Gå til innhold

Ang. kvinner og høydekrav til menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Dette er resultatet av speeddating i stor skala publisert i en vitenskaplig journal.

Plottet viser hvordan kvinnene i større grad ønsket å gå videre med høyere menn, mens menn i mindre grad lot høyde påvirke hvorvidt de ønsket å gå videre med personen de snakket med.

IMG_1353.jpeg

Anonymkode: c6b46...836

Jaja, hvis man bruker speeddating (av alle ting) som fasit på hva kvinner liker, så skjønner jeg jo at mange blir skuffet. Du kan jo spørre alle par du kjenner om hvor mange av de som møttes på speeddating 😅

Anonymkode: 4a45b...57c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jaja, hvis man bruker speeddating (av alle ting) som fasit på hva kvinner liker, så skjønner jeg jo at mange blir skuffet. Du kan jo spørre alle par du kjenner om hvor mange av de som møttes på speeddating 😅

Anonymkode: 4a45b...57c

Ok. Er du enig i konklusjonen? At, gitt et kort møte, så betyr høyde mer for kvinner enn for menn mhp om de ønsker å bli bedre kjent?

Anonymkode: c6b46...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ok. Er du enig i konklusjonen? At, gitt et kort møte, så betyr høyde mer for kvinner enn for menn mhp om de ønsker å bli bedre kjent?

Anonymkode: c6b46...836

Det har du sikkert rett i. Men allikevel får mange lave menn kærester, koner og barn, og det stemmer rett og slett ikke når du skriver at "de aller fleste" av lave menn ikke får noen av delene.

Jeg skrev en gang vekt 75 kilo på Tinder. Fikk null likes. NULL. Fjernet vekt og fikk masse. Allikevel velger jeg å tro på de mennene som sier at de faktisk liker litt rundere damer, i stedet for å si at det er umulig for meg å finne noen. 

Anonymkode: ad865...a7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

det stemmer rett og slett ikke når du skriver at "de aller fleste" av lave menn ikke får noen av delene.

Anonymkode: ad865...a7b

Hvor skriver jeg det??

Anonymkode: c6b46...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ok. Er du enig i konklusjonen? At, gitt et kort møte, så betyr høyde mer for kvinner enn for menn mhp om de ønsker å bli bedre kjent?

Anonymkode: c6b46...836

I en konstruert, unaturlig situasjon som speeddating stemmer det sikkert. Det blir litt som med Tinder, man har ingen mulighet til å bli god nok kjent med personen før man må ta en avgjørelse. Og da blir det naturligvis fysiske attributter som blir avgjørende, man har jo ingenting annet å vurdere vedkommende ut i fra.

Anonymkode: 4a45b...57c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ok. Er du enig i konklusjonen? At, gitt et kort møte, så betyr høyde mer for kvinner enn for menn mhp om de ønsker å bli bedre kjent?

Anonymkode: c6b46...836

Ja men hva så? Vi kan jo bryte mennesket ned til den enkelte fysiske attributt så fins det jo idealer for absolutt alt? Store biceps er mer attraktive enn små, små neser mer attraktive enn store. Fyldig hår mer populært enn tynt, fine tenner er viktig for mange, ren hud osv osv osv. Noen er heldige og havner innenfor idealet til mange, de fleste har «flaws» og kompenserer med andre ting. Kvinner og menn. Høyde er diskvalifiserende for et ekstremt lite mindretall av kvinner. Og de som har «krav» vil stort sett vare være lavere enn mannen. De fleste menn finner maaange kvinner som er lavere enn seg.

Anonymkode: a432f...1b5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg ser at det står i nesten samtlige tråder her inne at kvinner bare vil ha høye menn, og lurer på om det ofte kan være menn som skriver det? Det stemmer i hvert fall ikke for meg eller mange av mine venninner..

Jeg vet at mange kvinner skriver på datingapper at de ikke vil ha svar fra noen under 180 f.eks, men når jeg ser meg rundt ute i verden, er det da massevis av par som er mer eller mindre jevnhøye, han er evt noen få cm høyere? Så et ufravikelig krav er det i det minste ikke. 

Jeg synes også det er viktig at menn forstår at ønsket om høye menn ikke alltid bare er overflatisk. Det handler også om at kvinner alltid, på alle plattformer i livet, har blitt fortalt at det er feminint å være liten og slank, og derfor føler mange kvinner seg uattraktive og "for store" med en mann på samme høyde. Jeg er selv 173 og pleide å føle meg som en elefant sammen med menn på samme høyde, og det var ikke noen god følelse. Men det handlet om mitt manglede selvverd, og ikke om deres høyde. 

Bare er innspill til debatten, siden jeg forstår at mange menn synes det er utrolig frustrerende med de høydekravene. Men det er altså ikke nødvendigvis bare fordi kvinner er kjipe og overflatiske, det kan også handle om selvfølelse (eller mangel på samme) og komplekser. 

Og bare sånn btw: De to suverent beste elskerne jeg har hatt begge vært rundt 172-173. Tilfeldig, sannsynligvis, men uansett er jeg ufattelig glad for at jeg ikke lot "manglende høyde" stoppe meg fra å være sammen med dem - tenk hva jeg hadde gått glipp av! 😊

Anonymkode: ad865...a7b

Jeg ser i hvertfall ofte menn skriver det i sine profiler er 180 osv og at de skriver noe som : det med høyde er tydeligvis viktig for damer. Så ett sted må de ta det i fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

I en konstruert, unaturlig situasjon som speeddating stemmer det sikkert. Det blir litt som med Tinder, man har ingen mulighet til å bli god nok kjent med personen før man må ta en avgjørelse. Og da blir det naturligvis fysiske attributter som blir avgjørende, man har jo ingenting annet å vurdere vedkommende ut i fra.

Anonymkode: 4a45b...57c

Men det er jo ikke poenget. Når det påstås at "å være opptatt av høyde er en manneting", er det jo rett og rimelig å vise til data som viser det motsatte.

Anekdotisk og personlig har jeg hørt massevis av venninner beskrive sine krav til mannens høyde, og sett utallige Tinder-profiler med "du er minst 1.80", men tror aldri jeg har hørt en kompis snakke om en akseptabel makshøyde, eller sett noe sånt i en manns dating-profil.

Det burde overhode ikke være kontroversielt å påstå at kvinner er mer opptatt av partners høyde enn det menn er Det virker også som de som påstår det motsatte, gjør det fordi de føler at det er sånn, ikke fordi de har noe konkret å vise til.

Å påstå at høyde ikke er be all, end all, og at de fleste uansett høyde finner seg en partner, det er en helt annen samtale.

Anonymkode: 413d1...3e2

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men det er jo ikke poenget. Når det påstås at "å være opptatt av høyde er en manneting", er det jo rett og rimelig å vise til data som viser det motsatte.

Anekdotisk og personlig har jeg hørt massevis av venninner beskrive sine krav til mannens høyde, og sett utallige Tinder-profiler med "du er minst 1.80", men tror aldri jeg har hørt en kompis snakke om en akseptabel makshøyde, eller sett noe sånt i en manns dating-profil.

Det burde overhode ikke være kontroversielt å påstå at kvinner er mer opptatt av partners høyde enn det menn er Det virker også som de som påstår det motsatte, gjør det fordi de føler at det er sånn, ikke fordi de har noe konkret å vise til.

Å påstå at høyde ikke er be all, end all, og at de fleste uansett høyde finner seg en partner, det er en helt annen samtale.

Anonymkode: 413d1...3e2

På speeddating og på Tinder ja. Ikke i virkeligheten. Her må det faktisk gjøres et tydelig skille, ellers blir det en helt meningsløs diskusjon. Hva er viktigst - at du får match på Tinder eller at du faktisk finner noen du har lyst til å være sammen med? For det ene er absolutt ikke synonymt med det andre.

Anonymkode: 4a45b...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til, at min forrige partner var en del lavere enn meg. Jeg brydde meg ikke. Han brydde seg ikke. Men vi møttes i en naturlig setting. Jeg hadde aldri kommet til å matche med han på Tinder kun basert på utseendet, og en speeddate hadde ikke vært nok tid til å få meg interessert i han heller.

Anonymkode: 4a45b...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

På speeddating og på Tinder ja. Ikke i virkeligheten. Her må det faktisk gjøres et tydelig skille, ellers blir det en helt meningsløs diskusjon. Hva er viktigst - at du får match på Tinder eller at du faktisk finner noen du har lyst til å være sammen med? For det ene er absolutt ikke synonymt med det andre.

Anonymkode: 4a45b...57c

Nå sliter jeg litt med å forstå hva du prøver å si. Er du enig i at høydekrav er en kvinnegreie på Tinder, på speeddating og blant mine venninner, mens i virkeligheten er det helt motsatt? I virkeligheten er det MENN som stiller krav til kvinners høyde?

Anonymkode: 413d1...3e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå sliter jeg litt med å forstå hva du prøver å si. Er du enig i at høydekrav er en kvinnegreie på Tinder, på speeddating og blant mine venninner, mens i virkeligheten er det helt motsatt? I virkeligheten er det MENN som stiller krav til kvinners høyde?

Anonymkode: 413d1...3e2

Nei jeg sier at i virkeligheten er ikke høyde så viktig for verken menn eller kvinner. Klart man kan ha en idé om drømmemannen som også omfatter høyde, men når man møter en der kjemien virkelig stemmer så spiller det faktisk ingen rolle. 

Anonymkode: 4a45b...57c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Nei jeg sier at i virkeligheten er ikke høyde så viktig for verken menn eller kvinner. Klart man kan ha en idé om drømmemannen som også omfatter høyde, men når man møter en der kjemien virkelig stemmer så spiller det faktisk ingen rolle. 

Anonymkode: 4a45b...57c

🙄

Du må lese innleggene du siterer før du protesterer. Jeg skriver jo helt eksplisitt at høyde ikke er avgjørende. Spørsmålet som diskuteres er hvem det teller mest for, kvinner eller menn, og alle data tyder på at partners høyde er viktigst for kvinner.

Anonymkode: 413d1...3e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

🙄

Du må lese innleggene du siterer før du protesterer. Jeg skriver jo helt eksplisitt at høyde ikke er avgjørende. Spørsmålet som diskuteres er hvem det teller mest for, kvinner eller menn, og alle data tyder på at partners høyde er viktigst for kvinner.

Anonymkode: 413d1...3e2

I hvilken kontekst? På Tinder er det viktigst for kvinner. I virkeligheten er det viktigst for usikre menn.

Anonymkode: 4a45b...57c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Anekdotisk og personlig har jeg hørt massevis av venninner beskrive sine krav til mannens høyde, og sett utallige Tinder-profiler med "du er minst 1.80", men tror aldri jeg har hørt en kompis snakke om en akseptabel makshøyde, eller sett noe sånt i en manns dating-profil.

Anonymkode: 413d1...3e2

Er mange menn som skriver Du er max 169 (altså max 2 cm over snittet). 

Anonymkode: 861b0...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er mange menn som skriver Du er max 169 (altså max 2 cm over snittet). 

Anonymkode: 861b0...ba0

Hm. Jeg (kvinne) er 177 og lastet ned Tinder i går for moro skyld. Det står TYDELIG i bioen at jeg er 177. Jeg har nå fått 99+ likes (jeg vet ikke nøyaktig hvor mange, for tellinga stopper visst på 99). Så det ser ikke veldig problematisk ut å være høy kvinne på Tinder altså. De menn som skriver "maks 169" må være ekstremt usikre på sin egen maskulinitet. 

Anonymkode: 4a45b...57c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har aldri hatt noe høydekrav i mitt liv. For en tullete ting.

Anonymkode: 885f5...f50

Ingenting er tullete da hvis noen har det ønske er det jo nokså viktig for de. Hvem er du som kan bestemme at det er uviktig for alle?

Anonymkode: 5620b...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

I en konstruert, unaturlig situasjon som speeddating stemmer det sikkert. Det blir litt som med Tinder, man har ingen mulighet til å bli god nok kjent med personen før man må ta en avgjørelse. Og da blir det naturligvis fysiske attributter som blir avgjørende, man har jo ingenting annet å vurdere vedkommende ut i fra.

Anonymkode: 4a45b...57c

Påstanden er at menn har preferanser, og det er uetisk. Kvinner har ikke preferanser, og det er tvert imot menn som er selektive på høyde.

Er du enig i at forskningen tilbakeviser slike påstander?

Anonymkode: c6b46...836

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

I hvilken kontekst? På Tinder er det viktigst for kvinner. I virkeligheten er det viktigst for usikre menn.

Anonymkode: 4a45b...57c

Greit, her kommer du med en konkret påstand. Jeg tror du tar feil, siden alle data vi har peker i motsatt retning. Hvordan vil du foreslå at man sjekker om den stemmer?

Anonymkode: 413d1...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hm. Jeg (kvinne) er 177 og lastet ned Tinder i går for moro skyld. Det står TYDELIG i bioen at jeg er 177. Jeg har nå fått 99+ likes (jeg vet ikke nøyaktig hvor mange, for tellinga stopper visst på 99). 

Anonymkode: 4a45b...57c

Mange menns strategi på Tinder er visst å si ja til alt, og så sortere matchene etterpå. 

Anonymkode: 861b0...ba0

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...