bonaqua Skrevet 30. april 2008 #2401 Skrevet 30. april 2008 Fortsetter med det jeg ikke rakk igår. :gjeiper: - Støvsuge nede - Rydde kontoret/syrommet - Vaske vinduer (driver bare å utsetter det hele tiden jo) - Skrubbe dusjkabinett Og kanskje gi bikkja et bad, noe som jo er et prosjekt i seg selv, hehe.
kamela Skrevet 30. april 2008 #2402 Skrevet 30. april 2008 Har skiftet på sengene og vasket 2 maskiner!
Gjest Elize Skrevet 30. april 2008 #2403 Skrevet 30. april 2008 (endret) I dag har jeg stablet i oppvaskmaskinen og satt på en maskin med klær. Nå skal jeg: Brette klær Vaske mer klær Tørke klær Rydde kjøkkenet Vaske kjøkkenbordet Vaske stuebordet Vaske kjøkkenbenkene Vaske kjøleskapet Tørke støv i stuen Rydde stuen Støvsuge kjøkkenet og stuen Støvsuge gangen Støvsuge soverommet Vaske badegulvet Vaske over gulvene Vaske badet Skifte på sengen Vaske persiennene Vaske speil Vaske vinduer Lage middag Sette på oppvaskmaskinen Har skrevet en ganske detaljert lliste, men det er for at det skal bli mer tydelig og at jeg skal få strøket noe av listen oftere. Endret 1. mai 2008 av Elize
Gjest Elize Skrevet 1. mai 2008 #2404 Skrevet 1. mai 2008 (endret) Skal sette i gang med litt husarbeid nå. Dette er det som må gjøres: Brette klær Vaske mer klær Tørke klær Rydde kjøkkenet Vaske kjøkkenbordet Vaske stuebordet Vaske kjøkkenbenkene Vaske kjøleskapet Tørke støv i stuen Rydde stuen Støvsuge kjøkkenet og stuen Støvsuge gangen Støvsuge soverommet Vaske badegulvet Vaske over gulvene Vaske badet Skifte på sengen (Vaske persiennene) Vaske speil Vaske vinduer Har akkurat satt en eplekake på steking. Den skal jeg og samboeren kose oss med når han kommer hjem Kjøpte en sånn for å tørke støv av persienne på sparkjøp, men den tar jo ikke støvet. Så nå må jeg gjøre det på den gamle tungvinte måten. Skal ta de på soverommet i badekarret til min samboers foreldre. Men de på stua er av tre, så da må jeg vel bare tørke av de med en klut. Endret 2. mai 2008 av Elize
Annie Skrevet 2. mai 2008 #2405 Skrevet 2. mai 2008 Vasker tøy og må legge bort det. Har støvsugd og tømt oppvaskmaskinen.
Annie Skrevet 8. mai 2008 #2407 Skrevet 8. mai 2008 Var kjempeeffektiv i går. I dag blir det gulvvask og skifting på senger.
Montezuma Skrevet 9. mai 2008 #2408 Skrevet 9. mai 2008 I dag har jeg stablet i oppvaskmaskinen og satt på en maskin med klær. Nå skal jeg: Brette klær Vaske mer klær Tørke klær Rydde kjøkkenet Vaske kjøkkenbordet Vaske stuebordet Vaske kjøkkenbenkene Vaske kjøleskapet Tørke støv i stuen Rydde stuen Støvsuge kjøkkenet og stuen Støvsuge gangen Støvsuge soverommet Vaske badegulvet Vaske over gulvene Vaske badet Skifte på sengen Vaske persiennene Vaske speil Vaske vinduer Lage middag Sette på oppvaskmaskinen Har skrevet en ganske detaljert lliste, men det er for at det skal bli mer tydelig og at jeg skal få strøket noe av listen oftere. Ser ut som du har nok å gjøre! men ikke vær så ambisiøs! Husarbeidet skal jo ikke ta overhånd heller. Sett opp bare noen få punkter hver dag, og vær fornøyd med det du har gjort. Istedenfor å ha en lang liste med ting du IKKE har gjort. Det er nå mitt råd :-) Her går dagene med til å nyte solen på terrassen! Ikke ofte at mai starter med bikinivær og 22 grader, men hjelp!, så deilig det er! Her har ambisjonene for hver dag vært å rydde litt inne, ta litt klesvask og rydde litt i hagen hver dag. Og det er akkurat hva jeg har gjort! Idag er jeg litt sliten, så det blir bare terrassebesøk av en venninne, og en butikktur i ettermiddag. ha en fin dag, jenter!
Annie Skrevet 9. mai 2008 #2409 Skrevet 9. mai 2008 Fikk ikke tatt sengetøy i går, så det er på planen i dag. Samt soling på verandaen
kamela Skrevet 9. mai 2008 #2410 Skrevet 9. mai 2008 Fikk ikke tatt sengetøy i går, så det er på planen i dag. Samt soling på verandaen Er soling også husarbeid , i så fall så har jeg gjort det også, i tillegg til å vaske 2 maskiner (og glemt å henge opp den siste). Mannen har støvsuget litt på terrassen og i stua, kan jo skryte litt av det!
Gjest Elize Skrevet 10. mai 2008 #2411 Skrevet 10. mai 2008 Skal sette i gang med litt husarbeid nå. Dette er det som må gjøres: Brette klær Vaske mer klær Tørke klær Rydde kjøkkenet Vaske kjøkkenbordet Vaske stuebordet Vaske kjøkkenbenkene Vaske kjøleskapet Tørke støv i stuen Rydde stuen Støvsuge kjøkkenet og stuen Støvsuge gangen Støvsuge soverommet Vaske badegulvet Vaske over gulvene Vaske badet Skifte på sengen (Vaske persiennene) Vaske speil Vaske vinduer Har akkurat satt en eplekake på steking. Den skal jeg og samboeren kose oss med når han kommer hjem Kjøpte en sånn for å tørke støv av persienne på sparkjøp, men den tar jo ikke støvet. Så nå må jeg gjøre det på den gamle tungvinte måten. Skal ta de på soverommet i badekarret til min samboers foreldre. Men de på stua er av tre, så da må jeg vel bare tørke av de med en klut. Fikk faktis gjort alt dette, har bare ikke vært innom på en stund. I dag skal jeg: Shoppe Støvsuge Moppe lett over gulvene Skal på fest
Midna Skrevet 11. mai 2008 #2412 Skrevet 11. mai 2008 (endret) Hei hei! Kan jeg henge meg på her? Har nettop kjøpt rekkehus sammen med samboeren min, så trenger absolutt et sted å få inspirasjon og planlegge husarbeid! Dagens planer: - Vaske en maskin med klær. - Vaske enda en maskin med klær. - Rydde i papirer. - Plante en plante jeg har fått ute i blomsterbeddet. - Så ringblomstfrøa. - Gjøre om litt på blomstene i verandakassa mi. - Luke blomsterbeddene - Generell opprydding i første etasje. - Kjøre vekk gamle malingspann, ting vi har lånt under innflyttinga som vi ikke trenger lenger nå osv. - Dra til sverige og handle mat. - Vaske veggene i trappa opp til andre etasje Samboer og broren hans er flink og holder på med å legge fliser over vasken på kjøkkenet nå, mens jeg tar en pause fra husarbeidet ute på verandaen. Men nå må jeg komme meg tilbake til arbeidet. Endret 11. mai 2008 av Miss Ariel
Gjest Elize Skrevet 12. mai 2008 #2413 Skrevet 12. mai 2008 Hei hei! Kan jeg henge meg på her? Har nettop kjøpt rekkehus sammen med samboeren min, så trenger absolutt et sted å få inspirasjon og planlegge husarbeid! Dagens planer: - Vaske en maskin med klær. - Vaske enda en maskin med klær. - Rydde i papirer. - Plante en plante jeg har fått ute i blomsterbeddet. - Så ringblomstfrøa. - Gjøre om litt på blomstene i verandakassa mi. - Luke blomsterbeddene - Generell opprydding i første etasje. - Kjøre vekk gamle malingspann, ting vi har lånt under innflyttinga som vi ikke trenger lenger nå osv. - Dra til sverige og handle mat. - Vaske veggene i trappa opp til andre etasje Samboer og broren hans er flink og holder på med å legge fliser over vasken på kjøkkenet nå, mens jeg tar en pause fra husarbeidet ute på verandaen. Men nå må jeg komme meg tilbake til arbeidet. Ja, her er det bare å henge seg på. husk å ikke gjøre for mye hver dag. det viktigste er ikke hvor mye man får gjort, men at man får gjort det man setter seg som mål.
Midna Skrevet 12. mai 2008 #2414 Skrevet 12. mai 2008 Takk for det! :D Gårsdagens planer: - Vaske en maskin med klær. - Vaske enda en maskin med klær. - Rydde i papirer. - Plante en plante jeg har fått, ute i blomsterbeddet. - Så ringblomstfrøa. - Gjøre om litt på blomstene i verandakassa mi. - Luke blomsterbeddene - Generell opprydding i første etasje. - Kjøre vekk gamle malingspann, ting vi har lånt under innflyttinga som vi ikke trenger lenger nå osv. - Dra til sverige og handle mat. - Vaske veggene i trappa opp til andre etasje Fikk gjort alt unntat å rydde i papirer. Den utsetter jeg stadig. Det er nok lurt å ikke ha altfor høye ambisjoner ja... Merker det er veldig mye jeg vil gjøre, men er ikke alltid tiden og lysten strekker til. Kan nevne at vi akkurat har kjøpt rekkehus og har byttet ut hele kjøkkenninnredninger og er ferdig med det nå. Nå pusser vi opp stua så er litt kaos. Så trenger absolutt litt orden oppe i alt rotet. I dag har dagen blitt litt rolig, og har brukt mye tid ute med hesten så har blitt mindre tid til husarbeid. Planer: - Hente kommode til soverommet og rydde inn klær i den. - Rydde inn tingene jeg har tatt med hjemmefra. Tror det holder for i dag. Har en superflink saboer som har vasket to maskiner med klær i dag, så har knapt skittentøy nå. Brettet også sammen noen klær og håndkleder på morgenen i dag.
Montezuma Skrevet 13. mai 2008 #2415 Skrevet 13. mai 2008 God morgen! Idag har jeg et spørsmål: Finnes det en motgift mot jentegenet "Ta alle klær ut av skapet og hiv de på gulvet sammen med evt skittentøy som ligger der allerede"?
Annie Skrevet 14. mai 2008 #2416 Skrevet 14. mai 2008 God morgen! Idag har jeg et spørsmål: Finnes det en motgift mot jentegenet "Ta alle klær ut av skapet og hiv de på gulvet sammen med evt skittentøy som ligger der allerede"? Du kan prøve allergitabletter. Sitter med beinet høyt etter en muskelskade jeg fikk i leggen i går, og skal ikke gjøre noe i dag.
Gjest Gjest_Sus_* Skrevet 21. mai 2008 #2417 Skrevet 21. mai 2008 Heisann! Går ut fra at dere også er mest ute i finværet for tida, det er jo bare så utrolig deilig!! Jeg har kommet inn i en rutine med å ta det verste husarbeidet fra morningen av før jeg går ut. Så får vi heller samle energi til mer husarbeid til vinteren igjen... Klesvasken går jo som en drøm når klærne tørker så fort ute og det går an å brette klær ute - så slipper vi alt det støvet inne! Holder også fast ved rutinen om å betale regninger og gå gjennom alt reklame osv. hver mandag. Dette har jeg gjennomført helt siden nyttår - og resultatet er at jeg praktisk talt ikke har noen hotspots noe sted!! *skryte veldig over meg selv her - men er bare så stolt!!* Nå skal jeg sette på oppvaskmaskin og vaskemaskin før jeg skal ut og male. Ha en flott dag!
Annie Skrevet 21. mai 2008 #2418 Skrevet 21. mai 2008 Så bra Sus!! Jeg har et tonn med rent, bretta tøy, som venter på å komme opp i 2 etasje og inn i skap... Det er det kjedeligste med klesvask Må visst ta et tak med støvsugeren her i dag også. Det er sand og kattehår overalt! Samt rydde. Har satt på oppvaskmaskinen og kokt kaffe... det får holde for en stund.
Montezuma Skrevet 21. mai 2008 #2419 Skrevet 21. mai 2008 heisann! Flinke folk, jo! :-) Jeg er skikkelig sliten og daff idag, men om jeg kvikner til etterhvert, så er planen: - Hotspot (de er overalt!) - Rydde 1. etasje - Klesvask Igår plantet jeg blomsterløker og klippet plenen, så det er jeg fornøyd med! Skal jo lage middag idag også, da :-) Ha en fin dag! PS! Sus, hvordan går det med godisen??? PPS! Annie, noen spill å anbefale?
Annie Skrevet 21. mai 2008 #2420 Skrevet 21. mai 2008 Monte: Jeg er hekta på dette, og det har jeg vært lenge
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå