Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Soro123 skrev (På 24.6.2026 den 10.35):

Line dukka opp på utforsk hos meg nå og jeg må si jeg blir urolig over at hun som nøytropen (om hun er det, jeg vet ikke om hun har tatt blodprøver) vasker i båten som er full av mugg. Jeg håper virkelig ikke at hun får soppsporene inn i lungene, det kan potensielt være farlig dersom hun er nøytropen. Dette er noe jeg sterkt ville frarådet Line om hun var min pasient.

Men så er hun heldigvis ikke din pasient da. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nussepus skrev (48 minutter siden):

Men så er hun heldigvis ikke din pasient da. 

Jeg vet ikke om jeg forstår deg helt, men tenker du at jeg gjør en dårlig jobb når jeg ønsker at pasientene ikke skal få en alvorlig infeksjon når de er i cellegiftbehandling?

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
Soro123 skrev (16 minutter siden):

Jeg vet ikke om jeg forstår deg helt, men tenker du at jeg gjør en dårlig jobb når jeg ønsker at pasientene ikke skal få en alvorlig infeksjon når de er i cellegiftbehandling?

Jeg tenker at hun har dialog med de som har det medisinske ansvaret for henne. Og som sitter på blodprøvesvar og annen viktig informasjon. 

• Liker 1
Skrevet

Håper ikke det var hennes røykpakke som lå ved siden av henne i sofaen der ute...

• Liker 3
Skrevet

Jeg heier på V og sykdom og alt det der 👏 Men blir ikke klok på de ansiktsuttrykkene ? Det ser alltid ut som hun hylgriner, men så gjør hun ikke det. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Nussepus skrev (1 time siden):

Jeg tenker at hun har dialog med de som har det medisinske ansvaret for henne. Og som sitter på blodprøvesvar og annen viktig informasjon. 

Jeg tenkte mest på uttalelsen din om at Line heldigvis ikke er min pasient, som tross alt var det du skreiv, det var det jeg stilte deg spørsmål om.

Og nå var det Line selv som sa at hun var nøytropen. Jeg vet ikke om hun faktisk var det, men jeg vet at dersom blodprøvene hennes faktisk viste at hun var nøytropen på det tidspunktet, hadde aldri en onkolog eller kreftsykepleier sagt at hun uten problem kunne utsette seg for soppsporer på den måten.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Whitesnake69 skrev (14 timer siden):

Hun er livredd for å se syk ut forann andre men å brette ut om sykdommen på snap gjør ingenting ? Skjønner ikke dette.

Det er egentlig ganske enkelt å skjønne, hun deler sine tanker og følelser rundt det å være syk og hvordan det påvirker henne, ikke deg.. Du trenger ikke skjønne det - du velger jo hva du vil bruke tid på så siden du bruker tid på henne somet valg syns jeg for min del det er rart å være negativ til den du velger følge.. 

kalini skrev (12 timer siden):

akkurat dette skjønner jeg heller ikke. Hvorfor er det så vanskelig for henne å ta i bruk parykken hvis hun er så livredd for å se syk ut fks? Jeg mener ikke at det er galt å se syk ut/ikke bruke parykk. Men valgene hennes stemmer ikke med det hun sier..

Har du brukt parykk noen gang? Valgene hennes stemmer spot on for veldig mange selv om ikke man selv kan relatere til dem. Jeg har en venninne med alopecia og det å bruke parykk er ikke såå "Lett" som man skulle tro om man har hår og drar den på seg som en accessories greie.. Mistet en nær barndomsvenn til kreft og kan også fortelle at det å bruke parykken når man er syk som det er en helt annen påkjenning igjen

- jeg tror mange som synser og mener bør gå i seg selv og huske at det ikke er de som er i den posisjonen og derfor er deres meninger og oppfatninger kanskje fullstendig urelevante, spesielt når det virker som om det er et mål å dra noen ned som alt er i en heftig kamp.. På seg selv kjenner man faktisk kun seg selv - ens meninger er kun relevante for ens egen del. 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Palmemor skrev (8 timer siden):

Håper ikke det var hennes røykpakke som lå ved siden av henne i sofaen der ute...

Det tviler jeg på at det er, jeg tviler på at Line røyker.

Skrevet

Hun røyka i for noen mnd siden i hvertfall.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Kristine79 skrev (5 minutter siden):

Hun røyka i for noen mnd siden i hvertfall.

Det var jeg ikke klar over.

• Liker 1
Skrevet
Sh999 skrev (8 timer siden):

Jeg heier på V og sykdom og alt det der 👏 Men blir ikke klok på de ansiktsuttrykkene ? Det ser alltid ut som hun hylgriner, men så gjør hun ikke det. 

Ja, det ser ut som hun er i ferd med å bryte sammen, også ler hun plutselig. 

• Liker 5
Skrevet
Soro123 skrev (8 timer siden):

Jeg tenkte mest på uttalelsen din om at Line heldigvis ikke er min pasient, som tross alt var det du skreiv, det var det jeg stilte deg spørsmål om.

Og nå var det Line selv som sa at hun var nøytropen. Jeg vet ikke om hun faktisk var det, men jeg vet at dersom blodprøvene hennes faktisk viste at hun var nøytropen på det tidspunktet, hadde aldri en onkolog eller kreftsykepleier sagt at hun uten problem kunne utsette seg for soppsporer på den måten.

Kan du ikke sende henne en DM på snap da 🤷‍♀️

Godt mulig legene ikke aner at hun vasker båt med muggsporer. 

Skrevet
AprilLudgate skrev (1 minutt siden):

Kan du ikke sende henne en DM på snap da 🤷‍♀️

Godt mulig legene ikke aner at hun vasker båt med muggsporer. 

En kollega av meg gjorde det og fikk ikke noe svar på det 🤷🏻‍♀️ Jeg følger henne ikke lenger så får ikke skrevet til henne.

• Liker 1
Skrevet
Fenomen skrev (1 time siden):

Ja, det ser ut som hun er i ferd med å bryte sammen, også ler hun plutselig. 

Eg trur det må vere ein form for forsvarsmekanisme, at i staden for å grina så ler ho for å skjule dei eigentlege følelsene sine. 

Ho er litt mykje i monitor for tida, så eg har tatt ei pause. For problemet ligg hos meg, og ikkje hos ho. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Symes uansett at det er helt RÅTT og å stå i kreftbehandling og samtidig bestå eksamen! ! Fy for ei dame! Respekt!

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
K_mb skrev (17 minutter siden):

Symes uansett at det er helt RÅTT og å stå i kreftbehandling og samtidig bestå eksamen! ! Fy for ei dame! Respekt!

Så bra at hun bestod! Jeg er helt enig i at det er imponerende og jeg er glad for at hun får fortsette studiene til høsten.

• Hjerte 2
Skrevet

Redd hun møter veggen pga stresset hun pådrar seg. Gjøre gjøre. Og som noen over sier - hun maskerer følelsene sine. 
Men hun skal ha det - bestå 1. året. 

♥️

• Hjerte 1
Skrevet
Lykkeliten* skrev (12 timer siden):

Eg trur det må vere ein form for forsvarsmekanisme, at i staden for å grina så ler ho for å skjule dei eigentlege følelsene sine. 

Ho er litt mykje i monitor for tida, så eg har tatt ei pause. For problemet ligg hos meg, og ikkje hos ho. 

Hun var sånn før kreft og. 

• Nyttig 4
Skrevet
Lykkeliten* skrev (14 timer siden):

Det er da ikke noe nytt det ansiktsuttrykket. Hun har holdt så slik lenge. Det har med med henne som influenser å gjøre. Ikke noe forsvarsmekanismegreie. Det får oss til å kikke enda lenger og lure på hva hun driver med på snap. Slutt å være så forbanna naive. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Hvordan går det med hennes pårørende oppi det her da? Barnet. Og mannen. Gubben må da bli sliten av dette her og at alt skal snappes av grining, opp og nedturer 

• Liker 6
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...