Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Velkommen sisu!! :klemmer:

Litt travelt hos meg for tida, så jeg kan ikke sitte her lenge i dag - må få gang på husarbeid og rutiner her.

Mine mål i dag:

- rydde kjøleskap

- handle

- vaske badene

- rydde soverommet vårt (det flyyyter av klær)

- sortere skittentøy

- sortere rene sokker....som ligger i en haug tilhørende hele familien...

- støvsuge

- tørke støv i stua

...og dersom jeg klarer alt dette vil jeg begynne litt med vaskinga på det nye prinsesse rommet....som har blitt utsatt en uke nå.... :tristbla:

DAGENS UTFORDRING: PUSSE SPEIL OG BLANKE FLATER!! :)

Monte; har vært bittelitt borti sjokkisen, men det er faktisk utrolig lite. Jeg klarer fint å gå på butikken uten å kjøpe sjokolade. Satser på å klare det i dag også selv om det er lørdan... :fnise:

Endret av Sus
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sånn ser da listen min ut!

Vaske badet (vasken, tørke støv, doen, dusjen)

Tømme oppvaskmaskinen

Fylle oppvaskmaskinen

Vaske, tørke og brette klær

Vaske gulv (badet, soverommet, gangen, stue/kjøkken)

Tørke støv

Brette melkekartonger

Vaske kjøleskapet

Vaske steikeovnen

Vaske steikepanna

Pusse komfyren

Rydde og kaste søppel

Støvsuge (gang, soverom, stue/kjøkken)

Rydde og vaske kjøkkenbordet

Rydde og vaske kjøkkenbenken

Rydde og vaske stuebordet

Shine sinken

Storryde (15min på hvert rom bad, soverom, kjøkken, stue, gang)

Rense kaffetrakteren

Lage middag og rydde etterpå

Vaske speil

Rydde en hotspot (der jeg legger posten, flasker, melkekartonger o.l.)

Endret av Elize
Skrevet
Velkommen sisu!! :klemmer:

Litt travelt hos meg for tida, så jeg kan ikke sitte her lenge i dag - må få gang på husarbeid og rutiner her.

Mine mål i dag:

- rydde kjøleskap

- handle

- vaske badene

- rydde soverommet vårt (det flyyyter av klær)

- sortere skittentøy

- sortere rene sokker....som ligger i en haug tilhørende hele familien...

- støvsuge

- tørke støv i stua

...og dersom jeg klarer alt dette vil jeg begynne litt med vaskinga på det nye prinsesse rommet....som har blitt utsatt en uke nå.... :tristbla:

DAGENS UTFORDRING: PUSSE SPEIL OG BLANKE FLATER!! :)

Monte; har vært bittelitt borti sjokkisen, men det er faktisk utrolig lite. Jeg klarer fint å gå på butikken uten å kjøpe sjokolade. Satser på å klare det i dag også selv om det er lørdan... :fnise:

Jabadabbaduu!!! Ferdig med alle dagens mål!! :danse: Tok en bitteliten sjokoladebit nå, men den synes jeg faktisk var vel fortjent! :fnise:

Hvordan går det hos deg Elize?? Du har jo en veldig lang liste, og når jeg ser hvor mye du har klart å stryke blir jeg helt imponert!! Bra jobba!! :klappe:

I dag har jeg kun konsentrert meg om å følge arbeidslista mi. Jeg ser hele tiden andre ting som burde vært gjort, men det kommer senere. Det er så utrolig deilig å komme innom her å stryke over punkter!! Spesielt siden det er første gang jeg får til å stryke her på kg.. :fnise:

Min videre liste til i morgen eller mandag blir som følger:

- vaske ut prinsesse rommet

- rydde gangen oppe

- vaske kjøkkengulvet

- vaske og brette klær

- rydde og støvsuge entrèen

- 2 hotspot, en med regninger og en med aviser og reklame

Det får holde foreløpig! God helg folkens!! :banantroll: :danser:

Skrevet
Jabadabbaduu!!! Ferdig med alle dagens mål!! :danse: Tok en bitteliten sjokoladebit nå, men den synes jeg faktisk var vel fortjent! :fnise:

Hvordan går det hos deg Elize?? Du har jo en veldig lang liste, og når jeg ser hvor mye du har klart å stryke blir jeg helt imponert!! Bra jobba!! :klappe:

I dag har jeg kun konsentrert meg om å følge arbeidslista mi. Jeg ser hele tiden andre ting som burde vært gjort, men det kommer senere. Det er så utrolig deilig å komme innom her å stryke over punkter!! Spesielt siden det er første gang jeg får til å stryke her på kg.. :fnise:

- rydde gangen oppe

- vaske kjøkkengulvet

- vaske og brette klær

Det får holde foreløpig! God helg folkens!! :banantroll: :danser:

Her går det kjempe bra :) Det er utrolig deilig å stryke ting av lista. Samboeren min har sakt at han skal rydde og vaske soverommet og lage middag. Så da har ikke jeg så mye igjen :)

Men du har jo også vært kjempe flink :klappe:

Skrevet

Dette er mine mål i dag:

Klesvask (vaske, tørke, brette og legge bort)

Shine sinken (bad og kjøkken)

Stable i oppvaskmaskinen

Rydde en hotspot (har ikke noen plasser det treng, men stuebordet er rotete, så jeg setter det på lista)

Rydde 15 min i stua og på kjøkkenet

Samboeren min skal rydde og vaske på soverommet

Skrive handleliste for neste uke

Tror dette holder på en søndag.

Skrevet (endret)

- rydde gangen oppe

- vaske kjøkkengulvet

- vaske og brette klær- men har fortsatt mye igjen...

Godt å se at du også er igang elize! Det inspirerer meg også litt til å komme igang selv om det er søndag. :) Har fått vaska ut prinsesse rommet i tillegg til å vaske og brette litt klær. Nå er det kjøkkengulvet sin tur - minsten mista nettopp dessertskåla utover gulvet, så det var bra at jeg allerede ikke hadde tatt det! :ler:

Endret av Sus
Skrevet (endret)
Godt å se at du også er igang elize! Det inspirerer meg også litt til å komme igang selv om det er søndag. :) Har fått vaska ut prinsesse rommet i tillegg til å vaske og brette litt klær. Nå er det kjøkkengulvet sin tur - minsten mista nettopp dessertskåla utover gulvet, så det var bra at jeg allerede ikke hadde tatt det! :ler:

Vi må jo innom på søndagene! Rutinene må gjøres alle dager for å fungere. Jeg prøver virkelig hardt å hvert fall holde de i gang. Men er jo gøy at man ikke er her alene på søndagene.

Nå holder samboeren på å lager middag. Og jeg skal sette på en maskin med klær og kanskje brette litt klær. Får se hva jeg orker. Er ikke helt i form i dag. Men fylla har skylda :sjenert:

Endret av Elize
Skrevet
Men fylla har skylda :sjenert:

Uffameg, den fylla altså!! :ler: Hm...lurer på hva jeg skal skylde på i dag... :fnise: Søndag er jo hviledag så det får vel være god nok grunn til å ta det litt rolig i dag. :)

Skrevet
Uffameg, den fylla altså!! :ler: Hm...lurer på hva jeg skal skylde på i dag... :fnise: Søndag er jo hviledag så det får vel være god nok grunn til å ta det litt rolig i dag. :)

Det er ikke bare fylla. Har vært smådårlig og uggen i flere dager. Var hjemme fra byen allerede kl. 00.30 og ikke drakk jeg mye heller. Men at jeg drakk i det hele tatt gjorde det sikkert ikke bedre. Så det ble ikke mye til hviledag.

Skrevet
Har brettet tøy og vaske på soverommet.

Så flink du er. Nå holder min kjære på på vårt soverom.

Skrevet (endret)

Dette er mine mål i dag:

Klesvask (vaske, tørke, brette og legge bort)

Stable i oppvaskmaskinen

Rydde en hotspot (har ikke noen plasser det treng, men stuebordet er rotete, så jeg setter det på lista)

Rydde 15 min i stua og på kjøkkenet

Samboeren min skal rydde og vaske på soverommet

Skrive handleliste for neste uke

Tror dette holder på en søndag.

Endret av Elize
Skrevet (endret)

Mine mål for dagen (må dra hjemmefra kl. 14.00 fordi jeg skal på jobb):

Lage frokost

Rydde stuebordet

Rydde 15 min på stua og på kjøkkenet

Vaske og brette klær

Endret av Elize
Skrevet (endret)

Beundrer dere som er så flinke... Mine mål for dagen er:

-Vaske og tromle en maskin håndklær

-Brette klær, spesielt parre tusen sokker minst...

-Rydde vekk alskens papirer som ligger slengt i hyller, på bord etc

-Støvsuge i stua

Endret av Sisu
Skrevet (endret)

Liste for i morgen:

Støvsuge

Rydde

Vaske og brette klær

Pante flasker og kaste flasker o.l.

Tørke støv

Ryddde og vaske kjøkkenbenkene

Ukeshandle

Endret av Elize
Skrevet
Beundrer dere som er så flinke... Mine mål for dagen er:

-Vaske og tromle en maskin håndklær

-Brette klær, spesielt parre tusen sokker minst...

-Rydde vekk alskens papirer som ligger slengt i hyller, på bord etc

-Støvsuge i stua

Vi er nok ikke alltid så flinke som det ser ut til her, nei. Vi er nemlig eksperter på å komme innom her og skryte når vi endelig får gjort endel. :ler: Men det er jo det som er så deilig - det er lov å skryte av seg selv, uansett om det er mye eller lite en får gjort!

Synes den lista di i dag sisu var kjempefin!! Husk å komme innom og stryke etterhvert som du får ting gjort!

Går litt tregt her i dag, hjelper lillefrøken med å flytte ting og tang på det nye rommet hennes. Alt skal sorteres og overveies om det kan kastes.... :)

Men det som jeg må gjøre i dag er:

- støvsuge

- brette klær

- rydde entreen

- rydde kjøkken og stua, får besøk i kveld

Elize; håper du føler deg bedre i dag! Du er kjempeflink til å få arbeidet unna!

Skrevet

Sus; joda jeg er bedre. Men tror jeg har et eller annet magevirus. Takk! Du er også flink å få unna husarbeidet.

Skrevet

I dag skal jeg bare pakke. Vi skal reise til mine foreldre i morgen. Så skal min kjære få gjøre litt husarbeid når han kommer hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...