Gå til innhold

Ang. kvinner og høydekrav til menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anonymus Notarius skrev (9 minutter siden):

Trådens tittel er "kvinners høydekrav til menn". Mange kvinner foretrekker høyere menn, noe som ikke er det samme som at de nødvendigvis må være så fryktelig høye, og en preferanse er heller ikke det samme som et krav. 

Både menn og kvinner har preferanser, ingen har påstått noe annet. Men det er bare kvinners angivelige "høydekrav" til menn som blir framstilt som noe sykelig og nærmest et tegn på samfunnets undergang :P 

Samtidig som det er naturlig at menn er høyere enn kvinner (gjennomsnitt på 180,6 kontra 167,1). Det er altså ingen sær preferanse å ha en GJENNOMSNITTLIG kjæreste. På samme måte som mange damer ikke ønsker en partner på 160 cm, vil mange menn ikke ha kvinner på 180 cm.

Anonymkode: 9af59...2ed

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Samtidig som det er naturlig at menn er høyere enn kvinner (gjennomsnitt på 180,6 kontra 167,1). Det er altså ingen sær preferanse å ha en GJENNOMSNITTLIG kjæreste. På samme måte som mange damer ikke ønsker en partner på 160 cm, vil mange menn ikke ha kvinner på 180 cm.

Anonymkode: 9af59...2ed

Nettopp. Og det er helt greit :)

Anonymkode: 52b4f...2bf

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Samtidig som det er naturlig at menn er høyere enn kvinner (gjennomsnitt på 180,6 kontra 167,1). Det er altså ingen sær preferanse å ha en GJENNOMSNITTLIG kjæreste. På samme måte som mange damer ikke ønsker en partner på 160 cm, vil mange menn ikke ha kvinner på 180 cm.

Anonymkode: 9af59...2ed

Nå er jeg  "bare" 177, men jeg har aldri i hele mitt liv opplevd at høyden min har vært et problem for menn. Selv menn på 170 (kanskje lavere også, jeg målte ikke) har kastet seg etter meg. Jeg fikk en gang spørsmålet "kan du lage mat?", og da jeg svarte nei sa han "det går bra, du har jo lange bein". Så om noe har jeg følt at høyden gjorde meg mer attraktiv, ikke mindre 🤷‍♀️

Anonymkode: 4a45b...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå er jeg  "bare" 177, men jeg har aldri i hele mitt liv opplevd at høyden min har vært et problem for menn. Selv menn på 170 (kanskje lavere også, jeg målte ikke) har kastet seg etter meg. Jeg fikk en gang spørsmålet "kan du lage mat?", og da jeg svarte nei sa han "det går bra, du har jo lange bein". Så om noe har jeg følt at høyden gjorde meg mer attraktiv, ikke mindre 🤷‍♀️

Anonymkode: 4a45b...57c

Du er pen. Jeg snakker om vanlige eller under gjennomsnitt utseende kvinner. 

Anonymkode: 9af59...2ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nettopp. Og det er helt greit :)

Anonymkode: 52b4f...2bf

Samtidig er det merkelig at de aller fleste damer synes det er greit med menn rundt egen alder +/- 5-10 år, mens mange menn synes damer på egen alder er avleggs, og løper etter ungrips. Mange menn ønsker seg også en anorektisk dame og mener damer med BMI på 22 er tjukke. Dette er et urimelig krav når gjennomsnittlig BMI for damer i Norge er 26,6. Menn i Norge har gjennomsnittlig BMI på 27,5. De fleste norske damer synes det er greit med variasjon i mannens BMI, og fatshamer ikke menn. Derfor blir det idiotisk å fokusere på det eneste kravet mange kvinner har, at partneren er GJENNOMSNITTLIG høy. Altså, VANLIG. 

Anonymkode: 9af59...2ed

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du er pen. Jeg snakker om vanlige eller under gjennomsnitt utseende kvinner. 

Anonymkode: 9af59...2ed

Men er det egentlig høyden som er avgjørende da...?

Anonymkode: 4a45b...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men er det egentlig høyden som er avgjørende da...?

Anonymkode: 4a45b...57c

Pene kvinner blir "tilgitt" både når de ikke har boevne (for eksempel, ikke kan lage mat) og når de er utenfor kriteriene for høyde osv. 

Anonymkode: 9af59...2ed

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Pene kvinner blir "tilgitt" både når de ikke har boevne (for eksempel, ikke kan lage mat) og når de er utenfor kriteriene for høyde osv. 

Anonymkode: 9af59...2ed

Jeg kan varme noe i mikroen, holder ikke det? Eller så kan vel han lage mat? 🤔

Jeg mener fortsatt at de fleste "krav" og preferanser går rett ut vinduet når man møter noen man virkelig har kjemi med, og det skjer ikke på Tinder...

Anonymkode: 4a45b...57c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er jeg  "bare" 177, men jeg har aldri i hele mitt liv opplevd at høyden min har vært et problem for menn. Selv menn på 170 (kanskje lavere også, jeg målte ikke) har kastet seg etter meg. Jeg fikk en gang spørsmålet "kan du lage mat?", og da jeg svarte nei sa han "det går bra, du har jo lange bein". Så om noe har jeg følt at høyden gjorde meg mer attraktiv, ikke mindre 🤷‍♀️

Anonymkode: 4a45b...57c

Så det du sier er altså at kvinner bryr seg mer om høyde enn det menn gjør?

Og at damene som sutrer om menns høydepreferanser er femcels som skylder på menn for at de ikke lykkes med det motsatte kjønn?

Anonymkode: 428ea...88c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er i snitt høyere enn kvinner. Det er vel ikke unaturlig å ha en preferanse for gjennomsnittet?

Anonymkode: 092f6...1bc

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så det du sier er altså at kvinner bryr seg mer om høyde enn det menn gjør?

Og at damene som sutrer om menns høydepreferanser er femcels som skylder på menn for at de ikke lykkes med det motsatte kjønn?

Anonymkode: 428ea...88c

Kommer an på konteksten. Men for å slenge en annen tanke i potten - kan det tenkes at det er summen av faktorer som spiller inn, og at høyden kan være det som avgjør hvis vedkommende har mange negative egenskaper? Da hjelper det i ikke å ha "feil høyde" i tillegg, liksom. Men at kvinner avskriver en mann de ellers har god kjemi med på grunn av høyde skjer ikke ofte. Og hvis det skjer er hun så overfladisk at da er det like greit å dodge den bulleten.

Anonymkode: 4a45b...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da må du nesten spesifisere at det kun er konteksten speeddating du ønsker å diskutere, for kilden din har ingen relevans andre steder. Men nå fremstår du såpass dum at jeg nesten begynner å lure på om du bare troller.

Anonymkode: 4a45b...57c

Jeg tror kanskje at problemet her er deg. Gjør du deg dum for å pepre diskusjonen eller er du bare forblindet av kjønnskampen? 1 eller 2?

Med mindre du mener at kvinner som deltar i speeddating har en annen biologi enn kvinner som deltar i slow dating så vil selvsagt oppegående mennesker anta at biologien i de to tilfellene vil være felles.

Det er synd at du har så tungt for dette?

Anonymkode: c6b46...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi vet ingenting før det har skjedd, nei.

Anonymkode: 4a45b...57c

Brukeren sa «vi vet ingenting». Forstår du den språklige forskjellen på det og «vi vet ingenting før det har skjedd»? Å ikke vite noen ting impliserer en forventningsverdi på nivå med terningkast. Altså at kunnskap om A ikke sier oss noe som helst om B. Det er en sterk påstand som ikke har blitt underbygd.

Sitat

Har du engang bestått ex.phil? 

Ok. Skal vi snakke om hvem av oss som har sterkest pappa nå?

Anonymkode: c6b46...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror kanskje at problemet her er deg. Gjør du deg dum for å pepre diskusjonen eller er du bare forblindet av kjønnskampen? 1 eller 2?

Med mindre du mener at kvinner som deltar i speeddating har en annen biologi enn kvinner som deltar i slow dating så vil selvsagt oppegående mennesker anta at biologien i de to tilfellene vil være felles.

Det er synd at du har så tungt for dette?

Anonymkode: c6b46...836

Hvorfor antar du at biologi er den avgjørende faktoren her? Hvorfor vurderer du ikke andre variabler? Kanskje du skal ta deg en tur ut i virkeligheten og gjøre noen egne observasjoner fremfor å cherry-picke irrelevant forskning og hva du nå enn ellers måtte klare å grave frem av svada på internett.

Anonymkode: 4a45b...57c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg kan varme noe i mikroen, holder ikke det? Eller så kan vel han lage mat? 🤔

Jeg mener fortsatt at de fleste "krav" og preferanser går rett ut vinduet når man møter noen man virkelig har kjemi med, og det skjer ikke på Tinder...

Anonymkode: 4a45b...57c

Det er ikke så vanskelig å lage mat som du tror. Mye handler bare om å fylle en kjelle med vann, putte noe i det, vente tidenndet tar, sile maten. Eller putte noe i en stekepanne, se på det, snu på det, ferdig. Legg deg på et fat. 

Eller putt ting i en bolle, bland. Putt det i en form, hev. Putt den i ovnene, vent, så ferdig.

Er ikke noe flink da, men overlevbart. Det er tålmodigheten det står på. Kan være kjedelig å stå å koke en saus, hender jeg ikke rører nok.

Anonymkode: 9af88...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok. Skal vi snakke om hvem av oss som har sterkest pappa nå?

Anonymkode: c6b46...836

Nei, men jeg gidder ikke å diskutere med noen som går på ungdomsskolen.

Anonymkode: 4a45b...57c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fleste kvinner foretrekker litt høyde på menn, det jeg har observert og erfart. Kanskje fordi jeg er litt høy selv og kvinner tørr å være ærlige hvis d blir ett tema.

Forskning støtter også dette. Handler igjen om biologi(høyde fremstår mer dominant og maskulint osv) 

Anonymkode: 28f45...fba

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fleste kvinner foretrekker litt høyde på menn, det jeg har observert og erfart. Kanskje fordi jeg er litt høy selv og kvinner tørr å være ærlige hvis d blir ett tema.

Forskning støtter også dette. Handler igjen om biologi(høyde fremstår mer dominant og maskulint osv) 

Anonymkode: 28f45...fba

Relevant kilde på dette? (Som ikke baserer seg på Tinder altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, men jeg gidder ikke å diskutere med noen som går på ungdomsskolen.

Anonymkode: 4a45b...57c

I møte med et sånt retorisk geni så blir jeg helt matt, du.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor antar du at biologi er den avgjørende faktoren her?

Anonymkode: 4a45b...57c

Fordi biologi er knyttet tett sammen med forplantning?

Sitat

Kanskje du skal ta deg en tur ut i virkeligheten og gjøre noen egne observasjoner fremfor å cherry-picke irrelevant forskning og hva du nå enn ellers måtte klare å grave frem av svada på internett.

Nå var kilden min den mest relevante kilden jeg fant på internett. Så langt har du trollet og kranglet og forpestet et par sider men ikke klart å presentere en eneste som forteller oss noe?

En tur ut i gata sier generelt lite om hva de mennene og damene jeg møter har som preferanse langt en enkelt parameter.

Hvis vi ser på resultatet av produktet av menns og kvinners tilbøyelighet til å gå videre i speeddatingen (nederste kurve) så sier det oss kanskje noe om sannsynligheten for at det blir et par - alt annet likt. En funksjon som peaker på 15-20cm høydeforskjell og som er halvert (?) for menn som er lavere enn dama høres ikke så urimelig ut for de parene jeg kjenner.

IMG_1353.jpeg

Anonymkode: c6b46...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi biologi er knyttet tett sammen med forplantning?

Anonymkode: c6b46...836

Nå er vi ganske mange som dater av helt andre grunner enn forplanting, altså.

Anonymkode: 4a45b...57c

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...