Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet

De bekrefter at han mottar behandling. For alt vi vet kan det være en psykologtime en gang i måneden. Syns det lukter når det de kommer med er så tynt.

Forsåt heller ikke hvorfor en som har ødelagt livene til så mange skal skjermes av pressen.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gulline skrev (6 minutter siden):

Nå kjenner ikke jeg til rehabilitering i utlandet, og hva regler som gjelder der, men der jeg kjenner til her til lands så kan man ikke gå til og fra akkurat som man vil. Det er strenge regler. Komme ruset til institusjonen er grunn til å bli kastet ut. Når man har vært så lenge at man får lov til å forlate institusjonen, som en slags perm så gjøres det sammen med beboere som er kommet langt lengre i programmet. 

Når du kommer tilbake etter permisjon så er det full sjekk med test, bagasjen skal gjennomgås nøye osv. Det skal selvsagt ikke være fritt til og fra, det ødelegger motivasjonen til de som har vært der kortere tid og det er selvsagt en stor fare for at man drar med rus inn på institusjonen. 

Vet ikke hva slags institusjoner du har erfaring med, men det høres helt merkelig ut det du sier. Fritt til og fra? Er dette et sted hvor man er i lengre rusbehandling? 

Det kommer jo helt an på hvor de er. Noen steder vil du bli kastet ut, andre steder ikke.  Permisjoner og besøk kan man fint få. 

• Liker 2
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Det kommer jo helt an på hvor de er. Noen steder vil du bli kastet ut, andre steder ikke.  Permisjoner og besøk kan man fint få. 

Du sa over her at Se og Hør overdriver og at man kan gå til og fra .... og møte folk på utsiden? Høres helt vanvittig og totalt ukjent ut for meg. Lurer veldig på hva slags behandling du snakker om?

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (36 minutter siden):

Nå kjenner ikke jeg til rehabilitering i utlandet, og hva regler som gjelder der, men der jeg kjenner til her til lands så kan man ikke gå til og fra akkurat som man vil. Det er strenge regler. Komme ruset til institusjonen er grunn til å bli kastet ut. Når man har vært så lenge at man får lov til å forlate institusjonen, som en slags perm så gjøres det sammen med beboere som er kommet langt lengre i programmet. 

Når du kommer tilbake etter permisjon så er det full sjekk med test, bagasjen skal gjennomgås nøye osv. Det skal selvsagt ikke være fritt til og fra, det ødelegger motivasjonen til de som har vært der kortere tid og det er selvsagt en stor fare for at man drar med rus inn på institusjonen. 

Vet ikke hva slags institusjoner du har erfaring med, men det høres helt merkelig ut det du sier. Fritt til og fra? Er dette et sted hvor man er i lengre rusbehandling? 

I helseforetaket jeg jobber, er det ruspoliklinikker. Poliklinikker hvor pasienten har timer på dagtid for det meste. Kan godt hende han er i et slik opplegg... 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Zenhouse skrev (4 timer siden):

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/forsvarerne-bekrefter-hoiby-er-under-rusbehandling/18104475/

Forberedelsene til rettsaken er i gang. Til og med MBH forstår nok at det lønner seg å stille opp med «vist evne og gjennomføring  rehabilitering» på CV’en da. 

Jepp. Fint hvis han får hjelp for rusproblemene sine altså. Heldigvis vil det få liten betydning for straffen dersom han dømmes for de mest alvorlige tiltalepunktene. Rusmisbruk er verken en unnskyldning for eller forklaring på blant annet gjentatte seksuelle overgrep og vold. Han vil heldigvis få en straff som gjenspeiler alvoret i det han har gjort, helt uavhengig av om han er rusfri når dommen avsies. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (39 minutter siden):

Mener du at det du kjenner til er fasit for det som gjelder for alle tilbud som finnes i Norge i 2025? 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulline skrev (44 minutter siden):

Tenker vi lar være  å diskutere hans behandlings opplegg jeg, mår man faktisk ikke vet noenting om hvor han er, hvilken type behandling  etc etc. 

Her er det generelt helt forskjellige  regler på sted til sted. All behandling i norge er uansett frivillig.  Du kan miste plassen din enkelte steder om du ikke følger  opplegget  fullt  ut. Slik er det ikke over alt.  Med mindre man er tvangsinnlagt ved lov.  Så ja praksisen du beskriver  er også riktig,  bare ikke alle steder  man kan få behandling og rehabilitering. 

• Liker 3
Skrevet

Kanskje de har andre regler eller restriksjoner i England? Kanskje det er strengere jo mer "alvorlig" avhengigheten er, uten at jeg skal si noe spesifikt om MBHs avhengighet. Den vet jeg ikke noe om. Men at det kan variere fra klinikk til klinikk, fra land til land og fra enkelttilfelle til enkelttilfelle, er jo ikke så rart å kunne anta hvert fall. 

Skrevet

Dette er uansett bare spekulasjoner. Helseopplysninger er private, også for MBH. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Sol79 skrev (2 timer siden):

De bekrefter at han mottar behandling. For alt vi vet kan det være en psykologtime en gang i måneden. Syns det lukter når det de kommer med er så tynt.

Forsåt heller ikke hvorfor en som har ødelagt livene til så mange skal skjermes av pressen.

Klart det er tynt, når de velger å kritisere Se og Hør for noe mange andre medier bedriver med også. I tillegg er det ulogisk at mediapress skal bekjempes med ny fokus på saken, det har ikke vært mye fokus på saken de siste ukene. Pressen har hatt nok med ML og DV. 

Endret av Anonym_2024
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Så nå er altså det å ha en advokat med familie også et mistenkelig forhold? Da får vi vel snart kartlegge alle klienters familier for sikkerhets skyld.

Det begynner å ligne litt på konspirasjon når helt ordinære relasjoner plutselig skal tolkes som skjult påvirkning.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvis du er advokat eller journalist, må du sørge for å ikke være venner med noen. 🤭

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet
Kollontaj skrev (5 minutter siden):

Hvis du er advokat eller journalist, må du sørge for å ikke være venner med noen. 🤭

ja, dette er to yrkesgrupper som klarer seg fint i en boble uten kontakt med andre.

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (5 timer siden):

Å! Er det negativt at han er i rusbehandling?

Hva ville du sagt hvis han ikke var det? At det er positivt å gi beng?

#interessert

Tilføyer: Overskriften gir inntrykk av at det er en nyhet at han er i rusbehandling, men det er ikke egentlig det som står i artikkelen du lenker til. Der står det jo bare at han dro til England for behandling i fjor høst, og så bekrefter forsvarerne at han er i behandling nå. De sier ikke at han nettopp har begynt, eller om behandlingen har vært avbrutt eller sammenhengende. De sier faktisk ingenting utover å bekrefte at han er i behandling.

Nei det står ikke bare det. Det står :

«Marius Borg Høibys forsvarere bekrefter at han denne høsten er under rusbehandling.»

Så, hvorfor ikke dette året? Eller siste året? Forsvarerne sier spesifikt denne høsten. Om han har vært noe mer enn den ene  uka tidligere vet jeg  ikke noe om. Det jeg derimot vet, er at han bl.a har vært i Cannes det siste året - der han har festet med kjente snortere. Så har krevd en hard vilje i såfall å holde seg på den rene sti i omgang med dem. 
Men - veldig fint at han er i behandling denne høsten, ønsker selvfølgelig at han klarer å bli ren. For hans del, for familiens del og omgivelsene ellers. 
Jeg tror- og ja en spekulasjon, men jeg tror ikke det er tilfeldig å uttale seg om rehabilitering nå når rettsaken nærmer seg.  Advokat-strategi. Jeg har ikke sagt om jeg  synes det er rett eller galt, bare en observasjon. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)

Skjønner ikke hva dere mener med å jobbe i en boble. Jeg har nå jobbet et tiår som advokat og uten nettverk. Det har derfor hendt at jeg har kontaktet meg selv som journalist for å få de rette svarene når man skal tolke jussen. Går så fint, atte.

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Zenhouse skrev (9 minutter siden):

Nei det står ikke bare det. Det står :

«Marius Borg Høibys forsvarere bekrefter at han denne høsten er under rusbehandling.»

Så, hvorfor ikke dette året? Eller siste året? Forsvarerne sier spesifikt denne høsten. Om han har vært noe mer enn den ene  uka tidligere vet jeg  ikke noe om. Det jeg derimot vet, er at han bl.a har vært i Cannes det siste året - der han har festet med kjente snortere. Så har krevd en hard vilje i såfall å holde seg på den rene sti i omgang med dem. 
Men - veldig fint at han er i behandling denne høsten, ønsker selvfølgelig at han klarer å bli ren. For hans del, for familiens del og omgivelsene ellers. 
Jeg tror- og ja en spekulasjon, men jeg tror ikke det er tilfeldig å uttale seg om rehabilitering nå når rettsaken nærmer seg.  Advokat-strategi. Jeg har ikke sagt om jeg  synes det er rett eller galt, bare en observasjon. 

Nei. Nå siterer du bare ingressen. Det er jo bare deskens sammendrag/presentasjon/tolkning.

Det faktiske sitatet står i selve artikkelen, og der står det ikke "denne høsten".

Det står "nå". Som jeg sa.

Endret av MissLucy
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Kollontaj skrev (1 time siden):

😆

• Liker 3
Skrevet
FruR skrev (1 time siden):

Oi har ikke fått med meg. Denne kunne jeg tenkt meg å lese ja. 

Gleder meg til å se all den kjeften forfatterne kommer til å få av forsvarerne her inne 🤣

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...