Gå til innhold

Ang. kvinner og høydekrav til menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er høy kvinne, og har fått beskjed flere ganger om at det i seg selv utelukker meg som aktuell for menn. Det er ikke bare kvinner som har høydepreferanser.

Anonymkode: a079c...e45

Ja, det er en del menn som foretrekker kvinner som er "petite". Jeg som er høy går ikke av skaftet for det 😄

Anonymkode: 07c5f...8cf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er nesten to meter. Noen kvinner har opplagt en slags «fetisj» for høye menn. Som jo er hyggelig men uvanlig.

For meg virker høyde som en av flere «checkpoints» - særlig på nett. «Åja, du er 190? Da kan vi snakke videre». Hvis jeg hadde vært 160 så er mitt inntrykk at antall kvinner som hadde vært villig til å gå videre med meg. Som hadde gjort det vanskeligere å finne en match.

Anonymkode: c6b46...836

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker at en mann er høyere enn meg. Er 169. Men har aldri vært med en mann som er over 180, så så stor forkjell er ikke nødvendig. Har hatt godt øye til menn litt kortere enn meg også. Alt i alt er det ikke høyden jeg forelsker meg i, det er hele personen, tilstedeværelsen og selskapet. 

Er ikke på tinder, og tror jeg hadde slitt med å svipe på noen, for jeg får interesse utifra å se dem på ekte. Kan tenke at en mann er kjekk på et bilde, men det føles så fjernt å skulle ta kontakt uten å ha sett dem i bevegelse. Samspillet med noen er jo også det som gjør dem spennende. 

Anonymkode: 9af88...db0

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller liten rolle. Tror jeg kjenner én singel, lav mann. Flere på jobben er knøttsmå, men har både fast følge og barn. Jeg er over 190 og er den eneste (langtids)single.

3 hours ago, AnonymBruker said:

La oss si du lagde 2 profiler på Tinder, helt like med samme bilde og bio.

Den ene oppgir å være 190 høy, den andre 170 høy.

Den på 170 ville fått 0 likes, nesten uansett. Den på 190 ville fått likes (om det var en kjekk mann etc.). Det er egentlig ikke noe å diskutere sånn sett. 

Anonymkode: 428ea...88c

Jeg har ikke skrevet 170, men da jeg var på Tinder prøvde jeg med og uten å opplyse høyde. Absolutt null forskjell, fikk nesten ingen oppmerksomhet åkkesom. Jeg har funnet ut at det er betraktelig lettere utenfor nettet, selv for meg som er både introvert og sjenert.

Anonymkode: 8e1c3...a4d

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker menn på 180. Ikke nærmere 2 meter, det blir for høyt

Anonymkode: 52b4f...2bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Av alle damene jeg har snakket med om dette, så var det vel alle utenom 1 som foretrakk en mann som var høyere enn en selv, så jeg har inntrykk av at det er normalen 

Anonymkode: 81474...7da

Høyere enn seg selv betyr ikke minst 180. 

Gjennomsnittlig høydeforskjell mellom norske menn og kvinners er 14 cm. Snitt- høyden for kvinner er 166 og for menn 180.

Min mann og jeg er begge noen cm over snittet, så forskjellen mellom oss er 14 cm. Tidligere har jeg datet lavere eller litt høyere (aldri like høye). Fikk inntrykk av at lavere høyde ble et problem med tiden. For dem.

Anonymkode: 861b0...ba0

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er 178 og skal innrømme at jeg føler meg maskulin med en mye lavere mann, så vil helst ha en som er like høy eller høyere. Men fikk barn med en som er lavere, så noe krav er det ikke. 

Anonymkode: 07c5f...8cf

Kvinne og samme høyde her. Føler det litt også sånn og ønsker en på min høyde- og oppover. Behøver ikke være høyere enn meg, så lenge han ikke er mye lavere. Bittelitt lavere kan gå. Har inntrykk av at endel menn ikke liker å være den laveste i forholdet?

Anonymkode: 31475...f9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kvinne og samme høyde her. Føler det litt også sånn og ønsker en på min høyde- og oppover. Behøver ikke være høyere enn meg, så lenge han ikke er mye lavere. Bittelitt lavere kan gå. Har inntrykk av at endel menn ikke liker å være den laveste i forholdet?

Anonymkode: 31475...f9c

Nesten samme høyde her (176). For min del behøver han ikke være  høyere enn meg, så lenge han er merkbart "større" i kroppen enn meg.

Anonymkode: f5960...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giftet meg med en som er lavere enn meg, men før og etter ham var jeg sammen med høye menn. Jeg kjenner at jeg føler meg mer feminin sammen med en høy mann, så en mann som er lavere enn meg tenker jeg ikke er veldig attraktivt for meg senere om jeg skulle bli singel igjen. Det er ikke utelukket, men da skal det være drømmemannen.

Anonymkode: 092f6...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

La oss si du lagde 2 profiler på Tinder, helt like med samme bilde og bio.

Den ene oppgir å være 190 høy, den andre 170 høy.

Den på 170 ville fått 0 likes, nesten uansett. Den på 190 ville fått likes (om det var en kjekk mann etc.). Det er egentlig ikke noe å diskutere sånn sett. 

Anonymkode: 428ea...88c

Det eksperimentet har jeg faktisk gjort, med min reelle høyde 174 fikk jeg null likes. Jeg prøvde å lage en profil med 193cm, den fikk MANGE likes.

Det er greit at mange damer sier de ikke bryr seg om høyde, men det hjelper fint lite så lenge se aldri liker menn under 180....

 

Anonymkode: b6e36...a57

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja dem jeg har vært med har vært ca 170-175. Kun en som har vært 183. Mannen jeg er gift med er 170 og jeg er 165. Bryr meg ikke om høyde, på vgs var jeg med en som var kortere en meg. 

Anonymkode: db0da...a65

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det eksperimentet har jeg faktisk gjort, med min reelle høyde 174 fikk jeg null likes. Jeg prøvde å lage en profil med 193cm, den fikk MANGE likes.

Det er greit at mange damer sier de ikke bryr seg om høyde, men det hjelper fint lite så lenge se aldri liker menn under 180....

 

Anonymkode: b6e36...a57

Damer sier ikke at de ikke bryr seg, vi sier vi er sammen men menn som er kortere enn 180. En jeg kjenner er 174, han har ikke brukt tinder før, har ikke trengt det og er i et forhold og har barn og alt. Det er synd du opplevde dette, å jeg vet tinder er hardt, men det er jo ikke sannt at kortere menn ikke får noen, når det er så mange korte menn som ikke er single. 

Gjorde du noe annet i profilen med høyde på 193? Eller var det bare at du skrev en annen høyde, for da skjønner jeg at du tenker det er et enderlig svar på noe vis. Men du kan møte noen. 

Anonymkode: 9af88...db0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

193 er jo veldig spesielt. Ikke mange menn er så høye. Blir jo som å være 163. Få norske menn er så lave. Men jeg var kjæreste i flere år med en utenlandsk mann som var 160. 

Er du 174, er du 14 cm høyere enn ei på 160. Er nok den høyden det er lurest å gå for i damer. 

Anonymkode: 861b0...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke bare i dating at kvinner foretrekker høye menn. I næringslivet har høye menn mer autoritet. Det er derfor høye menn ofte får lederstillinger. Fordi kvinner velger og heier dem frem, fordi de ses på som mer kunnskapsrike, autenstiske og karismatiske. Kun på grunn av høyden. Og dette er ikke et norsk fenomen. Men noe som er allmenngyldig overalt i verden og til alle tider. Altså er det kulturuavhengig og uavhengig av trender. Det er altså biologisk.

Kvinner velger ikke små menn fordi de ikke bryr seg om høyde, men de velger små menn til tross for høyden hans. Altså fordi han kompenserer med andre karaktertrekk som veier opp for ulempen med høyden.

Afro-amerikanere fikk jobb som dommere i sørstatene på 50-tallet de også. Men det var til tross for hudfargen. Fordi de kompenserte med karaktertrekk som overgikk ulempen med hudfargen. De aller fleste svarte hadde ikke nok å kompensere med og fikk aldri jobb som dommer. Hvite menn slapp å kompensere. De var gode nok som de var.

Lave menn kan få dame. Men det er altså til tross for høyden. Og man må man "tilby" noe som gjør at ulempen (lav høyde) kan godtas. Lave menn konkurrerer ikke på lik linje som andre. De starter med et handikapp. Og selv om det finnes enkelthistorier om lave menn som har lykkes til tross for høyden, så vil de aller fleste lave menn mislykkes.

Anonymkode: dcd50...bf7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mitt inntrykk er at menn bryr seg mer om høyde, både kvinners høyde og sin egen. 

Anonymkode: d48ee...d53

Enig. Høyde OG størrelse. På både det ene og det andre. Typisk manneting.

Anonymkode: 95d26...ffb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krav til høyde går vel begge veier? Kvinner liker at menn er litt høyere enn dem og menn liker at kvinner er lavere enn de er. Det er jo mange å velge i for selv en mann på 165, selv om kvinner på 180 ikke vil ha han..

Anonymkode: 7920e...b06

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo ikke bare i dating at kvinner foretrekker høye menn. I næringslivet har høye menn mer autoritet. Det er derfor høye menn ofte får lederstillinger. Fordi kvinner velger og heier dem frem, fordi de ses på som mer kunnskapsrike, autenstiske og karismatiske. Kun på grunn av høyden. Og dette er ikke et norsk fenomen. Men noe som er allmenngyldig overalt i verden og til alle tider. Altså er det kulturuavhengig og uavhengig av trender. Det er altså biologisk.

Kvinner velger ikke små menn fordi de ikke bryr seg om høyde, men de velger små menn til tross for høyden hans. Altså fordi han kompenserer med andre karaktertrekk som veier opp for ulempen med høyden.

Afro-amerikanere fikk jobb som dommere i sørstatene på 50-tallet de også. Men det var til tross for hudfargen. Fordi de kompenserte med karaktertrekk som overgikk ulempen med hudfargen. De aller fleste svarte hadde ikke nok å kompensere med og fikk aldri jobb som dommer. Hvite menn slapp å kompensere. De var gode nok som de var.

Lave menn kan få dame. Men det er altså til tross for høyden. Og man må man "tilby" noe som gjør at ulempen (lav høyde) kan godtas. Lave menn konkurrerer ikke på lik linje som andre. De starter med et handikapp. Og selv om det finnes enkelthistorier om lave menn som har lykkes til tross for høyden, så vil de aller fleste lave menn mislykkes.

Anonymkode: dcd50...bf7

Så det er kunn kvinner som heier frem noen til leder stillinger? 

Du må slutte å sykeligjøre høyde. Høyde, hudfarge, dette er ikke noen handikapp. Et handikapp er en fysisk begrensning som at det å reise seg er umulig eller skikkelig vondt. Du er ikke klar over det, men på grunn av måten hjernen fungerer på er du i fare for å påvirke noen til å tenke negativt om det å være lav, ikke fordi det er negativt, men fordi repetesjon skaper en assosiasjon. Så helst slutt å overdriv, før du gjør skade. 

Anonymkode: 9af88...db0

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mitt inntrykk er at menn bryr seg mer om høyde, både kvinners høyde og sin egen. 

Anonymkode: d48ee...d53

Det er bare usikre menn med dårlig selvtillit som bryr seg om sånt, og de vil vi ikke ha uansett.

Anonymkode: 4a45b...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig. Høyde OG størrelse. På både det ene og det andre. Typisk manneting.

Anonymkode: 95d26...ffb

Dette er resultatet av speeddating i stor skala publisert i en vitenskaplig journal.

Plottet viser hvordan kvinnene i større grad ønsket å gå videre med høyere menn, mens menn i mindre grad lot høyde påvirke hvorvidt de ønsket å gå videre med personen de snakket med.

IMG_1353.jpeg

Anonymkode: c6b46...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette er resultatet av speeddating i stor skala publisert i en vitenskaplig journal.

Plottet viser hvordan kvinnene i større grad ønsket å gå videre med høyere menn, mens menn i mindre grad lot høyde påvirke hvorvidt de ønsket å gå videre med personen de snakket med.

IMG_1353.jpeg

Anonymkode: c6b46...836

For en mann som var 15 cm lavere enn kvinnen så var det altså i snitt 15% sannsynlighet for at kvinnen ønsket å bli bedre kjent med ham. Hvis han var 25cm høyere enn henne så var det 35% sannsynlighet for at kvinnen ønsket å bli bedre kjent.

35% er betydelig mer enn 15%. Men det er ikke 100% vs 0%.

Anonymkode: c6b46...836

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...