Gå til innhold

Ang. kvinner og høydekrav til menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 164, han er ca 160. Jeg bryr jeg ikke stort egentlig. Han har alt jeg leter etter i en mann, og er høyden hans eneste feil ser jeg meg heldig.

 

Anonymkode: 10d23...8d7

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenner ikke på menn som er lavere enn meg. Jeg er 175 selv, og foretrekker menn som er over 180. Jeg vil ikke se ned på mannen, men se opp. Det er også noe med en høy, sterk mann som kan beskytte meg. En stor bamse rett å slett som tar vare på meg. Det at jeg føler meg trygg og komfortabel. Har en god bamse på 185, som passer godt på meg og kunne ikke tenke meg noe annet. Kanskje jeg er litt prippen på det. Men korte menn får ikke musa mi til å bli våt. Så enkelt er det for meg. Samme om personligheten og utseende er på plass. 

Anonymkode: 9107e...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men hos menn kommer flere andre faktorer - ung alder, tilnærmet anorektisk kropp og vakkert ansikt.

Anonymkode: 9af59...2ed

Både menn og kvinner bryr seg om andre ting enn høyde, og det finnes det mange andre tråder som tar opp.

Anonymkode: c6b46...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor er det så viktig for dere å påstå at kvinner har høydekrav? Er det for å kunne rettferdiggjøre egne krav?

Anonymkode: 4a45b...57c

Nå har ganske mange kvinner postet i denne tråden at de har preferanser til høyde. Stoler du ikke på dem? Hva ønsker du å få ut av diskusjonen?

Anonymkode: c6b46...836

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå har ganske mange kvinner postet i denne tråden at de har preferanser til høyde. Stoler du ikke på dem? Hva ønsker du å få ut av diskusjonen?

Anonymkode: c6b46...836

Du skjønner forskjellen på en preferanse og et krav?

Anonymkode: 604ab...83f

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nå har ganske mange kvinner postet i denne tråden at de har preferanser til høyde. Stoler du ikke på dem? Hva ønsker du å få ut av diskusjonen?

Anonymkode: c6b46...836

Og minst like mange har postet at de ikke har det.

Anonymkode: 4a45b...57c

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så rart, høye foreldre=høye barn

Anonymkode: cce52...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

…og høye barn har en stor fordel i de fleste idretter…

Anonymkode: cce52...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nå har ganske mange kvinner postet i denne tråden at de har preferanser til høyde. Stoler du ikke på dem? Hva ønsker du å få ut av diskusjonen?

Anonymkode: c6b46...836

Preferanse og krav er ikke det samme.

Mange svarer også at de ikke har slike preferanser.

Menn har også høydekrav, det vet vi kvinner som er høye godt. Så hvorfor er det bare kvinner som får gjennomgå for det?

Anonymkode: f7b47...461

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Menn har også høydekrav, det vet vi kvinner som er høye godt. Så hvorfor er det bare kvinner som får gjennomgå for det?

Anonymkode: f7b47...461

Det repeteres jo til stadighet at det bare er bitter incel som sier at høye kvinner er mindre ettertraktede! Dere får nesten bestemme dere om hva som er sannheten 

Anonymkode: 428ea...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det repeteres jo til stadighet at det bare er bitter incel som sier at høye kvinner er mindre ettertraktede! Dere får nesten bestemme dere om hva som er sannheten 

Anonymkode: 428ea...88c

Det har jeg aldri sagt.

Anonymkode: f7b47...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har jeg aldri sagt.

Anonymkode: f7b47...461

Jeg skjønner at du ikke har sagt det. Men det er to påstander som ofte gjentas på KG:

1) Det er ikke sant at menn i snitt foretrekker lave kvinner over høye kvinner, de som sier det er bitter incel.

2) Menn velger bort høye kvinner i stor grad.

Minst 1 av påstandene er altså feil.

Anonymkode: 428ea...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg skjønner at du ikke har sagt det. Men det er to påstander som ofte gjentas på KG:

1) Det er ikke sant at menn i snitt foretrekker lave kvinner over høye kvinner, de som sier det er bitter incel.

2) Menn velger bort høye kvinner i stor grad.

Minst 1 av påstandene er altså feil.

Anonymkode: 428ea...88c

Jeg har ikke sett påstand 1, men venter du at alle kvinner skal mene det samme?

Anonymkode: f7b47...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.4.2024 den 5.02):

Og minst like mange har postet at de ikke har det.

Anonymkode: 4a45b...57c

Så eksisterer høyde-preferanse blant kvinner eller gjør det ikke det?

Anonymkode: c6b46...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Så eksisterer høyde-preferanse blant kvinner eller gjør det ikke det?

Anonymkode: c6b46...836

De fleste foretrekker en kjæreste med høydeforskjell men det er ikke akkurat vanskelig å oppnå da menn i snitt er 14 cm høyere. 

Anonymkode: 861b0...ba0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Så eksisterer høyde-preferanse blant kvinner eller gjør det ikke det?

Anonymkode: c6b46...836

Den eksisterer hos noen kvinner, akkurat som den eksisterer hos noen menn. Hvorfor er det bare kvinnene som skal tas for det?

Anonymkode: f7b47...461

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Den eksisterer hos noen kvinner, akkurat som den eksisterer hos noen menn. Hvorfor er det bare kvinnene som skal tas for det?

Anonymkode: f7b47...461

Jeg vil ikke «ta» kvinner på det. Jeg har antagelig 10 ganger i denne tråden gitt uttrykk for at det er helt greit.

Men når kvinner nekter for at den eksisterer så blir jeg motivert.

Anonymkode: c6b46...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vil ikke «ta» kvinner på det. Jeg har antagelig 10 ganger i denne tråden gitt uttrykk for at det er helt greit.

Men når kvinner nekter for at den eksisterer så blir jeg motivert.

Anonymkode: c6b46...836

Ingen har vel svart at ingen  kvinner har høydepreferanser.  Vi reagerer når det hevdes at alle har det. Og at det bare er kvinners skyld når menn på 1,70 ikke får partner. Mange kvinner har menn på den høyden. Og menn på den høyden vil som regel ikke ha meg, som er 10cm høyere.

Anonymkode: f7b47...461

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ingen har vel svart at ingen  kvinner har høydepreferanser.  Vi reagerer når det hevdes at alle har det. Og at det bare er kvinners skyld når menn på 1,70 ikke får partner. Mange kvinner har menn på den høyden. Og menn på den høyden vil som regel ikke ha meg, som er 10cm høyere.

Anonymkode: f7b47...461

Ingen har vel sagt at alle kvinner har høydepreferanser. Men jeg og andre har sagt at gjennomsnittet av kvinner later til å ha en preferanse for høyde, og at de synes å være mer selektive på høyde enn snittet av menn. Jeg har som eneste debattant lagt ved kilder for mitt syn, fagfellevurdert og publisert forskning.

Dette har blitt diskutert i 14 sider nå, og noen debattanter er helt uenig med meg.

Anonymkode: c6b46...836

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt det samme, at mange innlegger her skriver menn ( bedre å si gutter ) på veien av kvinner, liksom.

En gang lest jeg noe tråd om at "alle kvinner vil ha afrikanske menn, siden de er så pent og så begavet", der de til og med skrev svarer og kommentarer fra "Hilde" og "Anne" og sånne typiske norske navner. Alle kommentarer dreide seg om positive erfaringer med "sjokolade bar", for å si det sånn. 

Det var egentlig morsomt, men fra den tid tar jeg alle diskusjoner på nettet med en stor klype salt 😁

Anonymkode: 8d722...edd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...