Gå til innhold

Ang. kvinner og høydekrav til menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser at det står i nesten samtlige tråder her inne at kvinner bare vil ha høye menn, og lurer på om det ofte kan være menn som skriver det? Det stemmer i hvert fall ikke for meg eller mange av mine venninner..

Jeg vet at mange kvinner skriver på datingapper at de ikke vil ha svar fra noen under 180 f.eks, men når jeg ser meg rundt ute i verden, er det da massevis av par som er mer eller mindre jevnhøye, han er evt noen få cm høyere? Så et ufravikelig krav er det i det minste ikke. 

Jeg synes også det er viktig at menn forstår at ønsket om høye menn ikke alltid bare er overflatisk. Det handler også om at kvinner alltid, på alle plattformer i livet, har blitt fortalt at det er feminint å være liten og slank, og derfor føler mange kvinner seg uattraktive og "for store" med en mann på samme høyde. Jeg er selv 173 og pleide å føle meg som en elefant sammen med menn på samme høyde, og det var ikke noen god følelse. Men det handlet om mitt manglede selvverd, og ikke om deres høyde. 

Bare er innspill til debatten, siden jeg forstår at mange menn synes det er utrolig frustrerende med de høydekravene. Men det er altså ikke nødvendigvis bare fordi kvinner er kjipe og overflatiske, det kan også handle om selvfølelse (eller mangel på samme) og komplekser. 

Og bare sånn btw: De to suverent beste elskerne jeg har hatt begge vært rundt 172-173. Tilfeldig, sannsynligvis, men uansett er jeg ufattelig glad for at jeg ikke lot "manglende høyde" stoppe meg fra å være sammen med dem - tenk hva jeg hadde gått glipp av! 😊

Anonymkode: ad865...a7b

  • Liker 11
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt flere partnere som har vært lavere enn meg, aldri vært noe tema.

K 177cm

Anonymkode: 4a45b...57c

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si du lagde 2 profiler på Tinder, helt like med samme bilde og bio.

Den ene oppgir å være 190 høy, den andre 170 høy.

Den på 170 ville fått 0 likes, nesten uansett. Den på 190 ville fått likes (om det var en kjekk mann etc.). Det er egentlig ikke noe å diskutere sånn sett. 

Anonymkode: 428ea...88c

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

La oss si du lagde 2 profiler på Tinder, helt like med samme bilde og bio.

Den ene oppgir å være 190 høy, den andre 170 høy.

Den på 170 ville fått 0 likes, nesten uansett. Den på 190 ville fått likes (om det var en kjekk mann etc.). Det er egentlig ikke noe å diskutere sånn sett. 

Anonymkode: 428ea...88c

Tinder representerer jo ikke virkeligheten da. Treffe folk bør man gjøre i virkeligheten, da merker man med en gang om kjemien stemmer og da er høyde irrelevant.

Anonymkode: 4a45b...57c

  • Liker 16
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

La oss si du lagde 2 profiler på Tinder, helt like med samme bilde og bio.

Den ene oppgir å være 190 høy, den andre 170 høy.

Den på 170 ville fått 0 likes, nesten uansett. Den på 190 ville fått likes (om det var en kjekk mann etc.). Det er egentlig ikke noe å diskutere sånn sett. 

Anonymkode: 428ea...88c

Jeg ville heller hatt en på 170 enn en på 190. 

  • Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker de på samme høyde som meg selv 🥰 (er 170) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns høye menn er veldig attraktive, men har vært i forhold med menn som har vært både høye og lave. En av de var nesten 2 meter høy, en annen var akkurat like høy som meg. Nåværende samboer er ca. 10 cm høyere enn meg. Han kunne gjerne vært høyere for min del, men han kan ikke noe for at han er sånn. Begge foreldrene hans er korte.

Anonymkode: da2c8...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt noe høydekrav i mitt liv. For en tullete ting.

Anonymkode: 885f5...f50

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke et problem med lavere menn, samboeren min er lavere enn meg, og det er ikke noe jeg tenker over eller noe som påvirker min tiltrekning til han. Jeg gikk derimot på date med en som løy om høyden sin og da jeg møtte han var han åpenbart lavere enn han selv hadde sagt, og det var turn off for meg.. Om du juger om noe så trivielt som høyden din, hva mer juger du om? 

Anonymkode: 75057...eb1

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle damene jeg har snakket med om dette, så var det vel alle utenom 1 som foretrakk en mann som var høyere enn en selv, så jeg har inntrykk av at det er normalen 

Anonymkode: 81474...7da

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer. Da jeg var på tinder og gikk på dates, spurte jeg aldri etter høyde og det var ikke noe jeg brydde meg om heller. Det er ganske tilfeldig at samboeren min er høy, for jeg datet menn som var ca 170 også, og det var ikke høyden deres som gjorde at det ikke ble noe forhold ut av det. 

Anonymkode: 98d14...0f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

La oss si du lagde 2 profiler på Tinder, helt like med samme bilde og bio.

Den ene oppgir å være 190 høy, den andre 170 høy.

Den på 170 ville fått 0 likes, nesten uansett. Den på 190 ville fått likes (om det var en kjekk mann etc.). Det er egentlig ikke noe å diskutere sånn sett. 

Anonymkode: 428ea...88c

Jeg tror også at mange kvinner foretrekker høye menn, jeg ville bare påpeke to ting: 

1. At det langt fra er alle

2. At det også skyldes at kvinner ofte føler at de bør være mindre enn menn for å være feminine nok, og at dette handler like mye om kvinners (manglende) selvfølelse som at de er kjipe og overflatiske i sine krav til menn. 

Anonymkode: ad865...a7b

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg synes også det er viktig at menn forstår at ønsket om høye menn ikke alltid bare er overflatisk

 

2 minutter siden, AnonymBruker said:

At det også skyldes at kvinner ofte føler at de bør være mindre enn menn for å være feminine nok, og at dette handler like mye om kvinners (manglende) selvfølelse som at de er kjipe og overflatiske i sine krav til menn. 

Dette er jo ikke noe annerledes enn når menn vil ha slanke, unge, lave damer. Akkurat like overfladisk, selv om det kan forklares med biologi og samfunnets forventninger.

Sånn er det bare, men man trenger ikke prøvd å bortforklare det på noen måte. Kvinner vil jevnt over ha høye menn, det er ikke så mye å diskutere egentlig.

Anonymkode: 428ea...88c

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

 

Dette er jo ikke noe annerledes enn når menn vil ha slanke, unge, lave damer. Akkurat like overfladisk, selv om det kan forklares med biologi og samfunnets forventninger.

Sånn er det bare, men man trenger ikke prøvd å bortforklare det på noen måte. Kvinner vil jevnt over ha høye menn, det er ikke så mye å diskutere egentlig.

Anonymkode: 428ea...88c

Tja, bortforklare... Jeg synes det er mange som skriver litt aggressivt om det her inne, det var derfor jeg gjerne ville nyansere litt. 

Helt enig at preferanser er preferanser og alt det der. Men det er forsket endel på det, og preferanser kan endres ved påvirkning, de er ikke gudegitte eller rent biologiske.

Alle har selvfølgelig lov til å ha de preferansene de har. Men akkurat som jeg blir glad når jeg leser her inne at mange menn liker kvinner med noen ekstra kilo på kroppen, tenkte jeg at det kunne være viktig (og en oppmuntring) for menn å vite at ikke alle kvinner har de samme høydekravene. 

Anonymkode: ad865...a7b

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at menn bryr seg mer om høyde, både kvinners høyde og sin egen. 

Anonymkode: d48ee...d53

  • Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ser at det står i nesten samtlige tråder her inne at kvinner bare vil ha høye menn, og lurer på om det ofte kan være menn som skriver det? Det stemmer i hvert fall ikke for meg eller mange av mine venninner..

Menn er de som bryr som mest menns høyde, og penisstørrelse 

Anonymkode: db24e...64d

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 178 og skal innrømme at jeg føler meg maskulin med en mye lavere mann, så vil helst ha en som er like høy eller høyere. Men fikk barn med en som er lavere, så noe krav er det ikke. 

Anonymkode: 07c5f...8cf

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt menn som er høyere enn meg, men det har aldri vært en spesifikk preferanse. Jeg er bare kort i utgangspunktet. Tror egentlig menn bryr seg mer enn kvinner sånnsett. Hvis en høy kvinne ønsker en mann som er høyere enn seg, vil han jo selvsagt være ganske over gjennomsnittet. En venninne av meg er 178, og hun fikk ikke lov av sin eks å ha på høye hæler fordi hun da ble høyere enn ham. For henne betydde ikke det noe, men han brydde seg såpass mye at hun nå har en mann som er høy nok til at hun kan ha på skoene hun vil uten å være høyere enn han, det ble innprinta i hjernen hennes av eksen at hun var for høy til å ha på hæler sammen med en gjennomsnittlig mann.

Jeg er som sagt lav, møtte en kjendis jeg ville ha selfie med. Han var høyere enn meg. Han gikk likevel bestemt bort til en trapp og stilte seg i trinnet over meg slik at han ble enda høyere enn meg på bildet. Så han brydde seg tydeligvis også.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Av alle damene jeg har snakket med om dette, så var det vel alle utenom 1 som foretrakk en mann som var høyere enn en selv, så jeg har inntrykk av at det er normalen 

Anonymkode: 81474...7da

Preferanse er ikke det samme som krav. Og Tinder er ikke hele livet.

Hva folk foretrekker er ikke alltid det samme som hva de velger. Det er mange andre ting som spiller inn. Det veit man om man ser seg litt rundt i den virkelige verden...

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er høy kvinne, og har fått beskjed flere ganger om at det i seg selv utelukker meg som aktuell for menn. Det er ikke bare kvinner som har høydepreferanser.

Anonymkode: a079c...e45

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...