Annie Skrevet 5. mars 2008 #2301 Skrevet 5. mars 2008 Takk for tipset Kamela. Da skal jeg kjøpe våtmopper på -nille Har såvidt prøvd den, men den virker bra, og veldig enkel å bruke. Kanskje det blir mer gøy å vaske gulvene igjen..
kamela Skrevet 6. mars 2008 #2302 Skrevet 6. mars 2008 Takk for tipset Kamela. Da skal jeg kjøpe våtmopper på -nille Har såvidt prøvd den, men den virker bra, og veldig enkel å bruke. Kanskje det blir mer gøy å vaske gulvene igjen.. Må være veldig greit for deg som har katt!
Gjest Sisu Skrevet 6. mars 2008 #2304 Skrevet 6. mars 2008 Jeg skal, til tross for at jeg er sørpe forkjøla: -stryke ørten duker (skippertak...) -vaske badet (forhåpentligvis) -brette en stabel håndkler -parre noen sokker -rydde litt rundt omkring i huset
Gjest Elize Skrevet 6. mars 2008 #2305 Skrevet 6. mars 2008 Jeg skal fortsette å brette klær. Er så lett å vaske klærne og så slenge de i tørketrommelen, for det gjøres nesten av seg selv. Men å brette de er ikke like lett.
Gjest Elize Skrevet 6. mars 2008 #2306 Skrevet 6. mars 2008 Jeg skal, til tross for at jeg er sørpe forkjøla: -stryke ørten duker (skippertak...) -vaske badet (forhåpentligvis) -brette en stabel håndkler -parre noen sokker -rydde litt rundt omkring i huset Du får ha god bedring Også må du ikke jobbe så mye når du er syk.
Annie Skrevet 6. mars 2008 #2307 Skrevet 6. mars 2008 Jeg skal fortsette å brette klær. Er så lett å vaske klærne og så slenge de i tørketrommelen, for det gjøres nesten av seg selv. Men å brette de er ikke like lett. Brette er lett, men å legge det på plass i skapet...
Gjest Elize Skrevet 6. mars 2008 #2308 Skrevet 6. mars 2008 Brette er lett, men å legge det på plass i skapet... Her i huset er det min kjære sin oppgave å legge bort alle klærne, men han er ikke så veldig flink.
Montezuma Skrevet 7. mars 2008 #2309 Skrevet 7. mars 2008 Jeg skal, til tross for at jeg er sørpe forkjøla: -stryke ørten duker (skippertak...) -vaske badet (forhåpentligvis) -brette en stabel håndkler -parre noen sokker -rydde litt rundt omkring i huset Ikke tenk husarbeid når du er syk da, sisu! Da skal du bare krabbe under et pledd på sofaen med te og bok, evt en god film! Det er ikke så viktig at huset skinner, vet du! God bedring! Her må jeg ta alle rutinene idag; tilogmed klesvask :-) men først må jeg våkne litt med en :kaffe: og en varm dusj
Annie Skrevet 7. mars 2008 #2310 Skrevet 7. mars 2008 Klesvask er hovedprioritet her i dag. Skal drikke opp kaffen og bli ferdig med før jeg går på vaskerommet. Må opp og legge bort tøy også, nå har det ligget der i 4 dager, ferdig bretta, 2 meter fra skapet... Oppvaskmaskinen er tømt og fyllt med stekeovnsplater og satt på igjen. Benkene er ryddet og vasket. Oppvaskkummen skal få en dose klor etterpå. Vasken på badet er vasket ren for tannkrem.. UNGER!! Skal vanne planter her i dag også. Utover det tar jeg det som det kommer. Er ikke noe som MÅ gjøres heldigvis!! :juhu:
Sus Skrevet 7. mars 2008 #2311 Skrevet 7. mars 2008 Så smart å ta stekeovnsplatene i oppvaskmaskinen, det har jeg faktisk aldri tenkt på! Har stått over vasken og irritert meg over alt vannet som renner utover gulvet når disse skal vaskes! Gjett om mine også skal til pers i oppvaskemaskinen! I dag har jeg faktisk starta dagen med en knallhard treningsøkt - det var deilig! Litt sliten nå, men etter et lite måltid skal jeg gå løs på husarbeidet mitt. Det beste med den treninga var faktisk at det kun frister med sunn mat akkurat nå - helt utrolig! Hos meg er det også klesvasken som er helt ute av kontroll. Lurer på om det er alt regnet som gjør at det er så lite fristende å vaske klær for tida... Mine mål: - 30 minutt rydding på hvert rom (inkl. rydding av klær...)..........................................................................................................................Tror faktisk det kommer til å holde i dag. Når jeg regner etter hvor mange rom vi har - tror jeg dagen er over når jeg er ferdig!
Gjest Elize Skrevet 7. mars 2008 #2312 Skrevet 7. mars 2008 I dag skal jeg og min kjære vaske huset. Han har sakt ja til å hjelpe meg, men man vet jo aldri. Har så lyst å ha det ryddig å fint i helgen, spesielt siden jeg har helgefri. Lurt tips det der med å ta stekeovnsplatene i oppvaskmaskinen.
Gjest Elize Skrevet 8. mars 2008 #2313 Skrevet 8. mars 2008 Da er huset ryddet og vasket Bare litt småtteri igjen. Så nå sitter jeg og slapper av og ser på TV. Har spist deilig lunsj og tar et deilig fotbad.
Annie Skrevet 8. mars 2008 #2314 Skrevet 8. mars 2008 Det eneste jeg har gjort i dag er å sette på oppvaskmaskinen. Burde både vasket gulv og rydda, men har ikke hatt tid, og nå har jeg ikke giddalyst...
Gjest Elize Skrevet 9. mars 2008 #2315 Skrevet 9. mars 2008 Nå er det rotete igjen Typisk, men får ta det i morgen når jeg kommer hjem fra jobb!
Annie Skrevet 9. mars 2008 #2316 Skrevet 9. mars 2008 Fikk med mann og barn på en rydde, støvsuge, tømme oppvaskmaskin, vaske gulv, sette på vaskemaskinrunde i formiddag. Nå vasker jeg tøy og burde tømme oppvaskmaskinen, men gidder ikke...
Montezuma Skrevet 10. mars 2008 #2317 Skrevet 10. mars 2008 God morgen! Idag er det litt som bør gjøres her, men ikke noe voldsomt altså. Så jeg tror jeg holder meg bare til rutinene våre idag. Er fryktelig sliten, så noe større ambisjoner gidder jeg ikke ha. Ute er det grått, og regnet dusker ned. Hjelper ikke på arbeidslysten det heller..... Sus, du har vært flink med trening og sunn lyst! :-) Jeg har hatt sjokkisorgie i helgen, men nå er det tilbake på sunne skinner!
Sus Skrevet 10. mars 2008 #2318 Skrevet 10. mars 2008 Tja, sunn og sunn fru blom. Jeg sitter nemlig her og trykker innpå en hel plate med gul freia.... 100 grams... Men livet er for kort til å være sunn hele tida... I går fikk jeg endelig overtaket på vaskerommet. Har nydelig vær her i dag, så jeg henger klærne ut under et tak. Deilig! Hadde tenkt litt på å vaske vinduer i tillegg til klesvask i dag, men tror kanskje det er viktigere å nyte været. Så mitt mål i dag er å få vaska gjennom resten av klærne på vaskerommet og så tar jeg det som en bonus dersom jeg får vaska noen vinduer i første etasje. Ha en fin dag!
Sus Skrevet 10. mars 2008 #2319 Skrevet 10. mars 2008 Er i full gang med klesvask og vindusvask (og støvtørking i og rundt vinduene) Måtte bare innom og skryte noe helt vanvittig over den nye STØVKOSTEN til JIF!! Fungerer helt utroooolig bra - det er nesten gøy å tørke støv i dag!! For dere som ikke har den fra før - løp å kjøp!!!
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #2320 Skrevet 10. mars 2008 (endret) Huff, så får vel jeg komme med en av disse giga listene mine også gir jeg meg selv frist ut uka, må få gjort dette snart om vi faktisk skal få solgt leiligheten. Man må rydde først og sette bort ting. Generelt: Kjøpe pappekser Gang: Rydde Støvsuge Vaske gulv Rydde i komoden Se over tingene i fryseren Bad: Rydde Vaske gulv/do/speil Støvsuge Rengjøre kattedoen helt Sette på klær Putte klær i tørketrommelen Soverom: Rydde Støvsuge Gå over klesskapene (kaste/legge bort klær vi ikke bruker mer/nå) Vaske gulv/vinduer Stue: Rydde Støvsuge Vaske gulv Sette bort filmer/dvd'er vi aldri ser mer Sette bort brettspill o.l. Kjøkken: Støvsuge Vaske ovn/benker/skap Gå over skapene og se hva som kan ryddes bort Sette på oppvaskmaskin Rydde ut av oppvaskmaskin Loft: Rydde ned og sette bort ting vi ikke kommer til å bruke på en stund Huff, for en gedigen liste. (U)heldigvis skal mest trolig både mamma og "svigermor" hjelpe meg til helga om jeg får det til. Må få shina opp leiligheten nå før den blir lagt ut for salg. Endret 10. mars 2008 av Gjest
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå