Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
solfred skrev (1 time siden):

Så trist at hun har spredning. Hun forteller på snap nå.. 

Heier sånn på henne ❤️ 

Oisann, det var vel ikke bra …

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud unge dama ❤️

Gjest nope23
Skrevet

Heldigvis har de gitt henne gode prognoser. Men det må være så skremmende💔

Skrevet
Kristine79 skrev (24 minutter siden):

Har hun spredning til en lymfe eller flere?

Lymfe

• Liker 1
Skrevet
Klump skrev (5 minutter siden):

Lymfe

Det er ikke uvanlig og det går som oftest bra 🥰

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Lymfer er vell faktisk noe av «det beste» å få spredning til har jeg hørt og det går som oftes bra. Har hun sagt hvor mange lymfer?

• Liker 2
Skrevet
Lissy456 skrev (40 minutter siden):

Lymfer er vell faktisk noe av «det beste» å få spredning til har jeg hørt og det går som oftes bra. Har hun sagt hvor mange lymfer?

Fortsatt god prognose ja. Den store forskjellen er at uten spredning til lymfe er det «bare» stråling og hormonterapi. Med spredning til lymfe kommer cellegift på toppen. Så er det jo noen svulster de nå tydeligvis tester før de beslutter cellegift eller ikke, så kan være hun slipper. Så selv om prognosen i praksis fortsatt er veldig god, så er jo cellegift en stor ekstrabelastning. Både fysisk og mentalt. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Hun har vel sagt flere ganger den siste uken at hun har gode prognoser og det virker som at hun holder motet oppe.

Men det er klart at hun er fortvilet over en sånn beskjed, når hun så tydelig frykter cellegift 🧡 Og hun i tillegg har et så sterkt ønske om å slippe å ta første året på sykepleien om igjen, og kunne fortsette med kullet sitt til høsten. Jeg håper hun slipper cellegift og at hun klarer å fullføre dette semesteret 🧡

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
  • 2 uker senere...
Skrevet

Det ble cellegift 😭Nå syns jeg virkelig synd på henne. 

• Hjerte 22
Skrevet
Whitesnake69 skrev (2 timer siden):

Det ble cellegift 😭Nå syns jeg virkelig synd på henne. 

Trist det som skjer. Men cellegift er vel normalen ved brystkreft? Kjenner en håndfull som har hatt brystkreft, fått cellegift og strålebehandling og blitt friske alle. Håper det samme for Line 🥰

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Ser endel her nevner at mange blir friske - men er det helt ritkig?

Mange overlever og blir kvitt kreften ja.

Men senskadene kan være ganske store og oppstå tilogmed 20-30 år etter behandling. 

Så det mange nok engster seg for er ikke bare cellegiften og død - men også hvordan funksjonsevnen blir etterpå. 

Håper på det beste for henne 🙏❤️

• Liker 12
  • Hjerte 9
Skrevet
AprilLudgate skrev (3 timer siden):

Men senskadene kan være ganske store og oppstå tilogmed 20-30 år etter behandling. 

Så det mange nok engster seg for er ikke bare cellegiften og død - men også hvordan funksjonsevnen blir etterpå. 

Enig med deg! Man snakker så mye om at overlevelsesraten er høy, men ikke like mye om senskadene etter behandling. Veldig mange sliter i ettertid, selv om de er friske fra kreften. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Justlooking skrev (9 timer siden):

Trist det som skjer. Men cellegift er vel normalen ved brystkreft? Kjenner en håndfull som har hatt brystkreft, fått cellegift og strålebehandling og blitt friske alle. Håper det samme for Line 🥰

Kommer vel an på om det er spredning eller ikke? 

Skrevet
Ellenn skrev (9 timer siden):

Enig med deg! Man snakker så mye om at overlevelsesraten er høy, men ikke like mye om senskadene etter behandling. Veldig mange sliter i ettertid, selv om de er friske fra kreften. 

Ja, det er forskjell på overlevelse og leve livet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Følger henne ikke fast, men for ei dame 😍 Syntes hun er flott som står frem så ærlig og åpen om dette. Ikke bare operasjon, men også alle følelser rundt dette. Oppturer og nedturer.
All kred til deg, Line Victoria, vi trenger flere som deg 🎀Heier på deg hele veien 💪🏼

• Liker 4
  • Hjerte 7
Skrevet
MzMe skrev (7 timer siden):

Kommer vel an på om det er spredning eller ikke? 

Av de fem var det en som hadde spredning til noen lymfer men alle fikk cellegift. Det er noen år siden. 

Skrevet
AprilLudgate skrev (På 14.5.2026 den 21.27):

Det er også mange som får tilbakefall lang tid etter eller annen type kreft. 

Skrevet

Jeg syns dette er skikkelig leit. Krysser alt jeg har for at dette går bra .

• Liker 1
Skrevet
NedOpp skrev (På 1.5.2026 den 11.07):

Fortsatt god prognose ja. Den store forskjellen er at uten spredning til lymfe er det «bare» stråling og hormonterapi. Med spredning til lymfe kommer cellegift på toppen. Så er det jo noen svulster de nå tydeligvis tester før de beslutter cellegift eller ikke, så kan være hun slipper. Så selv om prognosen i praksis fortsatt er veldig god, så er jo cellegift en stor ekstrabelastning. Både fysisk og mentalt. 

Dette stemmer ikke helt alltid. Jeg hadde ikke spredning til en eneste lymfeknute, men måtte ha cellegift som forebyggende tilleggs behandling likevel. Det var fordi svulsten min hadde «høy sprednings grad på 86%. Med andre ord trenger det ikke alltid være spredning til lymfer som avgjør om man må ha cellegift. Det kommer an på selve svulstens egenskaper og sprednings grad.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Sh999 skrev (53 minutter siden):

Dette stemmer ikke helt alltid. Jeg hadde ikke spredning til en eneste lymfeknute, men måtte ha cellegift som forebyggende tilleggs behandling likevel. Det var fordi svulsten min hadde «høy sprednings grad på 86%. Med andre ord trenger det ikke alltid være spredning til lymfer som avgjør om man må ha cellegift. Det kommer an på selve svulstens egenskaper og sprednings grad.

Det var det som var skillet hos LVH

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...