Gå til innhold

Ang. kvinner og høydekrav til menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

knooters skrev (8 timer siden):

Figuren over viser at det er små forskjeller og at andelen gjensidige matcher er noen lunde stabil, trass i høydeforskjeller. Og, det er DET som er relevant her. Det som er mindre vesentlig, er tilfeller hvor bare den ene parten gir en "tommel opp".

Etablering av fakta er fint, derfor bør man slutte å vrenge dette om til å passe inn i ens verdensbilde hvor menn liksom blir uaktuelle bare fordi de er for lave. Det er ikke data her som støtter dette.

Grafen viser at 35% av kvinnene ønsket å møte igjen mennene som var 20% høyere enn seg, mens 15% ønsket å møte igjen de som var 15cm lavere enn seg.

Er du enig i at 35 er vesentlig mer enn 15? Er du enig i at den som måtte si at «kvinner bryr seg ikke om menns høyde» får et skudd for baugen av denne kilden?

Anonymkode: c6b46...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

knooters skrev (8 timer siden):

Etablering av fakta er fint, derfor bør man slutte å vrenge dette om til å passe inn i ens verdensbilde hvor menn liksom blir uaktuelle bare fordi de er for lave. Det er ikke data her som støtter dette.

Jeg synes ikke at det du skriver her er en ærlig beskrivelse av «høyde betyr noe»-folkene som har deltatt i denne tråden. Det er mulig at en eller to debattanter har skrevet noe slikt i løpet av 16 sider, men stort sett har jeg og andre forsøksvis saklig hevdet (og underbygget) at gjennomsnittet av kvinner bryr seg om høyde, og tålmodig gjentatt våre argumenter mot litt varierende saklig respons.

Anonymkode: c6b46...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg synes ikke at det du skriver her er en ærlig beskrivelse av «høyde betyr noe»-folkene som har deltatt i denne tråden. Det er mulig at en eller to debattanter har skrevet noe slikt i løpet av 16 sider, men stort sett har jeg og andre forsøksvis saklig hevdet (og underbygget) at gjennomsnittet av kvinner bryr seg om høyde, og tålmodig gjentatt våre argumenter mot litt varierende saklig respons.

Anonymkode: c6b46...836

Å kvinner er av ulik høyde, så om de bryr seg om høyde, trenger det uansett ikke å utelukke lave menn, siden kvinner i stor grad er lavere uansett, og mange er åpne for like høye og lavere menn i tilegg til dem som vil ha noen høyere enn seg. 

Det kan være helt andre ting en høyde som gjør det, om noen sliter med partner. 

Anonymkode: 9af88...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Grafen viser at 35% av kvinnene ønsket å møte igjen mennene som var 20% høyere enn seg, mens 15% ønsket å møte igjen de som var 15cm lavere enn seg.

Er du enig i at 35 er vesentlig mer enn 15? Er du enig i at den som måtte si at «kvinner bryr seg ikke om menns høyde» får et skudd for baugen av denne kilden?

Anonymkode: c6b46...836

Den avrundingen din kan du roe ned. Vi snakker 22% på -7,5cm vs 30-32% for 0 til +20cm. Det er ikke en forskjell som er relevant for en lav mann som grunnlag for å gi opp noe som helst. 35 er mer enn 15, men det du tror er 35 i figuren er nærmere 30, og de 15 er nærmere 20.

En mann som ikke er ute etter unnskyldninger og bortforklaringer, tar utgangspunkt i det han har - og ingen mann er utelukket pga høyde alene. Det viser jo grafen. Ellers ville -20cm hatt 0% matching.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg synes ikke at det du skriver her er en ærlig beskrivelse av «høyde betyr noe»-folkene som har deltatt i denne tråden. Det er mulig at en eller to debattanter har skrevet noe slikt i løpet av 16 sider, men stort sett har jeg og andre forsøksvis saklig hevdet (og underbygget) at gjennomsnittet av kvinner bryr seg om høyde, og tålmodig gjentatt våre argumenter mot litt varierende saklig respons.

Anonymkode: c6b46...836

Jeg har ikke lest alle de 16 sidene, men du må gjerne argumentere mot dem som er uenige med meg - dersom du mener at de overdriver dette fenomenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...