

Jan Bøhler skriver i artikkelen at Marius er blitt stoppet av politet for å selge kokain på Karl Johan. At dette kommer frem i boka Hvite striper, sorte får. Det er jo kjempe forskjellsbehandling av politet! En ting er at de lot han gå for å ha på seg (mindre mengde?) kokain  (for personlig bruk?) på en festival.  Men å la han gå uten så mye som en anmeldelse når de tar han for salg av narkotika? Det er drøyt av politet spør du meg.  

Nå har ikke jeg lest boka selv enda men det Bøhler skriver i artikkelen er at det fremstår som noe mer enn at Marius «bare» brukte litt kokain for å feste med gutta. At antall gjengledere og stor fisker som han omgir seg med gir et bilde av noe mer alvorlig enn som så. …Jeg håper at politiet er på ballen. Det beste hadde egentlig vært at dette ble en egen sak isteden for et ekstra tiltale punkt, men jeg tviler.

Endret av FruR
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Gjest Era Vulgaris
Skrevet
FruR skrev (1 minutt siden):

Jan Bøhler skriver i artikkelen at Marius er blitt stoppet av politet for å selge kokain på Karl Johan. At dette kommer frem i boka Hvite striper, sorte får. Det er jo kjempe forskjells behandling av politet! En ting er at de lot han gå for å ha på seg (mindre mengde?) kokain  (for personlig bruk?) på en festival.  Men å la han gå uten så mye som en anmeldelse når de tar han for salg av narkotika? Det er drøyt av politet spør du meg.  

Nå har ikke jeg lest boka selv enda men det Bøhler skriver i artikkelen er at det fremstår som noe mer enn at Marius «bare» brukte litt kokain for å feste med gutta. At antall gjengledere og stor fisker som han omgir seg med gir et bilde av noe mer alvorlig enn som så. …Jeg håper at politiet er på ballen. Det beste hadde egentlig vært at dette ble en egen sak isteden for et ekstra tiltale punkt, men jeg tviler.

Drøyt av politiet så klart, men det bekrefter bare hvor beskyttet han har vært i kraft av hvem han er sønn/stesønn av. At enkelte i denne tråden benekter dette, er jo helt utrolig. Enten er man naiv eller i full fornektelse når man ser bort fra et så åpenbart faktum. 

Skrevet

Har noen av dere lest boken ennå, eller holder dere Bøhlers personlige meningsytringer for sannhet?

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Rev. Revenge skrev (2 minutter siden):

Har noen av dere lest boken ennå, eller holder dere Bøhlers personlige meningsytringer for sannhet?

Ser ut som Bøhler har kjennskap til innholdet i boken. Han kan også veldig mye om de kriminelle miljøene i Norge

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Rev. Revenge skrev (41 minutter siden):

Jeg tipper Bøhler ikke har lest boken men bare finner på hva som står i den. Tipper Marius ikke har gjort noe galt og at alle avisene som har nevnt nettverket hans og forfatterene av denne boka bare dikter. Høres ut som det mest sannsynlige. Marius er nok bare en god gutt. 

Endret av FruR
  • Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 13
Skrevet
FruR skrev (25 minutter siden):

Jan Bøhler skriver i artikkelen at Marius er blitt stoppet av politet for å selge kokain på Karl Johan. At dette kommer frem i boka Hvite striper, sorte får. Det er jo kjempe forskjellsbehandling av politet! En ting er at de lot han gå for å ha på seg (mindre mengde?) kokain  (for personlig bruk?) på en festival.  Men å la han gå uten så mye som en anmeldelse når de tar han for salg av narkotika? Det er drøyt av politet spør du meg.  

Ja, hva er det egentlig som foregår her til lands? Er sønn av kronprinsessen så beskyttet at han kan åpenlyst stå på Karl Johan og selge kokain? Hva er politiet redd for? Reprimande fra MM?

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Skal antakelsene, (evt. kjennskapen om innholdet i boken), til Bøhler stemme, så er det vilt at det ikke foreligger noen narkotikatiltale her. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
FruR skrev (13 minutter siden):

Jeg tipper Bøler ikke har lest boken men bare finner på hva som står i den. Tipper Marius ikke har gjort noe galt og at alle avisene som har nevnt nettverket han og forfatterene av denne boka bare dikter. Høres ut som det met sannsynlige. Marius er nok bare en god gutt. 

Enig. Det viktigste nå er å gi han HJELP ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Gulline skrev (2 timer siden):

Nora sa jo at hun betalte utgiftene og at de 20.000 han fikk i måneden (fra mor og far) gikk til narkotuka. Men kanskje det ikke holdt med 20.000 i måneden til narkotika heller?

EN helaften med kokain har jeg hørt kan komme på bortimot 10.000 kr.! så er en del som ikke henger på grep her ja

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
late_argument skrev (15 minutter siden):

Enig. Det viktigste nå er å gi han HJELP ❤️

Må være en rusbehandling der han kan komme å gå når han ønsker da og ikke noe over lengre tid. ♥️ Beste hjelpen er nok å la han fortsette å  bo gratis hos mor og bonusfar selv om han snart er 30 og passe på å dekke over eventuelle ting som kunne fått konsekvenser for han. 

Endret av FruR
  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Slik jeg ser det, er et av de største problemene med denne saken at den utforder sentrale samfunnsstrukturer, som feks likhet for loven. Jeg skulle likt å høre fra innvandrerforeldre eller foreldre fra lavere sosiale lag med barn som er dømt i narkosaker, hvorledes de oppfatter det at kronprinsessens sønn ustraffet får selge kokain i Norges paradegate. At det er nettopp kongefamilien som er direkte involvert, setter et flomlys på en ubehagelig sannhet, nemlig at viktige rettsprinsipper i Norge ikke er almengyldige

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Hekken skrev (23 minutter siden):

EN helaften med kokain har jeg hørt kan komme på bortimot 10.000 kr.! så er en del som ikke henger på grep her ja

Ok, jeg er ikke så vel bevandret i de kretsene. Syntes 20.000 i måneden hørtes vanvittig mye ut. 

Gjest Era Vulgaris
Skrevet
Sgirl skrev (7 minutter siden):

Slik jeg ser det, er et av de største problemene med denne saken at den utforder sentrale samfunnsstrukturer, som feks likhet for loven. Jeg skulle likt å høre fra innvandrerforeldre eller foreldre fra lavere sosiale lag med barn som er dømt i narkosaker, hvorledes de oppfatter det at kronprinsessens sønn ustraffet får selge kokain i Norges paradegate. At det er nettopp kongefamilien som er direkte involvert, setter et flomlys på en ubehagelig sannhet, nemlig at viktige rettsprinsipper i Norge ikke er almengyldige

Det er flere av oss foreldre som har prøvd å fortelle om våre erfaringer tidligere i denne tråden, men en gir opp når en ikke blir trodd. 

Gjest Era Vulgaris
Skrevet
Gulline skrev (7 minutter siden):

Ok, jeg er ikke så vel bevandret i de kretsene. Syntes 20.000 i måneden hørtes vanvittig mye ut. 

20 k i måneden når ikke langt når det kommer til rus. Et par gram hasj er fort en tusenlapp give or take. 

Skrevet
Gulline skrev (15 minutter siden):

Uten at jeg vet, men 20 000 rekker nok ikke langt om en skal ha kokain for kr nei... 

• Liker 3
Skrevet
Hekken skrev (44 minutter siden):

Et par tusen maks, men det er uansett dyrt.

• Liker 1
Skrevet

Fra Nettavisen: De gir oss nye opplysninger om at politiet observerte Høiby midt på Karl Johan en sensommernatt i 2023. Der skal han ha stått i hovedgata vår opp mot Slottet og solgt poser med kokain, uten at de opprettet straffesak – som de ville gjort for alle andre.

Og enkelte påstår fortsatt at Høiby ikke har fått spesialbehandling av politiet 🤪 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 20
Gjest Era Vulgaris
Skrevet
Purple Basil skrev (2 minutter siden):

Fra Nettavisen: De gir oss nye opplysninger om at politiet observerte Høiby midt på Karl Johan en sensommernatt i 2023. Der skal han ha stått i hovedgata vår opp mot Slottet og solgt poser med kokain, uten at de opprettet straffesak – som de ville gjort for alle andre.

Og enkelte påstår fortsatt at Høiby ikke har fått spesialbehandling av politiet 🤪 

🙈🙉🙊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...