Gå til innhold

Ang. kvinner og høydekrav til menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært sammen med menn i alle høyder. Og for meg er det jo først og fremst sjarmen og kjemien oss to i mellom som teller. 

Jeg har mange kompiser og hatt set sisen ung alder så det er litt mer enn bare hyggelig som må klaffe.  Men høyden har ingenting å si.

Min manns bror er lavere enn mannen min. Forsåvidt en hyggelig og grei fyr. Men har mye komplekser for høyden sin som han lager mye styr av. Helt unødvendig.  Fordi jeg vet at alle som liker han liker han utelukkende for den han er. Men pga hans oppførsel og sjalusi pga høyden ender det opp med brudd ofte. 

Han kastet ut en fyr fra hjemmefesten sin fordi han var høy og mørk. En evig singel idiot han ikke burde ha følt som noen trussel.  Men pga ting han sier og gjør i slike situasjoner gir damene redflag nok til å dra. 

Min er 185. Men høyden har aldri vært tema iht å bli sammen med han. Men måten han sjarmerte meg over  et halvt år, uten å gi helt opp

Anonymkode: ff5b0...785

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil ikke ha noen som er høyere enn 185. Så jeg har høydekrav ja! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Fleste kvinner foretrekker litt høyde på menn, det jeg har observert og erfart. Kanskje fordi jeg er litt høy selv og kvinner tørr å være ærlige hvis d blir ett tema.

Forskning støtter også dette. Handler igjen om biologi(høyde fremstår mer dominant og maskulint osv) 

Anonymkode: 28f45...fba

Og det er helt naturlig fordi menn i snitt er 13,5 cm høyere enn kvinner. Det hadde vært unaturlig hvis kvinner foretrakk lavere menn, altså minoriteten. 

Anonymkode: 9af59...2ed

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

I møte med et sånt retorisk geni så blir jeg helt matt, du.

Fordi biologi er knyttet tett sammen med forplantning?

Nå var kilden min den mest relevante kilden jeg fant på internett. Så langt har du trollet og kranglet og forpestet et par sider men ikke klart å presentere en eneste som forteller oss noe?

En tur ut i gata sier generelt lite om hva de mennene og damene jeg møter har som preferanse langt en enkelt parameter.

Hvis vi ser på resultatet av produktet av menns og kvinners tilbøyelighet til å gå videre i speeddatingen (nederste kurve) så sier det oss kanskje noe om sannsynligheten for at det blir et par - alt annet likt. En funksjon som peaker på 15-20cm høydeforskjell og som er halvert (?) for menn som er lavere enn dama høres ikke så urimelig ut for de parene jeg kjenner.

IMG_1353.jpeg

Anonymkode: c6b46...836

Virkeligheten (altså omgivelsene dine, ute på gata osv) er ikke amerikansk Tinder-forskning, du.

Anonymkode: 9af59...2ed

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imsdalen skrev (31 minutter siden):

Relevant kilde på dette? (Som ikke baserer seg på Tinder altså).

«In general, women prefer men taller than themselves and, conversely, men prefer women shorter than themselves [11], [24][26]. Again, preferences are reflected in pairings as the male-taller norm is also found in actual couples. Gillis and Avis (1980) found that in only 1 out of 720 US/UK couples, the female was taller [19]. Because women are on average shorter than men, chance predicts that the occurrence of couples in which the female is taller is 2 out of 100, 14 times higher than the observed 1 out of 720 (see [12] for a recent study replicating this finding in a Western population).«

https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0054186

De henviser til (jeg har ikke lest kildene)

 

11.Courtiol A, Raymond M, Godelle B, Ferdy J-B (2010) Mate choice and human stature: homogamy as a unified framework for understanding mating preferences. Evolution 64: 2189–2203 doi:10.1111/j.1558–5646.2010.00985.x
 

24.Pawlowski B (2003) Variable preferences for sexual dimorphism in height as a strategy for increasing the pool of potential partners in humans. Proc R Soc B 270: 709–712. 

25.Salska I, Frederick DA, Pawlowski B, Reilly AH, Laird KT, et al. (2008) Conditional mate preferences: Factors influencing preferences for height. Pers Indiv Differ 44: 203–215 doi:10.1016/j.paid.2007.08.008. 

26.Fink B, Neave N, Brewer G, Pawlowski B (2007) Variable preferences for sexual dimorphism in stature (SDS): Further evidence for an adjustment in relation to own height. Pers Indiv Differ 43: 2249–2257doi:10.1016/j.paid.2007.07.014.

Anonymkode: c6b46...836

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Virkeligheten (altså omgivelsene dine, ute på gata osv) er ikke amerikansk Tinder-forskning, du.

Anonymkode: 9af59...2ed

Nå har jeg sagt et par ganger at mine referanser ikke er Tinder, men hey, å juge mot bedre vitende er ikke å gå for langt når man håper å vinne kjønnskrigen, eller hva?

Anonymkode: c6b46...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Og det er helt naturlig fordi menn i snitt er 13,5 cm høyere enn kvinner. Det hadde vært unaturlig hvis kvinner foretrakk lavere menn, altså minoriteten. 

Anonymkode: 9af59...2ed

«Because women are on average shorter than men, chance predicts that the occurrence of couples in which the female is taller is 2 out of 100, 14 times higher than the observed 1 out of 720 (see [12] for a recent study replicating this finding in a Western population).»

kilde: https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0054186

Anonymkode: c6b46...836

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå har jeg sagt et par ganger at mine referanser ikke er Tinder, men hey, å juge mot bedre vitende er ikke å gå for langt når man håper å vinne kjønnskrigen, eller hva?

Anonymkode: c6b46...836

Hvorfor må det være en krig? Kan dere ikke bare ta innover dere at nei, det er faktisk ikke høyden som gjør at du blir avvist. Men mange ganger er det lett å bruke det som unnskyldning for å bli kvitt noen man ikke er interessert i, fordi høyde er statisk og udiskutabelt.

Anonymkode: 4a45b...57c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

«In general, women prefer men taller than themselves and, conversely, men prefer women shorter than themselves [11], [24][26]. Again, preferences are reflected in pairings as the male-taller norm is also found in actual couples. Gillis and Avis (1980) found that in only 1 out of 720 US/UK couples, the female was taller [19]. Because women are on average shorter than men, chance predicts that the occurrence of couples in which the female is taller is 2 out of 100, 14 times higher than the observed 1 out of 720 (see [12] for a recent study replicating this finding in a Western population).«

https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0054186

De henviser til (jeg har ikke lest kildene)

 

11.Courtiol A, Raymond M, Godelle B, Ferdy J-B (2010) Mate choice and human stature: homogamy as a unified framework for understanding mating preferences. Evolution 64: 2189–2203 doi:10.1111/j.1558–5646.2010.00985.x
 

24.Pawlowski B (2003) Variable preferences for sexual dimorphism in height as a strategy for increasing the pool of potential partners in humans. Proc R Soc B 270: 709–712. 

25.Salska I, Frederick DA, Pawlowski B, Reilly AH, Laird KT, et al. (2008) Conditional mate preferences: Factors influencing preferences for height. Pers Indiv Differ 44: 203–215 doi:10.1016/j.paid.2007.08.008. 

26.Fink B, Neave N, Brewer G, Pawlowski B (2007) Variable preferences for sexual dimorphism in stature (SDS): Further evidence for an adjustment in relation to own height. Pers Indiv Differ 43: 2249–2257doi:10.1016/j.paid.2007.07.014.

Anonymkode: c6b46...836

Men nå er jo dette "Mating Preferences", i hvilken grad er dette direkte overførbart til dating? Som noen tidligere har vært inne på så er det jo langt i fra alle som dater med reproduksjon som mål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen ved å være en lav kvinne er at man ikke trenger å bry seg om sånne uviktige ting. Jeg liker lave menn jeg. Føler meg ekstremt dum og keitete ved siden av veldig høye menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor må det være en krig? Kan dere ikke bare ta innover dere at nei, det er faktisk ikke høyden som gjør at du blir avvist. Men mange ganger er det lett å bruke det som unnskyldning for å bli kvitt noen man ikke er interessert i, fordi høyde er statisk og udiskutabelt.

Anonymkode: 4a45b...57c

Jeg er nesten to meter og har ikke blitt avvist for høyden min. Hvorfor antar du det? Jeg blir dog litt frustrert av denne subgruppen av KG-kvinner som ikke evner eller gidder å følge en ganske enkel diskusjon.

Anonymkode: c6b46...836

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Litt morsomt med slike tråder hvor ts påpeker en opplest og vedtatt sannhet hvorpå det strømmer til med damer som sier at det ikke gjelder dem. ;)

Altså... at kvinner har høydekrav til menn er et av de vanligste kravene kvinner har til menn, Det har alltid vært slik,  det er ikke noe som har kommet med tinder. Årsaken kan være at en høy mann stort sett vinner en slåsskamp mot en like sterk, men lavere mann. Og det betyr igjen at han er bedre i stand til å forsvare  en kvinne. Og det var en tiltrekkende egenskap i et hardt miljø. Nå er ikke slåssing så aktuelt i dag lengre, men dette er tydeligvis en medfødt preferanse fra steinalderen.

Anonymkode: d6a3b...6ae

Samtidig litt morsomt at disse trådene ofte startes av menn som presenterer ting som universiell fakta. Så er det mange kvinner her som nyanserer bildet, men mannen vet tross alt best. 

Anonymkode: 672ed...3c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er nesten to meter og har ikke blitt avvist for høyden min. Hvorfor antar du det? Jeg blir dog litt frustrert av denne subgruppen av KG-kvinner som ikke evner eller gidder å følge en ganske enkel diskusjon.

Anonymkode: c6b46...836

Det er jo ikke noen diskusjon når alt du kommer med kan falsifiseres med en snartur på nærmeste kjøpesenter en lørdags formiddag.

Anonymkode: 4a45b...57c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Samtidig litt morsomt at disse trådene ofte startes av menn som presenterer ting som universiell fakta. Så er det mange kvinner her som nyanserer bildet, men mannen vet tross alt best. 

Anonymkode: 672ed...3c1

Den som har de beste argumentene og de beste kildene må antas å «ha mest rett» uavhengig av kjønn.

Anonymkode: c6b46...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo ikke noen diskusjon når alt du kommer med kan falsifiseres med en snartur på nærmeste kjøpesenter en lørdags formiddag.

Anonymkode: 4a45b...57c

Jeg tror kanskje at du har misforstått hvordan forskning foregår. Såvidt jeg vet er det uvanlig å sende husmødre (eller fedre) på Strømmen storsenter for å rapportere om hva de føler om et tema som dette. Men det setter jo unektelig dine bidrag i et interessant lys.

Anonymkode: c6b46...836

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror kanskje at du har misforstått hvordan forskning foregår. Såvidt jeg vet er det uvanlig å sende husmødre (eller fedre) på Strømmen storsenter for å rapportere om hva de føler om et tema som dette. Men det setter jo unektelig dine bidrag i et interessant lys.

Anonymkode: c6b46...836

Den forskningen jeg jobber med baserer seg på data innhentet via deltakende observasjon. Så kan man jo selvsagt diskutere hva som er "best" av kvalitativ og kvantitativ metode, men begge deler er altså en viktig del av ethvert forskningsmiljø.

Anonymkode: 4a45b...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Menn har høydekrav til damer også. 

De kommer bort på byen for å fortelle meg at jeg er høy.....( De er korte i både hue og beina) 

Veldig mange menn vil IKKE HA en høyere dame. De sier det rett ut.

Men det er helt greit, en som når meg til skuldra gir meg kun morsfølelser. 

( K 184) 

Anonymkode: 0a07e...92b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den forskningen jeg jobber med baserer seg på data innhentet via deltakende observasjon. Så kan man jo selvsagt diskutere hva som er "best" av kvalitativ og kvantitativ metode, men begge deler er altså en viktig del av ethvert forskningsmiljø.

Anonymkode: 4a45b...57c

Hvis forskningen din kan baseres på eller falsifiseres med en snartur på et kjøpesenter så tar jeg for gitt at det er forskning som ikke har noen praktisk nytte ut over å utløse midler fra EU og forskingsrådet. Men bra for sysselsettingen da.

Anonymkode: c6b46...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis forskningen din kan baseres på eller falsifiseres med en snartur på et kjøpesenter så tar jeg for gitt at det er forskning som ikke har noen praktisk nytte ut over å utløse midler fra EU og forskingsrådet. Men bra for sysselsettingen da.

Anonymkode: c6b46...836

Forskningen min har ingenting med datingpreferanser å gjøre.

Anonymkode: 4a45b...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Forskningen min har ingenting med datingpreferanser å gjøre.

Anonymkode: 4a45b...57c

Men din påståtte yrkeserfaring får deg altså til å tro at man falsifiserer noe ved å dra en snartur på kjøpesenter? Skremmende.

Anonymkode: c6b46...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...