Gå til innhold

Ang. kvinner og høydekrav til menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Men det er jo ikke poenget. Når det påstås at "å være opptatt av høyde er en manneting", er det jo rett og rimelig å vise til data som viser det motsatte.

Anekdotisk og personlig har jeg hørt massevis av venninner beskrive sine krav til mannens høyde, og sett utallige Tinder-profiler med "du er minst 1.80", men tror aldri jeg har hørt en kompis snakke om en akseptabel makshøyde, eller sett noe sånt i en manns dating-profil.

Det burde overhode ikke være kontroversielt å påstå at kvinner er mer opptatt av partners høyde enn det menn er Det virker også som de som påstår det motsatte, gjør det fordi de føler at det er sånn, ikke fordi de har noe konkret å vise til.

Å påstå at høyde ikke er be all, end all, og at de fleste uansett høyde finner seg en partner, det er en helt annen samtale.

Anonymkode: 413d1...3e2

Diskursen her er:

«Menn har preferanser. Slemme menn.»

Jammen, kvinner har jo også preferanser for høyde Kan vi ikke være like gode da?

»Nei, menn er mer opptatt av høyde enn kvinner. Slemme menn»

Men her er data, peer revivewet og publisert som tyder på at det er viktigere for kvinner?

»Slemme menn. Slemme, slemme menn. Skam dere!»

Anonymkode: c6b46...836

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg skrev en gang vekt 75 kilo på Tinder. Fikk null likes. NULL. Fjernet vekt og fikk masse. Allikevel velger jeg å tro på de mennene som sier at de faktisk liker litt rundere damer, i stedet for å si at det er umulig for meg å finne noen. 

Anonymkode: ad865...a7b

Du lagde en kvinneprofil på Tinder og fikk 0 likes? Det er jo ren løgn. Det er komplett umulig å få 0 likes som kvinne på Tinder.

Uansett - kvinner er mye mer opptatt av høyde enn det menn er. Og om menn skulle ha høydepreferanser blir de skjelt ut og kalt usikre og lite maskuline.

Anonymkode: 428ea...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann vil gjerne ligge med en høy dame. Det er tross alt et ligg. 

Anonymkode: 861b0...ba0

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Greit, her kommer du med en konkret påstand. Jeg tror du tar feil, siden alle data vi har peker i motsatt retning. Hvordan vil du foreslå at man sjekker om den stemmer?

Anonymkode: 413d1...3e2

Vi kan jo i hvert fall slutte og bruke Tinder som forskingsgrunnlag, og heller se på hva som skjer i den virkelige verden.

Anonymkode: 4a45b...57c

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hm. Jeg (kvinne) er 177 og lastet ned Tinder i går for moro skyld. Det står TYDELIG i bioen at jeg er 177. Jeg har nå fått 99+ likes (jeg vet ikke nøyaktig hvor mange, for tellinga stopper visst på 99). Så det ser ikke veldig problematisk ut å være høy kvinne på Tinder altså. De menn som skriver "maks 169" må være ekstremt usikre på sin egen maskulinitet. 

Anonymkode: 4a45b...57c

Du kan skrive at du er 1.90 og hører på Ole Ivars døgnet rundt, mens du piller nese. Og ha bilde av en lampeskjerm. Du vil fremdeles få en haug med likes. Menn leser ikke bio eller ser på bildene før de eventuelt får en match. 

Anonymkode: 0b66b...6dd

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan skrive at du er 1.90 og hører på Ole Ivars døgnet rundt, mens du piller nese. Og ha bilde av en lampeskjerm. Du vil fremdeles få en haug med likes. Menn leser ikke bio eller ser på bildene før de eventuelt får en match. 

Anonymkode: 0b66b...6dd

Nettopp....!! :) 

Anonymkode: 3099e...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har aldri hatt noe høydekrav i mitt liv. For en tullete ting.

Anonymkode: 885f5...f50

Hvor høy er du da? 

Anonymkode: 0a07e...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan skrive at du er 1.90 og hører på Ole Ivars døgnet rundt, mens du piller nese. Og ha bilde av en lampeskjerm. Du vil fremdeles få en haug med likes. Menn leser ikke bio eller ser på bildene før de eventuelt får en match. 

Anonymkode: 0b66b...6dd

Har nå fått melding fra de jeg matchet med, så de leser muligens ikke bioen da heller :fnise:

Anonymkode: 4a45b...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (14 timer siden):

Jeg ville heller hatt en på 170 enn en på 190. 

Jeg er 170 og HusetsHerre 172. Perfekt klemme- og kyssehøyde ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 167 og var sammen med en mann på 163. Det ble helt feil for meg, så det varte ikke. Og det må være lov å føle det slik. 

Anonymkode: dcc51...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Av alle damene jeg har snakket med om dette, så var det vel alle utenom 1 som foretrakk en mann som var høyere enn en selv, så jeg har inntrykk av at det er normalen 

Anonymkode: 81474...7da

Og det er egentlig helt uproblematisk. Høyere enn seg selv kan være alt fra to til tredve cm. Og den gjennomsnittlige mannen er ca 15 cm høyere enn den gjennomsnittlige kvinnen, og dette er tilfeldigvis også den gjennomsnittlige forskjellen i høyde mellom menn og kvinner i parforhold. Gjennomsnittshøyden for kvinner er ca 167 cm, og de aller fleste menn er jo høyere enn dette. Jeg bryr meg ikke om høyde, likevel har alle jeg har vært sammen med vært høyere enn meg, men det er fordi jeg bare er 1.60 Jeg har faktisk aldri møtt en voksen mann som er lavere enn meg, bortsett fra faktisk kortvokste. Den laveste jeg har datet var vel 4-5 cm høyere enn meg, og han har både ligget masse, vært gift og har formert seg. 

Når det gjelder tinder er det en dårlig peilepinne på virkeligheten. De kvinnene (og mennene) som tilbringer lengst tid på tinder er også de med mest urealistiske krav, det er derfor de fortsetter å lete. De fleste som har helt normale og realistiske krav finner seg en kjæreste innen ganske kort tid, og avinstallerer appen, defor virker de å være i mindretall. 

Anonymkode: cc2d9...d32

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Vi kan jo i hvert fall slutte og bruke Tinder som forskingsgrunnlag, og heller se på hva som skjer i den virkelige verden.

Anonymkode: 4a45b...57c

Jeg har vist til peer reviewet og publisert forskning. Tenker du heller at vi skal lene oss på deg og dine 3 venninner?

Anonymkode: c6b46...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg er 167 og var sammen med en mann på 163. Det ble helt feil for meg, så det varte ikke. Og det må være lov å føle det slik. 

Anonymkode: dcc51...95a

For meg som mann så er det uproblematisk.

For noen av stridskvinnene her inne så har det aldri skjedd.

Anonymkode: c6b46...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, AnonymBruker said:

Det eksperimentet har jeg faktisk gjort, med min reelle høyde 174 fikk jeg null likes. Jeg prøvde å lage en profil med 193cm, den fikk MANGE likes.

Det er greit at mange damer sier de ikke bryr seg om høyde, men det hjelper fint lite så lenge se aldri liker menn under 180....

 

Anonymkode: b6e36...a57

Kvinne 40, jeg tror deg! Jeg ser mange kvinner går for høyden, men jeg tror det er noe man er «lært» til å gjøre av Tinder. Vi får så mange likes at vi må sortere ut fra noe. Og når det ofte står høyde i profilen og lite annet, blir sortering ut fra det.

Selv om du får flere likes da, vil du ha kvinnnene som går for 193 som det viktigste? Det vil du jo ikke, så det er tomme likes.

Hvis du lager fin og informativ bio med god «vibe» og gode varierte bilder som viser din hverdag - så har vi kvinner mer å velge ut fra og og høyden blir mindre viktig.

Jeg er 170, liker menn 168-200. Skal på date med en på 174 og to av mine beste venninner er sammen med menn som er kortere (og yngre). 
 

Anonymkode: 5e74c...d8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har vist til peer reviewet og publisert forskning. Tenker du heller at vi skal lene oss på deg og dine 3 venninner?

Anonymkode: c6b46...836

Forskning basert på speeddating 😅 Jeg tenker vi heller bør lene oss på kvinner (og menn for den saks skyld) i den virkelige verden. Å bruke unaturlige kontekster for å si noe om datingpreferanser er som å drive ulveforskning på ulv i fangenskap, ja du får resultater men de sier ingenting om virkeligheten.

Anonymkode: 4a45b...57c

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Diskursen her er:

«Menn har preferanser. Slemme menn.»

Jammen, kvinner har jo også preferanser for høyde Kan vi ikke være like gode da?

»Nei, menn er mer opptatt av høyde enn kvinner. Slemme menn»

Men her er data, peer revivewet og publisert som tyder på at det er viktigere for kvinner?

»Slemme menn. Slemme, slemme menn. Skam dere!»

Anonymkode: c6b46...836

Nå tror jeg du legger vrangviljen til når du leser her.... Det er da ingen som sier at høyde er helt uvesentlig for kvinner? Det vi sier er at ikke ALLE kvinner har høydekrav til menn - heldigvis - akkurat som ikke alle menn har vektkrav til kvinner - heldigvis! 

Jeg tror absolutt høyde er viktigere for kvinner enn menn i en datingsituasjon. Det noen påpeker, er ikke at menn er mer opptatt av kvinners høyde, men at noen menn kanskje er litt for fokusert på egen og andre menns høyde, og tror at lave menn ikke kan få partnere? Det er DET jeg har lest her inne så mange ganger og reagert på. 

Vi synes ikke menn er slemme, ikke heng deg opp i noen få rabiate kranglefanter og forsterk en dårlig agenda.. Jeg er feminist fordi jeg tror på like rettigheter for menn og kvinner, og jeg elsker menn -  kjærester, brødre, venner, kollegaer - høye som lave 😊

Anonymkode: ad865...a7b

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg ser at det står i nesten samtlige tråder her inne at kvinner bare vil ha høye menn, og lurer på om det ofte kan være menn som skriver det? Det stemmer i hvert fall ikke for meg eller mange av mine venninner..

Jeg vet at mange kvinner skriver på datingapper at de ikke vil ha svar fra noen under 180 f.eks, men når jeg ser meg rundt ute i verden, er det da massevis av par som er mer eller mindre jevnhøye, han er evt noen få cm høyere? Så et ufravikelig krav er det i det minste ikke. 

Anonymkode: ad865...a7b

Ingen fornuftige mennesker hevder at kvinner bare vil ha høye menn, som man (som du sier) kan se ved at det finnes lave menn med partner.

Det som later til å være tilfelle er at ganske mange kvinner har en preferanse for menn som er høyere enn 180cm. Eller høyere enn seg selv. Dvs at det er lettere for høye menn å få kontakt, de slipper igjennom første-silingen. Dvs at lave menn må jobbe hardere og går glipp av noen muligheter.

Sitat

Jeg synes også det er viktig at menn forstår at ønsket om høye menn ikke alltid bare er overflatisk. Det handler også om at kvinner alltid, på alle plattformer i livet, har blitt fortalt at det er feminint å være liten og slank, og derfor føler mange kvinner seg uattraktive og "for store" med en mann på samme høyde. Jeg er selv 173 og pleide å føle meg som en elefant sammen med menn på samme høyde, og det var ikke noen god følelse. Men det handlet om mitt manglede selvverd, og ikke om deres høyde. 

Er ikke dette litt ansvarsfraskrivelse da? «Vi foretrekker høye menn, men det er ikke fordi vi bryr oss om det ytre, men fordi samfunnet presser oss til det»?

Er det ikke er ærlig sak å si at en muskuløs kjekkas på 190 får det til å rasle i eggstokkene? Jeg er mann nok til å si at jeg lett blir mo i knærne av et vakkert ansikt med store blå øyne som smiler.

Sitat

 Bare er innspill til debatten, siden jeg forstår at mange menn synes det er utrolig frustrerende med de høydekravene. Men det er altså ikke nødvendigvis bare fordi kvinner er kjipe og overflatiske, det kan også handle om selvfølelse (eller mangel på samme) og komplekser. 

Jeg er nesten to meter selv så jeg har aldri latt meg frustrere over det at kvinner liker høye menn. Men jeg oppfatter det som en dobbeltmoral at kvinner lager så mye bråk over menns preferanser, og så ikke «eier» det at også kvinner har preferanser. Derfor tar jeg ofte temaet opp.

Anonymkode: c6b46...836

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Forskning basert på speeddating 😅 Jeg tenker vi heller bør lene oss på kvinner (og menn for den saks skyld) i den virkelige verden. Å bruke unaturlige kontekster for å si noe om datingpreferanser er som å drive ulveforskning på ulv i fangenskap, ja du får resultater men de sier ingenting om virkeligheten.

Anonymkode: 4a45b...57c

Så langt er det den eneste forskningen som har blitt introdusert for tråden.

Er ditt (udokumenterte) ståsted at de tar feil, at det er menn som bryr seg mest om høyde, og at kvinner ikke bryr seg om menns høyde?

Anonymkode: c6b46...836

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ingen fornuftige mennesker hevder at kvinner bare vil ha høye menn, som man (som du sier) kan se ved at det finnes lave menn med partner.

Det som later til å være tilfelle er at ganske mange kvinner har en preferanse for menn som er høyere enn 180cm. Eller høyere enn seg selv. Dvs at det er lettere for høye menn å få kontakt, de slipper igjennom første-silingen. Dvs at lave menn må jobbe hardere og går glipp av noen muligheter.

Er ikke dette litt ansvarsfraskrivelse da? «Vi foretrekker høye menn, men det er ikke fordi vi bryr oss om det ytre, men fordi samfunnet presser oss til det»?

Er det ikke er ærlig sak å si at en muskuløs kjekkas på 190 får det til å rasle i eggstokkene? Jeg er mann nok til å si at jeg lett blir mo i knærne av et vakkert ansikt med store blå øyne som smiler.

Jeg er nesten to meter selv så jeg har aldri latt meg frustrere over det at kvinner liker høye menn. Men jeg oppfatter det som en dobbeltmoral at kvinner lager så mye bråk over menns preferanser, og så ikke «eier» det at også kvinner har preferanser. Derfor tar jeg ofte temaet opp.

Anonymkode: c6b46...836

Selvfølgelig har vi preferanser! Blå øyne og et flott smil gjør meg mo i knærne også, så jeg forstår deg godt. Min nåværende kjæreste er like høy som meg, en av de varmeste og mest sexy mennene jeg har truffet i mitt liv, og han giør meg også mo i knærne. Hans utseende er min preferanse, andre kvinner har andre. Og ingen har påstått at kvinner ikke har preferanser eller at de fleste kvinner ikke foretrekker høye menn. Ingen. 

Anonymkode: ad865...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så kan menn også bli for høye. Hadde jeg fått mulighet til å velge mellom en mann over 185 og en mann mellom 175 og 185 så hadde jeg lett gått for sistnevnte. Ser for meg at det måtte gjort noe med dynamikkken i forholdet om jeg skulle vært nesten en halvmeter lavere enn partneren min. Jeg vet om en mann som er over 2 meter høy, og da synes jeg personlig at det bikker over i det komiske. Han hadde feks ikke fått plass i dusjen min, og hadde vært nødt til bøye seg ned til kjøkkenbenken osv.

Anonymkode: f8cd5...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...