Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har begynt med soverommet vårt, samt gamlestua. Har mye som skal strykes, men det kan Prinsessa på 10 gjøre.

Stryking er noe Mini her i huset liker også, så det slipper jeg å gjøre særlig ofte.

Her ble det lesing og soving etter lunsj. Så nå skal jeg ta litt klesvask igjen. Brette og starte ny maskin.

Skrevet

Har ikke vært noe særlig her inne på en stund, men nå skal jeg prøve å bli litt flinkere. Har hatt en periode med mye sykdom, men nå er jeg på topp igjen :)

Nå skal jeg prøve å få ryddet og vasket huset. Samboeren min har sakt at han skal hjelpe til når han kommer hjem fra jobb, men jeg skal sette igang nå. Mye som skal gjøres.

Lager ingen liste nå, men kommer inn å rapporterer etterhvert som jeg får ting gjort.

Skrevet

Nå har jeg akkurat satt på oppvaskmaskina. Kjeler og sånt ble vasket for hånd. Så sveipet jeg over gulvet på kjøkkenet og stua med moppen, men tror jeg må frem med støvsugeren idag.. Nå som gulvene er rene, så ser mattene ekstra skitne ut jo. (Trodde ikke det var så ille.. :sjenert: ) Bare en kjapp pause før jeg fortsetter med å støvsuge og tørke litt støv. Bikkja står ute, så jeg kan nå beundre et hundehår-fritt stuebord!

Skrevet

Da har jeg satt på en maskin med klær og lagt noe i tørketrommelen og hengt opp resten. Har vasket og ryddet pyntehyllen og ryddet og kastet endel søppel. Nå skal jeg rydde gulvene og støvsuge.

Skrevet

Har en lang liste som jeg burde gjort noe med. :sukk: Skal bare litt til...

Gjest FLINKA
Skrevet

Nå har jeg shinet soverommet! Tatt av sengetøy, hengt alt ut til lufting, støvsugd madrassene, gulvene, veggene og listene, ryddet, organisert klær/hyller osv bedre.

Dessuten har jeg satt på en klesvask.

Nå skal jeg ta et glass brus og en røyk, så skal jeg fortsette med oppvasken, rydde stuen og støvsuge sofaen!:D

Føler meg flink idag! Og liker å ha KG som motivasjon! Når jeg er ferdig med et rom, kan jeg ta 5 minutter på KG! :danse:

Gjest FLINKA
Skrevet
Så bra FLINKA!! :klappe:

Takk! :tommelopp:

Nå er kjøkkenet rent, så da kunne jeg sette meg ned littegranne igjen! :)

Nå venter badet! På med gummihansker!

:sprettoy:

Skrevet

I går ble huset vasket og skinet, så i dag er det bare og vedlikeholde det :)

Må også vaske litt klær og få brettet noe.

Skrevet

Kan ikke forstå hvordan det blir så fort rotete. Må vel rydde her før jeg drar på jobb.

Skrevet

Men nå er det shinet igjen. Jeg og samboeren hadde en rask rydderunde nå på kvelden.

Skrevet

I dag skal siste rest av vintertøy og sko pakkes bort!

Skrevet

Jeg skal:

-rydde ut av og inn i oppvaskmaskin

-stryke duker og skjorter

-brette ca 30 kg med klær :husarbeid:

-støvsuge

-vaske kjøkkengulvet

Skrevet

Mannen har revet pipa i helgen, og huset er dekket av et, enkelte steder, tykt lag med støv.. :sukk:

Her blir det vasking og støvsuging i dag, samt vasking av tøy..

Skrevet (endret)

I dag skal jeg vaske og brette klær. Sisu; regner med at jeg også har bortimot 30kg klær å brette :tristbla:

Endret av Elize
Skrevet

Jeg har minst 30 kilo klær å vaske.. :sukk:

Har vasket over gulvene i 1. etasje 2 ganger nå. Må begynne å fjerne støv før jeg går opp i 2. etasje og begynner der.. :sukk:

Gjest Husfar
Skrevet

*Ommøblert leiligheten.

*Storregngjøring inkludert vidusvask (alle vinduene).

*Ryddet hele leiligheten, hver krinkel og krok.

*Pusset sølvtøy og messing.

* Vasket hele vårkolleksjonen.

*Sortert samtlige plagg og lagt dem sirlig på plass.

*Hengt ut sengetøy / gjestesengetøy.

*Handlet inn for hele uken.

Hilsen en som snart skal på velfortjent husfarferie

:kaffe:

Skrevet (endret)

Jeg skal:

-rydde ut av og inn i oppvaskmaskin

-stryke duker og skjorter

-brette ca 30 kg med klær :husarbeid:

-støvsuge

-vaske en maskin med klær og henge ut

-vaske kjøkkengulvet

Hm. Det kjøkkengulvet utgår visst i dag. Drikker kaffe og er inne på KG isteden. :kaffekopp: Bare jeg er ferdig med det, tror jeg at jeg skal drikke mer kaffe og spise sjokolade... :sjokolade:

Endret av Sisu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...